сигурен е...
ама проблема е че трябва да си слагаш или друго табло или не знам..
Щото кат отвориш дигитално тапло кво ша видиш.. 3 чипа 100 кила писти и елементи, и ша са чудиш кво става...



Възможно ли е дигитален нивомер (бензиномер) ???
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Ivcho
- Мнения: 1439
- Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Цифрата 11 доло в дясно на таблото ми казва че имам 11 литра бензин разбирайте го както искате. Мога да кажа че разликата в истината е най много литър от това което показва. И отчита през известен период от време.
Снимката отдоло благодаря на Съни.
Снимката отдоло благодаря на Съни.
Последна промяна от Ivcho на Вто 07 мар 2006 15:48, променено общо 1 път.
- blue_shadow
- Мнения: 875
- Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Какво мислите за този нивомер, дали ще стане да се "присади" в резервоара
http://constructor.bg/shop/product_info.php?cPath=189&products_id=11478

http://constructor.bg/shop/product_info.php?cPath=189&products_id=11478
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
blue_shadow написа:Какво мислите за този нивомер, дали ще стане да се "присади" в резервоара![]()
http://constructor.bg/shop/product_info.php?cPath=189&products_id=11478
не
- blue_shadow
- Мнения: 875
- Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
- FLAIR
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: SR 1999
- Местоположение: София
Дигиталното табло взима информация от същия датчик, от който и аналоговия бензиномер. Без проблем може да закачите такова табло на мястото на стандартното, но ще трябва и датчик за скоростта и т.н. Това дигитално табло покзва оставащите литри, но просто в паметта на таблото е вкарана таблица със стойности и кореспондиращо количесто в резервоара.
Ако обаче реостатът в резервоара се е попрецакал (обикновено се изтъркват, тъй като трият много често на едно и също място) и/или почва да не прави добър контакт, почват проблемите. Дори и с дигатално табло да си, пак.... супата.
В новите автомобили (тия с повечко електроника) има 2 датчика. Целта им е да могат да мерят дори когато автомобилът е спрял под наклон. Те правят измерване в момента, в който се запали (или остане в покой повече от определено време) и след това от измереното количество изваждат влезналото в двигателя пред дюзите. По този начин избягват колебанията при друсане и накланяне на автомобила. Е, има и малък недостатък: ако ви се пробие резервоарът, нивомерът няма да го отчете.
Изводът: ако искаш точен бензиномер - калибрирай го. Почисти внимателно реостата (ако трябва смени го), натегни малко писеца, изпробвай дадения по-горе съвет с 1/4 резервоар, 1/2, 3/4 и пълен.
Отказа ли се вече
Ако обаче реостатът в резервоара се е попрецакал (обикновено се изтъркват, тъй като трият много често на едно и също място) и/или почва да не прави добър контакт, почват проблемите. Дори и с дигатално табло да си, пак.... супата.
В новите автомобили (тия с повечко електроника) има 2 датчика. Целта им е да могат да мерят дори когато автомобилът е спрял под наклон. Те правят измерване в момента, в който се запали (или остане в покой повече от определено време) и след това от измереното количество изваждат влезналото в двигателя пред дюзите. По този начин избягват колебанията при друсане и накланяне на автомобила. Е, има и малък недостатък: ако ви се пробие резервоарът, нивомерът няма да го отчете.
Изводът: ако искаш точен бензиномер - калибрирай го. Почисти внимателно реостата (ако трябва смени го), натегни малко писеца, изпробвай дадения по-горе съвет с 1/4 резервоар, 1/2, 3/4 и пълен.
Отказа ли се вече

- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Няма ли да е възможно да се вземе сигнала от аналоговия уред на таблото и с пик 16 или какъв друг пик си трябва да се изведе един малък дисплей пак на таблото и да си показва в цифри?Например 29,3 литра.Пък ние ще си го засичаме само в спряло положение.Защото при мен като е пълен резервоара стрелката е в горно положение и не мърда от там докато не остане почти до половината бенза.Пък долното си го показва вярно.Сиреч не е кой знае колко линеен.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проблема е малко по-друг.
При мен на Пасат-а си показва съвсем точно както в горно положение така и долу.
Принципът предполагам (не съм отварял още) е реостатен т.е. имате една изолационна пластинка с проводник без изолация върху нея и един плъзгач се мести посредство поплавък и така се изменя съпротивлението а оттам и показанието.Тези неща страдат от ръждясване на проводника и от допиране на съседните навивки на въпросния при което да кажем някакво изменение на нивото не се отчита като такова понеже съпротивлението е едно и също.
По повод дигиталните на Фиат-ите има друга система :
като за начало поплавъка е застрахован от климбуцане при неравности като представлява пластмасов цилиндър,в който се движи самия поплавък (за сравнение на Москвич е просто едно пластмасово съдче с метална пръчка която е закачена на датчика и се мести при гърбица от минимум до максимум и подскача после още половин час).Та това гарантира доста по-точно показание.
Принципа на отчитане при дисплеите е пак че с промяната на съпротивлението се изменя показанието.На Фиат специално е реализирано с LCD дисплей с няколко правоъгълни сегмента (всеки е около 10 литра гориво) и разбира се е много неточен понеже при 12 Литра показва 10 а при 16 показва 20 примерно.
За да се направи с цифри трябва да се ползва процесор с аналогова част,който да следи изменението на съпротивлението на датчика (или свързан в подходяща верига изменението на напрежението върху датчика) и оттам вече като се знае при какво ниво какво е съпротивлението да се състави някаква логика и съответната програмка,която да изписва на дисплея литрите.
Ще питам по въпроса един познат дето се занимава с процесори и програмиране и ще каже как да станат нещата от електронна гледна точка.
По повод монтирането в самото табло (при мен на Пасат-а естрелката се мести нагоре-надолу а не настрани) може да се ползва някаква стълбица от светодиоди (уформена в готов красив дисплей) или да кажем някакво малко по-компактно LED индикаторче което да показва 2 знака преди и един след точката.
Принципно ще е удобно ако е точно понеже може да се хване много точно разхода на 100км (просто си записваш разликата в показанията).
Колеги от други форуми са мислели даже как да се преправи водомер така,че да отчита не кубични метри а литри и милилитри за да си отчитат съвсем точно разхода ама това е друга тема......
Туку що загледах коментарите по темата по-обстойно и по повод заменянето на реостата с нещо по-колтурно може да се мисли за нещо от сорта на свето и фотодиод като между тях се движи непрозрачна пластинка и ограничава постепенно достъпа на светлина към фотодиод-а и променя изходното му напрежение и така да се отчита показанието (те са линейни повечето така че няма да е сложно ама може би ще е много чуствително на вибрации и т.н. което при реостатните е избегнато с по-бавен датчик,който не успява да реагира толкова бурно на бързото изменение на нивото на горивото при сътресения).
При мен на Пасат-а си показва съвсем точно както в горно положение така и долу.
Принципът предполагам (не съм отварял още) е реостатен т.е. имате една изолационна пластинка с проводник без изолация върху нея и един плъзгач се мести посредство поплавък и така се изменя съпротивлението а оттам и показанието.Тези неща страдат от ръждясване на проводника и от допиране на съседните навивки на въпросния при което да кажем някакво изменение на нивото не се отчита като такова понеже съпротивлението е едно и също.
По повод дигиталните на Фиат-ите има друга система :
като за начало поплавъка е застрахован от климбуцане при неравности като представлява пластмасов цилиндър,в който се движи самия поплавък (за сравнение на Москвич е просто едно пластмасово съдче с метална пръчка която е закачена на датчика и се мести при гърбица от минимум до максимум и подскача после още половин час).Та това гарантира доста по-точно показание.
Принципа на отчитане при дисплеите е пак че с промяната на съпротивлението се изменя показанието.На Фиат специално е реализирано с LCD дисплей с няколко правоъгълни сегмента (всеки е около 10 литра гориво) и разбира се е много неточен понеже при 12 Литра показва 10 а при 16 показва 20 примерно.
За да се направи с цифри трябва да се ползва процесор с аналогова част,който да следи изменението на съпротивлението на датчика (или свързан в подходяща верига изменението на напрежението върху датчика) и оттам вече като се знае при какво ниво какво е съпротивлението да се състави някаква логика и съответната програмка,която да изписва на дисплея литрите.
Ще питам по въпроса един познат дето се занимава с процесори и програмиране и ще каже как да станат нещата от електронна гледна точка.
По повод монтирането в самото табло (при мен на Пасат-а естрелката се мести нагоре-надолу а не настрани) може да се ползва някаква стълбица от светодиоди (уформена в готов красив дисплей) или да кажем някакво малко по-компактно LED индикаторче което да показва 2 знака преди и един след точката.
Принципно ще е удобно ако е точно понеже може да се хване много точно разхода на 100км (просто си записваш разликата в показанията).
Колеги от други форуми са мислели даже как да се преправи водомер така,че да отчита не кубични метри а литри и милилитри за да си отчитат съвсем точно разхода ама това е друга тема......

Туку що загледах коментарите по темата по-обстойно и по повод заменянето на реостата с нещо по-колтурно може да се мисли за нещо от сорта на свето и фотодиод като между тях се движи непрозрачна пластинка и ограничава постепенно достъпа на светлина към фотодиод-а и променя изходното му напрежение и така да се отчита показанието (те са линейни повечето така че няма да е сложно ама може би ще е много чуствително на вибрации и т.н. което при реостатните е избегнато с по-бавен датчик,който не успява да реагира толкова бурно на бързото изменение на нивото на горивото при сътресения).
- gstoyanov
- Мнения: 198
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Както е споменал L&R, цифровата част не е проблем. Не е проблем също и електронно филтрирането на колебанията - в разумни граници разбира се (напр. ако се паркира на наклон, това ще се отрази на показанието).
Проблемът е намирането на датчик (сензор) за нивото на бензина в резервоара, който да е:
1. достатъчно читав/износоустойчив.
2. евтин
3. подходящ за монтиране
4. да дава точно показание (може и да е нелинейно, но поне да е точно!)
5. да работи при различните условия в резервоара (температура, ? и т.н.)
6. и не на последно място - да не "искри" - нали е в резервоар все пак
Проблемът е намирането на датчик (сензор) за нивото на бензина в резервоара, който да е:
1. достатъчно читав/износоустойчив.
2. евтин
3. подходящ за монтиране
4. да дава точно показание (може и да е нелинейно, но поне да е точно!)
5. да работи при различните условия в резервоара (температура, ? и т.н.)
6. и не на последно място - да не "искри" - нали е в резервоар все пак

- BastunSelski
- Мнения: 600
- Регистриран на: Вто 20 мар 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сеат Ибиза 1.4 АЕХ у Софето
- Контакти:
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Ако правилно съм ви разбрал, искате цифрички вместо стрелкичка
Аз в момент си търся разни уреди за джипа (темп. масло, цилиндърни глави и тн.) и попаднах на това:
Дигитален, за ниво на бензина, 52мм е уреда, има някакви функции за "извикване" на данни, при малко бензин (3 галона = 12 литра) започва да мига LO на дисплейя!
Само дето е в галони, а не в литри, ма ако потърся ще намеря и в литри може би!
Та това си идва със сензор за него, само вие трябва да си намерите място по таблото!
П.П. Това няма ли да ви свърши работа, струва $30:


Аз в момент си търся разни уреди за джипа (темп. масло, цилиндърни глави и тн.) и попаднах на това:

Дигитален, за ниво на бензина, 52мм е уреда, има някакви функции за "извикване" на данни, при малко бензин (3 галона = 12 литра) започва да мига LO на дисплейя!
Само дето е в галони, а не в литри, ма ако потърся ще намеря и в литри може би!
Та това си идва със сензор за него, само вие трябва да си намерите място по таблото!
П.П. Това няма ли да ви свърши работа, струва $30:

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта