Размери на дросел на1,8 моно....
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Размери на дросел на1,8 моно....
От доста време търся информация но нещо не успешно. Става дума за размери на доселната клапа на 1,8 моно, и съответно на кой мотор се слага?
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
37 мм на РП, 39 на ААМ/АБС
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
Добре а някакви варианти за увеличаване на диаметъра и дали има смисъл?
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
може до 41,42 мм ... трбява да се разглоби тпса, да се извади оста, да се изреже нова дроселова клапа с новия размер .... трябва да се сглоби отново, което значи да трябва да се калибрира наново след това ... може да се прилемезват други дросел клапи от 1.4 АЕХ, 1.6 АЕЕ ама е толкова играча че не си струва ........ може 1.8 моно да се докара до 110коне ама е толкова играчка и скъпи че не е рентабилно ..... ще налееш тонове лев само за да си по бавен от 1.8 112 

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
Трябва да се разстърже и отвора,за да се събере новата дроселна клапа! 

- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
Добре има ли полза от това да се разстърже, то не съмнено има де но май по-точно е да се пита има ли смисъл. В един немски сайт попаднах на точно това но с немския съм скаран.
- kabelista
- Мнения: 172
- Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 13:48
- Автомобил: Skoda Octavia RS
- Двигател: AUQ
- Местоположение: София
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
Единствената тема с нещо реално направено е тази viewtopic.php?f=53&t=104390&start=15 . Автора и baivan може да каже нещо повече за ефекта. Иначе и на мен ми се струва спорен ефекта от тази интервенция
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
Другите са скрити лимонки, затова!
Скоро и аз ще пробвам 
Теоретично би трябвало да има ефект, защото сега сметнах, че ако дроселът се отвори от 39 на 42мм, то площта му (хипотетично и светлия отвор) скача от 1195 на 1386мм2, разликата е 191 кв. мм (или 16% отгоре!!!). Представете си го това като правоъгълниче с размери 19х10мм, което допълнително вкарва въздух при отваряне на дросела.


Теоретично би трябвало да има ефект, защото сега сметнах, че ако дроселът се отвори от 39 на 42мм, то площта му (хипотетично и светлия отвор) скача от 1195 на 1386мм2, разликата е 191 кв. мм (или 16% отгоре!!!). Представете си го това като правоъгълниче с размери 19х10мм, което допълнително вкарва въздух при отваряне на дросела.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
На моят РП съм с дросел от АВС и ефект има 

- baivan
- Мнения: 273
- Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: Разлог
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
Дроселовата клапа на ААМ/АБС е 38мм, тялото на моното може да се разстърже до 42-42.5 без проблем. Правиш си дроселова клапа със същия диаметър, разпилваш оста, защото няма да може да влезне по-голямата клапа. Ефект има, но за да го има трябва да си сложиш спортен филтър, добре е също и чип. Хубаво ще е ако можеш да си покачиш налягането на бензина, за което ти трябват помпа на по-голямо налягане( в моя случай от АБФ) и регулатор на горивото.
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
Колеги много се отплеснахте, темата беше друга.
Ако става дума аз в момента съм с карбуратор Keihin ksII сложен на 1,8 ABS блок с неговите си бутала. Главата е стандартна, смукателния колектор е почистен и загладен, не е полиран защо - друга тема. Разпределителен вал на 2E, сега се подготвя една глава с големите клапани 40/32. Изпускателна система 4-2-1, 4-2 е от Голф 1 GTI, 2-1 също но е доработена заради кривките, от там надолу до отзад на 55мм от KR само резонатор и крайно гърне Super Sprint. Тук има повече инфо: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=77426
Всичко това е събрано така както го описвам. При последната му пускане на 400м. на Калояново даде 18.01s. но се установи че е с един зъб назад на разпределителния вал, затова умираше на 5000-5500об/мин.
А и си има проблем с карбуратора, при подаване на газ рязко се замисля, особено когато е студен, и на загрят го има но е почти неосезаемо.
А за моно питам поради други причини, но и това е друга тема.
Ако става дума аз в момента съм с карбуратор Keihin ksII сложен на 1,8 ABS блок с неговите си бутала. Главата е стандартна, смукателния колектор е почистен и загладен, не е полиран защо - друга тема. Разпределителен вал на 2E, сега се подготвя една глава с големите клапани 40/32. Изпускателна система 4-2-1, 4-2 е от Голф 1 GTI, 2-1 също но е доработена заради кривките, от там надолу до отзад на 55мм от KR само резонатор и крайно гърне Super Sprint. Тук има повече инфо: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=77426
Всичко това е събрано така както го описвам. При последната му пускане на 400м. на Калояново даде 18.01s. но се установи че е с един зъб назад на разпределителния вал, затова умираше на 5000-5500об/мин.
А и си има проблем с карбуратора, при подаване на газ рязко се замисля, особено когато е студен, и на загрят го има но е почти неосезаемо.
А за моно питам поради други причини, но и това е друга тема.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
Темата е разчистена от три страници пишкомер! И то от хора, които не би трябвало да го правят.
Въздържайте се занапред.
Въздържайте се занапред.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
То много хубаво си разчистил, но си ми изтрил 2 мнения с доста полезна информация. Няма да я пиша наново, губят потребителите (за пореден път!). 
Безмислен си ти...

Безмислен си ти...
Последна промяна от Vento на Сря 24 мар 2010 18:19, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 0:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
Колеги може ли някои да обобщи защо 1.8моно не варви,някои в темата беше писал предимствата на инжекциона и как моното спирало да варви след 4500об.Това е факт на сток мотор,но е и логично при положение,че макс вартиащия момент му е на 2500(ако варвеше и след 4500 то създаването на TSI моторите щеше да е излишно
)Според моите скромни знания 1.8моно не варви на обороти първо заради малкия дросел които го ограничава откъм въздух,поради което слагането на чип+по високо налягане на горивото е с минимален ефект,разпределителния вал също е за момент в ниски обороти,а всмукателния колектор е доста къс.Ще е от полза някои да каже доколко има опции за оптимизация на изпускателната система,на колектора специално,иначе диаметара е 50мм колкото и на 2.0 115

- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Размери на дросел на1,8 моно....
Защото е мислено, за да е лесно и евтино за производство и поддръжка, да е по-икономично и пъргаво от карбуратор, както и да покрива по-високи еко-норми. Основно в тия линии.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта