Проблем с оборотите на В3 1.8 RP.Смуче въздух от някъде?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Проблем с оборотите на В3 1.8 RP.Смуче въздух от някъде?

Мнениеот suba » Съб 25 апр 2009 17:29


Здравейте колеги!
Един пасат В3 с 1.8 RP мотор ме мъчи ужасно от една седмица.
Проблема е следния-като се запали работи нормалноно,изгасиш ли го и запалиш веднага оборотите падат на 600-700,а като се включи перката на вентилатора почти загасва.Не го ли изгасяш може да си караш спокойно колкото искаш.След като му хвърлих един поглед забелязах,че му идва в повече въздуха.Като му запуша маркуча за въздушния филтър заработва перфектно и не се влияе от температурата или вентилатора.Някой от вас ще се сетят за тампона на моното.И аз първо него заподозрях ама това,че го смених с нов не промени нищо.Видях,че смуче някъде от дясната страна на моното.Разглобих го ,почистих го,сложих тук там силикон и пак нищо.Струва ми се ,че е от оста на дросела ама как може от там да смуче толкова много.Все пак запушвам отвора на маркуча с диаметър 10-12 см :!: :?:
Някой да е имал подобен проблем?
П.С. колата работи само на газ защото и изгоря помпата и чакам собственика да си купи нова.Иначе съм почти убеден ,че на бензи ще работи по-нормално




Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Проблем с оборотите на В3 1.8 RP.Смуче въздух от някъде?

Мнениеот alex_zazy » Съб 25 апр 2009 18:18


Сервото на спирачките нормално ли работи?


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите на В3 1.8 RP.Смуче въздух от някъде?

Мнениеот suba » Съб 25 апр 2009 20:15


Сервото го изолирах директно от колектора-никакъв резултат.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Проблем с оборотите на В3 1.8 RP.Смуче въздух от някъде?

Мнениеот dimitarpetrov » Нед 26 апр 2009 11:14


Прегледай му маркучите за газта от испарителя до плочката и ако траят - вакуумчетата отзад за отварянето на клапата във въздушния филтър.
Все пак лошо легнал тампон и спукан маркуч на сервото са си главните заподозрени - огледай ги пак да не си защипал някой боклук някъде.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите на В3 1.8 RP.Смуче въздух от някъде?

Мнениеот suba » Нед 26 апр 2009 13:18


Дали пък самият изпарител не прави ядове?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с оборотите на В3 1.8 RP.Смуче въздух от някъде?

Мнениеот zfa159 » Вто 28 апр 2009 0:32


Е той какъв яд може да прави....да кажем,че не спира газта - преди него има клапан а и щеше да смърди на газ.Или другия вариант - да се е скъсала мембрана и да тегли въздух през нея - ама плочката се слага винаги над дроселната клапа - там въздух колкото искаш - няма да окаже влияние...пък този двигател няма дебитомер или нещо подобно за да го интересува откъде точно влиза въздуха стига да е над дроселната клапа.Съответно и на газ щеше да е в пъти по-зле отколкото на бензин ако имаше такъв тип проблем с изпарителя.
Я виж отзад зад моното онези двете вакуумчета - случи ми се веднъж отзад на моното да е хлабав болта,който притиска двата шуцера към самото моно и оттам теглеше въздух - виж дали се клатят.Там и има и гумички - амо имаш възможност свали цялото моно и го разглоби (отзад е много грубо за бъркане) и го прегледай - как му е тампона,как му е дросел клапата - дали има луфтове,какво е положението с тези двата вакуума отзад и т.н....то ще си каже ;)
Каза,че е RP доколкото си спомням....я виж какво се случва с вакуума за към делкото - да не се е издънил той?
Дефакто като спреш притока на въздух обогатяваш сместа на гориво....и заработва като хората....значи преди това сместа е бедна....което значи,че или дърпа много въздух от някъде или му е твърде малко горивото.Съответно първото може да се види с просто око - като разглобиш всичко и го прегледаш внимателно....луфт на клапата,гарнитурки,тампон на моното,вакуумите и т.н....ако там не откриеш нишо остава проблема да е в горивоподаването - мериш налягането на помпата и ако трябва сменяш мембранката на регулатора за налягането при дюзата....идея си нямам какво друго може да създава такъв проблем.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите на В3 1.8 RP.Смуче въздух от някъде?

Мнениеот suba » Вто 28 апр 2009 16:53


Открих поне част от проблема.Точно над оста на дросела (към скобата за закачане на жилото на газта) има един отвор които стига чак до корпуса на дюзата.Явно вътре трябва да има някакво болче или нещо като жигльор (отвора е с вътрешна резба).Запуших го и нещата се пооправиха.Пак му идва в повече въздуха ама е значително по-добре.Сега ще сменя горивната помпа и ще я наглася на бензи,пък газта ще я оставя за специалистите в тази област.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта