Golf MK3 Проблем с климатик Diavia

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
rim
Мнения: 216
Регистриран на: Сря 06 юни 2007 22:23
Автомобил: Ford Galaxy
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Варна

Golf MK3 Проблем с климатик Diavia

Мнениеот rim » Съб 04 апр 2009 17:00


Здравеите!Имам следния проблем колата е голф 3 с климатик Diavia.Като пусна климатика започва да духа но почти постоянно се включва и изключва независимо на коя степен духа проблема може ли да е в филтъра на купето или видях че самия климатик има също филтър може ли ако е замърсен някой от филтрите да ми го прави този номер.Иначе духа доста студено , като работи. :screwy




Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: климатик

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Съб 04 апр 2009 20:23


Не мислма, че филтъра влияе дали да духа топло - той просто пречиства въздуха, който постъпва в купето.
Сега ще пусна една търсачка - и ако има резултат ще ти пиша. :wink:
Проверих - има 10 теми за този климатик. Прочети ги.
Ето една от тях - viewtopic.php?f=1&t=8838&hilit=diavia
П.П. Ако не знаеш как да използваш търсачката - пишеш Diavia, даваш да търси за всички думи и даваш да търси само в заглавията на темите.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: климатик

Мнениеот vaskoto1 » Съб 04 апр 2009 20:45


климатика има термостат в питата на изпарителя. той е причината да се пуска и спира компресора постоянно.
свали жабката и би трябвало да го видиш. вземи го с тебе, купи нов със същите характеристики и си ти.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: климатик

Мнениеот Каспър » Съб 04 апр 2009 22:28


Нормално е компресора да се включва и изключва. Има пресостат, който следи налягането. Когато се достигне необходимото налягане компресора се изключва. Ако вентилатора е на 1ва степен компресора ще работи около 1мин. и 1мин. няма да работи. Ако вентилатора е на 4та степен компресора ще работи почти постоянно с малки почивки. Всичко зависи от това колко студено искаш да е в купето и колко топло е навън.


Потребителски аватар
tisho_tch
Мнения: 879
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Троян * Skoda Fabia II - 1.6TDI *

Re: климатик

Мнениеот tisho_tch » Нед 05 апр 2009 9:14


И аз съм с клима на Diavia, но не съм забелязал да се включва и изключва, работи без прекъсване :| явно трябва да постъпиш както предлага vaskoto1


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: климатик

Мнениеот vaskoto1 » Нед 05 апр 2009 10:26


Каспър написа:Нормално е компресора да се включва и изключва. Има пресостат, който следи налягането. Когато се достигне необходимото налягане компресора се изключва. Ако вентилатора е на 1ва степен компресора ще работи около 1мин. и 1мин. няма да работи. Ако вентилатора е на 4та степен компресора ще работи почти постоянно с малки почивки. Всичко зависи от това колко студено искаш да е в купето и колко топло е навън.

каспър, не си в час.
пресостата е за 2 неща: ниско налягане-дали има фреон и високо налягане-дали не е време да пусне перката за да охлади кондензатора и да свали налягането.
термостата е в изпарителя за да предотврати обледяване и така непропускане на въздух през него. той спира компресора-не пресостата.


rim
Мнения: 216
Регистриран на: Сря 06 юни 2007 22:23
Автомобил: Ford Galaxy
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Варна

Re: Проблем с климатик Diavia

Мнениеот rim » Нед 05 апр 2009 11:27


Благодаря на всички за отговорите ще опитам със смяна на термостата


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Проблем с климатик Diavia

Мнениеот L&R » Нед 05 апр 2009 11:29


Ако искаш да не купуваш веднага изолирай първо действието му и като си сигурен си купи термостат.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: климатик

Мнениеот Каспър » Нед 05 апр 2009 11:30


vaskoto1 написа:
Каспър написа:Нормално е компресора да се включва и изключва. Има пресостат, който следи налягането. Когато се достигне необходимото налягане компресора се изключва. Ако вентилатора е на 1ва степен компресора ще работи около 1мин. и 1мин. няма да работи. Ако вентилатора е на 4та степен компресора ще работи почти постоянно с малки почивки. Всичко зависи от това колко студено искаш да е в купето и колко топло е навън.

каспър, не си в час.
пресостата е за 2 неща: ниско налягане-дали има фреон и високо налягане-дали не е време да пусне перката за да охлади кондензатора и да свали налягането.
термостата е в изпарителя за да предотврати обледяване и така непропускане на въздух през него. той спира компресора-не пресостата.

Дори и така да е. Твърдя, че е нормално компресора да се включва и изключва периодично, а не да работи непрекъснато. Не разбирам къде е проблема на колегата :roll:


rim
Мнения: 216
Регистриран на: Сря 06 юни 2007 22:23
Автомобил: Ford Galaxy
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Варна

Re: Проблем с климатик Diavia

Мнениеот rim » Нед 05 апр 2009 11:56


Колеги махнах пластмасовата част която е като рафче под жабката но видях само някакъв вентилатор а всичко дръго е облечено в пластмаса има и две релета малко и голямо .Това значе ли че трябва ба продължавам и да махам горе жабката.Видях че има винтове и два болта. Има ли нещо по особенно при махането на жабката?И радиатора на климатика точно зад нея ли е ?Поздрави!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: климатик

Мнениеот vaskoto1 » Нед 05 апр 2009 12:58


Каспър написа: Твърдя, че е нормално компресора да се включва и изключва периодично, а не да работи непрекъснато. Не разбирам къде е проблема на колегата :roll:

да, момче, нормално е. само че не е нормално да го прави по 5 пъти в 20 сек...
нормално е при продължителна експлоатация да спира. всичко това е в строга зависимост от температурата и влажността на околната среда. но да цикли като шевна машина-не е нормално. :wink:


rim
Мнения: 216
Регистриран на: Сря 06 юни 2007 22:23
Автомобил: Ford Galaxy
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Варна

Re: Проблем с климатик Diavia

Мнениеот rim » Нед 05 апр 2009 16:24


Махнах жабката но зад нея има две релета едно малко и едно голямо другото е пластмаси .Къде да го търся този термостат ?Трябва да свалям и пластмасите или термостата е някое от релетата които виждам? ПОМОЩ !!!!


cougarAEK
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Проблем с климатик Diavia

Мнениеот cougarAEK » Нед 05 апр 2009 21:00


Напълно е възможно да е от неработещ вентилатор на кондензатора, а също така и от намаляло количество фреон също може да е от запушване в системата, но най-точно става с манометри да се провери защо спира дали от високо налягане, или се обледява ситемата от запушване или влага


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатик Diavia

Мнениеот vaskoto1 » Нед 05 апр 2009 21:08


rim, е това явно е твоя човек. пича пише грамотни неща, па и ти е градски. виж, ако иска-погледнете го! :beer


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Re: Проблем с климатик Diavia

Мнениеот jijibs » Нед 05 апр 2009 21:37


cougarAEK написа:Напълно е възможно да е от неработещ вентилатор на кондензатора, а също така и от намаляло количество фреон също може да е от запушване в системата, но най-точно става с манометри да се провери защо спира дали от високо налягане, или се обледява ситемата от запушване или влага


Да, явно не се охлажда фреона добре в кондензатора, но причината трябва да се установи. Според мен автоматиката на климатика работи, но трябва да се установи налягането от специалист (какво става с фреона в системата).

p.s. не съм специалист в тази област, но мисля, че изключва по високо.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 63 госта