Класически дизел 1.9 64 hp, Polo '96
Вече втори ден паля с дърпане, защото подгряването ми прави гадни номерца!
Значи лампата свети, релето щрака, но не подгрява! Свещите са чисто нови DENSO!
Още един жокер - имам аларма с блокиране на запалването, но без имобилайзер, която някъде там е вързана...
Въобще... не ми е ясно кога трябва да завъртя стартера. Когато изгасне лампата или когато чуя щракането на релето няколко секунди по-късно.
Нормално ли е зимата да се подгрява повече от един път?
В сайта за свещи, който един колега пусна тук пише, че върха им загрява само за 3 секунди, а после поддържат топлината по-дълго време...
Знам че е замесен и температурен датчик, който изключва подгряването при топъл двигател...
Въобще въпросите ми са много и ако някой има схема или е напълно наясно с подгряването ще съм му много благодарен!
Има ли начин да се подобри, да се сложат по-мощни свещи? На мен майстора ми каза, че били класифицирани по това колко секунди греят и моите били на 11'.
Благодаря предварително!



Лампата свети, а не подгрява! - Решено
Лампата свети, а не подгрява! - Решено
Последна промяна от GAD на Пет 10 мар 2006 21:39, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
много е възможно изгорял бушон - наскоро ми се слу4и, лапмата си светва, изгасва, релето си цъква , оба4е никакво палене!
Оказа се бушон който оба4е не седи при другите ами е в отсека на мотора! Провери го!Говоря за Венто, но надали при полото е по много по-разли4ен на4ин.
Ина4е в книжката пише след изгасването на лампата да се пали.Моята лапа гасне след около 4 сек, а релето след около 8-9 и аз винаги си 4акам релето - не знам навик ми е!
Относно няколкото пъти подгряване - в книжката на вентото пише ако колата не успее да запали да се подгрее още веднъж.Но никъде не казват да подгрееш пове4е от един път един след друг.Въпреки според мен ако са много големи студовете - лошо няма!
Оказа се бушон който оба4е не седи при другите ами е в отсека на мотора! Провери го!Говоря за Венто, но надали при полото е по много по-разли4ен на4ин.
Ина4е в книжката пише след изгасването на лампата да се пали.Моята лапа гасне след около 4 сек, а релето след около 8-9 и аз винаги си 4акам релето - не знам навик ми е!
Относно няколкото пъти подгряване - в книжката на вентото пише ако колата не успее да запали да се подгрее още веднъж.Но никъде не казват да подгрееш пове4е от един път един след друг.Въпреки според мен ако са много големи студовете - лошо няма!
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Как точно работи подгряването?
GAD написа:.... но не подгрява!
А как разбираш, че не подгрява. Има куп причини да не ти пали двигателя.
Закачи един волтмер на общата шина захранваща нагревателите и виж дали идват 12В там и кога точно изчезват.
Ако имаш 12В там, вади нагревателите и ги проверявай един по един и виж за колко време стават червени (само върховете им стават червени).
Аз лампата за подгряването почти не я гледам:
- над +5 грея до реле и въртя.
- от +5 до -10 грея два пъти до реле и въртя.
- под -10 грея три пъти до реле и въртя.
Може и да ми е позагубил компресия мотора, но за мен за сега това е оптималната система за палене.
Да непременно ще проверя! Логично е да има някой як бушон и на силовата верига и е възможно той да е изгорял... Предположението ти наистина се връзва със всички признаци, които дава досега...
Твоето Венто класически дизел ли е?
Къде долу горе се намира и как изглежда? Някаква кутийка ли е?
Ако установя, че е изгорял - откъде да намеря заместител?
Благодаря!
Твоето Венто класически дизел ли е?
Къде долу горе се намира и как изглежда? Някаква кутийка ли е?
Ако установя, че е изгорял - откъде да намеря заместител?
Благодаря!
Последна промяна от GAD на Пет 10 мар 2006 10:11, променено общо 1 път.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Как точно работи подгряването?
При изправен двигател, акумулатор и т.н. би трябвало да пали само с едно подгряване. Препоръките на производителя са да се пали след като загасне лампата, а не след като изключи релето. Причината е, че след като изключи релето, температурата на свещите почва да се понижава. Ако се пали след като угасне лампата, свещите нагряват още известно време и улесняват паленето. При новите двигатели ECU-то може да включва и изключва свещите дори няколко минути след като двигателя е запален.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Наистина трябва да си сигурен , че до свещите отива ток и те се загряват.
Аз си имам един груб тест на отворена врата когато свети лампата на плафона в купето давам на контакт за подгряване и определено по пада в светенето си личи голямата консумация на свещите. Разбира се това не може да определи дали всички свещи са ок, но е поне груб показател работят ли и дори колко време са включени.
Аз си имам един груб тест на отворена врата когато свети лампата на плафона в купето давам на контакт за подгряване и определено по пада в светенето си личи голямата консумация на свещите. Разбира се това не може да определи дали всички свещи са ок, но е поне груб показател работят ли и дори колко време са включени.
Re: Как точно работи подгряването?
rmk написа:А как разбираш, че не подгрява.
Установявам го много просто! Включвам си плафона и виждам, че никакво примигване няма при влючване на подгряването, а друг път се усещаше... Все пак 4А ток е това...
Останалите причини въздух в ГНП или ниска компресия съм ги изключил напълно! Това е 100% така.
L&R написа:Наистина трябва да си сигурен , че до свещите отива ток и те се загряват.
Аз си имам един груб тест на отворена врата когато свети лампата на плафона в купето давам на контакт за подгряване и определено по пада в светенето си личи голямата консумация на свещите. Разбира се това не може да определи дали всички свещи са ок, но е поне груб показател работят ли и дори колко време са включени.
Точно и аз това има предвид! Изпревари ме!

- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Как точно работи подгряването?
@GAD
Ами в такъв случай ти си си го диагностицирал проблема.
Щом управлението на релето работи (щом релето цъка), а ток в силовата верига не тече, значи нещата опират или до прегорели пластини в релето или до прекъснати кабели или до заминал бушон във веригата. Трябва да си ги провериш нещата иначе тук само ще гадаем. При голф 2 има една кутийка монтирана на преградата между купето и предния кош, колкото кибрит голяма и вътре има две винта (рапидки) и между тях има навита една доста дебела тел. Поне при мен е така и смятам че това е нещо като бушон. А може и моята неща да е побългарявана. За полото не знам как е. Проследи си кабела от общата шина на нагреватели и ще видиш къде ти е бушона ако имаш.
Ами в такъв случай ти си си го диагностицирал проблема.
Щом управлението на релето работи (щом релето цъка), а ток в силовата верига не тече, значи нещата опират или до прегорели пластини в релето или до прекъснати кабели или до заминал бушон във веригата. Трябва да си ги провериш нещата иначе тук само ще гадаем. При голф 2 има една кутийка монтирана на преградата между купето и предния кош, колкото кибрит голяма и вътре има две винта (рапидки) и между тях има навита една доста дебела тел. Поне при мен е така и смятам че това е нещо като бушон. А може и моята неща да е побългарявана. За полото не знам как е. Проследи си кабела от общата шина на нагреватели и ще видиш къде ти е бушона ако имаш.
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Нова Интернет игра с коли !
Много е забавна !
Станете ми приятел да вземат повече точки !
Може да си направиме vwclub Отбор !
http://www.xpr0.com/bg/garage/77630/invite-friend
Станете ми приятел да вземат повече точки !
Може да си направиме vwclub Отбор !
http://www.xpr0.com/bg/garage/77630/invite-friend
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта