Здравейте колеги, как може да се регулира празния ход на двигателя на пасат '89, моно бензин/газ, 1.8?
Работи на много ниски обороти на празен ход и е готов да загасне. Пресветва и лампата за акумулатора.
Възможно ли е да е друг проблема?
Регулиране празен ход на двигателя
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Регулиране празен ход на двигателя
Не съм 100% сигурен, но май няма начин да се регулира празния ход. Сещам се за няколко варианта, но те променят други параметри и влияят косвено върху празния ход.
По вероятно е, да е от друго. На газ и бензин едно и също ли е положението?
Като за начало може да откачиш едната клема на акумулатора за 4-5мин да може ако има грешки да се изтрият
По вероятно е, да е от друго. На газ и бензин едно и също ли е положението?
Като за начало може да откачиш едната клема на акумулатора за 4-5мин да може ако има грешки да се изтрият

Re: Регулиране празен ход на двигателя
На газ няма проблеми, работи нормално. Основно го прави докато е студена, след това не.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Регулиране празен ход на двигателя
Ако не се оправи след като откачиш клемата, може да е от някой температурен датчик - ако не се лъжа са 3 на брой.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Регулиране празен ход на двигателя
Точно така - виж дали ще се оправи след ресет на комп-а...ако се оправи - било е грешка заради работата на газ - често се случва и колата започва да работи на 400 оборота празен ход..на студено и гасне много често.
Ако не се оправи - датчиците на твоя двигател са 3 на брой - един от тях е за подаване на инфо към комп-а дали колата е студена или не...ако е студена повдига оборотите (смукач) и някои други магариики.Като загрее над 40 градуса подава сигнал,че е загряла и оборотите стават нормални.
Датчика май беше син (не помня добре кой точно беше) и се намира при другите два горе на тройника,който излиза от главата.Трябва да мериш съпротивление за да разбереш дали е здрав или не - ако не се оправи с ресета пиши за да ти кажа стойности и т.н. и т.н. за да го мернеш.
Успех!
Ако не се оправи - датчиците на твоя двигател са 3 на брой - един от тях е за подаване на инфо към комп-а дали колата е студена или не...ако е студена повдига оборотите (смукач) и някои други магариики.Като загрее над 40 градуса подава сигнал,че е загряла и оборотите стават нормални.
Датчика май беше син (не помня добре кой точно беше) и се намира при другите два горе на тройника,който излиза от главата.Трябва да мериш съпротивление за да разбереш дали е здрав или не - ако не се оправи с ресета пиши за да ти кажа стойности и т.н. и т.н. за да го мернеш.
Успех!
Re: Регулиране празен ход на двигателя
Мисля, че този модел няма компютър който да трупа грешки, но ще го пробвам, може и да греша. Акумулатора съм го откачал скоро по други причини, но общо взето след това се появи проблема, разбира се несвързан с откачането на клемите.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Регулиране празен ход на двигателя
dino написа:Мисля, че този модел няма компютър който да трупа грешки, но ще го пробвам, може и да греша. Акумулатора съм го откачал скоро по други причини, но общо взето след това се появи проблема, разбира се несвързан с откачането на клемите.
Много грешиш даже - има компютър и той трупа грешки.Двигателя ти е 1.8 моноинжекция от 89-та т.е. с код RP който е с горивна система Bosch моно някакво си и има контролен блок (ECU,ЕБУ,ЕКУ,компютър..както искаш го наречи) в дясно под пластмасата под чистачките при входа за въздух към парното

Самата презумция, че е моноинжекция означава,че трябва да има компютър, колкото и първобитен да е той понеже има доста датчици и управления,които трябва да бъдат контролирани от нещо -> именно този компютър. Понеже е по-дърт вариант грешките се изчистват при ресет, което се прави с откачане на клемите за около един час...после карай известно време на бензин понеже комп-а се преобучава, четейки информацията от датчиците при динамична работа на двигателя в различни режими.
Re: Регулиране празен ход на двигателя
Колега, благодаря ти много за изчерпателното обяснение. Ще го откача за около час, а освен това ще премеря съпротивлението на датчиците за температура, както ме посъветва.
Още веднъж благодаря!
Още веднъж благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Регулиране празен ход на двигателя
Ти хубаво ще го мериш ама знаеш ли какво тябва да е?
ако не знаеш драсни един ред да проверя кой какви стойности трябва да има и да ти го пратя да си мериш
ако не знаеш драсни един ред да проверя кой какви стойности трябва да има и да ти го пратя да си мериш

Re: Регулиране празен ход на двигателя
zfa159 , много си подробен ,което е много хубаво ,за това обясни на човека да си почисти МПХ щото нещо неиска да излиза напред и да бутне дросела .незнаем с каква АГУ е и как е вързана ? има много въпроси......... !? dino , я дай още малко подробности ако може?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Регулиране празен ход на двигателя
rudoni написа:zfa159 , много си подробен ,което е много хубаво ,за това обясни на човека да си почисти МПХ щото нещо неиска да излиза напред и да бутне дросела .незнаем с каква АГУ е и как е вързана ? има много въпроси......... !? dino , я дай още малко подробности ако може?
Ами по принцип ако не иска да излезе може да е от много причини - да не иска да излиза понеже комп-а не го кара да го прави или в действителност да е зацапано....ама това може да стане ясно след пробата с ресет-а. Ако моторчето не се движи въобще ще го има като грешка в ЕКУ-то ако се закачи на комп заради бутончето в предната му част.А щом като позагрее колата се оправя вероятността проблема да е в моторчето е слаба - щеше да си сваля оборотите много рязко пък и лесно може да се види длаи моторчето се движи докато колата работи - като подадеш газ трябва да излезе оста напред и като пуснеш газта клапата да подпре на оста и тя да се прибере докато се установи празен ход на двигателя.
Преди да се чисти трябва да бъде изключено като вариант да е проблем с нещо друго - което е доста вероятно в предвид добрата работа на колата като позагрее.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Регулиране празен ход на двигателя
dino написа:Здравейте колеги, как може да се регулира празния ход на двигателя на пасат '89, моно бензин/газ, 1.8?
Работи на много ниски обороти на празен ход и е готов да загасне. Пресветва и лампата за акумулатора.
Възможно ли е да е друг проблема?
Този проблем кога се явява-на бензин,на газ?
Когато е студена колата как е а когато е топла?
колко обората държи 100,200...1000..
Ако искате да ви помагаме научете се как се ходи на лекар,трябва да кажеш къде и как те боли да ти напише рецепта човека.И тука е така.
Моторчето на празен ход се разваля много трудно,освен да се смачкат зъбките на червячното колело или на червяка друго не виждам какво може да му се случи.Или работи или не работи.Ако не работи ще ти гасне колата,няма въобще да държи какви да е обороти.
има един червен датчик за подгряване на смукателния колектор/включва таралежа/.Закачи мултицет на двата му пина когато е студена или незапалена колата и виж дали дава някакво съпротивление.Ако не дава никакво/отворена верига/..сменяй.При мене беше умрял и колата когато е студена се мъчеше да гасне в първия момент след запалване и се давеше докато не загрее.
Синия датчик на тройника до червения дава инфо на компютъра колко е студено за да може да си подготви гориво въздушната смес/времетраене на отваряне на дюзата/Сменяй профилактично струва 20-30лв,не можеш да му хванеш спатиите,казва че всичко е ок ама не е/Него го взимаш оригинален да нямаш ядове-Юнитрейд и тем подобни /
Прегледай си запалителната система-кабели,палец,дистрибуторна капачка,свещи.Огледай вакумите около сервото и мотора да няма нещо спукано и да лочи въздух.Тампона на моното също е предпоставка ако е разцепен нещо да смучи въздух и да ти обеднява сместа.Раклати моното докато работи колата и виж дали се менят оборотите,ослушай се за свистене,огледай добре тампона.
Дюзата също е възможно да се е подпушила/чистене на ултразвук/,бензиновия филтър сменян ли е ?
Въздушен филтър-изтупай му праха малко.Ламбда сондата я забравяш като вариянт-когато е студена колата не играе.Там не пипаш.
Почни от най-ефтините варианти.
Малко кофти време хвана ама .. успех.
Re: Регулиране празен ход на двигателя
Прави го на бензин, когато е студена. Колко оборота държи не мога да кажа, понеже няма оборотомер и ми е трудно да дам данни.
Иначе премерих датчиците. Единият - синият дава съпротивление - 1450 Ом-а, червеният - между 1.8 - 4.6 Ом-а.
Бензоновият филтър е сменян преди около 1500 км, въздушният е на 600 км.
Дистрибуторна капачка, кабели, палец са сменени преди почти 3000 км. Само свещи не съм сменил.
Това което ми направи впечатление днес е, че бавно сваля оборотите. Като и подам газ и после пусна педала и по-бавно от преди ги сваля.
Не ми прави впечатление да има скъсани въздуховоди и да смуче въздух от някъде.
Като е на свободен ход направо двигателя ще излезе от коша, така се тресе. Въпреки това не гасне.
Като загря - заспа, само дето както казах сваля бавно оборотите. Това не беше го правила.
Иначе премерих датчиците. Единият - синият дава съпротивление - 1450 Ом-а, червеният - между 1.8 - 4.6 Ом-а.
Бензоновият филтър е сменян преди около 1500 км, въздушният е на 600 км.
Дистрибуторна капачка, кабели, палец са сменени преди почти 3000 км. Само свещи не съм сменил.
Това което ми направи впечатление днес е, че бавно сваля оборотите. Като и подам газ и после пусна педала и по-бавно от преди ги сваля.
Не ми прави впечатление да има скъсани въздуховоди и да смуче въздух от някъде.
Като е на свободен ход направо двигателя ще излезе от коша, така се тресе. Въпреки това не гасне.
Като загря - заспа, само дето както казах сваля бавно оборотите. Това не беше го правила.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Регулиране празен ход на двигателя
да не ти е стар бензина в резервоара,попринцип на газ ли караш?
Хубаво е ако имаш 15-20 литра бензин да хакнеш една добавка за почистване на инжекциони, на Gold eagle и да покараш малко на бензин.Може дюзичка да се е подпушила,да е засмукало нечистотии/батак/ помпата ако караш с много малко бензин в резервоара,помпата и тя може да прави мизерии ама тя ще си покаже някой ден ако е от нея.
На един колега така му пукаше и трещеше пасата като я запали че... все едно на 3 цил.Има няма 1мес и му изгоря помпата.
Синия датчик трябва да ти дава следните стойности при температура на охлаждащата течност в системата:
при 0гр-4,8-6.2ком
20гр-2-3ком
30гр-1,6-2.0ком
50гр-700-900 ом
80гр-300-400 ом
100гр-175-225 ом
ако това 1450ом-1,450ком си го мерил на студена кола а температурата в този момент на антифриза едва ли е била повече от 10гр не ми се вижда много в норми.
Хубаво е ако имаш 15-20 литра бензин да хакнеш една добавка за почистване на инжекциони, на Gold eagle и да покараш малко на бензин.Може дюзичка да се е подпушила,да е засмукало нечистотии/батак/ помпата ако караш с много малко бензин в резервоара,помпата и тя може да прави мизерии ама тя ще си покаже някой ден ако е от нея.
На един колега така му пукаше и трещеше пасата като я запали че... все едно на 3 цил.Има няма 1мес и му изгоря помпата.
Синия датчик трябва да ти дава следните стойности при температура на охлаждащата течност в системата:
при 0гр-4,8-6.2ком
20гр-2-3ком
30гр-1,6-2.0ком
50гр-700-900 ом
80гр-300-400 ом
100гр-175-225 ом
ако това 1450ом-1,450ком си го мерил на студена кола а температурата в този момент на антифриза едва ли е била повече от 10гр не ми се вижда много в норми.
Re: Регулиране празен ход на двигателя
Тези стойности ги мерих при положение, че колата беше работила около 1-2 мин на свободен ход. Значи може би температурата да е била между 10-20 градуса.
Иначе на бензин почти не я карам, но и сложих преди 3 дни 15 литра. Колкото до бензиновата помпа - нея я сменях лятото, понеже старата изгоря:)
Мисля да пробвам и с някоя добавка малко да прочисти.
Иначе на бензин почти не я карам, но и сложих преди 3 дни 15 литра. Колкото до бензиновата помпа - нея я сменях лятото, понеже старата изгоря:)
Мисля да пробвам и с някоя добавка малко да прочисти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта