








Тук е сниман след боядисването, даже още не беше дооборудван :)


Шило в торба не стои и след като се появи подходяща оферта отидох до Сливен и си купих двигателя от един обърнат Голф 3 GTI.Голфа е 1996 година с мотор 2.0 AGG - 115 к.с. Нарочно избрах този двигател, защото максималния му въртящ момент започва още от 2600 об.м. което е най-подходящо за бус за разлика от 2Е и другите, където това се случва на 3200 об.м. След кратка разходка до Сливен се завърнах с този мотор и се започна:





...смяна на картера, привода на маслената помпа заедно със смукателя, прехвърляне на маховика и монтиране на новия комплект съединител.Прехвърлих стойките с тампоните, смених водната помпа с нова, понеже оста на стара беше изкривена след обръщането на Голфа.Поръчах някаква външна помпа на Бош за горивото ( 3 Бара), защото няма как да ползвам оригиналните помпи на инжекцията, резервоара ми е прекалено плитък.Прехвърлих динамото със стойката и обтегача му, но това не е крайният вариант.Утре ще се опитам да напасна оригиналното динамо с което закупих двигателя.Проблема там е че обтягащата ролка не е в една равнина с шайбата на коляновият вал, водната помпа и динамото.




Утре още снимки с двигателя.Освен смяната на двигателя, два дни преди да вляза в бокса изкочи и друг проблем.Първа скорост не иска да се задържи във включени положение.След като я разглобихме се оказа че последното иглено лагерче на оста на пиньона се е повредило по някакъв начин и е станало мазало.Опашката на оста беше наранена и единственото което ми хрумна като идея е да направя втулки.Купих три иглени лагера, на които външния диаметър на вътрешната черупка се оказа 25 мм. точно толкова е и оста.Разстъргахме оста на 20 мм. и набихме лагерните втулки (на преса) като преди това ги намазахме със специално лепило на Локтайт за такива сглобки.Вала отново се центрира и се пусна на една последна проверка с която се постигна окончателния размер от 25.02 мм. какъвто е в оригинал на оста.Утре ще кача снимки да видите колко добре се е получило.Освен проблема с игления лагер, отикрихме луфтове в още два лагера от които ме съмнява че е идвало неприятното виене при скорост над 80 км.ч.За съжаление днес успях да намеря само единия лагер, а другия ще пристигне във вторник след празниците.Утре продължавам борбата с двигателя, трябва да проследя цялата инсталация и да премахна излишните кабели.Другата сериозна задача е да се изгради наново изпускателната система.Ще снимам кое как става и дано тази тема ви е полезна и интересна :)