Задържа обороти В3 ABS мотор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
peshodomo
Мнения: 30
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Drqnovo

Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот peshodomo » Пон 16 мар 2009 14:00


Първо, извинете, че пускам нова тема, но от всички теми за обороти, прочетох за ниски или високи обороти на различни двигатели, но не и за задържане. Та проблема е следният:

1. става въпрос за Passat B3 1.8mi Arriva ABS мотор
2. като цяло колата е ок, но при скорост с над 2 000 об.мин, като изключа на свободна, оборотите започват да падат и при 1 900 -2000, задържа, като първо интервала на задържане бе около секунда, но вече е от 4 до 5 секунди и след това се нормализира.
Моля за съвет по проблема, като ще уточня:
свещи - нови от вчера
диагностика - грешка датчик на Хол (неработещ двигател) при запалване датчика е ок,
и втора грешка - ламбда сонда (скъсан кабел - неработи)
филтри - горивни, въздушни - сменени
3. проблема се появи след напълване на резервоара до горе с 95(смесен с нафта), като до днес съм изгорил 3 резервоара с 2 добавки за прочистване и ефект - карам колата на дърва :D хвърля сажди, че боядисвам всичко в черно.
4. колата все пак е на 286 000км.
също може да са и клапани, но идея си нямам къде е проблема.
п.с ако, някои има линк към тема със същата тематика, моля да е напише.
благодаря предварително на отзовалите се.




rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот rudoni » Пон 16 мар 2009 21:14


на въпроса - с въпрос ! как така е повредена ламбдата и не е отремонтирана? тя постоянно дъни ЕБУ! отстраняваш проблема и продължаваш по нотатък в диагностиката.
та за въпроса с оборотите. задържането може да е от МПХ -то .когато си бил с нафтата то се е адаптирало и подържа по високи обороти за да компенсира , но понеже работи ,компа не е отчел грешка! трябвало е да се четат живите параметри , и от там да се правят изводите. повтори операция "диагностика" но при добър специалист! :) :да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот zfa159 » Пон 16 мар 2009 22:24


Комп-а на 1.8 АБС не е много добър в четенто на живите параметри - не казва почти нищо :)
По повод ламбда сондата - ако си караш колата на бензин си я оправи за да нямаш проблеми с разхода и пушеците - не се образува коректно горивната смес.
По повод моторчето за ПХ - откачи акумулатора за час-два и след това го закачи пак и покарйа колата 100-тина км - така изчистваш старите стойности от адаптациите на ЕБУ-то и то си чете информацията наново и си записва стойностите наново.
Другия вариант е единия проблем да няма общо с другия и да се е зацапало моторчето за ПХ и да не връща достатъчно оборотите - ако не се оправи с преобучаването на ЕБУ-то драсни някой ред да ти кажем как се троши степ-мотор за помивка :)
Успех!


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот bachest » Вто 17 мар 2009 0:28


Няма да ти помогна с много, но само да уточня, че това не е грешка

peshodomo написа:диагностика - грешка датчик на Хол (неработещ двигател) при запалване датчика е ок,


а е нормалното положение. При неработещ двигател, казва, че няма сигнал от датчика.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот Dpop » Вто 17 мар 2009 12:27


Тази тема :deal viewtopic.php?f=6&t=64190&start=0&hilit=%D0%B7%D0%B0%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0+%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA%D0%B8+%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B8
е точно за същия проблем и двигател. :wink: Разликата е, че бензина не е бил "кръстен".


hlebo
Мнения: 21
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 16:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот hlebo » Пет 20 мар 2009 19:01


Здравеите от Варна имам следният проблем с АбС спря да ми рита и когато натисна по сзо спирачките колелата се суркат като на жигули.Отидох на елкон излеземи ниско напрежение RL WEL НЕЗНАЯ КАКВО ОЗНАчАВА НО КОГАТО мИ ИСТрИХА ГрЕШКИТЕ АбС мИ ПрОрАбОТИ И ТАКА ДВА ДНИ И СЕГА ПАК СУрКА КОлЕлАТА мОлЯ ЗА ПОмОЩ :bowdown блАГОДАрЯ ПрЕДВАрИТЕлНО.ЗАбрАВИХ ЗА мОТОрА ПАСАТ 3 2000 См3 115 КС 1995

ИЗВИНЯВАм СЕ чЕ ПУСНАХ ЕДИН ИСЪЩ ТЕКСТ НЯКОлКО ПЪТИ


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот zfa159 » Пет 20 мар 2009 19:16


hlebo написа:Здравеите от Варна имам следният проблем с АбС спря да ми рита и когато натисна по сзо спирачките колелата се суркат като на жигули.Отидох на елкон излеземи ниско напрежение RL WEL НЕЗНАЯ КАКВО ОЗНАчАВА НО КОГАТО мИ ИСТрИХА ГрЕШКИТЕ АбС мИ ПрОрАбОТИ И ТАКА ДВА ДНИ И СЕГА ПАК СУрКА КОлЕлАТА мОлЯ ЗА ПОмОЩ :bowdown блАГОДАрЯ ПрЕДВАрИТЕлНО.ЗАбрАВИХ ЗА мОТОрА ПАСАТ 3 2000 См3 115 КС 1995

ИЗВИНЯВАм СЕ чЕ ПУСНАХ ЕДИН ИСЪЩ ТЕКСТ НЯКОлКО ПЪТИ
:shocked
Като за начало в тази тема иде реч за Двигател с код АБС а не за термина,познат от спирачната система...все пак е добре,че си използвал търсачката,макар,че не си попаднал на точната тема - малко по-надолу в раздела има друга "Неработещ АБС" или пък си пусни нова.
По повод проблема ти - колата ти е Пасат В4 на не Пасат 3 (В3 се произвежда от 88-ма до 93-та,а Б4 от 93-та до 96-та....виж има тема "Какъв ми е Пасат-а").Както го обесняваш иде реч за някакъв проблем с някакво напрежение - изтриват грешката и АБС-а си работи докато не я запише пак - напълно нормално.А за да я запише има конкретна причина - щом са го закачали на диагностика грешката е с номер от 4 цифри освен наименованието - дай 4-те цифри за да се види каква точно е грешката и съответно къде ти е проблема ;) И си пооправи малко шрифта,че така се чете с много зор 8)


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот jagler » Съб 21 мар 2009 0:54


виж температурния датчик може да е дефектирал и да лъже компа и от там да се подава на автоматичния смукач задържането... :wink: към 2000 об/мин.,сменяш с нов жълт пръстен за бензин.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот dj_tuhla » Съб 21 мар 2009 22:02


Моя ми го е правил 2-3 пъти този номер, все заради неточна центровка :idea: Да спомена ако не знаеш, че центровката се прави при компа в режим на default настройки - закачаш я на VagCom и изпълняваш инструкция #4, като приключиш задължително се излиза от режима с инстр. #6 (close controler). Ако не се направи това, компа бъзика центровката и реално не е ясно колко предварение даваш от делкото. Ако видиш мяйстор да ти върти делкото без да е вкарал компа в този режим, направо си тръгвай и търси друг който знае какво прави.
Ламбдата също трябва да ти е наред, всъшност което става е че компа се шашка и подава повече бензин в опитите си да докара сместа, така че реално не само центровката може да е причина, а на правктика всеки датчик, участващ в изчисленията. При всички случай пробвай първо с прост рестарт на компа - разкачаш клемите на акумулатора за 15 минути, като ги държиш допрени една в друга (ако има някъде кондензатор да разреди, не знам дали е задължително, но за всеки случай). След това палиш и не бараш нищо, особено газта, докато не пусне веднъж перка. Правиш едно кръгче и виждаш дали го има пак проблема. Но ламбдата си смени, 70-80 лв е.

Успех.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот zfa159 » Нед 22 мар 2009 2:06


dj_tuhla написа:Моя ми го е правил 2-3 пъти този номер, все заради неточна центровка :idea: Да спомена ако не знаеш, че центровката се прави при компа в режим на default настройки - закачаш я на VagCom и изпълняваш инструкция #4, като приключиш задължително се излиза от режима с инстр. #6 (close controler). Ако не се направи това, компа бъзика центровката и реално не е ясно колко предварение даваш от делкото. Ако видиш мяйстор да ти върти делкото без да е вкарал компа в този режим, направо си тръгвай и търси друг който знае какво прави.
Ламбдата също трябва да ти е наред, всъшност което става е че компа се шашка и подава повече бензин в опитите си да докара сместа, така че реално не само центровката може да е причина, а на правктика всеки датчик, участващ в изчисленията. При всички случай пробвай първо с прост рестарт на компа - разкачаш клемите на акумулатора за 15 минути, като ги държиш допрени една в друга (ако има някъде кондензатор да разреди, не знам дали е задължително, но за всеки случай). След това палиш и не бараш нищо, особено газта, докато не пусне веднъж перка. Правиш едно кръгче и виждаш дали го има пак проблема. Но ламбдата си смени, 70-80 лв е.

Успех.

За клемите - обикновенно повечето автоелектроники имат на входа си последователно мощен диод с цел ако обърнеш поляритета да не гръмнат...това дефакто пречи на кондензатора да се разреди дори да окъсиш клемите...ама 20-тина минути или айде половин час да е е напълно достатъчно за да се ресетне комп-а.
Иначе за центровката - напълно вярно - основно задържането се получава от некоректни стойности на ламбда сондата (това е причината да ги задържа и на газ и на бензин...даже при мен на газ ги задържа повече отколкото на бензин понеже ламбда симулатора плюе разни импулси дето нямат много общо с истината).
Успех!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот dj_tuhla » Нед 22 мар 2009 10:09


Най-вече симулатора обикновено плюе нещо несинхронизирано изобщо с оборотите, т.е. компа получава импулс когато изобщо не го очаква, или пък ако е синхронизиран с оборотите праща все едно и също - все 0.9в - уж идеална смес. Е да ама екуто се опитва да прави адаптивно управление, примерно ПИД регулиране, и кво става, променя някакви неща на входа на системата, пък на изхода каквото и да прави се едно и също. Това тотално го обърква и "разцентрова" - следва каране почти постоянно в авариен режим и "триене на грешки" с реле на захранването :Mr Green Fun .
Аз ви се чудя на вас с газовите, що не си набухате по 1 карбуратор направо, така и така само палите на бензин, а се борите с компютъра практически нон-стоп, и доста датчици ще отпаднат, и скъпа бензинова помпа ...

Поздрави.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2706
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот Vasseto » Нед 22 мар 2009 11:05


Писал съм го ще го напиша пак.

Това е абсолютно нормално да задържа 1-2 секунди на тези обороти.Швабите са го направили за да може по лесно да се превключват скоростите.Или с други думи да няма нужда от междинна газ.

Ако обаче започне да се вдига времето то този комп(ABS) е записал грешли някакви и за този модел става с махане на клемата на акумолатора за около 10 мин.

П.С. Карал съм такъв мотор и това са нормални последствия.При мен ставаше това от газовата уредба.Ако пък работеше климатроника на студ то си седяха на 2000 rpm като пусна педала на газта.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот dj_tuhla » Нед 22 мар 2009 16:50


Сори, ама това не е вярно, макар да съм го чувал и от друго място. Според мен когато всичко е както трябва, това го няма. Често е признак за "мързелива" ламбда сонда обаче, т.е. тръгнала да заминава. Колата дето си карал вероятно не е била наред, ако не вярваш ела да покараш моя.

П.С. Не казвам че не може да се кара така, особено ако се кара предимно на газ вероятно е все тая.

Поздрави.

Последна промяна от dj_tuhla на Нед 22 мар 2009 20:27, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот designer1 » Нед 22 мар 2009 17:56


Може ли и аз да се пробвам с едно предположение, незнам доколко е меродавно за 1.8 моно, ама я човека да провери дали нелапа въздъх от някъде, тампони, мапони на моното или газовото (ако има таквоз) да не се е откачило нещо :Mr Green Fun


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Задържа обороти В3 ABS мотор

Мнениеот zfa159 » Нед 22 мар 2009 20:44


designer1 написа:Може ли и аз да се пробвам с едно предположение, незнам доколко е меродавно за 1.8 моно, ама я човека да провери дали нелапа въздъх от някъде, тампони, мапони на моното или газовото (ако има таквоз) да не се е откачило нещо :Mr Green Fun

Ако дърпа въздух разрежда горинвта смес и губи обороти...а не ги държи по-високи обикновенно :)
По принцип моя двигател не задържа оборотите на 2000 ако всичко му е наред....ако поработи на газ и си забие грешките,типични за газта започва да задържа обороти.
Когато колата работи на климатик е нормално на газ да ги забавя на около 2000 ама не и да ги държи толкова постоянно (макар,че на по-дълъг път се случва)...обикновенно това е признак за лошо регулиран празен ход на газовата уредба (винт за регулиране на постоянното подаване на газ,независещо от вакуума на входния маркуч и мембраната за ниско налягане).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 34 госта