Ниски обороти при студен двигател 2Е

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот jigsaw » Пон 16 мар 2009 13:57


KoKo88 написа:Колеги, чета с интерес темата и ми стана много чудно защото и аз имам проблеми с моят мотор 2.0 115hp 2E. Значи сутрин като я запаля всичко е супер,държи си оборотите върви си добре мотора,като загрее пак си е така НО когато паркирам или маневрирам и ми трябват малко обороти тоест 1200 1300 и като се помача да ги задържа колата гасне,иначе няма проблеми но само когато еи там си играя с педала понякога нарочно и двигателя се изтарсва.Като откача стъпковия мотор двигателя угася значи работи,сменях едни малки маркучета на някакви вакууми към кутията на възд. филтър но без успех.И вече нз какво да правя,затова ви моля дайте снимка на тоя прословут клапан на празния ход защотото аз не го знам къде е. Колегата пуснал темата ще го помоля за извинение но моят проблем е подобен свързан пак с обороти и затова не пуснах нова тема а писах направо тук. Съжелявам за спама


Колега писал си, че откачаш буксата на стъпковия мотор, ав същото време питаш кое е електромагнитния клапан за празния ход на двигателя.Ами двете неща са едно и също.Клапана и стъпковия мотор са едно и също нещо.Както написах в предишния си пост(преди твоя точно) 2Е НЯМА стъпков мотор а ел.магнитен клапан.Прочети ми поста по-внимателно и ще разбереш кое кое е.Колегата след твоя пост е пуснал един линк с картинка, отоври го и виж едно зелено кръгче това е буксата на въпросния клапан за празен ход.




Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот suba » Вто 17 мар 2009 17:58


Здравейте колеги!
Да ви пиша за развитието по проблема,а развитие няма.
Вчера карах с температурен датчик датчик от друг пасат ама проблема си остана.Преди това замерих датчика и съпротивлението си е в нормите.Утре за всеки случай ще го замеря точно като ми паднат оборотите да вида дали няма някаква драстична разлика за определен момент,както писа колегата jigsaw (междо другото благодаря колега за таблицата и съветите)
За температурния за въздуха нещо се омотах здраво.Значи на буксата за дебитомера са си 4 изхода (или входа по-точно),а на дебитомера 5 :shock
2 краче на дебитомера се пада 1 на буксата.Та ако меря 1 и 4 спрямо буксата няма верига.А 1 и 4 спрямо дебитомера (което е свободното и 3-то на буксата) ми показва 1700 Ом.
Къде да меря колеги и защо на дебитомера са 5 като във всички книги които съм гледал дават ,че са 4.Някой имали представа каква е тази бъркотия (за мен поне)???


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот jigsaw » Сря 18 мар 2009 11:12


@suba
Чакай сега да направим едно уточнение.Ти със син датчик ли си или с другия модел дето е с 4 крачета?Принципно ако ще го мериш докато работи двигателя в НИКАКЪВ случай не го разкачай, рискуваш да направиш беля с ЕКУ-то.Когато се мери докато работи мотора НЕ се мери съпротивление а се мери пада на напрежение, тоест слагаш мултицета на 10 волта(примерно) постоянно напрежение не променливо, след което с подходящи сонди бъркаш отгоре през мястото където влизат кабелчетата.Пак ще повторя НЕ РАЗКАЧАЙ датчика докато работи двигателя!Ако си със синия мериш между двете крачета(така или иначе няма как да го объркаш) ако обаче си със другия модел с 4 крачета се мери между 1&3 краче това е сигнала за ЕКУ-то.Другите 2 крачета са за стрелката на таблото.Когато включиш мултицета той ще ти отчете някакво напрежение което би трябвало да е стабилно като стойност, след което започваш да наблюдаваш и дебнеш момент в които рязко ще се промени, евентуално този момент трябва да съвпадне с промяна работата на двигателя в частност оборотите.Обаче аз не случайно споменах, че този проблем най-сигурно се хваща с осцилоскоп, имам известни съмненя дали мултицета ще може да "улови" тези резки отклонения, но може пък и да стане номера, най-малкото нищо не пречи да пробваш.
Крачета 1&3 са както следва:
ECT-sensor.JPG


Крачетра 1&4 за температурния датчик при дебитомера са:
IAT-sensor.JPG

това е буксата на самия дебитомер не буксата на кабела!


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот x15 » Пон 19 мар 2012 5:53


Ако се увеличи "просвета" на дроселовата клапа това ще компенсира ли неработещ байпас?


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот x15 » Пон 19 мар 2012 15:51


Здравейте, става въпрос за Дижифант двигател,
Вчера откачих кабела на байпаса и му вързах волтметър, и нищо??? През повечето време няма никакво напрежение, само от време на време се появяват някакви си 0.5 до 1.5 волта ???
Замерих и кабелите, белият е на маса, а жълтият ходи до две места на куплунга на компа, № 22 и 23?
Байпаса като му пуснеш директно ток работи.
Компа ли е сдал багажа, или има сензор който вкл. байпаса?
Oт това което четох из нета, байпаса трябва да сработва още при даването на контакт?

Изображение


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот x15 » Пон 19 мар 2012 18:43


Току що намерих и описание на изходите на компа:

Изображение

DIGIFANT II - CE2 PIN OUT:

1. (65) Starter Power: Red / Green: [thru grey box -> Red / Black: pin 1 on coil] via T6c/3.
2. (76) Oxygen Sensor: Green: O2 Sensor, shielded by (75) Black with an engine block ground). [MINE: Black: #1 on O2 Sensor.]
3. (72) Fuel Pump: Red / Yellow -> T6c/2 Red / Yellow: -> Fuel Pump Relay pin 3/85 (34).
4. (69) Knock Sensor: [unspecified color]: T3g/1 [Knock Sensor plug], shielded by current track 67 {7.} with an engine block ground. [MINE: Brown: Knock Sensor pin 1. ]
5.(68) Knock Sensor: Black: T3g/2 [Knock Sensor plug], shielded by current track 67 {7.} with an engine block ground. [MINE: White: Knock Sensor pin 2.]
6. (65) Ground for Sensors: Brown / White: Throttle Switches pin 1, Hall Sender pin 1/-, Coolant Temp Sensor [CTS] pin 2, Air Flow Sensor Potentiometer pin 4. [Brown / White spliced within Digifant harness (64, 65, 66, 67)].
7. (67) Knock Sensor Shield: [unspecified color]: T3g/3, Knock Sensor. [MINE: Clear on Knock Sensor.]
8. (63) Distributor Pin 3 (positive): Red / Black: Hall Sender pin 3/+.
9. (68) Intake Air Temperature Sensor: Blue / White: Air Flow Sensor Potentiometer pin 1.
10. (71) Coolant Temperature Sensor: Brown / Green: CTS pin 1 (66).
11. (72) Idle / WOT Switch: Red / Blue: Throttle Switches pin 2 (65). [MINE: Red / Greenish: Throttle Switches.]
12. (80) Injector Power: Brown / Yellow: Fuel Rail pin 2 [pin 1 is red].
13. (73) Ground, Battery: Brown: direct battery ground.
14. (80) Power from Control Unit Relay: Black / Yellow: Digifant Relay 6/87, through T6c/4.
15. [empty slot].
16. (75) A/C Compressor Signal: Green: T2m/2, double connector on right fire wall. [Fire wall side of connector has a blue wire and a green wire.]
17. (70) Air Flow Sensor Potentiometer: Blue / Black: Air Flow Sensor Potentiometer pin 3.
18. (62) Distributor Pin 2 (hall sender): Green / White: Hall Sender pin 2/0.
19. (__) Ground: Brown/Black: Head Ground.
20. (78) Malfunction Light/Switch: White / Red: T6c/6.
21. (69) Air Flow Sensor Potentiometer: Blue / Red: Air Flow Sensor Potentiometer pin 2.
22. (79) Idle Stabilizer Valve: Yellow: ISV pin 1. [Middle slot in connector is open.]
23. (78) Idle Stabilizer Valve: White: ISV pin 3. [Middle slot in connector is open.] [MINE looks Tan.]
24. [empty slot].
25. (62) Ignition Control Unit: Green: Hall Ignition Control Unit pin 6.
*******************************
Engine Block & Cylinder Head Grounds:
1. HEAD: Pin 2 association (75) Black over / around Green: O2 Sensor Shield Ground.
2. HEAD: Pin 7 association (67) Black over / around Green: Knock Sensor Shield Ground.
3. HEAD: Pin 19 (74) Brown / Black: Coolant flange, direct Engine Block Ground.
4. HEAD: Added Brown Forth wire for 4-wire O2 Sensor.
5. BATTERY GROUND: Pin 13 (73) Brown: Direct Battery Ground.
6. [unclear] Brown/White Hall control Unit?????

http://home.comcast.net/~seaxsmith/_2gt ... inout.html


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Ниски обороти при студен двигател 2Е

Мнениеот x15 » Пет 23 мар 2012 17:12





Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 59 госта