


Какво да се прави в тази тегава ситуация?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
Малко да се поосъзнаят търговците, че миналата година се бяха самозабравили. Докарва някаква бракма и иска да вземе 1500лв. печалба от вложени 3-4 хил. Докато банките раздаваха пари, номера минаваше.
- POLO PAVLETI
- Мнения: 1675
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
Чета си аз ,и не мога едно да разбера
Аджаба какво значи 15-16 годишна кола без климатик дори
Какво толкова нереално има в 4 000 лв., че то едно читаво колело е толкова
И какво като няма климатик, ами че то на повечето нов внос таралясници климатиците не работят
Според мен всеки сам си преценява стойноста на колата , естествено колите за търговия не влизат в това число.Едно е да купиш Голф 4 от Италия без дори да го погледнеш , и тук след леки козметики да му търсиш бясна печалба.Друго е да си вложил много сили ,пари и нерви и желание , и любов в един Голф 2 и да му търсиш що годе пари , който надвишават поне две работни заплати.
По всички правила на търговията , без значение дали става въпрос за сирене или за коли , когато няма търсене се корегира цената надолу.
дори се продават стоките на загуба само защото никой не печели от стока на склад.





По всички правила на търговията , без значение дали става въпрос за сирене или за коли , когато няма търсене се корегира цената надолу.



- stavrev
- Мнения: 83
- Регистриран на: Вто 18 ное 2008 9:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
днес в една автокъща ми свалиха цена от 3900 до 3100 без да питам нищо, просто говорех по телефона до една кола, която въобще не ме интересува...
това какво означава !?
това какво означава !?
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
stavrev написа:днес в една автокъща ми свалиха цена от 3900 до 3100 без да питам нищо, просто говорех по телефона до една кола, която въобще не ме интересува...
това какво означава !?
Значи, че е много стар номер това, цените са предварително надути за да се впечатлиш от "изгодната" цена после. Всеки, който не е обикалял много силно се повлиява от такава отстъпка. Нещо подобно на надпис "50% намаление" по магазините - в БГ е голяма рядкост някой да тръгне да продава на загуба или 0 печалба, винаги е постановка.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
POLO PAVLETI написа:Чета си аз ,и не мога едно да разбераАджаба какво значи 15-16 годишна кола без климатик дори
Какво толкова нереално има в 4 000 лв., че то едно читаво колело е толкова
Ами ще ти отговоря: значи, че на една 15-годишна кола, колкото и да е лачена не виждам смисъл да й се искат 4000 лева, тъй като е без климатик едва ли изобщо някой ще й обърне внимание... Все пак сме 2009г. и климатикът не би следвало да е някаква кой знае каква екстра, по същата логика - какво като колата ми е 1985 година и е карбуратор? Що да не я продам за 2500 лева, а?


forski написа:Честно да ти кажа с нещата които си изброил ако разполагам с 2000-2500лв. и си търся кола веднага бих я купил.Защо не си цените труда,нервите и парите които влагате в колите си бе хора
Ако във форума има и друг човек, който е на същото мнение и си търси кола, нека се свърже с мен

Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
stefan4o написа:POLO PAVLETI написа:Чета си аз ,и не мога едно да разбераАджаба какво значи 15-16 годишна кола без климатик дори
Какво толкова нереално има в 4 000 лв., че то едно читаво колело е толкова
Ами ще ти отговоря: значи, че на една 15-годишна кола, колкото и да е лачена не виждам смисъл да й се искат 4000 лева, тъй като е без климатик едва ли изобщо някой ще й обърне внимание... Все пак сме 2009г. и климатикът не би следвало да е някаква кой знае каква екстра, по същата логика - какво като колата ми е 1985 година и е карбуратор? Що да не я продам за 2500 лева, а?А относно сравнението ти с колелото, то е просто неуместно, има колела и за 200 лева, има и за по 20 000, колкото струва една нова кола с климатик
Ами ако е Ягуар на 15 години - ще струва няколко пъти по 4000.
- minimiro
- Мнения: 676
- Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
Ама е Ягуар а не ФВ



- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
Нещо май бъркате комбинацията от понятия "стара и добре поддържана кола" и "рядка и добре поддържана кола"
Пример: колита на повечето от хората тук са поддържани маниакално добре. Решават да ги продават, обевяват цена на 50% по-ниска от това, което са вложили в колите си, но тази цена пак е 30% над средната пазарна за такъв автомобил. Това е за "стара и добре поддържана кола".
Пример 2: Имате Карман Гия, или Голф Рали, или Костенурка 1959 г. в перфектно състояние. Дали ако тръгнете да я продавате ще поискате 4000 лв.? Не. Даже няма да е 4000 евро, а много по-нагоре....нека да не е Ягуар.
Пример: колита на повечето от хората тук са поддържани маниакално добре. Решават да ги продават, обевяват цена на 50% по-ниска от това, което са вложили в колите си, но тази цена пак е 30% над средната пазарна за такъв автомобил. Това е за "стара и добре поддържана кола".
Пример 2: Имате Карман Гия, или Голф Рали, или Костенурка 1959 г. в перфектно състояние. Дали ако тръгнете да я продавате ще поискате 4000 лв.? Не. Даже няма да е 4000 евро, а много по-нагоре....нека да не е Ягуар.
- petko5
- Мнения: 2926
- Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ААМ
- Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
rosy написа:Пазара на коли почти е замрял. Предлагане много, търсене малко. В тази ситуация въобще има ли смисъл и от сваляне от цената при положение че така и така клиенти няма?
Питам щото се чудя да правя ли подаръци или въобще да не продавам колата![]()
Въпроса ми е принципен и по общ, а не в частност.
Вдигни цената-закон в търговията

- POLO PAVLETI
- Мнения: 1675
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
Точно това имах впредвид, че има голяма разлика в определението " стара кола".
Повярвай ми климатика е нещото което най малко интересува хората който търсят стойностни автомобили "стари".
Брабуса ,го каза най точно
тук хората подържат колите си в перфектно състояние , поне повечето, и наливат купища пари в тях за това и се продават на такива цени. Дадох сравнение с колело , защото някак си не мога да проумея как някой иска да си купи 5 местна кола, на стойноста на 1 местно колело
По темата: Колега чудиш се дали има смисъл да свалиш цената при положение че няма търсене... Няма никва логика да я вдигнеш в такъв момент , защото шансовете ти направо се изпаряват.
Повярвай ми климатика е нещото което най малко интересува хората който търсят стойностни автомобили "стари".
Брабуса ,го каза най точно



По темата: Колега чудиш се дали има смисъл да свалиш цената при положение че няма търсене... Няма никва логика да я вдигнеш в такъв момент , защото шансовете ти направо се изпаряват.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
Brabus, може би аз не мога да се изразявам правилно писмено. Ще опитам пак. Нямах предвид автомобили от типа на G60, Rallye и други подобни екзотики от 60/70/80/90-те години като казвам стари 15-годишни коли... Честно да си призная не искам да поствам линкове от теми в раздел "Продава", за да не ми се разсърдят колегите, тъй като всеки му е ценно неговото и не му се дава за без пари, ама пък все пак става дума за стари автомобили, пък били те и поддържани... Тук иде реч за Мк2, Мк3 модели 91-93-94 година, на които им се искат по 3-4-4.5к лева. А, всъщност какво значи поддържана кола? Някой би ли ми дал гаранция ако си купя неговата Мк2, че една или две години няма да пипна нищо по мотора, примерно? Мисля, че тук идва тънката разлика от това да си купиш поддържана кола и такава "нов внос".
- rosy
- Вечен БАН
- Мнения: 2055
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
То едно 60 годишно Бугати скоро се продаде за 3 и нещо милиона май. И едва ли има климатик
Идеята на темата е за масовите автомобили и ценообразуването им по време на финасова криза. Разбира се че ще сваля от цената на мойта при положение, че тя с годините така и така пада. И понеже като продам сегашната ще си купя друга по скъпа нещата се уравновесяват защото в момента по-скъпите коли са на много атрактивни цени. И може да се каже, че от цялата работа не само че нищо не губя, ами и печеля.
Да, наистина има в раздел Продава много поддържани коли, но какво от това
Всеки шофьор с елементарна шофьорска хигиена ще си поддържа колата. Това не може да е признак според който цената да се надуе. При тунинга нещата стават още по сложни, пари за джанти, фолиа, ДВД-та и други такива пък е абсурдно да се вмъкнат към цената. Любимия ми пример е любимата ми Бора която от една година се продава.

Идеята на темата е за масовите автомобили и ценообразуването им по време на финасова криза. Разбира се че ще сваля от цената на мойта при положение, че тя с годините така и така пада. И понеже като продам сегашната ще си купя друга по скъпа нещата се уравновесяват защото в момента по-скъпите коли са на много атрактивни цени. И може да се каже, че от цялата работа не само че нищо не губя, ами и печеля.
Да, наистина има в раздел Продава много поддържани коли, но какво от това

- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
stefan4o, прав си напълно, че никой не може да ти даде гаранция. Както за стара кола от тук или нов внос. То новите от шоурум още на втория ден понякога имат проблеми. Може и аз да не съм се изразил правилно.
Пореден пример бях аз. Нали си търся кола. Отивам да гледам Г4 Найнлайн 1.8 Т 2002 с 5 врати обявен за 15 500 лв. Отказах се заради леко драскотина на веждата на единия калник и леко хлътнала ламарина под дръжката на едната врата.
Колата имаше пълна сервизна история до 2006 г, когато е била внесена от Италия и в същото време колата вървеше с фактури от Сакар ауто (Юнитрейд - бившия официален представител) за:
Сменени ролки, ремъци и водна помпа - 1000+ лв от 2006 г.
Фактури за две смени на масло пак в този сервиз - 600 лв.+ и то на всеки 10 000 км пробег.
Фактури за сменени дискове и накладки.
Фактури за летните гуми 17ки Мишелин от миналото лято 2008 1000 лв +, за зимните 16 ки Фулда от от 2007 г там не помня цената, но не са под 700 лв
Фактура от Дигиталтунинг за чип за 1080лв.
Салон без забележки. Кола на истински 140 000 км
Казах си много пари й иска, прибрах се вкъщи и докато размисля, че ако взема нов внос такъв автомобил за 10 500 лв докато и осигуря онези сменени неща в този, който гледах 1 час преди това далеч ще надхвърля 15 000 лв. и е по-добре да дам 350~400 лв да й оправя козметичните забележки. Да, но 2 часа по-късно като се обадих колата вече беше намерила новия си собственик. И това нещо се случи точно преди 1 месец, кризата си беше вече тук.
Въпрос на избор е - някой предпочитат да има всичко сменено (разбира се документално гарантирано), а други искат те лично да са го сменили, за да са 100% че е направено.
Темата е безкрайна и колкото хора има, почти толкова мнения ще чуем по въпроса.
Пореден пример бях аз. Нали си търся кола. Отивам да гледам Г4 Найнлайн 1.8 Т 2002 с 5 врати обявен за 15 500 лв. Отказах се заради леко драскотина на веждата на единия калник и леко хлътнала ламарина под дръжката на едната врата.
Колата имаше пълна сервизна история до 2006 г, когато е била внесена от Италия и в същото време колата вървеше с фактури от Сакар ауто (Юнитрейд - бившия официален представител) за:
Сменени ролки, ремъци и водна помпа - 1000+ лв от 2006 г.
Фактури за две смени на масло пак в този сервиз - 600 лв.+ и то на всеки 10 000 км пробег.
Фактури за сменени дискове и накладки.
Фактури за летните гуми 17ки Мишелин от миналото лято 2008 1000 лв +, за зимните 16 ки Фулда от от 2007 г там не помня цената, но не са под 700 лв
Фактура от Дигиталтунинг за чип за 1080лв.
Салон без забележки. Кола на истински 140 000 км
Казах си много пари й иска, прибрах се вкъщи и докато размисля, че ако взема нов внос такъв автомобил за 10 500 лв докато и осигуря онези сменени неща в този, който гледах 1 час преди това далеч ще надхвърля 15 000 лв. и е по-добре да дам 350~400 лв да й оправя козметичните забележки. Да, но 2 часа по-късно като се обадих колата вече беше намерила новия си собственик. И това нещо се случи точно преди 1 месец, кризата си беше вече тук.
Въпрос на избор е - някой предпочитат да има всичко сменено (разбира се документално гарантирано), а други искат те лично да са го сменили, за да са 100% че е направено.
Темата е безкрайна и колкото хора има, почти толкова мнения ще чуем по въпроса.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
Е, ще вземем да се разберем най-накрая
Според мен има няколко типа купувачи. Едните предпочитат да дадат 4000 лева за Мк2, който е лачен колкото си искаш, с идеята, че е "перфектен" и никога няма да се счупи, или вместо лачен има вкарани по него поне още толкоз пари за тунинг и аксесоари, като гаранция, че колата ще е безпроблемна отново няма. Има друг тип хора, които пък искат нещо "по-ново", не държат на определена марка, стига цената да е поносима. Умишлено не загатвам за екстрите и по-специално климатикът, тъй като не всеки го интересува това.
Аз планирам това лято да си вземем друг семеен автомобил, понеже ми предстои да ставам татко и моите критерии за избор примерно са: да е около 10-годишен, среден клас автомобил (от рода на Голф Мк3 комби, Пасат Б4 седан или комби, за Бора или Мк4 комби едва ли ще се класирам, тъй като си правя сметка с финансите и следващата поддръжка на този етап) с не много скъпа поддръжка, в приличен вид, екстрите изобщо не ме интересуват, искам единствено климатик (заводски, естествено), другите глезотийки мога и без тях. Верно в момента карам кола без климатик, нашите дядовци и те са карали коли без климатици, ама мене не ме кефи лятото като шофирам да се потя като свинЯ... Т.е. за мен климатикът не е глезотия, той си е необходимост, също като това, като се върна от работа вкъщи да ми е топло или хладно в зависимост от сезона. Е, глезльо съм може би?
С други думи всеки от нас си има приоритети - за един е кеф да имаш Мк2 с наляти по него два пъти повече отколкото е реалната му пазарна цена (която се определя според мен от същите екземпляри, но в стоков вид), за друг е кеф да кара малко по-нова кола с доста екстри, за трети от чисто новата кола няма по-хубава и т.н. Тъй като в момента смятам, че съм от хората които са наливали доста пари в нещо вече морално остаряло (както вече споменах по-горе в първите си мнения по темата), смятам да мина на следващото ниво, дай Боже един ден да мина и на последното с новата кола
. Иначе си обичам колата, но тя е просто купчина желязо, което ме вози до работа и обратно безпроблемно, нали чичко немец я е измислил с тази цел...
За себе си съм решил, че тази "златна" кола няма изобщо смисъл да я пускам за продан, по-добре да си я оставя за back up или да я подаря на дядо ми, отколкото да я продавам за смешни пари.
Това е моето мнение по този въпрос, смятам, че има и други, които мислят по този начин.
А относно темата: криза няма, има спекулации с нея
@rosy дай някоя снимчица да я видим тази Бора, дето е трудно да се продаде ако може...

Според мен има няколко типа купувачи. Едните предпочитат да дадат 4000 лева за Мк2, който е лачен колкото си искаш, с идеята, че е "перфектен" и никога няма да се счупи, или вместо лачен има вкарани по него поне още толкоз пари за тунинг и аксесоари, като гаранция, че колата ще е безпроблемна отново няма. Има друг тип хора, които пък искат нещо "по-ново", не държат на определена марка, стига цената да е поносима. Умишлено не загатвам за екстрите и по-специално климатикът, тъй като не всеки го интересува това.
Аз планирам това лято да си вземем друг семеен автомобил, понеже ми предстои да ставам татко и моите критерии за избор примерно са: да е около 10-годишен, среден клас автомобил (от рода на Голф Мк3 комби, Пасат Б4 седан или комби, за Бора или Мк4 комби едва ли ще се класирам, тъй като си правя сметка с финансите и следващата поддръжка на този етап) с не много скъпа поддръжка, в приличен вид, екстрите изобщо не ме интересуват, искам единствено климатик (заводски, естествено), другите глезотийки мога и без тях. Верно в момента карам кола без климатик, нашите дядовци и те са карали коли без климатици, ама мене не ме кефи лятото като шофирам да се потя като свинЯ... Т.е. за мен климатикът не е глезотия, той си е необходимост, също като това, като се върна от работа вкъщи да ми е топло или хладно в зависимост от сезона. Е, глезльо съм може би?

С други думи всеки от нас си има приоритети - за един е кеф да имаш Мк2 с наляти по него два пъти повече отколкото е реалната му пазарна цена (която се определя според мен от същите екземпляри, но в стоков вид), за друг е кеф да кара малко по-нова кола с доста екстри, за трети от чисто новата кола няма по-хубава и т.н. Тъй като в момента смятам, че съм от хората които са наливали доста пари в нещо вече морално остаряло (както вече споменах по-горе в първите си мнения по темата), смятам да мина на следващото ниво, дай Боже един ден да мина и на последното с новата кола


Това е моето мнение по този въпрос, смятам, че има и други, които мислят по този начин.
А относно темата: криза няма, има спекулации с нея

@rosy дай някоя снимчица да я видим тази Бора, дето е трудно да се продаде ако може...
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Какво да се прави в тази тегава ситуация?
Колега следващото ниво,както го наричаш също вече е доста остаряло с тази разлика че парите които ще инвестираш там като поддръжка и обслужване(щеш не щеш) ще са в пъти повече.
Именно поради тази причина в постовете си казах че не мога да си подаря колата ей тъка на някой,само защото в някоя си автокъща току що изсипана от Италия същата кола и искат с 2000лв.по-малко от моята!!!
Според мен правилно си се насочил към кола на колега от форума.
Успех!!!
Именно поради тази причина в постовете си казах че не мога да си подаря колата ей тъка на някой,само защото в някоя си автокъща току що изсипана от Италия същата кола и искат с 2000лв.по-малко от моята!!!
Според мен правилно си се насочил към кола на колега от форума.
Успех!!!

Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта