Здравейте колеги!
От известно време ме дразни един проблем.Когато мотора е студен ми държи много ниски обороти (600) и колата тресе та се не трае.С покачването на температурата на мотора оборотите се покачват и достигат около 900-950 на 75 градуса.Иначе като запаля си държи 1200-1300 за около минута,как си трябва.
Друго което ми направи впечетление е че днеска откачих буксата на стъпковото моторче и колата не промени грам оборотите си.Ако не се лъжа при мен при пускане на газта (затваряне на дросела) се задейства стъпковото и въздуха минава от там.Или се лъжа и стъпковото е само автоматичен "смукач" при палене а при затворен дросел въздуха минава през канал на който сечението се регулира с винта над черната скоба за жилото на газта.Иначе не искам да дигам оборотите ,защото като загрее ще са много високи.
Ниски обороти при студен двигател 2Е
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
Твоята кола е с клапан за ПХ,не със стъпково моторче и да - когато отнемеш газта и дроселовата клапа се затвори,клапанът отваря и въздухът минава през тоя "байпас".Същото си е и без клапан,само с маркуч - въздухът ще си минава и оттам винаги.Можеш да го промиеш с бензин,например.Аз бих пробвал с друг температурен датчик.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
Суба, я свали клапана, откачи тръбичките му и виж да не са затапени...
На един колега с РВ (клапана е същия) кой знае защо имаше една много хубава пластмасова тапа в маркуча преди клапана
Подай на клапана 6V от някъде външно и пробвай дали сработва (чува се, а и се вижда)
Жоре, при теб този винт, за който говори колегата го няма и наистина при затворен дросел въздуха минава само през клапана.
При Пассат (поне при В3) се оказва, че въздуха минава през 3 възможни пътя:
пролуката на дросела, регулираща се от стопорния винт на самата клапа
байпасен канал, регулиращ се с винт, за който споменава колегата
елктромагнитния клапан за празен ход.
И при мен по едно време паднаха оборотите и тресеше. На студен моор развих винтчето с около 1/2 оборота и заспаха.
На топъл просто клапана си се грижи да се притвори.
Амаа... разкача ли му буксата- гасне веднага!
На един колега с РВ (клапана е същия) кой знае защо имаше една много хубава пластмасова тапа в маркуча преди клапана

Подай на клапана 6V от някъде външно и пробвай дали сработва (чува се, а и се вижда)
Жоре, при теб този винт, за който говори колегата го няма и наистина при затворен дросел въздуха минава само през клапана.
При Пассат (поне при В3) се оказва, че въздуха минава през 3 възможни пътя:
пролуката на дросела, регулираща се от стопорния винт на самата клапа
байпасен канал, регулиращ се с винт, за който споменава колегата
елктромагнитния клапан за празен ход.
И при мен по едно време паднаха оборотите и тресеше. На студен моор развих винтчето с около 1/2 оборота и заспаха.
На топъл просто клапана си се грижи да се притвори.
Амаа... разкача ли му буксата- гасне веднага!
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
Радвам се,че се намесваш навреме и внасяш яснота по темата,Радо.Е какви са тия разлики,нали сме всички с 2Е-та?!А за пръв път видях байпас без клапан точно на РВ,но беше вкаран в отвора за картерните газове,всички други "дупки" бяха затапени и тъпеях на отворен капак половин час (колата беше оставена в автокъща).По-късно Васко1 ме успокои,че не е проблем и е честа практика да се прави по тоя начин,като се налага леко обогатяване на сместа.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
Амаа... разкача ли му буксата- гасне веднага!
Явно при мен има някакво побългаряване,защото няма как да работи при откачена букса.При палене клапана явно отваря (иначе защо държи високи обороти за крадко) а и на контакт го чувам,че жужи.Но явно след това се затваря на пълно,а защо незнам.А и защо продължава да работи,като го изолирам?
Иначе клапана съм го чистил едипът ама не съм го пробвал дали работи,защото знам,че като не работи колата гасне на празен ход.Е да ама не гасне.А защо да му подам 6 волта а не 12?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
Аз пък това за липсата на клапан до сега не съм го мяркал на живо, но гледах едни снимки, дето ме навяха на подобни помисли 
Иначе- изглежда са решили да го спестят това винтче, защото на практика със стопора на дроселната клапа може да бъде направено същото.
И на Голф (Г3 имам предвид) го няма. Макар, че отворчето като отливка стои, но е с тапа.
Не знам на Пассат В4 дали го има винтчето.
При мен само притраква на умряло в момента, в който откача буксата на клапанчето и загасва след 2, най-много 3 оборота
А защо 6 - не знам къде, но бях чел, че работят на 6V... ама не съм 100% сигурен.
При всички случаи- пробвах- щрака!

Иначе- изглежда са решили да го спестят това винтче, защото на практика със стопора на дроселната клапа може да бъде направено същото.
И на Голф (Г3 имам предвид) го няма. Макар, че отворчето като отливка стои, но е с тапа.
Не знам на Пассат В4 дали го има винтчето.
Е да ама не гасне.А защо да му подам 6 волта а не 12?
При мен само притраква на умряло в момента, в който откача буксата на клапанчето и загасва след 2, най-много 3 оборота
А защо 6 - не знам къде, но бях чел, че работят на 6V... ама не съм 100% сигурен.
При всички случаи- пробвах- щрака!

- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
Аз ще му замеря първо напрежението на буксата да не взема верно да го изгоря на 12 волта.
А тая система с маркуч ,директно без клапан не шашка ли мотора.Не преобеднява ли така сместа на по-високи обороти?
А тая система с маркуч ,директно без клапан не шашка ли мотора.Не преобеднява ли така сместа на по-високи обороти?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

То вдигне ли над 4 000 оборота и почва да се задъхва от липса на въздух, джувотното!
Това му е основния кусур на този мотор, иначе потенциал има много!
Ама въздух - ХИЧ!
Астматик!
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
Ама въздух - ХИЧ!
Астматик!



Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
Моя клапан съм го щракал с ток от акомулатора - без проблем.А за въздух през лятото игнорирам клапата за топъл-студен въздух (затапвам вакума с болтче в кутията на въздушния филтър) и ефектът се чувства още от ниските обороти.Имам и орязана кутия,но освен звук друга разлика с нея не усещам,а и държа повече на оригиналния вид отколкото на малко повече вървеж.Добро и просто решение е отстраняването на маркуча за топъл въздух от изпускателния колектор.Но най-голямата пречка за студен въздух си остават картерните газове.
Много се отплеснахме от темата.
Много се отплеснахме от темата.
- jigsaw
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
Колега и при мен проблема е абсолютно същия от 1 година горе-долу, аз съм PB двигател.Колегите са прави, че не е стъпково моторче а един електромагнитен клапан.При мен е изгоряла намотката на бобинката вътре( дава безкрайно голямо съпротивление) мерих я с мултицет.Можеш да разбереш дали работи и без да мериш а просто като дадеш на контакт трябва да го чуваш да жужи( да не го объркаш с помпата на АБС ако имаш такъв тя жужи доста по силно) и като го пипнеш да вибрира леко с висока честота.Разбира се има варянт и проводниците към него да са прекъснати по някаква причина, но това е доста по-малко вероятно затова пък е най-добрия варянт.Третия най-лош варянт е ЕКУ-то да не му подава управляващ сигнал, но това е най-малко вероятно.
@Radotom
Принципно си прав, че над 4000 като чели леко окуцява особено при по-топло време.Дали се спъва заради недостиг на дебит или заради температурата на входящия въздух от което и плътността е пряко засегната а от там и горенето на сместа незнам чесно казано.Обаче аз на моя PB му направих лека модификация и се усеща разлика във вървенето най-вече през лятото.Директно байпасирах вакуумчето за клапата във въздушния филтър от където дърпа топлия въздух от генерацията.При мен през един тройник са свързани това клапанче,регулатора за налягане на бензина и щуцерчето на всмуклателния колектор.Сега с хубаво маркуче с дължина около 10см. съм свързал щуцерчето и клапана за налягането на бензина директно и съм изхвърлил тройника и съм затапил долу на филтъра извода.На практика в момента винаги дърпа студен атмосферен въздух и има положителен ефект ,каляската върви отлично заради по-плътния и студен въздух което е само в плюс за мотора най-вече през лятото.
@Radotom
То вдигне ли над 4 000 оборота и почва да се задъхва от липса на въздух, джувотното!
Това му е основния кусур на този мотор, иначе потенциал има много!
Принципно си прав, че над 4000 като чели леко окуцява особено при по-топло време.Дали се спъва заради недостиг на дебит или заради температурата на входящия въздух от което и плътността е пряко засегната а от там и горенето на сместа незнам чесно казано.Обаче аз на моя PB му направих лека модификация и се усеща разлика във вървенето най-вече през лятото.Директно байпасирах вакуумчето за клапата във въздушния филтър от където дърпа топлия въздух от генерацията.При мен през един тройник са свързани това клапанче,регулатора за налягане на бензина и щуцерчето на всмуклателния колектор.Сега с хубаво маркуче с дължина около 10см. съм свързал щуцерчето и клапана за налягането на бензина директно и съм изхвърлил тройника и съм затапил долу на филтъра извода.На практика в момента винаги дърпа студен атмосферен въздух и има положителен ефект ,каляската върви отлично заради по-плътния и студен въздух което е само в плюс за мотора най-вече през лятото.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
jigsaw написа:Сега с хубаво маркуче с дължина около 10см. съм свързал щуцерчето и клапана за налягането на бензина директно и съм изхвърлил тройника и съм затапил долу на филтъра извода.
И много правилно си направил!

Откланяме се много от темата, ама...мисля, че още тръбата, от която постъпва въздух към филтъра е с твърде малко и много начупено сечение. Площа на филтъра ми малее нещо, входящия колектор е със резонанс на неточните обороти (получава се 'дупка' в ускорението)и най-вече клапата на дебитомера пречи на свободното постъпване на въздух към двигателя.
Заканил съм се да пробвам нещо, но ще има отделна тема, ако се получи.
Сега дайте да видим на suba оборотите

Очакваме да даде отзиви за тръбичките и за самия клапан.
- dragomir1402
- Мнения: 105
- Регистриран на: Пон 16 апр 2007 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
при мен проблема е обратен, оборотите са страшно високи над 2-3 хил.
двигателя е 1.8 пф, същата с-ма като при 2е, та от както съм го взел колата имаше колебливи обороти на празен ход, но се ядваше, поради открито от мен свистене на маркучето от клапана за празен ход към смукателния колектор, маркучето беше подменено и о, ужас-оказа се че старото маркуче италианците като го олепили с изолирбанд и му намалили дебита с 80-90%, сега колата не съска и не смуче въздух но е ад, оборотите са както ги описах по горе, пробвах клапана за празен ход-работи, за по сигурно взех един от моргата и с него същата работа. в едно руско ръководство четох че като се измери съпротивлението на двете крачета на клапана трябвало да е от 3.5 до 4 ома, но всички клапани които замерих дават поне два пъти по голямо съпротивление като са студени.
вече ми минават разни страшни мисли през главата-като дебитомер, контролер и прочие. довечера ще пробвам да байпасна дроселовата клапа, без клапана, но не вярвам да има ефект, защото като откача буксата на клапана за празен ход и колата гасне.
извинявам се че спамя темата на колегата, но просто не исках да отварям друга, тук така или иначе е започнала дискусия по въпроса
двигателя е 1.8 пф, същата с-ма като при 2е, та от както съм го взел колата имаше колебливи обороти на празен ход, но се ядваше, поради открито от мен свистене на маркучето от клапана за празен ход към смукателния колектор, маркучето беше подменено и о, ужас-оказа се че старото маркуче италианците като го олепили с изолирбанд и му намалили дебита с 80-90%, сега колата не съска и не смуче въздух но е ад, оборотите са както ги описах по горе, пробвах клапана за празен ход-работи, за по сигурно взех един от моргата и с него същата работа. в едно руско ръководство четох че като се измери съпротивлението на двете крачета на клапана трябвало да е от 3.5 до 4 ома, но всички клапани които замерих дават поне два пъти по голямо съпротивление като са студени.
вече ми минават разни страшни мисли през главата-като дебитомер, контролер и прочие. довечера ще пробвам да байпасна дроселовата клапа, без клапана, но не вярвам да има ефект, защото като откача буксата на клапана за празен ход и колата гасне.
извинявам се че спамя темата на колегата, но просто не исках да отварям друга, тук така или иначе е започнала дискусия по въпроса
- dragomir1402
- Мнения: 105
- Регистриран на: Пон 16 апр 2007 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
пропуснах нещо преди-като стисна маркучето което влиза в клапана за празен ход или пък това което излиза от него-оборотите падат. пробвах да намаля входящия въздух от едно винтче с инбудна глава което се намира на изхода на въздушния филтър-завих го докрай но опитът пак бе неуспешен. иначе клапанчето си жуни като дам контакт и отваря -при подаден контакт го пропуска свободно въздух, като не е на контакт колата пропуска по малко като го надуя с уста, още веднъж сори за спама
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е
dragomir1402 написа:пробвах да намаля входящия въздух от едно винтче с инбудна глава което се намира на изхода на въздушния филтър-завих го докрай но опитът пак бе неуспешен.

Имам чувството, че си разбазкал натегнатоста на пружината на клапата на дебитомера...

Допълнителното винтче, дето на Г3 го няма е ето тук, ограденото със синьо:
(снимката е на Г3- там е тапичка)
http://store.picbg.net/pubpic/25/80/57a ... 762580.jpg
Дано си запомнил колко оборота си направил на дебитомера. Иначе има да си играеш да центроваааш...

Погледни упора на дроселната клапа- там, дето е врътката на жилото. на оста й. Може да е навит, за да стои отворен дросела.
Но според мен при теб ще е друго. РВ и PF нямат TPS в точния смисъл на думата (не е потенциометричен датчик, който да следи точната позиция) а е с 2 ключета: празен ход и пълно натоварване.
Погледни дали като е отпуснат напълно педала на газта ключето за празния ход е задействано. Провери го и електрически дали сработва- при отпуснат педал м/у изводите му трябва да има съпротивление 0 ома или много близко до 0.
за разлика от РВ-то- ти имаш и Ламбда-сонда. Хубаво е да видиш дали не седи постоянно във високо ниво (над 0.9V) на изхода й. Тогава компа би трябвало да пуска по-малко гориво, не да отваря байпаса, ама знам ли...

Може и температурния датчик на инжекциона да е дал фира и да показва, че колата е постоянно студена.
Това пък се пробва, като на загрял мотор загасиш, откачаш куплунга на синия температурен датчик и закачаш съпротивление от порядъка на 150-200 ома на перата на датчика.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта