Монтаж на климатик. Няколко въпроса

Техническа и сервизна информация за Passat
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Монтаж на климатик. Няколко въпроса

Мнениеот bachest » Съб 20 сеп 2008 0:50


Здрвейте колеги.
Интересува ме на АЕК двигателя, когато е с компресор и когато е без компресор, как и с какви ремъци става задвижването от коляновия вал?

Планката за захващане на компресора към мотора еднаква ли е за ABS и AEK двигателя?

Някой би ли описал всички части и нужните кабели на ел. инсталацията за климатика в двигателния отсек и в купето?




bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Нед 21 сеп 2008 11:30


Някой може ли да помогне с нещо?


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Нед 21 сеп 2008 12:59


Мисля, че е еднаква ... той самият блок е същият и доколкото съм виждал закрепването на агрегатите е на същото място, но нека все пак някой друг да каже


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Мнениеот velinsl » Чет 02 окт 2008 18:46


Колега, извинявай за коментара първо. Не бих искал да ти давам наклон на х... Но в много теми пише, че е по-добре да си вземеш нова кола с климатик и доплащане. От колкото да си е... ангелите да слагаш. Аз лично съм с клтр и това са писания от форума и то не от един човек. Така, че нямам личен опит в тези начинания, но ти си знаеш най-добре.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 02 окт 2008 20:18


Доколкото съм чел из разни теми компресорите са два типа - за стандартен трапецовиден ремък (като на водната помпа и хидравликата) и за широк "пистов" ремък.Аз съм с пригинален климатроник и при мен компресора и алтернатора са на пистов а хидравликата и водната помпа на трапецовиден.Това какъв е компресора следва да определя какви шайби да си търсиш.
Аз съм с АБС и ако имаш желание мога да наснимам как е при мен за да се ориентираш.
По повод кабелите не мога да ти помогна.
Вътре ще трябва да си сменш кожуха,който е преди клапите за парното понеже на кола с климатик вентилатора седи по различен начин и има допълнителен радиатор за фреона.
За жилата за управление на клапите не мога да кажа понеже не съм се занимавал с това.За барчето с врътките - ще ти трябва такова с двете допълнителни бутончета за вътрешната циркулация и за включване на компресора ама според мен можеш да си ги изведеш и някъде другаде ако не ти се сменя планката с врътките.
Трудно е,но не е невъзможно да се направи така че ако си си решил ще помагаме с каквото можем :)
Успех!


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Чет 02 окт 2008 21:19


Първо благодаря на velinsi за коментара, но за съжаление климатичната инталация вече почти съм я монтирал. Нещата могат да се разделят на три групи. Инсталацията в двигателния отсек. В купето. И допълнителни/странички неща около инсталацията за да заработи.


Допълнителните неща всъщност са:
-------------------
Сменя се ролката на водната помпа с друга по-издължена (Каталожен номер 037 121 031 A), която вече се зацепва от трапецовидния ремък (ремъка на хидравличната помпа).


От тук логично и промяна в ремъците. Стария който движише хидравличната помпа (11,5мм х 685мм) с каталожен номер 037 145 271 E се сменя с по-дълъг (11,5мм х 755мм) с каталожен номер 037 145 271 F. Пистовия и той се сменя. Онагледено с картинки, изглежда така.
Изображение
A - колянов вал
B - алтернатор
C - водна помпа
D - хидравлична помпа
E - оптегач
F - компресор

Сега ясно е, че ако колата е без хидравлика, сценария е по-друг.

-----------------
Фабрично предните пружини, когато колата е с климатик/без климатик също се различават. Пружините също така зависят от това дали колата е с ръчни скорости или е автомат. И третото нещо от което зависят е дали окачването е стандартното или е "heavy duty" (издръжливото). Оттук доста въжможни комбинации за правилните пружини, които се маркират, чрез цветни петна.

2 розови, 1 зелено - ръчни скорости, без клима и без heavy duty 357 411 105 AA
2 розови, 2 зелени - за автоматична скоростна кутия, без клима и без heavy duty 357 411 105 AB
2 розови, 2 зелени - ръчни скорости, с клима, без heavy duty 357 411 105 AB
2 розови, 3 зелени - за автоматинча скоростна кутия, с клима, без heavy duty 357 411 105 N
3 розови, 1 зелено - ръчни скорости, без клима, с heavy duty 357 411 105 P
3 розови, 2 зелени - за автична скоростна кутия, без клима, с heavy duty 357 411 105 Q
3 розови, 2 зелени - ръчни скорости, с клима, с heavy duty 357 411 105 Q
4 розови, 3 зелени - за автоматична скоростна кутия, с клима, с heavu duty окачването 357 411 105 R

Това са всички възможни комбинации които успях да направя. Всичките се отнасят изрично за ABS двигателя. Всеки сам може да прецени в коя графа попада.
-----------------


Предния тампон на двигателя също се различава, когато колата е с/без клима. Също така зависи дали колата е с ръчни скорости/автомат и дали има климатик. Както и да се комбинират има два възможни варианта.
1 - Ръчна скоростна кутия без климатик, използва се обикновения гумен тампон с каталожен номер 191 199 279 E
2 - ако има клима и автомат или само едно от двете се използва хидравличен (маслен) тампон с каталожен номер 191 199 279 C
-----------------

Друга важна промяна е смяната на късия воден радиатор (525мм х 380мм) с каталожен номер 3A0 121 253 AA с по-дългия (720ММ Х 380ММ) с каталожен номер 3A0 121 253 C. Покрай водния радиатор се сменят въздухозаборника му и ел. перките с капака на перките. Горния и долния маркуч на радиатора също.

-----------------

Стойката на алтернатора също се сменя с такава на която може да се монтира и компресора.

-----------------

Това което е като жабка или рафтче след монтажа на климатика също се сменя. Защото старата жабка е дълбока, а вече няма място за нея.

Това е от мен. Надявам се да съм бил полезен. Искам само да помоля колегата zfa159 да снима бушониерата си, за да видя кои релета се използват за климатика. А някой ако ги знае точно кои са, нека ги напише.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Мнениеот velinsl » Чет 02 окт 2008 21:25


Щом е така колега от мен едно голямо БРАВО!!!!!!!!


ПС: Радвам се, че не съм те засегнал.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 02 окт 2008 22:09


Утре ще снимам ако ми остане време....иначе чак в понеделник ще успея :(
Аз съм с климатроник и май е по-различно от при кола с климатик.
Имам едно реле,което управлява вентилатора в купето и управляваше и още нещо.
Отпред до акумулатора има едно голямо нещо с няколко кабела - мисля,че то е пак реле и предпазител за управление на перките.
Ако греша някой да ме поправи.
Успех!


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Монтаж на климатик. Няколко въпроса

Мнениеот ChimeyJimmey » Сря 22 апр 2009 9:44


Здравейте!

За да не пускам нова тема, реших да попитам за съвет тук.
Поради ред причини ми се налага да сменя компресора и (вероятно) кондензатора на моя PASSAT B5.
Имам наличен компресор с кондензатор (R134a) и всички пътища от А4.
Моля, кажете какъв е тънкият момент с развиването/разкачането на тези алуминиеви тръби и снадките им, защото е много деликатна работата да не се сплескат, сцепят, счупят и т.н.

Благодаря предварително! :beer


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтаж на климатик. Няколко въпроса

Мнениеот bachest » Сря 29 апр 2009 22:31


Здравех колега. Преди да събереш цялата инсталация е добре да смениш О-пръстенчетата там където си разкачвал. Преди да се нахлузят самите пръстенчета се намазват малко с масло. Такова каквото има в компресора, не с двигателно. Относно демонтажа, поне на Пасат Б4, нямаше нищо сложно - просто отвиваш.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта