след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
nikotm
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 18 дек 2008 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот nikotm » Съб 14 мар 2009 21:31


bai_ILIA написа:
dobrin написа:Напротив, от 2007 края мисля, ФВ се отказа от помпа-дюза и двигателите им са комън рейл. Но всичко това е писано достатъчно за него. Просто потръси и почети във форума.

VW дълги години отказваха да минат на Common Rail и затова си имаха собствена ТДИ ПД система, която е по-шумна и по-лакома, но и по-бърза :twisted: ...Ама то е много просто - Common Rail е патент на Bosch и нашите тарикати от ВАГ не им се плащаше за това ама накрая се предадоха :)


Ако не се лъжа патента е на ФИАТ и за първи път го вграждат на кола серийно производство 1997 или 1998 на АЛФА РОМЕО 156.




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот morfei1 » Съб 14 мар 2009 21:40


Абе предадоха се, защото 1-во защото при Common rail има по-пълно изгаряне, което е равно на по-малко вредни емисии. 2-ро защото Comman rail e по-прост, съответно, по-лесен (евтин) за обслужване.

BTW, PD мотор с 310nm въртящ момент са ASZ моторите. ATJ са по-малко.

VW Common rail мотор е средно с около 0,3л по-икономичен, от VW PD мотор. Сравнението е между 2.0 TDI PD и 2.0 TDI CR. И двато мотора са 140к.с

History
The common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland[1] and the technology further developed by Dr. Marco Ganser at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, later of Ganser-Hydromag AG (est.1995) in Oberägeri. In the mid-1990s Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki of the Denso Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the common rail fuel system for heavy duty vehicles and turned it into practical use on their ECD-U2 common-rail system mounted on the Hino Rising Ranger truck and sold for general use in 1995[2]. Denso claims the first commercial high pressure common rail system in 1995 [3].

Modern common rail systems, whilst working on the same principle, are governed by an engine control unit (ECU) which opens each injector electronically rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight the sale appeared to be a tactical error for Fiat as the new technology proved to be highly profitable. The company had little choice but to sell, however, as it was in a poor financial state at the time and lacked the resources to complete development on its own.[4] In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD,[5] and later on that same year Mercedes-Benz C 220 CDI.

Common rail engines have been used in marine and locomotive applications for some time. The Cooper-Bessemer GN-8 (circa 1942) is an example of a hydraulically operated common rail diesel engine, also known as a modified common rail.

The engines are suitable for all types of road cars with diesel engines, ranging from city cars such as the Fiat Nuova Panda to executive cars such as the Volvo S80.


http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот feikot » Съб 14 мар 2009 22:49


nikotm написа:
bai_ILIA написа:
dobrin написа:Напротив, от 2007 края мисля, ФВ се отказа от помпа-дюза и двигателите им са комън рейл. Но всичко това е писано достатъчно за него. Просто потръси и почети във форума.

VW дълги години отказваха да минат на Common Rail и затова си имаха собствена ТДИ ПД система, която е по-шумна и по-лакома, но и по-бърза :twisted: ...Ама то е много просто - Common Rail е патент на Bosch и нашите тарикати от ВАГ не им се плащаше за това ама накрая се предадоха :)


Ако не се лъжа патента е на ФИАТ и за първи път го вграждат на кола серийно производство 1997 или 1998 на АЛФА РОМЕО 156.


Батеееее тая алфа как бяга.... Нямам думи с 2.4 jtd много върви наистина


Потребителски аватар
mimojef
Мнения: 82
Регистриран на: Пет 07 ное 2008 23:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот mimojef » Нед 15 мар 2009 0:11


morfei1 написа:BTW, PD мотор с 310nm въртящ момент са ASZ моторите. ATJ са по-малко.

:012: Моля информирайте се преди да се изказвате :deal ATJ е точно с 310 Nm въртящ момент!
Прилагам линк към инфото и снимка
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat#Passat_Mk5_.28B5.2FB5.5.2FLingyu.2C_1996.E2.80.932005.29

Изображение


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот feikot » Нед 12 апр 2009 20:09


mimojef написа:Добър си е мотора. Някой биха казали, че е по-добър от дюза помпата, но аз не съм съглазен с това твърдение. Принципно мотора ти е с голям капацитет, но е от по-старата генерация (от 1996). Твоя е 110 коня а ПД-то е 116 което не е кой знае какъв +. ПД-то е малко по-икономичен от твоя, което също не е кой знае какъв +. А сега дойде момент да спомена най големия + на ПД-то а именно ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ! Твоят е доста по тромав и няма как да не е при сравнение на 235-те Нютона на AFN мотора с 285-те на AJM който е ПД и се ползва от Флксваген от 1998 до 2000г . А да не говорим за ATJ който пък е от 1999г. и е с 310 Нютон метра което го прави един доста еластичен и динамичен мотор, който буквално те залепя за облегалката при 1900 оборота!!!
Посочените двигатели са 1.9 литрови :012:



А пасата ми като е 2000 година,защо е с такъв мотор АВГ (на бг талона пише АФН ) при положение че трябва да е AJM или ATJ ?????


Потребителски аватар
Vanich
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот Vanich » Нед 12 апр 2009 22:04


feikot написа:
mimojef написа:Добър си е мотора. Някой биха казали, че е по-добър от дюза помпата, но аз не съм съглазен с това твърдение. Принципно мотора ти е с голям капацитет, но е от по-старата генерация (от 1996). Твоя е 110 коня а ПД-то е 116 което не е кой знае какъв +. ПД-то е малко по-икономичен от твоя, което също не е кой знае какъв +. А сега дойде момент да спомена най големия + на ПД-то а именно ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ! Твоят е доста по тромав и няма как да не е при сравнение на 235-те Нютона на AFN мотора с 285-те на AJM който е ПД и се ползва от Флксваген от 1998 до 2000г . А да не говорим за ATJ който пък е от 1999г. и е с 310 Нютон метра което го прави един доста еластичен и динамичен мотор, който буквално те залепя за облегалката при 1900 оборота!!!
Посочените двигатели са 1.9 литрови :012:



А пасата ми като е 2000 година,защо е с такъв мотор АВГ (на бг талона пише АФН ) при положение че трябва да е AJM или ATJ ?????

И моят е АВГ 2000г., 110кс се слага на пасат Б5 до края на производството на този модел. Б5.5 са вече само ПД, призводството на последният стартира 10.2000г. Слагай един чип и не го мисли. Пд- та са по капризни мотори и вървят повече само ако са им читави дюзите, а с навъртяните 200 -300х. и българската нафта това е малко трудно.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: след 2000g.1.9 TDI (100ps) и (130ps) конструк.особенности

Мнениеот feikot » Пон 13 апр 2009 9:29


Много често се возя в тази прословута алфа 156 2.4 JTD и наистина много върви.Но като се вгледам да видя разликата между пасата и нея виждам,че пасата по бързо си развива оборотите,и същевремнно по малко искорява.С чипа дали ще стане като алфата, много по бавно достига червения сектор на оборотомера, като за това време за което го достига хващаш шипове на врата и се сливаш със седалката



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта