стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Техническа и сервизна информация за Passat
nachev208
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 19 юли 2008 6:36
Автомобил: пасат б6
Двигател: bmp 2007г
Местоположение: Русе

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот nachev208 » Пет 03 апр 2009 5:49


благодаряти отново ама се оказа че нее само тоя датчик сменихго но проблема остана тоя на водата е добре от тоя дето мери външната темперетура можели да е и знаешли неговите стойности? и отново много благодаря за помоща




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот zfa159 » Пет 03 апр 2009 19:05


nachev208 написа:благодаряти отново ама се оказа че нее само тоя датчик сменихго но проблема остана тоя на водата е добре от тоя дето мери външната темперетура можели да е и знаешли неговите стойности? и отново много благодаря за помоща

Не...той няма отношение към работата на двигателя - от значение е само за работата на климатик/климатроник....иначе даже няма такъв ;)


nachev208
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 19 юли 2008 6:36
Автомобил: пасат б6
Двигател: bmp 2007г
Местоположение: Русе

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот nachev208 » Съб 04 апр 2009 4:12


аха ясно много ти благодаря


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот zfa159 » Съб 04 апр 2009 8:14


ако искаш мога да ти пратя информация на самия куплунг на комп-а кое краче за какво е за да може да мериш датчиците там - тама можеш да елеминираш лош или прекъсната кабелна връзка от датчика до комп-а...което пак е нещо понеже може да е скъсан кабела някъде или да е протрит и да дава паразитни съпротивления.
Успех!


nachev208
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 19 юли 2008 6:36
Автомобил: пасат б6
Двигател: bmp 2007г
Местоположение: Русе

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот nachev208 » Съб 04 апр 2009 19:23


ами ако няма дати предствлява трудност ми прати


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот zfa159 » Съб 04 апр 2009 20:35


То пък се оказа,че точно за този мотор в софтуера няма нищо...съжалявам!


nachev208
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 19 юли 2008 6:36
Автомобил: пасат б6
Двигател: bmp 2007г
Местоположение: Русе

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот nachev208 » Съб 04 апр 2009 20:41


ок все пак ти благодаря за помоща


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот doktora » Сря 08 апр 2009 14:06


За да не отварям нова тема, защото май от прочетеното тук ми се струва че май и при мен е дал фира някой от датчиците, та да попитам - поддържането на високи обороти ( 2000 - 2500 ) около 3-4 минути на студен двигател, възможна ли е причината затова да е този датчик за температурата на въздуха?И къде точно мога да го открия, че до сега не съм имал работа с него?
И още нещо - ако датчика за охлаждащата течност е дал фира, това не означава ли автоматично че и уреда на таблото за температурата на антифриза ще отчита грешно?


nachev208
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 19 юли 2008 6:36
Автомобил: пасат б6
Двигател: bmp 2007г
Местоположение: Русе

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот nachev208 » Пет 10 апр 2009 23:07


ами за твоя датчик незнам къде се намира аз съм с друг мотор


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот zfa159 » Нед 12 апр 2009 0:59


Много зависи какъв е двигателя понеже датчиците работят по различен начин и всичко е на различен принцип.
Първо малко за датчика за въздуха :
При някои двигатели като груб варинат на дебитомер се ползва датчик за температура на постъпващия взъдух..идеята е,че конструктивно е ясен диаметъра на дросела и оттам нататък вече само трябва да се следи температурата на въздуха за да се корегира обема му...съответно тези данни служат за лека корекция за горивната смес и лека корекция на предварението на запалването с цел максимално дборо изгаряне на горивото....дали двигателя е студен или не този датчик не оказва особено виляние....по-скоро корегира всичко според климатичните условия - зимата е едно,лятото е друго....понеже дали загрят или студен двигателя си дърпа въздух от отвън и успява да го загрее доста малко над собствената му температура.
При други двигатлеи пък това се реализира с дебитомер - често представлява една клапа на пътя за въздуха и според вакуума в колектора тя се мести от струята въздух и датчика си мени съпротивлението - пак дава информация на колата какво се случва.Същата разновидност я има и във варинат много тънка жичка,която според скоростта на преминаващия въздух и негоавата температура променя в много малко граници съпортивлението си и така дава инфо за количеството на постъпващия въздух.Друг вариант на съшото е директно един вакуум от всмукателния колектор и от него се следи коло въздух постъпва (МАП сензор).
Реално погледнато тези стойности корегират леко предварението на запалването (мисля,че до 1 градус го местеше) и корегират горивната смес като комп-а изменя времето за което дюзата (дюзите) да е отворена т.е. да впръсква гориво.Т.е. той не може да прави чак такива ядове - може да прави сместа малко богата или малко бедна ама не чак толкова...особено пък за моноинжекция и нейния датчик.

Сега за датчика за температурата на охл.течност....която ще наричам антифриз.
Според типа на мотора има различни реализации...най-честата е с един общ датчик в общ корпус....той има 4 крачета и реално вътре в себе си съдържа два датчика - единия датчик казва на комп-а кога колата достига 40 градуса и тогава спира да държи високи обороти и да обогатява горивната смес....другата част от датчика служи за стрелката и да дава информация на комп-а за точната момента температура на антифриза....същото при по-старите модели е реализирано с два или три датчика като единия дава инфо на комп-а за студена/топла,другия е за стрелката а третия дава инфо на комп-а за конкретната стойност на температурата.
Съответно ако датчика мери -30 или -40 градуса,както гледах наскоро на един Голф се получава така,че комп-а постоянно подава силно обогатена смес на двигателя и поддържа доста високи оборти понеже очаква този мотор да е умрял от студ....а навън може да е +20-25 градуса в този момент....следва силно давене на колата,нестабилна работа,високи обороти на п.х.
Същото се случва и ако датчика за топло/студено не работи като хората - неговата идея е да превключи на 40 градуса - дефакто това е един вид смукача на колата.Виждал съм вариант и да няма датчик,който да превключва на 40 градуса ами комп-а сам да го прави като следи само температурата на антфриза от неговия датчик и едната част от датчика да е за комп-а а другата за стрелката.
Това може да се види при по-новите ECU-та ако поддържат режим за живи данни - докато работи колата показват температура на охл.течност,температура на постъпващия въздух и т.н....и веднага лъсва аномалия от сорта на вееща перка на радиатора и температура на охлаждане,показвана от ЕКУ примерно 20 градуса или 50 градуса. Също и за постъпващия взъдух - не може при околна температура от да кажем +20 градуса в мотора да постъпва въздух с температура 10 или 0 или -5 или -40 градуса....а често се случва да има такива аномалии....или пък да влиза въздух с температура 50-60-80-100 гадуса независимо,че двигателя е запален туку що....и тези проблеми оказват влияние на поведението на двигателя и то доста...проверката е или със софтуер и диагностика или със оммеътр и съответни данни на датчиците.
Успех!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот doktora » Пон 13 апр 2009 8:57


Благодаря на колегата за подробните разяснения.
Проблема с високите обороти освен че няма подобрение, започва и да се задълбочава - високи обороти се поддържат и при загрят двигател. А сутрин още след самото запалване, като се вдигнат оборотите на 2500 - 3000 и направо ме смъдва сърцето.
Днес ще си взема едно Ом метърче и имам намерение да измеря с него няколко датчика - датчика за температурата на охлаждащата течност, за температурата на въздуха.Освен датчиците ми се иска да измеря и стойностите на моторчето за празен ход, както и стойностите на TPS ( датчика за позицията на дроселовата клапа ).

Във връзка с измерванията на датчиците за температурата , имам следните въпроси:
1) Стойностите и при двата датчика ( за антифриза и въздуха ) ,при студен двигател, нали трябва да са еднакви ?
2) Имам едни сравнителни стойности, но не знам дали са за моя двигател.Според вас това ли са сравнителните стойности? 0 градуса --> 5000-6500 ома ; 10 гр -->3350-4400 ома; 20 гр --> 2250-3000 ома ; 30 гр --> 1500-2100 ома ; 40 гр --> 950-1400 ома; 50 гр --> 700-950 ом ; 60 гр --> 540-675 ома; 70 гр --> 400-500 ома ; 80 гр --> 275-375 ома ; 90 гр --> 200-290 ома; 100 гр --> 150-250 ома;
3) Необходимо ли е да загрявам двигателя постепенно, за да мога да проверя стойностите на датчика на всяка гранична температура?
Само да уточня - датчика е с 4 крачета/пина.

Относно замерването на моторчето за празния ход и на TPS , може ли някой от вас да ме насочи какви стойности трябва да имат и съответно кои пинчета/крачета се замерват?

П.П. Сега си преведох написаното под стойностите на температурния датчик за охлаждащата течност и ми стана ясно, че за да бъде точно измерването е необходимо да сваля датчика, да го потопя във вода и да измервам стойностите на всеки 10 градуса.

Последна промяна от doktora на Пон 13 апр 2009 11:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот zfa159 » Пон 13 апр 2009 10:58


За охлаждащата течност - аз го мерих на място от студен двигател....закачих за главата (в областта на тройника за антифриза) една термосонда на уред с термометър и започнах да меря съпротивлението спрямо температурата - седи си закачен постоянно и аз само си записвам на всеки 10 градуса каква стойност има....съответно после сравнявам.
Ето как го дават да се мери той щом е с 4 крачета и каква са му стойностите :
http://kachi-snimka.info/viewer.php?id=cqs1239613009q.JPG
Съответно за ТПС-а ето какво дават :
http://kachi-snimka.info/viewer.php?id=bfi1239613614x.JPG
Това е всичко,с което мога да ти бъда полезен.
Имай в предвид,че е възможно да имаш проблем в ТПС-а и с уреда да не го хванеш понеже не може да реагира толкова бързо на измененията на стойностите пък и ти с ръка не можеш толкова плавно да го местиш...винаги ръката ти трепери малко или повечко и дава отклонения..ама поне като база може да го ползваш.
Иначе не е никак лошо да го закачиш на диагностика да видиш какво ще каже - 100% има разни грешки и това би ти спестило доста време.След като си играеш да мери датчиците и т.н. е хубаво да ресетираш комп-а понеже двигателя ще работи известно време без тях и това води до набиването на грешки за стойностите им....
Успех!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот doktora » Пон 13 апр 2009 11:19


Ок колега, значи сравнителните стойности които имам за температурния датчик са точни. Тъй като не разползагам с термосонда, мисля да спазя упътването-да отворя разширителния съд за да премахна налягането в системата, послед да извадя датчика и в домашни условия на котлона да го замервам.
Иначе имам огромни съмнения за TPS , т.е. датчика/потенциометъра на дроселовата клапа, той да прави всички тези проблеми с оборотите. От бакшиш знам че пистите му около празния ход вече са поизтрити.Някой има ли си на представа колко струва като нов този TPS?Веднъж питах в Auto + за цена, но ми отговориха че се продавал заедно с моноинжекцията :shock :screwy


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот zfa159 » Пон 13 апр 2009 11:25


doktora написа:Иначе имам огромни съмнения за TPS , т.е. датчика/потенциометъра на дроселовата клапа, той да прави всички тези проблеми с оборотите. От бакшиш знам че пистите му около празния ход вече са поизтрити.Някой има ли си на представа колко струва като нов този TPS?Веднъж питах в Auto + за цена, но ми отговориха че се продавал заедно с моноинжекцията :shock :screwy

Не е никак невъзможно - имаш поне данните за съпротивление и може да ги премериш тях ;)
Иначе наистина се продава само с клапата и струваше около 1300лв оригинален (за 1.8 моно говроя...за твоя незнам точно)....продват се и разни други,които са отделни от клапата и не са оригинални - струват околко 200лв пак за 1.8 моно ама нямам впечатления дали работят добре.Иначе алтернативата е друг блок с дроселна клапа и заспива...докато един хубав ден не се скапе пак.
Забрвил съм да ти кажа за регулатора на презн ход - при теб той не е степ мотор а клапан...него може да премериш само с омметър - между 7 и 10 ома съпротивление....някак си се чистят,което е много важно ама незнам как точно за такъв тип - според мен от него ти е мизерията.
Ти имаш и MAF сопред диагностиката - да не е нещо от него?
Успех!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: стойности на датчика за температурата на постъпващия въздух

Мнениеот doktora » Вто 14 апр 2009 8:33


Не можах да направя пълно замерване на датчика за охлаждащата течност, не съм го свалял за да го тествам в тенджерката на всички температури, комшията с термометъра го нямаше :) , но не съм се отказал. Иначе по показанията на уреда на таблото при температура 87-88 градуса, омметъра ми показваше 122 ома съпротивление, т.е. по малко от колкото трябва.В случая все едно че двигателя е пред прегряване и няма никаква причина регулатора на празния ход да вдига оборотите, а се вижда ясно как този регулатор натиска врътката на дросела и вдига оборотите.Замерих и датчика за въздуха, който при температура на околния въздух 14,5 градуса ми даде стойност 2,2 Ом.
Само да кажа на колегата zfa159 че това което ми е дал като снимка не е куплунга на TPS, тъй като при мен куплунга е с 4 крачета - две от лявата му страна и две от дясната.От инфото което имам, двете десни крачета се водят за 1 и 2, а другите две - за 4 и 5 . И при замерване с ом метър , се измерват по следната комбинация и трябва да имат следните стойности: 1 и 5 - 520-1300 Ом ; 1 и 2 - 600 - 3500 Ом ; 1 и 4 - 600 - 6600 Ом. Не съм сигурен обаче че са ми верни стойностите, надявам се колегата zfa159 ако има възможност да провери?! Прави ми впечатление че границите са доста разтегнати, примерно крачета 1 и 4 са от 600 до 6600.Може би границите са така разтегнати в зависимост от положението на дросела и за да се проверят трябва да се върти потенциометъра/дросела а аз пропуснах да го завъртя, а само замерих статично стойностите?!А има ли логика, началото на тези стойности да съответстват на напълно затворена дроселова клапа? А ето ето какво замерих: на 1 и 5 - 936 Ом ; на 1 и 2 - 1208 Ом и на 1 и 4 - 910 Ом ; Всички стойности са в границите, само дето ми прави впечатление малко по високата стойност при 1 и 2.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта