naiturseniq написа:Tоест ти потвърждаваш, че е добре да се спазва нормата от производителя на маслото , съответно 15к км и да не се прибързва мислейки че така се гржим за двигателя ?

Да, точно това имам предвид. По-ранната смяна е заблуда, поне за съвременните двигатели и масла.
Карах Голф 2 1.6 бензин с минерално 15W40 и го сменях на 10000км.
Карах 190Д 2.5 с минерално 15W40 ~ 20W40 и го сменях също на 10000км.
Карах Ауди C4 2.5 TDI с полу-синтетика 10W40 и го сменях на 10000км.
В момента карам Голф 4 ПД и си зададох въпроса, аджеба за тези 12години разлика между първия мотор и сегашния ми, развитието на маслото и двигателите грам еволюция ли не е претърпяло, че да го сменям пак на 10000км. а то е 5W40 и го водят пълна-синтетика.
Нямам възможност да си тествам маслото в лаборатории, но пък затова хората от tdiclub.com имат и според тях 15000км (10000мили) се минават спокойно с 5W40 - 505.01, да не кажа и повече но вече зависи в какви условия се кара колата. Износването на маслото е в границите на нормалното.
Аз направих на моят Fuchs Titan Sypersyn 15000км. долях два пъти по 150грама. Днес си смених маслото, мотора си работи нормално
