Мерцедес SL AMG - заточване на острието !

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Мерцедес SL AMG - заточване на острието !

Мнениеот CellNet ™ » Съб 11 мар 2006 18:04


Мерцедес SL AMG - заточване на острието


Двигателят на SL 65 AMG изригва 612 к.с., а максималният му въртящ момент от 1000 Нм е
достоен за локомотив, разказва във втория си брой на български език списание
"Ауто мотор унд шпорт"
10.03.2006



Има три вида "свръх-Mercedes" - SLR McLaren, Maybach и моделите на AMG, които успешно конкурират четириколесните атлети на Porsche и Ferrari, разказва в новия си брой списание "Ауто мотор унд шпорт", което от един месец вече излиза и на български език.

Именно от този калибър са двете върхови модификации на серията SL, които придворният тунинг майстор на щутгартския концерн ще включи в гамата си през 2006 г.

Нека най-напред да направим една проста сметка...

Имайки предвид, че средният жизнен цикъл на моделите на Mercedes е между осем и девет години, а сегашното поколение на топроудстъра SL се произвежда от 2001 г., стигаме до заключението, че моделът е достигнал "на попрището жизнено средата" и е готов за леко освежаване.

Рестилизираният вариант на SL ще бъде представен официално на Женевския автосалон и още отсега можем да кажем с абсолютна сигурност, че двете AMG-версии ще бъдат сред звездите на първото голямо европейско автоизложение за 2006 г.

Този факт едва ли ще учуди както конструкторите на Mercedes, така и ценителите на "обикновените" варианти на SL, тъй като специалните изпълнения на този модел по традиция са сред най-удивителните автомобили на своето време.

Такава е ситуацията и сега - на света няма друг серийно произвеждан двуместен кабриолет, чийто двигател да изригва 612 конски сили, нито пък такъв, който да разполага с достоен за локомотив максимален въртящ момент от 1000 Нм.

Двигателят, за който говорим, е битурбо агрегатът на SL 65 AMG V12. Ако помните добре числа, веднага ще установите, че тази мощност е съвсем близка до 626-те коня на свръхавтомобила SLR, а максимумът на въртящия момент на SL 65 превъзхожда чувствително този на произвеждания от McLaren шосеен болид, разполагащ "само" със 780 Нм.

SL 55 AMG - по-малкият от двата нови роудстъра на AMG, също не е за пренебрегване - благодарение на механичния компресор, увеличаването на максималните обороти и по-големия диаметър на дроселовата клапа, неговият 5,4-литров V8 е увеличил мощността си от 500 на 517 к. с.

Разбира се, при наличието на подобни мощностни показатели е абсолютно необходимо да се направят сериозни промени и по други компоненти на каросерията.

Налице е например второто, още по-динамично като поведение на пътя поколение на активната система на окачването АВС (Active Body Control), която и досега бе смятана за еталон по отношение на комфорта и стабилността.

Настройката на кормилната уредба също е променена и се отличава с чувствително по-директна реакция на командите от волана.

Новост при двете версии на AMG е и още по-ефикасната спирачна система с композитни дискове, а SL 65 е съоръжен и със самоблокиращ диференциал на задния задвижващ мост.


Видимите разлики между новите модели на AMG и техните предшественици са толкова фино премерени, че могат да бъдат установени или от голям познавач на модела, или от човек, който е прочел внимателно следващите редове.

Част от леките промени се изразяват в добавянето на хромирани пръстени около предните светлини за мъгла, оформената по друг начин предна престилка, по-различното оцветяване на задните светлини, алуминиевите колела с четири спици при SL 55 и новия външен вид на крайните тръби от ауспуховата система.

Създателите на двата спортни модела са се погрижили и за осигуряването на допълнителен комфорт и уют на водача - нови детайли в интериора са карбоновите апликации, както и алуминиевите планки за смяна на предавките от волана.

Нов е и бордовият компютър, на чийто екран вече могат да се видят показания за температурата на маслото и напрежението в акумулатора, а вграденият комбиниран хронометър дава възможност на водача да засича времена за обиколка при шофиране по състезателно трасе.

Освен това уредът може да се ползва за измерване на средната скорост, на най-добрите времена за обиколка и на дължината на изминатата отсечка.

Брилянтният метален сгъваем покрив (който се отваря и затваря само за 16 секунди) и багажника са си останали същите. И това е добре, защото багажното отделение на SL е наистина огромно за роудстър от този калибър, тъй като побира 339 литра при отворен и цели 361 литра при затворен покрив.

Накрая не ни остава нищо друго, освен да добавим, че Мercedes могат да бъдат спокойни за следващите пет години от живота на престижния си модел...

Малко, но от сърце...

Външните промени при "обикновените" модификации на SL и вариантите на AMG са приблизително еднакви - нова предна броня, прозрачни мигачи отзад, по-различна предна престилка, хромирани пръстени около светлините за мъгла и нови гуми.

При автомобил от този ранг е трудно да се внесат подобрения, поради което интериорът също предлага сравнително малко промени, включващи съшита с двойни шевове кожена тапицерия върху малката козирка на арматурното табло, вграден близо до вентилационните отвори нов дигитален часовник и по-фина от използваната преди естествена кожа за тапицериите.

Повече не е и необходимо...

Освен това серийното оборудване на SL 500 и SL 600 съдържа второто поколение на активното окачване АВС, което може да бъде поръчано допълнително и за SL 350. Двата варианта с по-малки двигатели са комплектовани серийно със 7-степенната автоматична трансмисия 7G, мощността на SL 350 е увеличена на 272 к. с., а съответната стойност при SL 500 и SL 600 е достигнала 388 и 517 к. с.

Технически данни

Модел SL 55 AMG SL 65 AMG
Брой/разположение на цилиндрите V8 V12
Работен обем, л 5,5 6,0
Мощност кВт (к. с.) 517 612
Максимален въртящ момент, Нм 720 1000
Дължина х широчина х височина, мм 4535 х 1825 х 1310
Междуосие, мм 2560
Собствено тегло, кг 1980 2030
Багажник (според нормите на VDA), л 339
Ускорение 0-100 км/ч, сек 4,5 4,2
Максимална скорост, км/ч 250




Изображение Изображение




Потребителски аватар
FreAk
Мнения: 499
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, В.Търново

Мнениеот FreAk » Съб 11 мар 2006 20:30


става, но има още докато стигнат фау ве-то W18 на Bugatti :twisted:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 11 мар 2006 21:51


Абе в общи линии, казаха, че си предпочитат старият в пета скорост :)


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Съб 11 мар 2006 21:56


FreAk, това на Bugatti може да е добро, но като цяло почти всяка фирма може да изкара такова нещо стига да има огромен бюджет, както в началото инвестираха там. До като AMG правят скъпи коли, но като цяло достъпни и пригодни за ежедневно каране.


Потребителски аватар
FreAk
Мнения: 499
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, В.Търново

Мнениеот FreAk » Нед 12 мар 2006 14:31


brabus написа:FreAk, това на Bugatti може да е добро, но като цяло почти всяка фирма може да изкара такова нещо стига да има огромен бюджет, както в началото инвестираха там. До като AMG правят скъпи коли, но като цяло достъпни и пригодни за ежедневно каране.

e да ама не използват двигатели мерцедес а vw :wink:


Потребителски аватар
ARMO
Мнения: 76
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ARMO » Нед 12 мар 2006 15:25


Много късно го извадиха тоя двигател. Аз имам 510 на Аудито още от 2002 :hahhihi:


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Нед 12 мар 2006 16:45


ARMO написа:Много късно го извадиха тоя двигател. Аз имам 510 на Аудито още от 2002 :hahhihi:


малийй , мноо мноо коне бре, я дай снимки да видим


Потребителски аватар
ARMO
Мнения: 76
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ARMO » Нед 12 мар 2006 19:29


Дал съм, SR6. Знам, че с тоя двигател в БГ има (имаше) само още едно.

П.С. Сега да не кажете този тъпак, даже не може да го напише, а се прай...Знам, че модела е RS6, но както казваше Ал Пачино във филма Усещане за жена:
-Сипи ми един Джон Даниелс
:patriot

Последна промяна от ARMO на Нед 12 мар 2006 19:39, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Нед 12 мар 2006 19:37


ARMO написа:Дал съм, SR6. Знам, че с тоя двигател в БГ има (имаше) само още едно.

Aз знам, че има само RS6 и то е точно 450кончета и излезна 2002година, мотора е 4.2 V8 twin turbo. Има и РС6+ то е специален модел и е почти 500коня, а това СР6 може ли да поясниш какво е. Да не би да е преработено RS6 или S6 от ABT, MTM, Оettinger, че друго не ми идва на ум.


Потребителски аватар
ARMO
Мнения: 76
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ARMO » Нед 12 мар 2006 19:56


Точно би-турбо, 375 kW. Да повечето са 450коня, но има и 480 и 499, 517, а в БГ съм чувал, че има и едно 530.


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Нед 12 мар 2006 23:22


ARMO написа:както казваше Ал Пачино във филма Усещане за жена:
-Сипи ми един Джон Даниелс
:patriot


хе хе , найстина



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта