Да започнем с колата - Б3 Г60. Още не съм отварял компресора и не знам в какво състояние е, но първо ще се купуват гуми. Карам с масло 10В40 FUCHS.
Като посръчкам колата и температурата на маслото се вдига много. Като стигне 130°С и връщам газта, щото ме е страх да не стане на вода. Имам някакви съмнения в датчика и мисля скоро да го сменя, но не очаквам кой-знае какво, защото температурата на маслото стои около 104-110°С когато карам нормално. Даже и датчика да лъже с 10-15°, пак ми остава проблемът с катеренето на температурата в по-високи обороти.
Мисля да опитам с кулер за маслото но нямам никаква идея от какво да взема кулер и къде ще е най-добре да го закача. Идеи?
Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
Аааа.. хаааааа...
Търси Визора за прясна информация по монтажа на таквоз животно!
Много му е прясна, а и му е много подробна!
Търси Визора за прясна информация по монтажа на таквоз животно!
Много му е прясна, а и му е много подробна!

- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
Смятам, че и Ицо от "Хеед 91" също може да ти даде добра идея.
- toschomacher
- Мнения: 84
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 12:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
а не си ли мислил за причината поради която я прави тази температура и евентуално нейното отстраняване.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
По принцип маслото ти трябва да минава през един топлообменник,през който тече и антифриз (при мен е така (2Е) и се съмнявам при твоя по-напилен двигател да го няма).Антифриза охлажда маслото (Т на антифриза 110 мах).Виж дали няма някакъв проблем там.Иначе съм виждал на този топлообменник да се слагат ребра за допълнително охлаждане от въздушният поток,ама не знам колко е ефективно това.Маслото на хидравликата се охлажда от една тръбичка под радиатора.Предполагам,че можеш да сглобиш нещо такова въпреки,че аз не се сещам как може да стане.
Това са най-евтините варианти, които ми хрумват,иначе кулера е май най-ефективен.
Това са най-евтините варианти, които ми хрумват,иначе кулера е май най-ефективен.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
Топлообменника масло /антифриз е колкото да има нещо от кумова срама. 
Продават се иначе готови китчета.



Продават се иначе готови китчета.


Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
Температурата на маслото не е ли нормално да е с 15- 20 градуса по висока от на антифриза ? Може да не е подходящ пример в казармата карах танк и инструкторът ни беше обяснил че е така .
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
Гледал съм на голф 3 2Е показанията - при загрял двигател и без ръчкане си седи на 130 градуса (90 на антифриза).Каквото и да го правиш не мърда от 130....гледал съм и на разни руски автомобили мерилките - 0т 110 до към 170 като 140 е по средата някъде...явно това му е нормалната температура - идея си нямам каква трябва да е ама 100% е по-висока от тази на охладителната течност.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
Всъщност а ако се свали температурата на маслото до тази на охладителната течност дали има документи даващи доказателство дали това е добре или не ? защото ако не е вредно .... има много малко размерни пластинчати топлообменници които включени в противоток набързо ще му свият сърмите , въпроса е доколко е правилно ....
( прочетох горното какво се счита за нормално и допустимо , идеята е дали НЕ Е вредно )
( прочетох горното какво се счита за нормално и допустимо , идеята е дали НЕ Е вредно )
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
juve написа:... има много малко размерни пластинчати топлообменници които включени в противоток набързо ще му свият сърмите ...
Би ли го написал на нормален език?
Всички коли, на които съм гледал показанията на МФА за температура на маслото са били в границите 90°С-100°С. Освен моята, разбира се. Тя е винаги между 100°С и 110°С. Което не ми пречи. Пречи ми това, че като и дам малко зор и се качва МНОГО бързо над 130°С. Ще бъда багодарен да споделите опит със слагане на кулер за масло. Оказа се, че е добре да им а термостат, за да не карам през цялото време на 50°С

- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
Защо просто не караш с по-хубаво (евентуално по-скъпо) масло?
Тази допълнителна система, дето си си я намислил, ще е още една много критична точка и предпоставка за ГОЛЕМИ проблеми.
Нали се сещаш какво ще стане, ако е направена куцо с чупки и гънки, и е готова да се запушва?
При това налягане и тази значимост на съдържанието й...
Иначе, ефектът от такава адски прецизно изчислена и изпълнена система безспорно ще е положителен и голям (макар че с какъв двигател си, че си ги замислил тия работи, а?).
Я так думаю!
Тази допълнителна система, дето си си я намислил, ще е още една много критична точка и предпоставка за ГОЛЕМИ проблеми.
Нали се сещаш какво ще стане, ако е направена куцо с чупки и гънки, и е готова да се запушва?
При това налягане и тази значимост на съдържанието й...

Иначе, ефектът от такава адски прецизно изчислена и изпълнена система безспорно ще е положителен и голям (макар че с какъв двигател си, че си ги замислил тия работи, а?).
Я так думаю!

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
За маслото - и това ще стане.
А доводите ти са малко ... несериозни. Кулерът за маслото няма да усложни кой знае колко иначе така "опростения" двигател с вътрешно горене. Не съм го измислил аз - има го фабрично в доста коли. А за това изречение "Иначе, ефектът от такава адски прецизно изчислена и изпълнена система безспорно ще е положителен и голям" ... направо не знам какво да кажа. Ти усещаш ли, че тва са празни приказки?
А доводите ти са малко ... несериозни. Кулерът за маслото няма да усложни кой знае колко иначе така "опростения" двигател с вътрешно горене. Не съм го измислил аз - има го фабрично в доста коли. А за това изречение "Иначе, ефектът от такава адски прецизно изчислена и изпълнена система безспорно ще е положителен и голям" ... направо не знам какво да кажа. Ти усещаш ли, че тва са празни приказки?
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
Не, не усещам.
Дерзай! Пожелавам ти успех и повече няма да се разправям.
Дерзай! Пожелавам ти успех и повече няма да се разправям.

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
Чими, двигателя му е с охлювче.
Механично.
А двигателните му колела са 4...
Повярвай, много бързо може да вдигне температурка това масълце!
Всъщност- много бих се изненадал, ако се окаже, че си няма фабрично топлообменник над масления филтър!

А двигателните му колела са 4...
Повярвай, много бързо може да вдигне температурка това масълце!


Всъщност- много бих се изненадал, ако се окаже, че си няма фабрично топлообменник над масления филтър!

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Поставяне на допълнителен кулер за маслото?
Къде ме хвърляш - как изглежда тоя топлообменник? Да не е от ония кубчеподобни неща, които често смесват маслото с антифриза като се прецакат?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev и 71 госта