Смяна на бобина и датчик на Хол???

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???

Мнениеот i3v3a3n » Сря 08 апр 2009 15:21


така както пишеш по горе най-вероятно е датчик на хол поне такива симптоми има бобината ти е здрава може би щом дава начално искра виж си датчика на хол провери го дали е читав




i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???

Мнениеот i3v3a3n » Сря 08 апр 2009 15:27


ако искаш провери и бобината разглоби я премери плочката този транзистор дали е здрав не трябва да ти дава накъсо преходите му (е зависи какъв тип е) направи схемата дето ти описах по горе симулираш ли работата на датчика на хол ще разбереш къде е проблема


valeri_m
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 19:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Бг- Монтреал.Canada

Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???

Мнениеот valeri_m » Сря 08 апр 2009 15:31


А скоро да си пипал по инсталацията и да ти е давало на късо или да ти е горял някои предпазител(бушон).пробвай да дадеш директен плюс от акумулатора на бобината
- ако имаш този проблем може да ти е нагоряла контактната клема. при мен беше така


Потребителски аватар
Fripon_X
Мнения: 534
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???

Мнениеот Fripon_X » Сря 08 апр 2009 19:02


Единственото което съм попал по ел системата е масата на акумолатора просто беше лабава и неможеше да се зарежда както трябва. Датчика на Хол е нов както казах по горе както и бубината. Сега колата е при майстора ще отида там с разпечатано това което ми написахте и ще тестваме варянти защото така като гледам тоя се оказа невежа а и на мен мнго ми трябва вече колата.
Благодаря на ВСИЧКИ които се опитахте да ми помогнете ще ви държа в течение по въпроса. :012:


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???

Мнениеот rudoni » Сря 08 апр 2009 22:11


ако не си се оправил вече когато пиша по темата, направи следното:
- подай контакт от КК/контактния ключ/;
- с помощен кабел подай ток на електро включвателя на стартера /тънкото кабелче/ ;
- като завърти и запали - проблемът ти е в клемореда на КК ;
- като завърти и незапали - нямаш захранване с ток на бобината, датчик Хол,и комутатора.как се проверяват ? друго питане ! :)


cougarAEK
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???

Мнениеот cougarAEK » Чет 09 апр 2009 0:40


По-вероятно е да е контактен ключ


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???

Мнениеот i3v3a3n » Чет 09 апр 2009 9:08


може ама аз нали това казвам нека провери с мултицет навсякъде какво идва то веднага ще си покаже кое къде се губи щом е сменил датчик на хол значи е здрав (е може би де) един съвет само нов датчик на хол се слага никаква втора употреба, имй предвид че при слагането на новия датчик ако не е проверена системата преди да се сложи той може мигновенно пак да изгори със слагането така беше при мене, ако е бил изгорял стария датчик трябва да се види причината за да изгори преди да се слага новия....
Ето аз как го проверявам датчика на хол сваляш цялото делко при мен се държи на 2 болта само махаш сички жици от него за високото, маркирай си кабелите за свещите коя от къде махаш ,че после при монтирането му обратно ще стане инфекция , качваш си го у вас нищо повече от него няма да разглабяш , трябва ти една батерия от 12 волта аз ползвам такава от UPS такава иам под ръка , може и изтошена батерия да ползваш или да навържеш няколко от волт и половина , ток не гониме , трябва ти само напрежение 12волта , аз за да ми е по лесно направо си отрязах буксата която влиза в датчика на хол с 10 сантиметра от жичките за да ми е по лесно да му пусна ток , ти ако ти се занимава може да не го режеш а да си купиш от тея най малките щипки крокодилчета, трябват ти два светодиода и две съпротивления от 500 ома може и по големи съпротивления до килоом но не по малки от 400ома щото ако ти е нова 12волтовата батерия ще изгориш светодиодите , сега на средния извод на датчика на хол тоя които отива към компа връзваш по едно краче на двата диода , на първия диод връзваш +са на диода към средния извод на датчика и -са на втория диод . след това последователно добавяш по едно съпротивление към всеки диод да им ограничиш токовете , след това -са на първия диод минавайки през съпротивлението го връзваш към извода на датчика където подаваш -12волта , а +са на втория светодиод които пак ти минава през съпротивление го връзваш на извода на датчика дето подаваш +12 волта . това е цялата работа след това махаш дистрибуторната капачка и завърташ на ръка палеца , завърташ оста няма значение в каква посока ... ако работи делкото съответно и датчика на хол трябва последователно да ти премигват двата диода един след друг , всякакви други комбинации от светене или несветене на диодите означава че датчика на хол ти е прецакан или имаш проблем вътре в делкото при барабана дето задейства датчика. това е така го проверявам аз ....
при някои модели коли делкото ти се намира в кожуха на главата на двигателя и не се сваля тогава цялата тази схема трябва да направиш навън при колата и някой да ти завърти на стартер двигателя за да видиш дали работи


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19732
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???

Мнениеот radotom » Чет 09 апр 2009 9:35


Няма нужда да сваля делкото:

radotom написа:С рецензиите от Ваското: :mrgreen: :respect
vaskoto1 написа:Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.


Относно това, че се получава искра в момента на подаване на контакт- това трябва да те насочи към 3 неща: Хол-датчик, контролер, комутатор.
Бобината е здрава, не пипай я!
Като се има предвид и това, че KR пали и върви и без никакъв комп- то него може да го пренебрегнеш за момент.


valeri_m
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 19:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Бг- Монтреал.Canada

Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???

Мнениеот valeri_m » Чет 09 апр 2009 14:48


cougarAEK написа:По-вероятно е да е контактен ключ



Aз също мисля ама трябва да се провери по следния начин::
Подаваш деректен ток"+" от акумолатора към бобинатана плюса и севърти на стартер. ако даде искра ок ако не даде вероятно е клемореда на контактния ключ.
При мен беше така вътре беше изгоряла една прожина дето държиконтакт..


Потребителски аватар
Fripon_X
Мнения: 534
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???

Мнениеот Fripon_X » Пет 10 апр 2009 11:12


valeri_m написа:
cougarAEK написа:По-вероятно е да е контактен ключ



Aз също мисля ама трябва да се провери по следния начин::
Подаваш деректен ток"+" от акумолатора към бобинатана плюса и севърти на стартер. ако даде искра ок ако не даде вероятно е клемореда на контактния ключ.
При мен беше така вътре беше изгоряла една прожина дето държиконтакт..

ТЦ не е и това проверих го. Казаха ми днеска че вече ще е готова. ДОНО да е готова че вече полудявам.


Потребителски аватар
sa6oook
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 22 сеп 2011 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???

Мнениеот sa6oook » Съб 11 фев 2012 1:44


пичове тоя светодиод от 3 волта ли да е ,от 12 волта ли да е , от 1 волт ли да е ?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mironski, Петре и 87 госта