Проблем Б3 - не пали!

Техническа и сервизна информация за Passat
Axmak
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 05 фев 2009 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Проблем Б3 - не пали!

Мнениеот Axmak » Нед 22 мар 2009 15:55


Вече 1 месец го мъча тоя проблем но днеска просто дойде колуминацията.. Значи колата просто изведнъж не палеше , видя се че алтернатора има изгорял диод някакъв в блока и вместо да го рециклирам, направо си зех един 2ра ръка. После се видя че и стартера нещо няма да го бъде, айде и стартер един намерих.. точно 2 дена карах , и отново, при въртене на ключа само едно цък, и неще да върти, със бутане колата си пали, но някакси немога да подсигуря 3ма човека постоянно с мене :) Въпроса ми е , как мога да разбера каде му е проблема ? Клеморед ми идва на главата но как да го проверя? Как да видя дали е от стартера да се е прецакало нещо ? Въобще от каде другаде може да идва тоя проблем? Видях някаква тема за палене с бутон, някой ако може да ме светне как точно се връзваха нещата.. Съвети сякакви са добре дошли.
(съжалявам ако има грешки в правописа ми, но сам доста нервен)
Благодаря предварително

Последна промяна от dobrin на Пон 23 мар 2009 22:36, променено общо 1 път.
Причина: Без главни букви в заглавието!




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем Б3 - не пали! ПОМОЩ

Мнениеот Danny boy » Нед 22 мар 2009 16:03


Най-вероятно си за смяна на контактния клеморед.Мене ме изостави така горе на балкана.
Просто като въртиш ключа ту идват 12V до стартера ту 2 или 5 или въобще не идват.Светват лампите на таблото обаче като завъртиш ключа няма никой.
Ходи някъде в сервиз да го сменят ако е от него.40-50лв трябва да те оправят труд +нов читав клеморед.
Моята някъде от 10 завъртания на ключа 3-4 палеше,докато един ден не поиска.
Не е болка за умиране,ама все пак провери когато завъртиш ключа да палиш, дали идва напрежение-12В до клемите на стартера-някой през това време да мери с мултицет докато ти въртиш.Аз моя така го хванах-това е слабо място на нашите VW.


Axmak
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 05 фев 2009 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем Б3 - не пали! ПОМОЩ

Мнениеот Axmak » Нед 22 мар 2009 16:08


А как мога да проверя дали е от стартера ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем Б3 - не пали! ПОМОЩ

Мнениеот zfa159 » Нед 22 мар 2009 20:52


Проверява се ето така :
като за начало се загледай в самото табло на колата - като тръгнеш да завърташ на стартер дали не се губи напрежението на самото табло - да изгасват лампите за маслото и за водата.При мен така се беше скапал клемореда - като дадеш на контакт всичко е 6 и като я бутнеш си пали.А като завъртиш на стартер стартера не издаваше никакви взуци а лампите на таблото изгасваха.Взехси нов клеморед за 20-тина лв и реших проблема :)
Статера се тества ето така :
-изключваш колата от скорост.
-пускаш колата на контакт (да сетят лампите по таблото)
-отпред гледаш при самия стартер - на него влиза единд дебел кабел на една шпилка и един тънък кабел малко по-встрани.Откачаш този тънкия кабел от стартера и подаваш към крачето на стартера от акумулатора с едно парченце кабел плюс....ако завърти и колата запали проблема ти е в управлението на стартера а не в самия него - вероятно клеморед.
Ако не завърти проблема е в стартера - вероятно шалтера отгоре или пък пробвай да видиш да не е силно окислена шпилката (и това се е случвало).
Ако се стигне до демонтаж на стартера го разглобете целия и го изчистете - ти да видиш вътре какви мзиерии има...ще се удивиш ;)


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем Б3 - не пали! ПОМОЩ

Мнениеот kr1s0 » Пон 23 мар 2009 16:11


zfa159 написа:Проверява се ето така :
като за начало се загледай в самото табло на колата - като тръгнеш да завърташ на стартер дали не се губи напрежението на самото табло - да изгасват лампите за маслото и за водата.При мен така се беше скапал клемореда - като дадеш на контакт всичко е 6 и като я бутнеш си пали.А като завъртиш на стартер стартера не издаваше никакви взуци а лампите на таблото изгасваха.Взехси нов клеморед за 20-тина лв и реших проблема :)
Статера се тества ето така :
-изключваш колата от скорост.
-пускаш колата на контакт (да сетят лампите по таблото)
-отпред гледаш при самия стартер - на него влиза единд дебел кабел на една шпилка и един тънък кабел малко по-встрани.Откачаш този тънкия кабел от стартера и подаваш към крачето на стартера от акумулатора с едно парченце кабел плюс....ако завърти и колата запали проблема ти е в управлението на стартера а не в самия него - вероятно клеморед.
Ако не завърти проблема е в стартера - вероятно шалтера отгоре или пък пробвай да видиш да не е силно окислена шпилката (и това се е случвало).
Ако се стигне до демонтаж на стартера го разглобете целия и го изчистете - ти да видиш вътре какви мзиерии има...ще се удивиш ;)


По тази твоя логика мога да си направя прекъсвач за паленето :horror: така ли да разбирам ? Не бях мислил :mrgreen:


mitni
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 24 юни 2006 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем Б3 - не пали! ПОМОЩ

Мнениеот mitni » Пон 23 мар 2009 18:57


При мен беше същото.Смених клемореда(2 пъти) и накрая смених ключа на запалването.Чак тогава се оправи.Ако внезапно не можеш да запалиш :с по-дебела отвертка даваш на късо двата кабела на стартера-горния и тънкия отстрани.Не е най-доброто,но поне не чакаш да те бутат.Така карах 2месеца :oops: Внимавай колата да не е на скорост,а само на контакт :lol:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Kr1s0o и 50 госта