От пътнически автомобил към товарен

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От пътнически автомобил към товарен

Мнениеот One » Вто 17 мар 2009 15:18


rosy написа: Наскоро забелязах един хубав BMW X6 5 I регистриран като товарен. И понеже тази 6-ца си е един типично товарен автомобил ми стана интересно законово как стоят нещата :roll:

само бмв да бяха ... що туарези са регнати като баничарки ако знаеш....

по въпроса, преди 2 години във фирмата закупихме няколко фокуса 1+1 регнати
с/у 500 лв даваха задните седалки за тях. С по един гаечен ключ 2-ма човека за 15 мин махнаха товарната клетка, сложиха седалките и фордоваците си станаха пътнически.
затъмниха им задните джамове и до ден днешен не е имало проблеми с милиционерите
същото стана с няколко фюжана и фиести....
хората от форд бяха уцелили правилната маркетингова политика и бяха много напред в продажбите на точно такива возила :) това преди 2 години - сега не знам как е :)




Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Re: От пътнически автомобил към товарен

Мнениеот musura » Вто 17 мар 2009 17:10


Не съм запозант с акциза на товарните автомобили, но нищо чудно това да е вратичка, като предполагам че трансформацията трябва да се случи извън БГ и да го вкараш директно като товарен, защото в противен случай ще дължиш акциз. Обаче и ДДС-то не е малка далавера за автомобил, който струва 150-200к лева.


Потребителски аватар
emdless4
Мнения: 638
Регистриран на: Пон 25 юли 2005 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: диана

Re: От пътнически автомобил към товарен

Мнениеот emdless4 » Вто 17 мар 2009 21:00


musura написа:Не съм запозант с акциза на товарните автомобили, но нищо чудно това да е вратичка, като предполагам че трансформацията трябва да се случи извън БГ и да го вкараш директно като товарен, защото в противен случай ще дължиш акциз. Обаче и ДДС-то не е малка далавера за автомобил, който струва 150-200к лева.


хмм, сега погледнах в митницата - http://auto.mitnica.com/index.php?p=truck
не виждам никъде да има акциз?
интересно, някой чувал ли е за подобна галимация?


Потребителски аватар
rosy
Вечен БАН
Мнения: 2055
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От пътнически автомобил към товарен

Мнениеот rosy » Сря 18 мар 2009 13:21


А може ли да ми кажете каква е разликата между товарен и товаро-пътнически?


Потребителски аватар
fly_free
Мнения: 479
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 10:17
Автомобил: т5
Двигател: вrr
Местоположение: София
Контакти:

Re: От пътнически автомобил към товарен

Мнениеот fly_free » Сря 18 мар 2009 14:12


Роси доколкото знам категория товаро- пътнически няма.Има лек или товарен.
Товарен е Автомобили предначначени за превоз на товари с определено тегло.
пътнически е предначначен за превоз на пътници с определено брой.
По ДДС се ползват преференции когато колата е регистрирана като товарен автомобил или като пътнически с повече от 6 места без това на водача.След като е регистриран като пътнически с определено число седалки можеш да махаш седалките ,за това никъде не пише по законите, но не можеш да возиш повече пътници отколкото пише в талона.Всяка една промяна в конструкцията на автомобила минава през Технотест и през каналите.
Имаш ли протокол от Технотест ти регистрират каквото искаш в КАТ.
Дано съм бил полезен


Потребителски аватар
rosy
Вечен БАН
Мнения: 2055
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От пътнически автомобил към товарен

Мнениеот rosy » Сря 18 мар 2009 14:16


fly_free написа:Роси доколкото знам категория товаро- пътнически няма.Има лек или товарен.
Товарен е Автомобили предначначени за превоз на товари с определено тегло.
пътнически е предначначен за превоз на пътници с определено брой.
По ДДС се ползват преференции когато колата е регистрирана като товарен автомобил или като пътнически с повече от 6 места без това на водача.След като е регистриран като пътнически с определено число седалки можеш да махаш седалките ,за това никъде не пише по законите, но не можеш да возиш повече пътници отколкото пише в талона.Всяка една промяна в конструкцията на автомобила минава през Технотест и през каналите.
Имаш ли протокол от Технотест ти регистрират каквото искаш в КАТ.
Дано съм бил полезен

Полезен си, но чл. 18 от Закона за акцизите гласи:
Чл. 18. “Автомобили” са новите и употребяваните пътнически, товаро-пътнически и състезателни автомобили за транспорт до 9 лица, включително водачът, с мощност на двигателя, превишаваща 120 киловата (kW) по система DIN или 126 киловата (kW) по система SAE, включени в код по КН 8703.
Та каква е разликата все още ме интересува?


Потребителски аватар
emdless4
Мнения: 638
Регистриран на: Пон 25 юли 2005 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: диана

Re: От пътнически автомобил към товарен

Мнениеот emdless4 » Сря 18 мар 2009 16:26


rosy написа:
fly_free написа:Роси доколкото знам категория товаро- пътнически няма.Има лек или товарен.===
Полезен си, но чл. 18 от Закона за акцизите гласи:
Чл. 18. “Автомобили” са новите и употребяваните пътнически, товаро-пътнически и състезателни автомобили за транспорт до 9 лица, включително водачът, с мощност на двигателя, превишаваща 120 киловата (kW) по система DIN или 126 киловата (kW) по система SAE, включени в код по КН 8703.
Та каква е разликата все още ме интересува?


аз мога да помогна, като кажа какво е определението за лек автомобил пред данъчните, а именно с места 4+1. т.е. всеки автомобил с различен брой места от тези (например 1+1, 2+1, 3+1, 5+1 и нагоре) ползва ДДС (стига да не е двуместно купе предполагам), т.е. регистрира се като товарен, или може би товаро-пътнически (това не съм сигурен), но важното е в талона да не пише "лек".
също така за акцизите - по ТАРИК автомобилите с 9+1 места включително и нагоре (т.е. категория Д), попадат под друга група, отделно от всички останали автомобили. Но не съм внасял автобус и не познавам някой който е, за да каже дали има акциз - все пак големите масово са над 163 коня. Но за товарните автомобили също не знам какво е положението с акциза.


fastanddrift
Мнения: 46
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: От пътнически автомобил към товарен

Мнениеот fastanddrift » Чет 19 мар 2009 14:36


Цялата операция се прави за спестяване на доста лев от ДДС и акциз.
За целта се преминава ТЕХНОТЕСТ, като автомобила вече трябва да е оборудван като баничарка. С протокола от технотеста и валидна застраховка ГО (която естествено за товарни е по-скъпа) отиваш в КАТ и сменяш талона на товарен. Ако впоследствие си монтираш задни седалки за превоз на хора те актуват за "неправилен превоз на хора"! Като бонус в акта ти спират автомобила от движение, като ти изземват регистрационния талон (малкия) и ти лепят стикер "спрян от движение", който замества талона докато отстраниш проблема и представиш колата в КАТ, където минаваш т.н. "наказателен преглед"! Докато се явиш в КАТ имаш право да управляваш автомобила само за отстраняване на отклоненията и то със скорост до 40км/ч и без право да возиш пътник/ци! Винетката от началото на 2008г. е на цената на обикновен автомобил.


Потребителски аватар
emdless4
Мнения: 638
Регистриран на: Пон 25 юли 2005 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: диана

Re: От пътнически автомобил към товарен

Мнениеот emdless4 » Чет 19 мар 2009 14:46


fastanddrift написа:Цялата операция се прави за спестяване на доста лев от ДДС и акциз.
За целта се преминава ТЕХНОТЕСТ, като автомобила вече трябва да е оборудван като баничарка. С протокола от технотеста и валидна застраховка ГО (която естествено за товарни е по-скъпа) отиваш в КАТ и сменяш талона на товарен. Ако впоследствие си монтираш задни седалки за превоз на хора те актуват за "неправилен превоз на хора"! Като бонус в акта ти спират автомобила от движение, като ти изземват регистрационния талон (малкия) и ти лепят стикер "спрян от движение", който замества талона докато отстраниш проблема и представиш колата в КАТ, където минаваш т.н. "наказателен преглед"! Докато се явиш в КАТ имаш право да управляваш автомобила само за отстраняване на отклоненията и то със скорост до 40км/ч и без право да возиш пътник/ци! Винетката от началото на 2008г. е на цената на обикновен автомобил.


За товарен автомобил с товароносимост до 1.5 тона за ГО миналия месец ми взеха 130лв., зависи каква товароносимост пише в талона.
Кажи колега как е въпроса с акциза за товарните автомобили, ако по талон е "товарен" какво става с тези над 163 коня?
Поздрави!


Потребителски аватар
emdless4
Мнения: 638
Регистриран на: Пон 25 юли 2005 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: диана

Re: От пътнически автомобил към товарен

Мнениеот emdless4 » Чет 19 мар 2009 20:22


ето какво открих във форума на митницата:

Здравейте! Желая да внеса употребяван, лекотоварен автомобил (пикап, който по документи се води товарен) от САЩ, бруто тегло 2400 кг., двигател 4300 куб. см., мощност 195 к.с. по DIN. В коя категория автомобили попада по митническата тарифа – позиция 8703 или 8704. Ако попада в позиция 8704 или по-точно 8704313900 с дължимо мито в размер на 22%, тогава дължим ли е акциз, и ако да, в какъв размер?
Подадено от Е. Русинов на 10 април 2008 г.

Отговор: Ако в регистрационните документи на автомобила е отбелязано, че той е товарен, то няма как да бъде класиран в позиция 8703, тъй като там са само пътническите. За товарните автомобили не се начислява акциз, т.е. у нас на митницата ще дължите само мито и ДДС.
Таксите по регистрацията в КАТ и еко таксите не са обект на митническият контрол и не бихме могли да Ви ги посочим с точност.


Сега разбирам защо толкова станаха популярни американските пикапи у нас напоследък mhihi

Ще търся познати митничари да ги питам точно за документите при внос на товарни автомобили какво се изисква, и ще пиша пак



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта