имах същия проблем, със същия модел голф - при мен го правеше при по-евтино масло, пробег над 5 000 км - при продължително каране с по-високи обороти и последващо изключване от скорост.
Спря да пищи с по-хубаво масло
Зумер за налягане на маслото на МК3
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
Имам колега с голф3 1,6 75 коня който имаше същия проблем. Ходи по майстори, сменяха лагери основни биелни какво ли не, но се оказа студена спойка в таблото.
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
Така ново разкритие по зумера. Днес реших да видя кога точно се включва датчика за налягането на маслото. Общо взето колата трябва да е загряла поне 70+ градуса. Почвам да ускорявам от 60км/ч на четвърта (малко тромаво - нарочно) мина ли 2000оборота лампата почва да премига. Мина ли 2300об. лампата изгася и така всеки път при ускорение. Ако ускорявам на трета нема проблем, или по рядко се вкл.
Та викам ще се сменя пак маслото и това си е. Да ама като отидох при майстора махаме капачката за маслото (отгоре дето е) и ме лъха на бензин много яко. Мирише та не се трай. Та се отказах от смяна докато не видя къде е точно проблема. След около 7 часа отварям капачката - няма и наченки за мирис на бензин (предполагам че по някакъв начин се изпарява, което е и причината да не се забележи до сега).
Та колата се държи по следния начин:
- студена пали от раз държи около 1100-1200 об/мин около мин после нещо се задавя и гасне, след повторно палене пали от половин зъб, тръгваш и караш
- няма спад във вървежа (за 60 к.с. направо е ракета - сравнявам с рено 19/75к.с. а то се поддържа що годе наред)
- при палене колата не пуши - нито като студена, нито затоплена, ауспуха е чист, при поставяне на хартийка на ауспуха не се мазни
- разход на гориво - е не е карана кой знае колко, но в сравнение с реното по-малко (при доста яко каране)
- разход на масло - не мога да преценя общо взето са минати 100-на км след смяната.
Прави ми впечатление че кабелите дето влизат в инжекциона (незнам как се казват) буксата е омаслена (чудно от къде?)
не съм отварял инжекциона.
Предполагам, че проблема може да е:
- клапани (??? възможно ли е, при студен двигател маслото не мирише изобщо)
- сегменти - много вероятно ми се струва
Помагайте, колеги някакви идеи?
Та викам ще се сменя пак маслото и това си е. Да ама като отидох при майстора махаме капачката за маслото (отгоре дето е) и ме лъха на бензин много яко. Мирише та не се трай. Та се отказах от смяна докато не видя къде е точно проблема. След около 7 часа отварям капачката - няма и наченки за мирис на бензин (предполагам че по някакъв начин се изпарява, което е и причината да не се забележи до сега).
Та колата се държи по следния начин:
- студена пали от раз държи около 1100-1200 об/мин около мин после нещо се задавя и гасне, след повторно палене пали от половин зъб, тръгваш и караш
- няма спад във вървежа (за 60 к.с. направо е ракета - сравнявам с рено 19/75к.с. а то се поддържа що годе наред)
- при палене колата не пуши - нито като студена, нито затоплена, ауспуха е чист, при поставяне на хартийка на ауспуха не се мазни
- разход на гориво - е не е карана кой знае колко, но в сравнение с реното по-малко (при доста яко каране)
- разход на масло - не мога да преценя общо взето са минати 100-на км след смяната.
Прави ми впечатление че кабелите дето влизат в инжекциона (незнам как се казват) буксата е омаслена (чудно от къде?)
не съм отварял инжекциона.
Предполагам, че проблема може да е:
- клапани (??? възможно ли е, при студен двигател маслото не мирише изобщо)
- сегменти - много вероятно ми се струва
Помагайте, колеги някакви идеи?
- bobo 22
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 16:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: русе-кара-гоф3 гт-1.8 моно, абс мотор, 95година.
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
колеги моя проблем се оправи хаха до сега карах със масло мотул 6100 10-40!!! струваше 67-69лв там някаде беше неси спомням точно.този път взех евтино масло -42лв струва super shell-15-40..чак немога да повярвам че проблема е бил от маслото.както смених маслото даже 1 път нее светнал лампата или да сее включвало зумера.


- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
Браво бобо, аз карам с kuttenkuler или нещо подобно. Казаха ми че били читави масла, но едва ли миризмата на бензин ще е от него.
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
snairl написа:Браво бобо, аз карам с kuttenkuler или нещо подобно. Казаха ми че били читави масла, но едва ли миризмата на бензин ще е от него.
еййй,и аз съм с такова масло и ги прави същите проблеми!че и кънтрито,че и двойката и тя!а преди беше страхотно масло!къде го сменя?до читалище Янко Кирчев ли?
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
Не сменяно е в Сливен (не питйте защо). Както и да е казаха ми че се маслото се произвеждало на няколко места и се продавало под тази марка. Имам няколко познати с пасати б3 дето са доволни от него.
Каквото и да е не мисля че това обяснява бензина в маслото.
Иначе смянам маслото при един чичка по дружба - държи гаражче до автомивката на вальо. Карам там всичките коли и съм доволен - поне не продава боклуци и си върши добре работата.
Каквото и да е не мисля че това обяснява бензина в маслото.
Иначе смянам маслото при един чичка по дружба - държи гаражче до автомивката на вальо. Карам там всичките коли и съм доволен - поне не продава боклуци и си върши добре работата.
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
Колеги нормално ли е в капачката да има толкова масло

вижте и инжекциона (ще извинявате незнам как се нарича)

доста масло се е събрало, некви идеи (клапани, сегменти, ???)

вижте и инжекциона (ще извинявате незнам как се нарича)

доста масло се е събрало, некви идеи (клапани, сегменти, ???)
-
AYCO
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пюовдив
- Контакти:
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
Съштия проблем го имах до преди една година,1.8.90-абс-мотор на много добре загрял мотор и яко разбито масло,под 2000-оборота зумера почваше да писка ужасно.Отървах се слава богу,смених доста работи,даже биелни лагери маслена помпа,но проблема се реши с таблото,ДРУГО ТАБЛО-от моргата.Кат се продава колата им се ровят в таблото с компутара и интегралната схема явно се барка,и от там иде проблема.
- bobo 22
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 16:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: русе-кара-гоф3 гт-1.8 моно, абс мотор, 95година.
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
snairl- от време на време почисти си го нее лошо.пък дали е нормално според мене е нормално да има масло там нали изгорелите газове минават от там.

-
plamkata86
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пон 20 окт 2008 16:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
колега изчисти си отдушниците на мотора аз моите ги чистих бяха се задрастили и оттам ти се сабира толкова масло.
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
plamkata86, Ще извиняваш за дъбилския въпрос ама къде се намират тези одушници?
Ама определено маслото ми е над нормата, т.е. влиза нещо дали не е и антифриз?
Ако е антифриз откъде може да влиза?
Ама определено маслото ми е над нормата, т.е. влиза нещо дали не е и антифриз?
Ако е антифриз откъде може да влиза?
-
plamkata86
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пон 20 окт 2008 16:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
маркуча кадето влиза в моното и в капака на клапаните.и ако имаш траба кам блока изчисти и нея.
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
Ново развитие - по всичко изглежда че маслото е в повече защото ... ами просто са наляли повече от колкото трябва. Източих близо 1,5л. преди да се върне някъде посредата.
В крайна сметка излезе - поне според мене - че проблема е че при високи температури (>70) вискозитета на маслото рязко спада и налягането на маслото от 1.8 бара не може да се достигне при еталонните обороти (2150) някой път.
Ето и линка за моите измервания за маслото http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=137065&start=0
В крайна сметка излезе - поне според мене - че проблема е че при високи температури (>70) вискозитета на маслото рязко спада и налягането на маслото от 1.8 бара не може да се достигне при еталонните обороти (2150) някой път.
Ето и линка за моите измервания за маслото http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=137065&start=0
- snairl
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 18 яну 2009 16:54
- Автомобил: GIV 4Motion
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Ямбол
Re: Зумер за налягане на маслото на МК3
Така след дълго и упорито търсене/ходене по майстори всеки вика колата ти е в ред. Е да ама не. Защо тогава при загрят двигател 1.8 бара правя при 1600 оборота???? Както пишеше в статийката http://www.vwclub.bg/articles.php?id=1 Имаме следното: при 1000оборота трябва да се поддържат 1.5 бара а при 2000об. поне 2.0 бара.
Добре аз направих следното: сложих една пробна лампа от датчика за високото (1.
и вързах на + на батерията за да видя на колко оборота достигам 1.8 бара (на това налягане се отпушва).
Със старото масло (имам предвид на около 1-2к км.) при загрят двигател поне 80гр. 1.8бара дигаше на около 1800оборота - пак е преди контролната точка 2150об.
При студен двигател темп<70гр държи 1.8 бара на маслото постоянно т.е. още от 800оборота.
Викам от маслото ще да е и взех че го смених - и то не само това ами сложих и 15w40 - викам по гъстичко нека да му е кеф. И пак измервам:
студен двигател темп<70гр - държи поне 1.8 бара на свободен ход
топъл двигател темп>=80 - 1.8 налягане прави чак на 1600 оборота
Викам си добре и дай в магазина за добавка за маслото - сложих една ужким скъпа, незнам си кво за запазване на вискозитета на маслото. Ама резултата не беше много баш при топъл двигател 1.8бара ги прави на 1400оборота - все пак смъкнах малко границата с около 200 оборота. хе хе.
Все пак проблема си остава още повече че ми направи впечатление следното:
ако ускорявам нормално от 1000оборота като достигна 1400оборота достигам налягане на маслото, да но ако ускорявам от 1000 оборота много бавно (съвсем леко подавам газ) минавам 1400 оборота и мога да стигна до 2000-2100 оборота без да съм достигнал необходимото налягане при което ако задържа по-дълго на 2100 и ми светва зумера пак.
Мисълта ми е при тези условия може ли да е биелен лагер? Ако ги сменя дали ще се оправи и най-важното - може ли да се сменят биелни лагери без да се вади/цепи двигателя?
Добре аз направих следното: сложих една пробна лампа от датчика за високото (1.
Със старото масло (имам предвид на около 1-2к км.) при загрят двигател поне 80гр. 1.8бара дигаше на около 1800оборота - пак е преди контролната точка 2150об.
При студен двигател темп<70гр държи 1.8 бара на маслото постоянно т.е. още от 800оборота.
Викам от маслото ще да е и взех че го смених - и то не само това ами сложих и 15w40 - викам по гъстичко нека да му е кеф. И пак измервам:
студен двигател темп<70гр - държи поне 1.8 бара на свободен ход
топъл двигател темп>=80 - 1.8 налягане прави чак на 1600 оборота
Викам си добре и дай в магазина за добавка за маслото - сложих една ужким скъпа, незнам си кво за запазване на вискозитета на маслото. Ама резултата не беше много баш при топъл двигател 1.8бара ги прави на 1400оборота - все пак смъкнах малко границата с около 200 оборота. хе хе.
Все пак проблема си остава още повече че ми направи впечатление следното:
ако ускорявам нормално от 1000оборота като достигна 1400оборота достигам налягане на маслото, да но ако ускорявам от 1000 оборота много бавно (съвсем леко подавам газ) минавам 1400 оборота и мога да стигна до 2000-2100 оборота без да съм достигнал необходимото налягане при което ако задържа по-дълго на 2100 и ми светва зумера пак.
Мисълта ми е при тези условия може ли да е биелен лагер? Ако ги сменя дали ще се оправи и най-важното - може ли да се сменят биелни лагери без да се вади/цепи двигателя?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта
