Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)

Мнениеот zeroheat » Сря 29 окт 2008 4:24


Здравейте

Пиша ви по странен повод, по скоро рядко срещан случай.

На приложената снимка се вижда детайла, за който иде реч.

http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/u/905/762899760.JPG

Та питанията ми започват:

Каква точно му е функцията?

Кой го управлява, как и кога?

Доколкото се запознах с АУТОДАТА, разбрах че отваря някакви клапи. Проверява се дали е изправно като наступиш газта и вкараш двигателя над 4000 оборота. Тогава би трябва да се задеиства и да отвори клапите. При мен това не се случва!


Проверих и датчика, който уж трябва да я контролира тая диафрагма чрез вакуум и даде малко по ниска стоиност от тази написана в АУТОДАТА-та, но там данните са за Голф, моя сеат може би се различава и затова пиша тук.


Който е имам подобна случка нека да заповяда и да разясни нещата ако има желание, предварително благодаря на всички, които вземат участие в дискусията.

Чао засега. :banghead: :banghead:

Последна промяна от zeroheat на Вто 14 апр 2009 14:30, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zeroheat » Пет 31 окт 2008 15:47


добре никой ли няма идея по този въпрос?


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Пет 31 окт 2008 17:17


под налягане изход
Това му е името грубо :arrow:


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zeroheat » Пет 31 окт 2008 17:52


а как точно работи?


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за една диафрагма/вакуум.

Мнениеот zeroheat » Пет 13 фев 2009 10:38


Никой ли няма идея?

не може никой да не се е сблъсквал с подобен проблем

HELP PLEASE :banghead:


Потребителски аватар
ninja_1
Мнения: 451
Регистриран на: Сря 06 юни 2007 2:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за една диафрагма/вакуум.

Мнениеот ninja_1 » Съб 14 фев 2009 22:04


Това е система за различен път на въздуха в колекторите.Управлява се механично чрез вакуум.Над определени обороти,въпросната джаджа отваря едни клапи в колекторите,които променят(скъсяват) пътя и сътветно скороста на постъпващия в двигателя въздух.


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за една диафрагма/вакуум.

Мнениеот zeroheat » Пон 16 фев 2009 10:23


което ще рече, че на по/високите обороти трябва да се подобри изгарянето и съответно мощността?

аз опитах да давам газ но тая джаджа не помръдва, като чели вакуума не е достатъчен, възможно ли е?

другото, което опитах е да запъна тея клапани в положение на напълно отворени и чесно казано не видях никаква разлика при нито едни обороти

any advice?


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Питане за една диафрагма/вакуум.

Мнениеот Vidol Nikolov » Пон 16 фев 2009 11:11


Тоя вакум в авто плюс е 44 лева,без него колата си работи нормално,но няма мощност на високи обороти и долу горе макс ти скорост на 3-та и на 5-та е една и сьща(разлика 20-25км/ч).Говоря за карбураторни мотори ,тоя вакум льже електронния карбуратор и на празен ход,ако маркучето не е извадено колата мени оборотите независимо дали е загряла или не.Ведньж повредено това не се оправя,купи си нов вакуум


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за една диафрагма/вакуум.

Мнениеот zeroheat » Пон 16 фев 2009 12:05


да но проблема ми е дали самата диафрагма е проблемна или нещото, което прави вакуума ... демек нещото, което я управлява, защото дефакто тя само дърпа едно лостче, което отваря и затваря някакви клапи, които се намират под металния капак, на който пише 1,6

а за цената ... не мисля, че е 44лв, защото като звъняхме с баща ми цената беше над 150лв.

ако имаш връзки нещо свиркай .... :D


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за една диафрагма/вакуум.

Мнениеот zeroheat » Нед 22 фев 2009 18:33


здравейте отново

значи преди няколко дни разгледах тая вакуумна система и ми жъзникнаха няколко въпроса.

Значи тази мембрана работи на вакуумен принцип. Вакуума идва от показаното на фигурата с номер 29 ако не се лъжа. Сега въпросът ми е откъде взима вакуума?

има една тръбичка зад това устроиство, която отива към двигателя. Оттам ли идва вакуума и това устройство да го ппуска в определен момент към тая диафрагма и да отваря по този начин клапаните?

Консултирах се с един приятел и той форумджия и ми каза, че при подаване на много газ(почти до долу) нямало разлика в наляганията или по важното нямало начин да има вакуум от двигателя.

Как мислите вие по този въпрос?


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за една диафрагма/вакуум.

Мнениеот zeroheat » Съб 14 мар 2009 9:57


Миналата седмица хванах и застопорих клпаните в макс отворено състояние. Все едно се подава вакуум нонстоп.
И да ви кажа май няма разлика. Може би вървежа изглежда малко по свеж, но разликата е под 10% така или иначе. Пък и може да си внушавам само. Определено няма кой знае каква разлика и мисля да не инвестирам пари за оправянето на този проблем(който май не е никакъв ппроблем). Ако някой м/увременно открие за какво точно служи това устройство и по точно какъв му е принципа на работа нека пише, че съм много любопитен да узная.


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за една диафрагма/вакуум.

Мнениеот zeroheat » Сря 08 апр 2009 19:39


няма ли кой да ми помогне с този проблем?
хора с този мотор няма ли? да споделят при тях как е?

днес покарах повечко и колицата позагря доста 2 пъти се включи перката. и колата почна леко да по прекъсва на тръгване по светофарите .... имам чувството, че проблема нещо се задълбочи. HELP PLEASE! :shock


valeri_m
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 19:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Бг- Монтреал.Canada

Re: Питане за една диафрагма/вакуум.

Мнениеот valeri_m » Сря 08 апр 2009 20:13


А ти защо си мислиш че от там ти е проблема.И толкова време не си го оправил.
Колко е караш тази кола та не може да е оправиш.
Като гледам,това е някъкъв вакумен реголатор,който Ти не изкаш да смениш или незнам какво изкаш да постигнеш. иди на мотор тест и там ти казват- на НИСКИ,СРЕДНИ,ВИСОКИ обороти горивна смес БЕДНА/БОГАТАи тогава си мисли че е от там.


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за една диафрагма/вакуум.

Мнениеот zeroheat » Сря 08 апр 2009 20:24


[quote="valeri_m"]А ти защо си мислиш че от там ти е проблема.И толкова време не си го оправил.
Колко е караш тази кола та не може да е оправиш.
Като гледам,това е някъкъв вакумен реголатор,който Ти не изкаш да смениш или незнам какво изкаш да постигнеш. иди на мотор тест и там ти казват- на НИСКИ,СРЕДНИ,ВИСОКИ обороти горивна смес БЕДНА/БОГАТАи тогава си мисли че е от там.[/quot

как разбра, че това е регулатор? ако е така, какво регулира и как?

аз имам друго питане!

има едно нещо на картинката с 29ти номер е означено. Номерчето е 037 906 283 А. Намерих в нета едно малко описание на Pierburg(фирмата производител) и то е: EUV electric switch-over valve (EGR). На съкрашението EGR намирам само неща за дизелови автомобили и по специално изгорели газове. Има ли някаква връзка?

Все пак в тая джаджа влиза някакво маркуче с вакуум от мотора. Пък и е свързано със спирачната помпа. А аз забелязвам и леки прекъсвания когато натисна рязко и силно спирачка и след това газ пак рязко. Да не би проблемът да е точно тук? Ако ДА не трябва ли да ми излезне на диагностиката, защото като правих не излизаше.

Наистина ми трябва човек с нормално работещо AFT за да сравняи мисля, че така ще изолирам много по лесно проблема отколкото да купувам и двете части.


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за една диафрагма/вакуум.

Мнениеот zeroheat » Вто 14 апр 2009 14:28


така ето откъде се водя какво да правя:

Изображение

2ра и 3та точки са проверени и всичко е в нормите. Но описаното в 1вата не сработва.

Намерих един колега от форума с AFT и го помолих да направи същото. Днес го направи и при него резултатите са като мойте. :bowdown Извода е, че или и на двамата не ни работи тая система :screwy или просто тя не работи по този начин. :shock

Ако някой друг с AFT иска да отдели време нека следва стъпките и да си напише резултатите тук, за да разберем къде е проблема. :beer

Благодаря предварително.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта