Климатроник- Passat B5

Техническа и сервизна информация за Passat
mimi4441
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Климатроник- Passat B5

Мнениеот mimi4441 » Нед 19 апр 2009 21:15


Колеги при положение че ми работи климатроника отлично, духа яко студ трябва ли да ходя по разни сервизи за профилактика и допълване.Аман от пишман майсторчета настана време да ме е страх и за профилактика и евентуално допълване да отида че ще ми преебат нещо.Стигнах до заключение че че нещо требва тотално да се прецака и тогава да търся сервиз.В нашата шибана държава никой нищо не разбира а всеки се бара на голем майстор поне на приказки -българина е компетенция за политика ,футбол, майсторлък и......всичко останало-за това сме на тоя хал.Та по темата при положение че всичко с климата ми е наред да ходя ли да допълвам с фреон или да бутам до като окончателно свърши па чак тогава.




Потребителски аватар
slance
Мнения: 501
Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
Автомобил: Audi A6 3.0TDI
Двигател:
Местоположение: София Дружба-1

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот slance » Нед 19 апр 2009 21:20


не ходи при майстори докато не спре.климатика е затворена система и ако няма теч не се нуждае от допьлване.все едно да допьлваме хладилниците вкьщи всяка година.


dewey
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот dewey » Нед 19 апр 2009 23:35


Колеги в рамките на колко минути трябва да започне да духа судено, защото като пусна моя климатроник и натисна AUTO отначало започва да духа силно, но не и студено и така 10-15 минути си пиля нервите докато започне да духа студено или аз не правя както требе нещо? Това нормално ли е ?
пп. Смених компресора и фул Фреон
:talk:


Потребителски аватар
slav4on
Мнения: 51
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 2:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот slav4on » Пон 20 апр 2009 0:32


Колега на моя Б5 почва да духа веднага студ като включа климатроника, 10-15 мин. е много да не духа студ, не мисля че е съвсем в ред климатроника.


dewey
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот dewey » Пон 20 апр 2009 0:58


И аз мисля, че нещо не е в ред при положение, че едни мушмороци ми сменяха компресора. След смяната ми излезна следната грешка: "Air Conditioner Pressure Switch"??? След което я изчистих..


mimi4441
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот mimi4441 » Пон 20 апр 2009 4:45


Колега те за това говориме-почти на всекъде са едни и същи чекиджий.А колкото до климатроника ти нещо не са ти го направили - на 15-20 секунда требва да започне да идва зимата.


steff4o
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот steff4o » Пон 20 апр 2009 21:38


искама да питам каде се намира дренажната тръбичка на изпарителя на климатика


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот zfa159 » Вто 21 апр 2009 8:37


Нормално е след 15-20 до най-много 30 секунди въздуха,който излиза от духалките при минимални настрйки от климатроника да е между 3 и 8 градуса (за нашите коли...за други е и до 10).Хващаш един термометър и мериш ;)
А иначе - наистина климатика/троника от фреонова гледна точка езатворена система.Вътре одвен фреон има и масло (за 134 фреон е синтетично).И двете нямат срок на годност и реално ако се констатира липса или намаляване на фреона следва да се изочи целия стар фреон и цялото старо масло от системата,да се вакуумира за да се види ако има пробив и да се открие и отстрани пробива после.После съответно да се напълни отново системата и с фреон и с масло. Ако само се долива фреон при дребен теч тогава се получава следното - като се изпуска фреона се изпуска и маслото....а съответно се долива само фреон понеже една система събира около 50мл масло и 1Кг фреон....при това в даден момент се получава,че фреона е достатъчно и си е в нормите ама масло в системата има 5 или 10мл....което както следва води до много голямо износване на компресора и често до потрошването му :bishop
Затова според мен удачня варнаит е колата като се купи да се направи една профилактика на климатика т.е. дърпане на стария фреон и масло,наливане на ново масло и фреон,проверка за течове и ако има да се отстранят и оттам нататък вече при всяка нужда от манипулация да се дърпа целия стар фреон и да се сменя маслото (маслото не е скъпо а фреона се заплаща само като доливане на допълнителното количество така че реално тази процедура цялата дори да няма грам фреон е не повече от 150лв....)
Съвременните машини (като тази,която възнамерявам да купя до няколко дни) вадят стария фреон заедно със старото масло и всичко,което има в инсталацията,почистват фреона от други газове,от влага,отделя го от маслото и пречиства и твърди частици и той отново е готов за употреба.Съответно старото масло се изхвърля понеже е носител на много буклуци (естествено много дребни) и се заменя с ново.При такъв тип операция дефакто се заплаюа само маслото според типа му (има няколко типа синтетично според компресора на колата) и разлиакта между източения и необходимия фреон...разбира се ако течове там вече става по-сложно понеже се вкарва в системата оцветител,търси се къде е теч и т.н. и т.н. и става по-сложно.


dewey
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот dewey » Вто 21 апр 2009 10:13


zfa159 написа:Нормално е след 15-20 до най-много 30 секунди въздуха,който излиза от духалките при минимални настрйки от климатроника да е между 3 и 8 градуса (за нашите коли...за други е и до 10).Хващаш един термометър и мериш ;)
А иначе - наистина климатика/троника от фреонова гледна точка езатворена система.Вътре одвен фреон има и масло (за 134 фреон е синтетично).И двете нямат срок на годност и реално ако се констатира липса или намаляване на фреона следва да се изочи целия стар фреон и цялото старо масло от системата,да се вакуумира за да се види ако има пробив и да се открие и отстрани пробива после.После съответно да се напълни отново системата и с фреон и с масло. Ако само се долива фреон при дребен теч тогава се получава следното - като се изпуска фреона се изпуска и маслото....а съответно се долива само фреон понеже една система събира около 50мл масло и 1Кг фреон....при това в даден момент се получава,че фреона е достатъчно и си е в нормите ама масло в системата има 5 или 10мл....което както следва води до много голямо износване на компресора и често до потрошването му :bishop
Затова според мен удачня варнаит е колата като се купи да се направи една профилактика на климатика т.е. дърпане на стария фреон и масло,наливане на ново масло и фреон,проверка за течове и ако има да се отстранят и оттам нататък вече при всяка нужда от манипулация да се дърпа целия стар фреон и да се сменя маслото (маслото не е скъпо а фреона се заплаща само като доливане на допълнителното количество така че реално тази процедура цялата дори да няма грам фреон е не повече от 150лв....)
Съвременните машини (като тази,която възнамерявам да купя до няколко дни) вадят стария фреон заедно със старото масло и всичко,което има в инсталацията,почистват фреона от други газове,от влага,отделя го от маслото и пречиства и твърди частици и той отново е готов за употреба.Съответно старото масло се изхвърля понеже е носител на много буклуци (естествено много дребни) и се заменя с ново.При такъв тип операция дефакто се заплаюа само маслото според типа му (има няколко типа синтетично според компресора на колата) и разлиакта между източения и необходимия фреон...разбира се ако течове там вече става по-сложно понеже се вкарва в системата оцветител,търси се къде е теч и т.н. и т.н. и става по-сложно.


Ем бате, както ти казвам при студен двигател духа силно, но не и студено и требе да чакам минимум 10-15 минути докато започне да духа студено, при условие че е сменян компресора и фул фреон, което ми струваше около 500лв. и сега направо ми идва да го заритам тоя климатроник... :banghead: :banghead: :banghead:


Потребителски аватар
plkochev
Мнения: 203
Регистриран на: Вто 18 ное 2008 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот plkochev » Нед 26 апр 2009 21:18


Моя започва да духа студено след 10-15 сек. Да не би някоя клапа да се е прецакала?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот zfa159 » Нед 26 апр 2009 21:26


За да започне въобще да духа студено значи не е клапа - тя ако се прецака и след 100 години няма да завее по-студено.Вероятно е ниско налягането в системата по време на работа и оттам идва проблема - трябва да се види какво е налягането на фреона в системата при спрян компресор,после при пуснат и става ясно за какво иде реч...ако фреона е точно.
Като е сменян компресора сменян ли е дехидратор,някой гледал ли е после на какви налягания работи системата и въобще какво се случва.Може проблема да е в дюзата за високо налягане или в дехидратора....може и новия (другия понеже едва ли е чисто нов) да е за смяна на клапан - много възможности има.


dewey
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот dewey » Нед 26 апр 2009 22:23


zfa159 написа:За да започне въобще да духа студено значи не е клапа - тя ако се прецака и след 100 години няма да завее по-студено.Вероятно е ниско налягането в системата по време на работа и оттам идва проблема - трябва да се види какво е налягането на фреона в системата при спрян компресор,после при пуснат и става ясно за какво иде реч...ако фреона е точно.
Като е сменян компресора сменян ли е дехидратор,някой гледал ли е после на какви налягания работи системата и въобще какво се случва.Може проблема да е в дюзата за високо налягане или в дехидратора....може и новия (другия понеже едва ли е чисто нов) да е за смяна на клапан - много възможности има.

Тия от сервиза само компресора смениха, а тия климатикчиите сложиха фреон и вътре мериха нещо..


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот zfa159 » Пон 27 апр 2009 7:29


Малко да разясня за да не ви е*ават по сервизите :
-ако системата седи по-дълго отворена е хубаво да се смени и дехидратора - незнам колко безбожно скъп е за по-нова кола ама за Пасат В3/В4 е около 60-70 лв. Той обира влагата от системата ако се появи такава с цел да предпазва тръбит еот окисляване и компресора от воден удар (попадане на водни капки в буталата за фреона). Доколкото ми е известно има два типа дехидратори - единия даже не се казва така - на високото и на ниското налягане...ама това е без значение дефакто.
-компресора незнам зашо е сменян ама ако е имало влага в системата или пък някакви частици (да кажем механичен проблем,който е вкарал в системата частици - стружки или каквото и да е) пак е хубаво да се смени дехидратора и по възможност да се промие системата...което се прави или с фреон или с азот...според зависи.
-освен фреона в системата се вкарва и масло - то смазва компресора - според типа на колата и самия компресора маслата са 3 вида (3 ISO стандарта) ама все са синтетични - кое точноще използват практически е все тая...даже най-новто е доста скъпо и никой не го и внася - слага се от по-старото,което не е проблем за системата. Предполагам,че хората,които са ти пълнили фреона са се съобразили...иначе досега и новия да беше издумкал.
-след като се напълни с фреон системата трябва да се пусне и да се види в какви граници е ниското и високото налягане....съответно :
- при статична система налягането в ниско и високо трябва да е еднакво или много близко - нормалното е около 5 на 5 бара.
- при работеща система съответно ниско около 1-2 бара....високо около 10-12....ама и това си зависи от системата.При повечето високото налягане е по-слабо заради износвания (примерно на моя Пасат В3 е около 8 бара,което не е много задоволително ама си бачка на 6+ и няма смисал да го пипам).

Вероятно това са направили хората.Общо взето не е зле да ходите по сервизи,където знаят какво правят или ако не знаят поне имат машина,която знае какво прави mhihi .Дефакто там се задават всичките стойности (кличество масло и количество фреон,както и времената за вакуум тест и т.н.) и оттам нататък тя си действа по задачките.
Кофтито е,че в 90% от случаите с вакуум теста не може да се хване теч - не за друго а понеже при вакуум О-пръстените се всмукват навътре и оплътняват около тръбите и повърхностите....а после при 15 бара налягане се раздуват навън и протича като лейка.Затова на много места (и аз съм на път да се присъединя) се тества с компресор от хладилник като се вкарва изсушен въздух в системата (за да няма влага)...надува се на 15 бара и се гледа дали с времето налягането пада - ако пада - тече - търси се къде.Ако не пада - не тече - ваккумира се и се налива фреон.
Общо взето един климатик ако работи добре няма смисал да се пипа...хубаво е на 2 години да се минава през машина да се дръпне фреона и да се налее наново понеже примерно моя работеше безупречно с половината си количество фреон (600 грама от 1150 система) ама без капка масло....което такова мамата на компресора...моя леко виеше и се притеснявах да не е лагер по компресора ама като вкарах масло в системата спря да се чува въобще :bowdown
Общо взето това е.
За климатичната система е много важно да се охлажда добре предния радиатор за фреона (кондензатора) - т.е. да работи коректно перката и да не е задръстен (самата му пита за охлаждане отвън)...тогава климатика не е ефективаен,компресора се товари много и колата загрява доста.


Потребителски аватар
rum6
Мнения: 115
Регистриран на: Нед 04 фев 2007 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот rum6 » Пет 01 май 2009 9:44


аз живея до морето, лято като си тръгвам от плажа,първо паля и пускам климатроника до дупка на студено, докато се изтупам и прибера багажа за 4-5 мин. и в колата вече се живее :) , та такива дето почват да духат студено след 10-15 мин. според мен имат нужда от сервизче


Потребителски аватар
naiturseniq
Мнения: 164
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 5:41
Автомобил: VW Passat 2016
Двигател: 2000 TDI 150hp
Местоположение: varna

Re: Климатроник- Passat B5

Мнениеот naiturseniq » Пет 01 май 2009 16:29


моя греешка невади ... но когато зех колата беше седяла 3 години без да се ползва, преди да я подкарам за българия приятел и дозареди фреон , но ми каза нещо от сорта че може да не е обезвъздушен ... та сега почва да духа на зима едва след 15 мин. Днес смених поленовия филтър но съм убеден че не е от това макар стария да беше ... като старата черга на баба ми на село.
Сега ще го тествам , ма то днес си е хладно, и ще пиша. Несъм наясно с климатрониците много но поне климатика на другата кола духа много по студено и си мисля че нещо не е Уред. :003: :ihaaaaa



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 33 госта