Здрвейте колеги.
Интересува ме на АЕК двигателя, когато е с компресор и когато е без компресор, как и с какви ремъци става задвижването от коляновия вал?
Планката за захващане на компресора към мотора еднаква ли е за ABS и AEK двигателя?
Някой би ли описал всички части и нужните кабели на ел. инсталацията за климатика в двигателния отсек и в купето?



Монтаж на климатик. Няколко въпроса
Колега, извинявай за коментара първо. Не бих искал да ти давам наклон на х... Но в много теми пише, че е по-добре да си вземеш нова кола с климатик и доплащане. От колкото да си е... ангелите да слагаш. Аз лично съм с клтр и това са писания от форума и то не от един човек. Така, че нямам личен опит в тези начинания, но ти си знаеш най-добре.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Доколкото съм чел из разни теми компресорите са два типа - за стандартен трапецовиден ремък (като на водната помпа и хидравликата) и за широк "пистов" ремък.Аз съм с пригинален климатроник и при мен компресора и алтернатора са на пистов а хидравликата и водната помпа на трапецовиден.Това какъв е компресора следва да определя какви шайби да си търсиш.
Аз съм с АБС и ако имаш желание мога да наснимам как е при мен за да се ориентираш.
По повод кабелите не мога да ти помогна.
Вътре ще трябва да си сменш кожуха,който е преди клапите за парното понеже на кола с климатик вентилатора седи по различен начин и има допълнителен радиатор за фреона.
За жилата за управление на клапите не мога да кажа понеже не съм се занимавал с това.За барчето с врътките - ще ти трябва такова с двете допълнителни бутончета за вътрешната циркулация и за включване на компресора ама според мен можеш да си ги изведеш и някъде другаде ако не ти се сменя планката с врътките.
Трудно е,но не е невъзможно да се направи така че ако си си решил ще помагаме с каквото можем
Успех!
Аз съм с АБС и ако имаш желание мога да наснимам как е при мен за да се ориентираш.
По повод кабелите не мога да ти помогна.
Вътре ще трябва да си сменш кожуха,който е преди клапите за парното понеже на кола с климатик вентилатора седи по различен начин и има допълнителен радиатор за фреона.
За жилата за управление на клапите не мога да кажа понеже не съм се занимавал с това.За барчето с врътките - ще ти трябва такова с двете допълнителни бутончета за вътрешната циркулация и за включване на компресора ама според мен можеш да си ги изведеш и някъде другаде ако не ти се сменя планката с врътките.
Трудно е,но не е невъзможно да се направи така че ако си си решил ще помагаме с каквото можем

Успех!
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Първо благодаря на velinsi за коментара, но за съжаление климатичната инталация вече почти съм я монтирал. Нещата могат да се разделят на три групи. Инсталацията в двигателния отсек. В купето. И допълнителни/странички неща около инсталацията за да заработи.
Допълнителните неща всъщност са:
-------------------
Сменя се ролката на водната помпа с друга по-издължена (Каталожен номер 037 121 031 A), която вече се зацепва от трапецовидния ремък (ремъка на хидравличната помпа).
От тук логично и промяна в ремъците. Стария който движише хидравличната помпа (11,5мм х 685мм) с каталожен номер 037 145 271 E се сменя с по-дълъг (11,5мм х 755мм) с каталожен номер 037 145 271 F. Пистовия и той се сменя. Онагледено с картинки, изглежда така.
A - колянов вал
B - алтернатор
C - водна помпа
D - хидравлична помпа
E - оптегач
F - компресор
Сега ясно е, че ако колата е без хидравлика, сценария е по-друг.
-----------------
Фабрично предните пружини, когато колата е с климатик/без климатик също се различават. Пружините също така зависят от това дали колата е с ръчни скорости или е автомат. И третото нещо от което зависят е дали окачването е стандартното или е "heavy duty" (издръжливото). Оттук доста въжможни комбинации за правилните пружини, които се маркират, чрез цветни петна.
2 розови, 1 зелено - ръчни скорости, без клима и без heavy duty 357 411 105 AA
2 розови, 2 зелени - за автоматична скоростна кутия, без клима и без heavy duty 357 411 105 AB
2 розови, 2 зелени - ръчни скорости, с клима, без heavy duty 357 411 105 AB
2 розови, 3 зелени - за автоматинча скоростна кутия, с клима, без heavy duty 357 411 105 N
3 розови, 1 зелено - ръчни скорости, без клима, с heavy duty 357 411 105 P
3 розови, 2 зелени - за автична скоростна кутия, без клима, с heavy duty 357 411 105 Q
3 розови, 2 зелени - ръчни скорости, с клима, с heavy duty 357 411 105 Q
4 розови, 3 зелени - за автоматична скоростна кутия, с клима, с heavu duty окачването 357 411 105 R
Това са всички възможни комбинации които успях да направя. Всичките се отнасят изрично за ABS двигателя. Всеки сам може да прецени в коя графа попада.
-----------------
Предния тампон на двигателя също се различава, когато колата е с/без клима. Също така зависи дали колата е с ръчни скорости/автомат и дали има климатик. Както и да се комбинират има два възможни варианта.
1 - Ръчна скоростна кутия без климатик, използва се обикновения гумен тампон с каталожен номер 191 199 279 E
2 - ако има клима и автомат или само едно от двете се използва хидравличен (маслен) тампон с каталожен номер 191 199 279 C
-----------------
Друга важна промяна е смяната на късия воден радиатор (525мм х 380мм) с каталожен номер 3A0 121 253 AA с по-дългия (720ММ Х 380ММ) с каталожен номер 3A0 121 253 C. Покрай водния радиатор се сменят въздухозаборника му и ел. перките с капака на перките. Горния и долния маркуч на радиатора също.
-----------------
Стойката на алтернатора също се сменя с такава на която може да се монтира и компресора.
-----------------
Това което е като жабка или рафтче след монтажа на климатика също се сменя. Защото старата жабка е дълбока, а вече няма място за нея.
Това е от мен. Надявам се да съм бил полезен. Искам само да помоля колегата zfa159 да снима бушониерата си, за да видя кои релета се използват за климатика. А някой ако ги знае точно кои са, нека ги напише.
Допълнителните неща всъщност са:
-------------------
Сменя се ролката на водната помпа с друга по-издължена (Каталожен номер 037 121 031 A), която вече се зацепва от трапецовидния ремък (ремъка на хидравличната помпа).
От тук логично и промяна в ремъците. Стария който движише хидравличната помпа (11,5мм х 685мм) с каталожен номер 037 145 271 E се сменя с по-дълъг (11,5мм х 755мм) с каталожен номер 037 145 271 F. Пистовия и той се сменя. Онагледено с картинки, изглежда така.

A - колянов вал
B - алтернатор
C - водна помпа
D - хидравлична помпа
E - оптегач
F - компресор
Сега ясно е, че ако колата е без хидравлика, сценария е по-друг.
-----------------
Фабрично предните пружини, когато колата е с климатик/без климатик също се различават. Пружините също така зависят от това дали колата е с ръчни скорости или е автомат. И третото нещо от което зависят е дали окачването е стандартното или е "heavy duty" (издръжливото). Оттук доста въжможни комбинации за правилните пружини, които се маркират, чрез цветни петна.
2 розови, 1 зелено - ръчни скорости, без клима и без heavy duty 357 411 105 AA
2 розови, 2 зелени - за автоматична скоростна кутия, без клима и без heavy duty 357 411 105 AB
2 розови, 2 зелени - ръчни скорости, с клима, без heavy duty 357 411 105 AB
2 розови, 3 зелени - за автоматинча скоростна кутия, с клима, без heavy duty 357 411 105 N
3 розови, 1 зелено - ръчни скорости, без клима, с heavy duty 357 411 105 P
3 розови, 2 зелени - за автична скоростна кутия, без клима, с heavy duty 357 411 105 Q
3 розови, 2 зелени - ръчни скорости, с клима, с heavy duty 357 411 105 Q
4 розови, 3 зелени - за автоматична скоростна кутия, с клима, с heavu duty окачването 357 411 105 R
Това са всички възможни комбинации които успях да направя. Всичките се отнасят изрично за ABS двигателя. Всеки сам може да прецени в коя графа попада.
-----------------
Предния тампон на двигателя също се различава, когато колата е с/без клима. Също така зависи дали колата е с ръчни скорости/автомат и дали има климатик. Както и да се комбинират има два възможни варианта.
1 - Ръчна скоростна кутия без климатик, използва се обикновения гумен тампон с каталожен номер 191 199 279 E
2 - ако има клима и автомат или само едно от двете се използва хидравличен (маслен) тампон с каталожен номер 191 199 279 C
-----------------
Друга важна промяна е смяната на късия воден радиатор (525мм х 380мм) с каталожен номер 3A0 121 253 AA с по-дългия (720ММ Х 380ММ) с каталожен номер 3A0 121 253 C. Покрай водния радиатор се сменят въздухозаборника му и ел. перките с капака на перките. Горния и долния маркуч на радиатора също.
-----------------
Стойката на алтернатора също се сменя с такава на която може да се монтира и компресора.
-----------------
Това което е като жабка или рафтче след монтажа на климатика също се сменя. Защото старата жабка е дълбока, а вече няма място за нея.
Това е от мен. Надявам се да съм бил полезен. Искам само да помоля колегата zfa159 да снима бушониерата си, за да видя кои релета се използват за климатика. А някой ако ги знае точно кои са, нека ги напише.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Утре ще снимам ако ми остане време....иначе чак в понеделник ще успея
Аз съм с климатроник и май е по-различно от при кола с климатик.
Имам едно реле,което управлява вентилатора в купето и управляваше и още нещо.
Отпред до акумулатора има едно голямо нещо с няколко кабела - мисля,че то е пак реле и предпазител за управление на перките.
Ако греша някой да ме поправи.
Успех!

Аз съм с климатроник и май е по-различно от при кола с климатик.
Имам едно реле,което управлява вентилатора в купето и управляваше и още нещо.
Отпред до акумулатора има едно голямо нещо с няколко кабела - мисля,че то е пак реле и предпазител за управление на перките.
Ако греша някой да ме поправи.
Успех!
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Монтаж на климатик. Няколко въпроса
Здравейте!
За да не пускам нова тема, реших да попитам за съвет тук.
Поради ред причини ми се налага да сменя компресора и (вероятно) кондензатора на моя PASSAT B5.
Имам наличен компресор с кондензатор (R134a) и всички пътища от А4.
Моля, кажете какъв е тънкият момент с развиването/разкачането на тези алуминиеви тръби и снадките им, защото е много деликатна работата да не се сплескат, сцепят, счупят и т.н.
Благодаря предварително!
За да не пускам нова тема, реших да попитам за съвет тук.
Поради ред причини ми се налага да сменя компресора и (вероятно) кондензатора на моя PASSAT B5.
Имам наличен компресор с кондензатор (R134a) и всички пътища от А4.
Моля, кажете какъв е тънкият момент с развиването/разкачането на тези алуминиеви тръби и снадките им, защото е много деликатна работата да не се сплескат, сцепят, счупят и т.н.
Благодаря предварително!

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Монтаж на климатик. Няколко въпроса
Здравех колега. Преди да събереш цялата инсталация е добре да смениш О-пръстенчетата там където си разкачвал. Преди да се нахлузят самите пръстенчета се намазват малко с масло. Такова каквото има в компресора, не с двигателно. Относно демонтажа, поне на Пасат Б4, нямаше нищо сложно - просто отвиваш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта