Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
lavidaloca
Мнения: 335
Регистриран на: Пон 14 апр 2008 18:16
Автомобил: Seat Leon 1.9 tdi PD 1P
Двигател:
Местоположение: Elena/Sofia/Bulgaria

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот lavidaloca » Сря 28 яну 2009 21:58


Идея си нямам правилно ли е, но гледам да се движа около 2000-2500 оборота. Понякога при изпреварване или когато ми се иска да се изтегля по бързо вдигам и до 4000. Става въпрос за 6Н2 1.4 мпи 60 кс :)




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот Anbuch » Пет 30 яну 2009 22:53


И мен този въпрос много ме интересуваше и накрая установих ,че колкото по-голямо е натоварването на двигателят ,толкова по-вредно е за него (и за разхода и за самият двигател). Тези характеристики дето ги дават за при колко оборота даден двигател достига максималният си въртящ момент са при някакви условия които се приемат за константа ,но в действителност нещата са малко по-други. За натоварването на двигателят ,не можете да се ориентирате по оборотите : натоварването което може да се измери с тях е косвено. Вакуума в смукателните колектори обаче ,е зависим точно от реалното натоварване в двигателя.Затова и търсих начин как да измеря това налягане и да си го изведа като стойности на таблото в mbar. Пимерно :при максимално натоварване, налягането в смукателният ми колектор е 1170 mbar или 1.17 bar .Начин намерих и започнах да го реализирам ,но нестава толкова бързо.

ето тук е идеята:
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 8d8bcfd786


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот Tinko » Съб 31 яну 2009 2:28


Именно! Нали на същия вакумен принцип работят по-старите економайзери... ;) Направата на такова нещо зависи от много неща, най-вече от въздушния филтър...


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот restless » Съб 31 яну 2009 12:40


най-нисък е разхода при минимални обороти и равномерно движение.
Това да си около макс въртящ момент е вярно при ускорение, не при поддържане на скорост.
Всеки който има газова може да каже когато се движи на изпарения дали може да вдигне 3000 оборота или би могъл да покара още километър с 2000 без да ускорява


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот morfei1 » Пет 06 фев 2009 19:06


musura написа:БТВ, кой голф точно имаш предвид? :012:


Абсолютно всички варианти на купето. И не казвам, че неможе, а че е доста екстремно. Под каране с 200, нямам предвид да вдигнете епизодично за няколко километра 200, на магистрала София - Пловдив, на отсечката между двато Шела. Това не е каране с 200. Не може да се очаква от лагерна количка, която и дават максимална скорост 200, в идеални условия, да върви добре с 200 за дълъг период от време. Говоря ви за сериини Голфове, нека не даваме пример със спортистите.


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот MK4 » Нед 08 фев 2009 0:53


абе разликата 200 в МК2 и 200 в МК4 е бая голяма, за МК5 и МК6 сигурно още повече, така че "голф" не е мерило


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот wili98 » Пон 09 фев 2009 10:38


Говорим за бензин
По-ниски обороти и опит за ускоряване-
- няма въртящ момент
- бавно циркулира охл. течност
- по-ниско налягане на маслото
- голямо предварение.. склонност към детонации

По-високи обороти и опит за ускоряване
- има ВМ
- бързо циркулира охл. течност
- високо налягане на маслото
- без склонност към детонации /говорим ако сте относително сток/


Дизел..
НИСКИ ОБОРИТИ!!!!!
Това му е силата...


Потребителски аватар
kimif2008
Мнения: 564
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот kimif2008 » Пон 09 фев 2009 12:46


MK4 написа:абе разликата 200 в МК2 и 200 в МК4 е бая голяма, за МК5 и МК6 сигурно още повече, така че "голф" не е мерило

В мк5 200 изобщо не се усеща все едно съм с 100 в астрата 1994г


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Кое е по вредно?

Мнениеот hooligan_sk » Вто 10 фев 2009 14:43


Anbuch написа:И мен този въпрос много ме интересуваше и накрая установих ,че колкото по-голямо е натоварването на двигателят ,толкова по-вредно е за него (и за разхода и за самият двигател). Тези характеристики дето ги дават за при колко оборота даден двигател достига максималният си въртящ момент са при някакви условия които се приемат за константа ,но в действителност нещата са малко по-други. За натоварването на двигателят ,не можете да се ориентирате по оборотите : натоварването което може да се измери с тях е косвено. Вакуума в смукателните колектори обаче ,е зависим точно от реалното натоварване в двигателя.Затова и търсих начин как да измеря това налягане и да си го изведа като стойности на таблото в mbar. Пимерно :при максимално натоварване, налягането в смукателният ми колектор е 1170 mbar или 1.17 bar .Начин намерих и започнах да го реализирам ,но нестава толкова бързо.

ето тук е идеята:
viewtopic.php?f=11&t=125661


Така мери моментния разход Москвич алеко... ама не баш алекото а варианта с 1,5 мотор mhihi

Въпрос на усет е, всичко опира до външна среда. Също са много различни моторите, хондовските бензинови мотори и при 1000 оборота да им дадеш газ до край нямат против... не вървят ама и не възразяват... на фв 1,8 моно като му дадеш така газ почва да бучи и да протестира - не е добре тва :)


Потребителски аватар
shpeki
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?

Мнениеот shpeki » Чет 12 фев 2009 13:38


Между 2000-3000 об/мин всяка кола може да се кара спокойно и е горе долу оптимално. Но то така можеш да караш само по магистралата, но пък там кой има нерви да кара така. Всеки сам трябва да може да си преценява след като навърти парвите 1000 км с колата си.


Потребителски аватар
mk2_Golf83
Мнения: 1324
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 19:02
Автомобил: Голф 2
Двигател: EZ 1983
Местоположение: София

Re: Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?

Мнениеот mk2_Golf83 » Чет 12 фев 2009 15:32


аз нямам оборотомер , но г-д карам с около 3000 оборота на всяка скорост . и колето е икономично и не мъча мотора и си върви колата добре


Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Re: Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?

Мнениеот LiRiX » Пет 06 мар 2009 20:08


Според мен е вредно интезивно каране под 1300 оборота и над 4500 за бензиновите мотори (не включваме роторните на мазда).
Това според е границата, а максималния разход се постига чрез плавно ускорение и без излишни "юркания" на обороти на които двигателят нито се тормози, нито се задъхва.

Това е все едно да си обясняваме как се кара колело :screwy .

Лично мнение. :beer


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Re: Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?

Мнениеот trunner » Пет 06 мар 2009 21:30


Чувал съм от познат който е някакъв ДВГ инж. или нещо от сорта, че оптималната скорост на един автомобил е когато стрелката на скоростомера му е във вертикална позиция. Де факто на средата. Пробвал съм на няколко автомобила и ефекта е, че наистина при тази скорост на най-висока предавка колата има добро ускорение и в същото време разхода е приличен. Ако си знаете на 5-та да речем оборотите при това положение на стрелката на скоростомера... ми може би там е разковничето. Лично при мен (1,9 ТДИ 110к.с.) средата е на 110, а оборотите около 2500 - тва по спомени, че отдавна не съм карал автомобил-а.


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Re: Кое е по-вредно за двигателя - ниски или високи обороти?

Мнениеот GodLike » Пет 06 мар 2009 21:51


Това и аз съм го чувал, но си мисля че важи по-скоро за сиц возилата.
На много от по-новите коли километражите не са симерични и там едва ли може да се приложи :roll:

Изображение



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта