Ходене до Унгария през Сърбия
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16336
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ходене до Унгария през Сърбия
През Сегед се минава и си само на магистрали.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: Ходене до Унгария през Сърбия
Да, темата е на няколко дни, и вече са се изказали някои "компетентни".
По ред на "грешките" :
Полиция ако има, е едва забележима (и напълно незабележима, ако караш по правилата). За пътните такси в Сърбия може да се види в ТОЗИ .pdf; в ТОЗИ e описана класификацията (т.е. как се определя кое МПС каква категория е).
Има голяма разлика между радар-детектор и антирадар. Антирадарите масово са забранени; радар-детекторите НЕ са забранени в Сърбия и Унгария. Друг въпрос е, че става въпрос за Източна Европа, и всеки с малко власт гледа да изкара "някой лев".
Навигация без карта за нея е полезна колкото кола без гориво. Последната карта за Garmin на Унгария е версия 5.1 NT. С други навигационни системи не съм запознат.
Цените на горивата в Унгария са по-високи. За качество (имам опит само с дизелово гориво) - моята кола не "забеляза" разлика. Препоръката на често пътуващите (отново се отнася за дизелово гориво - не знам как е с бензина) да се зарежда в Сърбия - същото качество на доста по-ниски цени. Но всеки сам си решава.
От "оборудването" - пожарогасител, триъгълник, аптечка, светлоотразителна жилетка (чел съм, че понякога се заяждат, ако в колата пътуват примерно трима, а жилетката е само една - та за да си спестиш евентуални разправии на непознат език, вземи си няколко жилетки - не са по-скъпи от 5 лв/бр), комплект крушки (понякога проверявали за тях на границата - мен досега не са).
Пътят на север от Нови Сад НЕ е магистрала (независимо от това, че се плащат магистрални такси !), но е достатъчно широк да се съберат 3 (но не и 4 !) превозни средства едновременно - така че изпреварване е възможно (разбира се, на разрешените места); по такива пътища ако няма други ограничения, максимално разрешената скорост е 90 км/ч (на другите е 80); по "истинските" магистрали е 120 км/ч, в населени места - 60 км/ч (ако няма други ограничения).
Особеност на "путарините" (местата за плащане на пътни такси) - в участъка Белград-Ниш първата не е за плащане - само се взема талон (след натискане на бутон, но понякога служителят направо ти подава талона - погледни внимателно за каква категория е - да не се окаже, че са ти дали за TIR !), плаща се на излизане. Останалите два участъка се заплащат предварително. Чел съм, че понякога сравняват часа от талона (предишния пункт) и този на преминаване на следващия, и ако според това скоростта е превишена, следва глоба. Така че незавсимо от отсъствието на полиция, камери - стриктно спазване на скоростния режим.
Позволявам си цитат от друг форум :
В Унгария целогодишно се кара с включени къси светлини.
Гледам, пише, че си от Враца. Ако тръгваш от там, има още един вариант за пътуване - през Монтана, Димово, Грамада, Кула, границата, Зайчар, от там по Е761 до Парачин. Спестяваш малко километри, магистрални такси, клисурата от Пирот до Ниш. Не съм минавал по този маршрут и не знам в какво състояние е пътя; за сръбския участък съм чел че е добър.
Погледни и ТАЗИ тема.
По ред на "грешките" :
okokore написа:пътя е без грижи.. важното е да стигнеш до Ниш.. Полиция колкото искаш. ... Приготви към ~30 евра за магистралата... и спазвай ограниченията или поне не си махай антирадара.
В Унгария обаче го разкачи /ако имаш естествено/ щото са забранени.
Полиция ако има, е едва забележима (и напълно незабележима, ако караш по правилата). За пътните такси в Сърбия може да се види в ТОЗИ .pdf; в ТОЗИ e описана класификацията (т.е. как се определя кое МПС каква категория е).
Има голяма разлика между радар-детектор и антирадар. Антирадарите масово са забранени; радар-детекторите НЕ са забранени в Сърбия и Унгария. Друг въпрос е, че става въпрос за Източна Европа, и всеки с малко власт гледа да изкара "някой лев".
lyubobg написа:Подводни камъни - в Унгария както и във всяка друга по-голяма страна, навигацията върши чудеса - спестява лутане до безобразие - ако имаш си пич, ако нямаш вземи назаем за ден два
Навигация без карта за нея е полезна колкото кола без гориво. Последната карта за Garmin на Унгария е версия 5.1 NT. С други навигационни системи не съм запознат.
Цените на горивата в Унгария са по-високи. За качество (имам опит само с дизелово гориво) - моята кола не "забеляза" разлика. Препоръката на често пътуващите (отново се отнася за дизелово гориво - не знам как е с бензина) да се зарежда в Сърбия - същото качество на доста по-ниски цени. Но всеки сам си решава.
От "оборудването" - пожарогасител, триъгълник, аптечка, светлоотразителна жилетка (чел съм, че понякога се заяждат, ако в колата пътуват примерно трима, а жилетката е само една - та за да си спестиш евентуални разправии на непознат език, вземи си няколко жилетки - не са по-скъпи от 5 лв/бр), комплект крушки (понякога проверявали за тях на границата - мен досега не са).
Пътят на север от Нови Сад НЕ е магистрала (независимо от това, че се плащат магистрални такси !), но е достатъчно широк да се съберат 3 (но не и 4 !) превозни средства едновременно - така че изпреварване е възможно (разбира се, на разрешените места); по такива пътища ако няма други ограничения, максимално разрешената скорост е 90 км/ч (на другите е 80); по "истинските" магистрали е 120 км/ч, в населени места - 60 км/ч (ако няма други ограничения).
Особеност на "путарините" (местата за плащане на пътни такси) - в участъка Белград-Ниш първата не е за плащане - само се взема талон (след натискане на бутон, но понякога служителят направо ти подава талона - погледни внимателно за каква категория е - да не се окаже, че са ти дали за TIR !), плаща се на излизане. Останалите два участъка се заплащат предварително. Чел съм, че понякога сравняват часа от талона (предишния пункт) и този на преминаване на следващия, и ако според това скоростта е превишена, следва глоба. Така че незавсимо от отсъствието на полиция, камери - стриктно спазване на скоростния режим.
Позволявам си цитат от друг форум :
Искам да предупредя тези, които пътуват през Сърбия. По магистралите им се движат обикновено черни лимузини (най-често VW) с Белградска регистрация (BG ......), без полицейски опознавателни знаци, които представляват "подвижни спийд камери". Те се движат с малко под лимита на скоростта и ако ги задминете, включват сирените и ви гонят.
В Унгария целогодишно се кара с включени къси светлини.
Гледам, пише, че си от Враца. Ако тръгваш от там, има още един вариант за пътуване - през Монтана, Димово, Грамада, Кула, границата, Зайчар, от там по Е761 до Парачин. Спестяваш малко километри, магистрални такси, клисурата от Пирот до Ниш. Не съм минавал по този маршрут и не знам в какво състояние е пътя; за сръбския участък съм чел че е добър.
Погледни и ТАЗИ тема.
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Ходене до Унгария през Сърбия

После ще допълним списъка... Банзаиииииииииииииии
- AmW
- Мнения: 3550
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ходене до Унгария през Сърбия
Успех
и умната 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта