



Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?
- lavidaloca
- Мнения: 335
- Регистриран на: Пон 14 апр 2008 18:16
- Автомобил: Seat Leon 1.9 tdi PD 1P
- Двигател:
- Местоположение: Elena/Sofia/Bulgaria
Re: Кое е по вредно?
Идея си нямам правилно ли е, но гледам да се движа около 2000-2500 оборота. Понякога при изпреварване или когато ми се иска да се изтегля по бързо вдигам и до 4000. Става въпрос за 6Н2 1.4 мпи 60 кс 

- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Кое е по вредно?
И мен този въпрос много ме интересуваше и накрая установих ,че колкото по-голямо е натоварването на двигателят ,толкова по-вредно е за него (и за разхода и за самият двигател). Тези характеристики дето ги дават за при колко оборота даден двигател достига максималният си въртящ момент са при някакви условия които се приемат за константа ,но в действителност нещата са малко по-други. За натоварването на двигателят ,не можете да се ориентирате по оборотите : натоварването което може да се измери с тях е косвено. Вакуума в смукателните колектори обаче ,е зависим точно от реалното натоварване в двигателя.Затова и търсих начин как да измеря това налягане и да си го изведа като стойности на таблото в mbar. Пимерно :при максимално натоварване, налягането в смукателният ми колектор е 1170 mbar или 1.17 bar .Начин намерих и започнах да го реализирам ,но нестава толкова бързо.
ето тук е идеята:
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 8d8bcfd786
ето тук е идеята:
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 8d8bcfd786
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Кое е по вредно?
Именно! Нали на същия вакумен принцип работят по-старите економайзери...
Направата на такова нещо зависи от много неща, най-вече от въздушния филтър...

-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кое е по вредно?
най-нисък е разхода при минимални обороти и равномерно движение.
Това да си около макс въртящ момент е вярно при ускорение, не при поддържане на скорост.
Всеки който има газова може да каже когато се движи на изпарения дали може да вдигне 3000 оборота или би могъл да покара още километър с 2000 без да ускорява
Това да си около макс въртящ момент е вярно при ускорение, не при поддържане на скорост.
Всеки който има газова може да каже когато се движи на изпарения дали може да вдигне 3000 оборота или би могъл да покара още километър с 2000 без да ускорява
Re: Кое е по вредно?
musura написа:БТВ, кой голф точно имаш предвид?
Абсолютно всички варианти на купето. И не казвам, че неможе, а че е доста екстремно. Под каране с 200, нямам предвид да вдигнете епизодично за няколко километра 200, на магистрала София - Пловдив, на отсечката между двато Шела. Това не е каране с 200. Не може да се очаква от лагерна количка, която и дават максимална скорост 200, в идеални условия, да върви добре с 200 за дълъг период от време. Говоря ви за сериини Голфове, нека не даваме пример със спортистите.
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Кое е по вредно?
абе разликата 200 в МК2 и 200 в МК4 е бая голяма, за МК5 и МК6 сигурно още повече, така че "голф" не е мерило
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Кое е по вредно?
Говорим за бензин
По-ниски обороти и опит за ускоряване-
- няма въртящ момент
- бавно циркулира охл. течност
- по-ниско налягане на маслото
- голямо предварение.. склонност към детонации
По-високи обороти и опит за ускоряване
- има ВМ
- бързо циркулира охл. течност
- високо налягане на маслото
- без склонност към детонации /говорим ако сте относително сток/
Дизел..
НИСКИ ОБОРИТИ!!!!!
Това му е силата...
По-ниски обороти и опит за ускоряване-
- няма въртящ момент
- бавно циркулира охл. течност
- по-ниско налягане на маслото
- голямо предварение.. склонност към детонации
По-високи обороти и опит за ускоряване
- има ВМ
- бързо циркулира охл. течност
- високо налягане на маслото
- без склонност към детонации /говорим ако сте относително сток/
Дизел..
НИСКИ ОБОРИТИ!!!!!
Това му е силата...
- kimif2008
- Мнения: 564
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кое е по вредно?
MK4 написа:абе разликата 200 в МК2 и 200 в МК4 е бая голяма, за МК5 и МК6 сигурно още повече, така че "голф" не е мерило
В мк5 200 изобщо не се усеща все едно съм с 100 в астрата 1994г
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Кое е по вредно?
Anbuch написа:И мен този въпрос много ме интересуваше и накрая установих ,че колкото по-голямо е натоварването на двигателят ,толкова по-вредно е за него (и за разхода и за самият двигател). Тези характеристики дето ги дават за при колко оборота даден двигател достига максималният си въртящ момент са при някакви условия които се приемат за константа ,но в действителност нещата са малко по-други. За натоварването на двигателят ,не можете да се ориентирате по оборотите : натоварването което може да се измери с тях е косвено. Вакуума в смукателните колектори обаче ,е зависим точно от реалното натоварване в двигателя.Затова и търсих начин как да измеря това налягане и да си го изведа като стойности на таблото в mbar. Пимерно :при максимално натоварване, налягането в смукателният ми колектор е 1170 mbar или 1.17 bar .Начин намерих и започнах да го реализирам ,но нестава толкова бързо.
ето тук е идеята:
viewtopic.php?f=11&t=125661
Така мери моментния разход Москвич алеко... ама не баш алекото а варианта с 1,5 мотор

Въпрос на усет е, всичко опира до външна среда. Също са много различни моторите, хондовските бензинови мотори и при 1000 оборота да им дадеш газ до край нямат против... не вървят ама и не възразяват... на фв 1,8 моно като му дадеш така газ почва да бучи и да протестира - не е добре тва

Re: Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?
Между 2000-3000 об/мин всяка кола може да се кара спокойно и е горе долу оптимално. Но то така можеш да караш само по магистралата, но пък там кой има нерви да кара така. Всеки сам трябва да може да си преценява след като навърти парвите 1000 км с колата си.
- mk2_Golf83
- Мнения: 1324
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 19:02
- Автомобил: Голф 2
- Двигател: EZ 1983
- Местоположение: София
Re: Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?
аз нямам оборотомер , но г-д карам с около 3000 оборота на всяка скорост . и колето е икономично и не мъча мотора и си върви колата добре
- LiRiX
- Мнения: 523
- Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
- Автомобил: SEAT LEON
- Двигател: AUS 2001
- Местоположение: Търговище
Re: Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?
Според мен е вредно интезивно каране под 1300 оборота и над 4500 за бензиновите мотори (не включваме роторните на мазда).
Това според е границата, а максималния разход се постига чрез плавно ускорение и без излишни "юркания" на обороти на които двигателят нито се тормози, нито се задъхва.
Това е все едно да си обясняваме как се кара колело
.
Лично мнение.
Това според е границата, а максималния разход се постига чрез плавно ускорение и без излишни "юркания" на обороти на които двигателят нито се тормози, нито се задъхва.
Това е все едно да си обясняваме как се кара колело

Лично мнение.

- trunner
- Мнения: 1624
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
- Контакти:
Re: Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?
Чувал съм от познат който е някакъв ДВГ инж. или нещо от сорта, че оптималната скорост на един автомобил е когато стрелката на скоростомера му е във вертикална позиция. Де факто на средата. Пробвал съм на няколко автомобила и ефекта е, че наистина при тази скорост на най-висока предавка колата има добро ускорение и в същото време разхода е приличен. Ако си знаете на 5-та да речем оборотите при това положение на стрелката на скоростомера... ми може би там е разковничето. Лично при мен (1,9 ТДИ 110к.с.) средата е на 110, а оборотите около 2500 - тва по спомени, че отдавна не съм карал автомобил-а.
- GodLike
- Мнения: 2133
- Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CRKB 7DSG Highline
- Контакти:
Re: Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?
Това и аз съм го чувал, но си мисля че важи по-скоро за сиц возилата.
На много от по-новите коли километражите не са симерични и там едва ли може да се приложи

На много от по-новите коли километражите не са симерични и там едва ли може да се приложи


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта