Добра идея ли е да се кара с предни нови летни гуми и задни зимни. Задните вече не стават за през зимата. Преди на старата кола баща ми така правеше, но днес се замислих за голфа (г3, 96 година). Той е с абс. И ето тук втория въпрос: ако едно колело блокира спирачното усилие към всички ли се намаля или само към блокираното. Защото ако се намаля към всички не е оферта да се кара със стари гуми макар и само на задните, ефекта от новите се губи.
Чудих се къде да пусна темата, но тъй като въпроса за АБС-а би трябвало да е един същи за всички VW около тази година я пуснах тук. Ако не е правилното място моля да я преместите където трябва!

Зимни гуми през лятото и как работи ABS-a?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Зимни гуми през лятото и как работи ABS-a?
Не.
Освобождава само това което спре да се върти.
Но имай впредвид че със стари гуми доста по рано се задейства АБС-а, т.е се намаля ефективността на спиране.
Освобождава само това което спре да се върти.
Но имай впредвид че със стари гуми доста по рано се задейства АБС-а, т.е се намаля ефективността на спиране.
Re: Зимни гуми през лятото и как работи ABS-a?
Ако си примерен и спокоен шофьор и караш в рамките на ограниченията, едва ли ще усетиш някаква огромна липса на стабилност.
Вторият ти въпрос не го разбрах съвсем, но тъй като спирачното усилие на задните колела е доста по-малко, сравнено с предните, едва ли ще ти се задейства АБС-а по-бързо.
По-скоро може да очакваш такова явление, ако зимните стари гуми са на предна ос, а отзад си с нови летни гуми, през лятото, тъй като сцеплението на предната ос ще е по-малко, а спирачното усилие по-голямо.
Така си мисля аз, поправете ме ако греша
Вторият ти въпрос не го разбрах съвсем, но тъй като спирачното усилие на задните колела е доста по-малко, сравнено с предните, едва ли ще ти се задейства АБС-а по-бързо.
По-скоро може да очакваш такова явление, ако зимните стари гуми са на предна ос, а отзад си с нови летни гуми, през лятото, тъй като сцеплението на предната ос ще е по-малко, а спирачното усилие по-голямо.
Така си мисля аз, поправете ме ако греша

- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Re: Зимни гуми през лятото и как работи ABS-a?
Карай си спокойно зимните отзад стига да имат грайфер де. Няма да има проблеми с АБСа.
- mr24
- Мнения: 190
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 23:14
- Автомобил: Golf 3 TDI 110hp
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми през лятото и как работи ABS-a?
alex_zazy написа:Карай си спокойно зимните отзад стига да имат грайфер де. Няма да има проблеми с АБСа.
Аз се притеснявам да нямам проблеми със спирането не с абс-а, в смисъл да не стане така, че задните (стари) гуми да блокират и това да се отрази и на предните, но както разбрах няма.
Благодаря ви много
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Зимни гуми през лятото и как работи ABS-a?
Ако имаш възможност, по добре карай с нови гуми и на четирите колела. Ако не, по-добре е задните да са летни, дори да са втора употеба. Карането със зимни гуми през лятото ще ги унищожи за нула време и ще загубят всякакви качества. Спирането е най-малкия проблем, тъй като знаем, че задните колела участват доста по-малко в разпределянето на спирачното усилие. Евентуални сериозни проблеми може да има при преминаване през по-дълбоки локви - аквапланингът може да доведе до завъртане. Същото важи и при каране зимата с летни гуми отзад.
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Зимни гуми през лятото и как работи ABS-a?
Хмм. Сега си направих експиремнт с колата - засилих до около 80км/ч и натиснах силно спирачките - спирането не беше такова каквото очаквах. С летните гуми, определено ще имаш по къс спирачен път, но ако си внимателен и предвидлив шофер, дори и да караш със зимни гуми не представляваш опасност за другите участници в движението.
Преди няколко години гледах едно предаване, в което се казваше, че не трябва да пренебрегваме задните гуми.
При загуба на сцепление на някоя от задните гуми - автомобилът се завърта неконтролирано. При загуба на сцепление на някоя от предните може да се овладее.
Беше показано нагледно по много прост начин - една малка количка се пусна два пъти, като на двата пъти и беше блокирано различно колело с помощта на ластик.
Не знам до коква степен това е достоверно.
Май някой колега от форума имаше участие в това - ако не ме е хванала склерозата.
Преди няколко години гледах едно предаване, в което се казваше, че не трябва да пренебрегваме задните гуми.
При загуба на сцепление на някоя от задните гуми - автомобилът се завърта неконтролирано. При загуба на сцепление на някоя от предните може да се овладее.
Беше показано нагледно по много прост начин - една малка количка се пусна два пъти, като на двата пъти и беше блокирано различно колело с помощта на ластик.
Не знам до коква степен това е достоверно.
Май някой колега от форума имаше участие в това - ако не ме е хванала склерозата.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Зимни гуми през лятото и как работи ABS-a?
Можете да се загледате на бул. България и на други по-излъскани места - завои и т.н., какви следи хубави има чернички - всичко това е от зимни гуми. При 21 градуса температура на въздуха, асфалта е поне 25, че и повече ...
Re: Зимни гуми през лятото и как работи ABS-a?
Точно така е, замисли се...... влизаш в остър ляв или остър десен завой с висока скорост, съчетано с прашна, песъклива настилка, което е често срещано явление в България и за капак, леко роснал летен дъждец.
Или сходните условия, но влизаш от асфалт на паваж, често срещано в София, пък и другаде = пързалка, по-лошо и от лед. С което не искам да кажа, че това не може да ти се случи с летни гуми, просто вероятността е по-малка. Както каза и ти, ако човек е предпазлив, няма проблем, обаче има едно "АКО".
Или сходните условия, но влизаш от асфалт на паваж, често срещано в София, пък и другаде = пързалка, по-лошо и от лед. С което не искам да кажа, че това не може да ти се случи с летни гуми, просто вероятността е по-малка. Както каза и ти, ако човек е предпазлив, няма проблем, обаче има едно "АКО".
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта