За или против многото цилиндри

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот zaro » Сря 25 мар 2009 12:05


Принципа колкото повече толкова повече противоречи на принципа за ефективност, ефикасност,еластичност, икономичност .......... и така нататъка други принципи който все повече и повече ще вълнуват хората в бъдеще mhihi mhihi mhihi mhihi

Ти утепа хиляди науки с това си изказване mhihi mhihi




Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот propparo » Сря 25 мар 2009 12:21


zaro написа:Принципа колкото повече толкова повече противоречи на принципа за ефективност, ефикасност,еластичност, икономичност .......... и така нататъка други принципи който все повече и повече ще вълнуват хората в бъдеще mhihi mhihi mhihi mhihi

Ти утепа хиляди науки с това си изказване mhihi mhihi


Кажи го на ферари,мерцедес,ламборгини,ауди,бмв...............с техните откровено спортни модели и с двигатели по 8-10-12 цилиндъра.Сигурно техните инженери са завършили вечерен техникум и не разбират.
Ако не си информиран,тая година специално беше обърнато внимание на гореспоменатите марки автомобили и то за мощните им модели.Европейската комисия промени в частност за някой модели спазването на екологичните изисквания при автомобилостроенето и по-специално количеството отделяни вредни емисии на километър.Жалбата беше подадена първо от ферари и ламборгини и ги последваха и други.В резултат нормите и акциза за моделите на тези марки са променени така,че да не бъде ощетен крайния клиент.И без това според статистиката такива коли карат до 5 процента от общия брой водачи на МПС по света.
Това че и БМВ беше натиснато да намали броя на цилиндрите си и да прибегне и до нестандартни решения,както и слагане на суперчарджъри на мощните си модели за да запази мощността и влезе в рамките на екологичните изисквания,не означава че им харесва.Всичко прилича на ограниченията във формула едно,но тук не с оглед безопасността а екологията.Капиш????


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот zaro » Сря 25 мар 2009 12:25


[quote="propparo"]И без това според статистиката такива коли карат до 5 процента от общия брой водачи на МПС по света.
[quote]

капиш mhihi mhihi mhihi mhihi :?:
Е те тая тема е за другите 95 процента, от който предполагам 100 % търсят съотношение цена - качество - икономия - мощност и така нататъка........, съобразено със тяхните възможности mhihi mhihi


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2401
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот StS » Сря 25 мар 2009 12:38


Ще ми е интересно да вида БМВ 7 с 4 цилиндров мотор... Или Туарег с такъв..


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот don hose » Сря 25 мар 2009 13:18


Колеги задайте си въпроса, колко ефективни цилиндъра има за един такт при 4цилиндъра6,8,12,16 и така.
Като имате предвид, че размера и хода на буталата е почти еднакъв при различните кубатури.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот quattro^^ » Сря 25 мар 2009 14:19


За или против многото цилиндри
Темата е е много обща или трябва да говорят само инжинери тука или лесното е имаш пари караш 6,8,10... и колкото си искаш цилиндъра+чарджъри или туин турбота квот ти душа сака или си взимаш нещо до 2.5 може и с някое турбо като 1.8Т примерно като нормалните средностатистически хорица и не го мислиш :wink:


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот propparo » Сря 25 мар 2009 17:42


quattro^^ написа:За или против многото цилиндри
Темата е е много обща или трябва да говорят само инжинери тука или лесното е имаш пари караш 6,8,10... и колкото си искаш цилиндъра+чарджъри или туин турбота квот ти душа сака или си взимаш нещо до 2.5 може и с някое турбо като 1.8Т примерно като нормалните средностатистически хорица и не го мислиш :wink:


Именно,и на мен това ми е мисълта.Бедния човечец и колело да му подариш и него няма да може да поддържа.
Мощност и икономия никога не са вървели ръка за ръка.
А за хора като Бай Ганъо,който търси и безплатното на половин цена да купи,никога няма угодия.
А иначе по темата--има си коли и със ´´спящи´´ цилиндри,които не работят при по-малко натоварване,има си и със пълен брой работещи,но със зададени електронни настройки за различен стил каране,абе който трябва си го е измислил.В белите страни на обикновения човек работата му е само да разбира от коя страна е резервоара на колата,не да се чеше където не го сърби и да решава колко цилиндъра да имат автомобилите.


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот alex_zazy » Чет 26 мар 2009 12:09


Според мен един двигател да речем както е питал колегата 1000 кубика със 6 малки цилиндъра ще извади повече коне и по-голям КПД спрямо 3 големи. Има едно "обаче" 6 цилиндъра носят със себе си двойно повече материял минимум 12 клапана да не говорим, че може 24 или 30 което носи със себе си още един вал ролки ремъци и т.н. Разхода може да е спорен между 3ц. 12 кл. и 6ц. 12кл. - за шестака е повече лагери повече износващи се части, обаче ще има много по голяма дълговечност, защото товара е разпределен между повече гърла. Примерно не съм инжинер. но ако се направи да речем двигател с работен обем 3000кб.см и е 3 цилиндров не ми се мисли за какъв дисбаланс става дума и каква неравномерна работа придружена със вибрации ще има. Ако е 6 цилиндров както показва практиката на много производители е идеална комбинация, боло то с 12 или 24 клапана. Да си помислим защо формула 1 правят двигателите си по 10 цилиндъра V-образни 90 или 72 градуса пък са само 3000кб.см. Или 8 цилиндъра и 2400 (2500)кб.см.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот quattro^^ » Чет 26 мар 2009 13:26


ама на формула 1 развиват 20 К и там е доста по-различно там смяната на двг е консуматив, а повече говорим за серийните масови автомобили, всъщност и аз не знам за кво говорим де :lol:


Потребителски аватар
toschomacher
Мнения: 84
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот toschomacher » Чет 26 мар 2009 14:35


ако става въпрос за двигателите от формула 1 и тези 20к оборота се постигат с много по-олекотени части на самия двигател, за да се намалят инерционните им сили и съответно това е за сметка на издържливостта.
за сравнение едно бутало от Ф1 двигател:
Изображение
и бутало от сериен двигател:
Изображение
така че всичко си е относително до самите инженерни решения.
Но ако трябва да сравняваме еднакви кубатури, приметро 2000сс 4 и 6 цилиндров, то 6 цилиндровия ще има преимущество именно заради това, че частите му, макар и повече на брой са по-леки и самия двигател става доста по-пъргав.


petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот petkow » Чет 26 мар 2009 16:16


Здрасти колега - въпросът ти е принципен,ще пиша в същия тон.Двигател 1000 куб.см - 4ри цилиндъра - типичен за мотоциклет,шосейка бегачка.Големи обороти и висока мощност в зоната на високите обороти.Макс върт момент при 7500 об,макс мощност при 9000 оборота.Същата кубатура с два цилиндъра.Мотоциклет - ендуро.Макс върт момент при 3000 об,макс мощност при 4000 оборота.Разбира се цифрите са условни.Идеята е двигател направен за различни условия.


Потребителски аватар
Shrek77
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: За или против многото цилиндри

Мнениеот Shrek77 » Съб 04 апр 2009 21:50


quattro^^ написа:Аз доколкото разбирам
Интересуваме дали един 1000сс мотор изпълнение да кажем на 4 цилиндъра
се разработи във 6 или 3 какво би се променило;
Имам предвид КПД-то разхода мошността надежността и ред други неща;
е това е съществото на въпроса
ами според мен 1000 кубика 6 цилиндъра е паратика работа :mrgreen: Примерно под 2.0 шестак няма

Как да няма,1.8 V6 на Мазда МX3 какво е тогава?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 44 госта