Този клапан работи само с вакум. Променя входящата геометрия на колектора. Виж тази тема за идея какво регулира.
Не знам кое му оправлява вакума, но в аутодатата има някакъв соленоиден ключ, за който казваш че се разминавали стойностите с дадените - не трябва да се разминават, няма значение че мотора е качен на сеат.
Свали този вакум и го разгледаи дали е в ред. Пробваи да го вакумираш и да видиш дали ще мръдне палчето. Дали изпуска.
Ако това работи тръгваш по вакум маркуча и търсиш кое му регулира вакума. Може и да няма такова...
Също това няма нищо общо с EGR-а. EGR-а връща част от изгорелите газове за доизгаряне. Заради екология основно.
От това зависи да ти е оптимална геометрията на входните колектори. Когато не работи тя не е оптимална и съответно колата върви по-малко. Това май е една от основните разлики с предшественика на този мотор - AEK-то.
Това няма нищо общо с прекъсванията появяващи се като ти загрее колата. Щом имаш повече от един проблем и явно недостатъчни знания имаш един правилен вариант - закараи колата на някой дето разбира какво прави.
P.S. За соленоида - той трябва да работи на напреженията на акомулатора. Пробвай да му подадеш директно 12V от акомулатора и виж дали ще има някакъв ефект. В аутодатата пише че там трябва да има 12V на запален двигател. Предполагам, че над определени обороти тези 12V ще изчезнат. Сигнала към този ключ идва директно от компа. Ако ги няма тези 12V - прегледай кабели. Ако кабелите са читави - някакъв датчик който управлява цялото това нещо явно е фира.
Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)
- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)
В тази тема какво има по моя въпрос освен, че се засягат въпросните клапи? никой незнае за какво са и какво точно се случва като се отворят.
Откъде си сигурен, че се управлява директно от компа? Всмисал ако си прав като му дам +12V на единия извод, какво да подам на другия(които според теб е вързан към компа)?
Иначе аз написах, че съм проверил стойностите от 2ра и 3та точка от тая снимка която сложих в миналия пост и стоиностите са като тези показани на снимката. Единствено 1вата точка не се изпълнява.
А относно майсторите, на който ме съветваш да я закарам. Мислиш ли, че някой би ми дал адекватен отговор? Всмисал очакваш в някой сервиз да ми отделят повече от 20 30мин? Аз не мисля така. Аз прекарах доста време да го изучавам тоя проблем и не вярвам в някой сервиз да направят и 1/4 от усилията, които аз съм направил. Най много да я закачат на VAG-COM(което беше 1вото нещо, което аз направих) да видят, че няма грешки, да ми кажат колата ти е ОК и да ми поискат 20 30лв.
Ако имаш впечатления някъде, за много читав сервиз, където да си я оставя и после да си я получа оправена, кажи и ще обмисля посещение иначе гледам колкото мога сам. Само за ходовата част ходя, защото нямам къде да действам сам.
Иначе мерси за разяснението за EGR. Ти си сигурен, че няма нищо общо с недоизгорелите газове? Къде е тогава EGR-то при мен?
Откъде си сигурен, че се управлява директно от компа? Всмисал ако си прав като му дам +12V на единия извод, какво да подам на другия(които според теб е вързан към компа)?
Иначе аз написах, че съм проверил стойностите от 2ра и 3та точка от тая снимка която сложих в миналия пост и стоиностите са като тези показани на снимката. Единствено 1вата точка не се изпълнява.
А относно майсторите, на който ме съветваш да я закарам. Мислиш ли, че някой би ми дал адекватен отговор? Всмисал очакваш в някой сервиз да ми отделят повече от 20 30мин? Аз не мисля така. Аз прекарах доста време да го изучавам тоя проблем и не вярвам в някой сервиз да направят и 1/4 от усилията, които аз съм направил. Най много да я закачат на VAG-COM(което беше 1вото нещо, което аз направих) да видят, че няма грешки, да ми кажат колата ти е ОК и да ми поискат 20 30лв.
Ако имаш впечатления някъде, за много читав сервиз, където да си я оставя и после да си я получа оправена, кажи и ще обмисля посещение иначе гледам колкото мога сам. Само за ходовата част ходя, защото нямам къде да действам сам.
Иначе мерси за разяснението за EGR. Ти си сигурен, че няма нищо общо с недоизгорелите газове? Къде е тогава EGR-то при мен?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)
zeroheat написа:В тази тема какво има по моя въпрос освен, че се засягат въпросните клапи? никой незнае за какво са и какво точно се случва като се отворят.
Нали питаш какво прави този вакумен ключ - управлява точно тези клапи.
zeroheat написа:Откъде си сигурен, че се управлява директно от компа? Всмисал ако си прав като му дам +12V на единия извод, какво да подам на другия(които според теб е вързан към компа)?
В аутодатата има и схема на цялата ел. инсталация на колата. От там се вижда че пин1 на ключа отива към пин 22 на ЕКУ-то. Пин 2 на соленоида е вързан през релето на бензиновата помпа към + на акомулатора. Т.е. когато ти работи бензиновата помпа (включено реле), би трябвало да имаш 12V на пин2 на соленоидния ключ.
zeroheat написа:Иначе аз написах, че съм проверил стойностите от 2ра и 3та точка от тая снимка която сложих в миналия пост и стоиностите са като тези показани на снимката. Единствено 1вата точка не се изпълнява.
Ми според аутодата-та това означава че соленоидният ключ работи. Доколко са прави не знам. Но ти казах как лесно ще разбереш дали работи - виж към какво е вързан този ключ и провери дали има ефект като му писнеш 12V и като го откачиш.
zeroheat написа:А относно майсторите, на който ме съветваш да я закарам. Мислиш ли, че някой би ми дал адекватен отговор? Всмисал очакваш в някой сервиз да ми отделят повече от 20 30мин? Аз не мисля така. Аз прекарах доста време да го изучавам тоя проблем и не вярвам в някой сервиз да направят и 1/4 от усилията, които аз съм направил. Най много да я закачат на VAG-COM(което беше 1вото нещо, което аз направих) да видят, че няма грешки, да ми кажат колата ти е ОК и да ми поискат 20 30лв.
За майстор - има 2 форумни, и двамата сериозни. Потърси из форума и ще разбереш кои са.
zeroheat написа:Иначе мерси за разяснението за EGR. Ти си сигурен, че няма нищо общо с недоизгорелите газове? Къде е тогава EGR-то при мен?
Да, сигурен съм че тази клапа няма общо. За EGR-а - маи нямаш въобще такъв. Поне според AutoData-тата - пише че само шарана имал такъв.
- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)

иначе аз успях да ги застопоря в максимално отворено положениеи карах 50тина километра така и абсолютно никаква разлика. Затова питам какво точно трябва да се случи.
"Ми според аутодата-та това означава че соленоидният ключ работи. Доколко са прави не знам. Но ти казах как лесно ще разбереш дали работи - виж към какво е вързан този ключ и провери дали има ефект като му писнеш 12V и като го откачиш." - за това тук нещо пак не те разбрах. Имащ ли скайп или icq,за да не флудим тук?
Соленоида, ако имаш предвид него под името "ключ" е вързан електрически само с една клема. Нея я обсъдихме, едната жица на 12V другата на компа. какво ще рече "виж към какво е вързан този ключ"? Нали напрежение се подава м/у две точки да допуснем, че + са е известен, къде да подам -? На другата клема ли? Там нали е компа да не го повредя нещо?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)
Да, на другата клема. А компа ще го откачищ. Няма да подаваш ток на ключа докато е закачен за компа я
.
А за разликаа - променя геометрията на всмукателния колектор и от там различно съпротивление на влизащия в цилиндрите въздух.

А за разликаа - променя геометрията на всмукателния колектор и от там различно съпротивление на влизащия в цилиндрите въздух.
- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)
Да идеално сега вече те разбрах. Само ако кажеш и как да си разкача компа ... или поне да ме ореантираш къде е.
и как се откача. Иначе като идея ми се струва много добро, така ще проверя кое по веригата не е вред.
А исках да те питам дали знаеш има ли някакво специално време когато сработва системата. Освен посочените обороти. Нещо температура? Или скорост? Защото, както вече написах аз ги оставих тези клапи на максимално отворени и не забелязах разлика в поведението на колата, та въпроса ми е да не би някъде по навътре в мотора да има нещо друго, което да оказва откъде да мине въздуха(по дългия(нормалния път) или по късия(през отворените вече клапи)).
Мерси много за отделеното време почти ми се изясниха нещата

А исках да те питам дали знаеш има ли някакво специално време когато сработва системата. Освен посочените обороти. Нещо температура? Или скорост? Защото, както вече написах аз ги оставих тези клапи на максимално отворени и не забелязах разлика в поведението на колата, та въпроса ми е да не би някъде по навътре в мотора да има нещо друго, което да оказва откъде да мине въздуха(по дългия(нормалния път) или по късия(през отворените вече клапи)).
Мерси много за отделеното време почти ми се изясниха нещата

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)
zeroheat написа:Само ако кажеш и как да си разкача компа ... или поне да ме ореантираш къде е.и как се откача. Иначе като идея ми се струва много добро, така ще проверя кое по веригата не е вред.
Няма да откачаш компа, а ще откачищ ключа. Сваляш буксата и подаваш директно към ключа. Соленоидния ключ би трябвало да е някакъв магнитен ключ. Най-вероятно отваря/затваря и той някаква клапа. Лошото е, че може да е тих и на място да не се чува дали работи. Тогава ще трябва да го свалиш и да разбереш.
- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)
Проблема с прекъсването е решен.
Дадоха ми добавка и след около 20км яко юркане на 2ра и 3та нещатата тотално се оправиха, даже колата върви по-добре отпреди, а дори минималните шумове от двигателя съвсем се изгубиха и сега мърка като коте.
Много съм доволен, благодаря на всички, които се опитаха да помогнат.
Дадоха ми добавка и след около 20км яко юркане на 2ра и 3та нещатата тотално се оправиха, даже колата върви по-добре отпреди, а дори минималните шумове от двигателя съвсем се изгубиха и сега мърка като коте.

Много съм доволен, благодаря на всички, които се опитаха да помогнат.
- peachbaby
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 23 дек 2008 10:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)
колега няма ли да споделиш каква добавка са ти дали,от каде може да се вземе и изобщо това добавка за маслото на мотора ли е?питам защото и аз сам с aft 1.6 101ks,и при мен не работи равномено мотора.имам монтиран газов инжексион но и на газ и на бензин все сащото.ще ти бъда благодарен ако споделиш как си преборил проблема.
- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за една диафрагма/вакуум за AFT мотор(Help needed!)
Значи
И аз сложих газов инжекцион и там почна да се усеща повече. Оказа се че единия кабел за свещите ми е леко цепнат и от време на време прехвърчат ицкри. Смених ги и за сега нямам проблеми от тоя сорт. А тая джаджавка така и не разбрах защо е проектирана. Според мен не работи, но си карам така.
И аз сложих газов инжекцион и там почна да се усеща повече. Оказа се че единия кабел за свещите ми е леко цепнат и от време на време прехвърчат ицкри. Смених ги и за сега нямам проблеми от тоя сорт. А тая джаджавка така и не разбрах защо е проектирана. Според мен не работи, но си карам така.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта