Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Spasov_G
Мнения: 229
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот Spasov_G » Чет 30 апр 2009 20:27


Здравейте колеги дойде и моя ред да направя според мен нещо стойносно по моя автомобил ........
Личният ми автомобил 1,8 ABS претърпя една интервенция която вече е правена от колеги от форума, а именно присаждане на глава и всичко останало около нея от мотора на 1,8 РВ(112к.с.) за по малко запознати те, това е двигателя монтиран на Golf // и други автомобили от семейството на VW до 1991г.( ако бъркам неща поправете ме ).......
И така вече мога с радост да заявя, че Голфа ми е в групата на 8 винтилувите GTI-ки ......
Ще обобщя с няколко думи в какво се състой проекта ми и каква информация можете да намерите като Инфо тук - старият ми двигател 1,8 ABS чиято система на подаване на гориво е тип Моно-инжекцион, беше заменен с тип Пълна инжекция ( незнам как се казва технически ) което ,ще рече поставяне на глава от РВ мотора напълно оборудвана с клапани, разпределителен вал и всичко останало . От старият двигател беше запазен цилиндровият блок и всичко в него ( бутала, мотовилки, коляновият вал ), скоростната кутия също е старата от ABS. Казано с една дума за тези който искат да се залавят с тази интервенция са им нужни оборудвана глава, всмукателни и изпускателни колектори(4-2-1), дросела с всички микретки по него, рейката с инжекторите и клапана за налягането на горивото в рейката, маркуча от дросела до дебитомера заедно с него, кутията за филтъра или който ще си слага някакъв спортен филтър ще му се наложи да прави планка която се прихваща към тялото на дебитомера, стъпково моторче, компа (Диджифана) на колата заедно с комутатора и бобината , инсталацията от всичките кабели който отиват към Диджифана и всички датчици по двигателя( всички тези неща за пореден път казвам трябва да са от РВ мотора, всичко останало може да запазите от старият си двигател ако той е ABS) и накрая но не на последно място въоражете се с ентусиазъм и търпение ако искате да стигнете до края на проекта......
Колата ми вече е в движение, ефекта е доста добър и ако се сравнява за вървенето на колата от старият двигател си е доста добра разлика ........
На въпроса на всички който искат да ме попитат колко пари излезе всичко отговарям " Кеф цена няма ...."
Започвате и накрая ще видите ефекта и цената която сте заплатили за това удоволствие ....
:arrow:
Сега искам да започна да изброявам виновниците за осъществяването на проекта ми ......
Главен донор на части беше колегата Vito от когото взех оборудвана глава, рейка с инжектори, колекторите, Диджифана с комутатора и дебитомера заедно с цялата инсталация, стъпково моорче и маркуча от дросела до дебитомера от Niki_D.....
От тук нататък следва моята работа, на група приятели и колеги от форума, на тези хора нямам отблагодаряване ....Преди да разгловя двигателя който си беше в движение първо се погрижих за главата от РВ-то и нейното възстановяване, понеже вече си я бях набавил последва разглобяване, опитах се да позагладя малко всмукателните и изпускателни отвори, леко портване, след което я занесох на челен шлайф, подмяна на водачите на клапаните и поправяне на леглата (припасванес оформяне на технологичните ъгли зададени от завода за нормалната и оптимална работа на клапаните),от челният шлайф главата бяха свалени 0,6мм ........Ще се постарая всичко което съм правил да ви го покажа със снимки .....
:arrow:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Понеже стана време да ставам и за сега оставям темата, очаквайте продължение от много приятни съвети и доста снимков материал ........

И така главата вече е готова, на мен лично много ми хареса как се бяха справили в сервиза където я бях занесъл за възстановяване .......След като вече разполагах с нея започна и самото разглобяване на моя двигател ( за него нямам думи, не напразно всеки от нашият форум го определя като един от най добрите двигатели 1,8 ABS ).....
Изображение
Изображение
До тук всичко изглеждаше като приказка или по точно не бях срещнал никаква трудност ....... Предстоеше интересната и неизвестна част от крайния резултат на начинанието .... Ето и една снимка за тези който искат да сравнят двете глави от двата двигателя, а именно от (ABS и РВ), незнам до колко ще можете да откриете някакви разлики помежду им но поне може да се види, че отворите за маслените и водните магистрали са еднакви, другата разлика е в клапаните която най-вероятно няма да се види от тази снимка, но я има.... Другото което искам да ви кажа, че сглобих главата на РВ с разпределителния вал от ABS и исках да сложа също и чорупките от моя двигател, но нищо не се получи ...Незнам каква беше причината но когато стегнах вала с тях и се пробвах да го превъртя на ръка ( с звездогайчен ключ ) не помръдваше, след което върнах тези от главата на РВ и всичко заспа ( ако някой от вас знае защо се получава така да пише, по надолу, защо не става с чорупките от (ABS) да се сглоби Разпределителния вал в глава от (РВ))......Причината която ме накара да направя тази размяна на валовете е, че от моя двигател беше в по добро технологично състояние ( този от РВ беше по износен, което естествено си личеше на външен оглед, но за да се оверим беше замерен )кажете ми дали съм постъпил правилно с двата вала или да си връщам старият .....
Изображение
Следващата стъпка беше естествено сглобяване с новите части от PB мотора .......И тук снимчица на частите който е препоръчително да си набавите преди да започнете сглобяване .......На снимката се вижда магазина от който съм пазарил дано не го изтълкувате като реклама, но имам приятели в този магазин и затова от там пазаря, ако някой има нещо против магазина да запази коментара си .......Консумативите от първа необходимост са Гарнитури ( за главата, изпускателни и смукателни колектори, за капака на клапаните ) семеринга за разпределителния вал и болтове за главата.....
Изображение
Започна се същинското сглобяване с което всеки от вас няма да срещне никаква трудност когато всичко ви е набавено предварително .... Нужни са ви малко умения и хубави инструменти и всичко върви по вода ....
Изображение
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображение
Предварително се бях погрижил и за колекторите като се заиграх малко повече с Всмукатела (но всичко докъде позволяваше да се обработи собствено ръчно) и малко с изпускателя понеже на него му подлежи смяна с друга генерация скоро време .....
Изображение
Изображение
Изображение
След като вече всичко вече си беше заело местято под капака дойде ред и на можеби най сложната операция, а именно изграждане на новата инсталация, но просто и с това се справихме с лекота понеже можеби бях избрал правилините хора, а именно колеги от форума, който не са чак толкова активни сред нас, но са добри специалисти сред пайжините от кабели.....
Започнахме в един късен следобед и до вечерта бяхме на 80% готови, оставаха ни някой малки подробности за да се стигне до първи проби за запалване .....Използвахме изцяло инсталацията от Диджифана на РВ-то снопа който си излиза от него заедно с буксата за комутатора, и тук е мястото да споделя, че замених бобината на моя двигател с такава за РВ чийто комутатор е прикрепен към компа, а не за нея както е на тази на ABS, от тук отпаднаха още малко проблеми с окабеляването ..... Оплетохме новата инсталация като съвместно запазихме и старата на ABS от нея сега се ползва кабелите към някой датчици примерно тези за маслото (за ниско и високо налягане и температурата), оставих същия датчик и за температурата със старата инсталация като за целта само закачихме кабелчетата на синия датчик от инсталацията на РВ-то...... Като цяло бяхме готови за запалване и дойдоха първите проби, след малко усилия чухме гласа на бебето което проплака и гласа му показа, че ще покаже различен характер след излизане от бокса .......Това което узтанавих след първото запалване е не работещ оборотомер и мигаща лампа за маслото и другото което беше чакаше посещение на сервиз за финни настройки , центровка на запалване, горивна смес и дебитомер .......
Дойдоха и първите километри на колата, останах доста добре очарован промяната беше на лице и то в положителен аспект ...... Ако трябва да кажа за мен лично си струваше тази интервенция, а и от тук нататък с пълната инжекция двигателя може да претърпи куп други промени в Силовия тунинг, ускорение коренно различно от старият двигател, максимална скорост също доста добра, а за разхода немога да кажа все още утре тръгвам за Русе по повод събора и тогава ще мога евентуално да кажа нещо за разход на гориво .....
Оборотомера оправихме като хванахме импулсен сигнал от комутатора в случая е закрепен на Диджифана и е с четири кабела в него, но самата букса е с шест пина и едно от свободните крачета взехме сигнала и го подадохме към пинчето на буксата от старият комп ABS, като преди това нправихме спаравка от Аутодата кое е това пинче което отвежда информацията до таблото за оборотомера и така се справихме с този проблем, а с него си отиде и друга болежка по двигателя ( мигащата червена лампа за маслото изгасна след заработване на оборотомера )....... Много внимавайте със правилното връзване на температурния датчик, че и той много проблеми ни създаде, едно кабелче не бяхме вързали към него (понеже използвах комбинирания две в едно от старият мотор) и колата не искаше да ни позволи да и направим центровка на запалване ...
На повечето от нас ни е известно, че градуса на предварение на запалването трябва да върви право правопроционално обороти/градуси на предварение, а именно покачване на обороти същевременно увеличаване на градуса на предварение на запалване...... И така този въпросен температурен датчик който не бяхме свързали правилно караше двигателя да прави някакви страни работи, а именно държи едни и същи градуси примерно до 3000обр/мин и след това рязко покачване, нямаше го плавното покачване , но това се реши с правилното свързване .......
И така Благодаря на Господ и всички приятели и колеги който ми помогнаха колата ми да е вече в движение ....... Искренно признание към Raikov_Bass и Petyr_Nedelchev наши колеги .......
Колата под капака изглежда така има малко нещица за до усъвършенстване , но до седмица ще се изчисти всичко, трябва ми маркучето от стъпковото моторче до смукателния колектор, предстой да направя стойка за дебитомера понеже вече съм със спортния филтър JR и така дребни детайли който трябва да се изчистят .........
Изображение
По колата се извършиха и някой оптични промени с който ще ви запоная някой друг път .....Дано ви хареса всичко написано от мен и най вече да ви е полезно като информация, ако някой има въпроси да пита нещо ще помагам ако съм компетентен към дадения проблем по следващи такива проекти....

Последна промяна от Spasov_G на Вто 05 май 2009 19:13, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот alex_zazy » Пет 01 май 2009 12:43


Супер подход към нещата. Аз съм с ПБ мотор и много се кефа като някой прави нещо с такъв или глава от такъв! На дино едва ли ще го качваш, но сподели разход и вървеж спрямо преди!


Потребителски аватар
sashobas
Щастлив голфаджия
Мнения: 2831
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот sashobas » Пет 01 май 2009 21:18


Браво Жоро за добре свършената работа.Нека ти служи вярво машинката.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот leonardo_vd » Съб 02 май 2009 8:46


Дали остана без работа та почна и ти да изпушваш.
Добре дошъл в групата на БОЛНИТЕ. Сигурен съм че скоро, ама много скоро тоя мотор ще е заменен.

ПП. Ще ти се иска повече и повече, това е като дрога.


Потребителски аватар
neiki4a
Мнения: 552
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 18:14
Автомобил: polo 6n1
Двигател: 1.4 16V
Местоположение: стара загора
Контакти:

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот neiki4a » Съб 02 май 2009 10:04


leonardo_vd написа:ПП. Ще ти се иска повече и повече, това е като дрога.

следователно сички сме наркомани :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот Stenly » Съб 02 май 2009 10:04


Браво колега ! Хубава тема със богат снимков материал ;) е те вече си във филма.

Последна промяна от Stenly на Съб 02 май 2009 13:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
toman44o
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 25 яну 2009 10:14
Автомобил: VW VENTO
Двигател: ABS
Местоположение: The Earth

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот toman44o » Съб 02 май 2009 10:39


браво колега :bowdown добре е станал :wink:


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот Li4o » Съб 02 май 2009 11:50


Spasov_G написа:....
На повечето от нас ни е известно, че градуса на предварение на запалването трябва да върви право правопроционално обороти/градуси на предварение, а именно покачване на обороти същевременно увеличаване на градуса на предварение на запалване...... И така този въпросен температурен датчик който не бяхме свързали правилно караше двигателя да прави някакви страни работи, а именно държи едни и същи градуси примерно до 3000обр/мин и след това рязко покачване, нямаше го плавното покачване , но това се реши с правилното свързване .......
...

Колега центровката на PB се прави при изваден куплунг от температурния датчик и при 2250 оборота - трябва да е с 6 градуса предварение... :wink:
Иначе добре сте се справили - поздравления :да:


Потребителски аватар
Spasov_G
Мнения: 229
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот Spasov_G » Съб 02 май 2009 18:49


Li4o написа:
Spasov_G написа:....
На повечето от нас ни е известно, че градуса на предварение на запалването трябва да върви право правопроционално обороти/градуси на предварение, а именно покачване на обороти същевременно увеличаване на градуса на предварение на запалване...... И така този въпросен температурен датчик който не бяхме свързали правилно караше двигателя да прави някакви страни работи, а именно държи едни и същи градуси примерно до 3000обр/мин и след това рязко покачване, нямаше го плавното покачване , но това се реши с правилното свързване .......
...

Колега центровката на PB се прави при изваден куплунг от температурния датчик и при 2250 оборота - трябва да е с 6 градуса предварение... :wink:
Иначе добре сте се справили - поздравления :да:

Li4o на 6 градуса предварение при задържани 2250 обр/мин или на празен ход тези 6 градуса, а възможно ли е да окаже влияние в/у самата центровка тези 0,6мм който свалих от челния шлайф на главата .....


Потребителски аватар
golf_mania_jambol
Мнения: 802
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот golf_mania_jambol » Пон 04 май 2009 13:59


колега направи клип да видим как е с новото сърце :twisted: и ми е интересно скоя кутия си с какъв код


Потребителски аватар
Spasov_G
Мнения: 229
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот Spasov_G » Вто 05 май 2009 19:57


Колата вече си направи първите 1000км за сега съм много доволен от поведението и все пак да не казвам голяма дума ...... Първите и по дълги маршрути бяха за благотворителната акция в Русе организирана от клуба и на следващия ден за Сливен на Драг, за тези който ги интересува евентуален разход в границите на нормалното съм за сега със скорост рядко над 120км/ч по двата маршрута ми даде м/у 6,4-6,6л/100км .......
И понеже вече мисля, че съм в семейството на GTI реших да си направя кефа с едно ново табло до 240км/ч, стрелките ги боядисах в оранжево със светлоотразителен спрей, а мой приятел се погрижи за осветлението в синьо ......
Изображение
Онзи ден на Сливен се пуснах за първо замерване, но лично Аз не останах доволен от постигнатия резултат, неможех да стартирам както трябва очаквах замерването да бъде както при стартовете на драгстърите съответно със светофарна уредба, а то в крайна сметка беше " Айде бе тръгвайте " застанал на три метра зад мен и го гледам на огледалото по едно време маха този да тръгваме и така де исках да пробвам втори старт ама докато се завъртя след първия като отидох до Старта то имаше стотина коли желаещи да си замерват колите и се отказах .... На първия Старт който никак не харесах дадох време 17,478 и терминална 143км/ч,а мисля, че трябва да съм под 17 като виждам възможностите на колата след ремонта .....


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот stoqn_g60 » Вто 05 май 2009 21:26


Ти си маняк :shock :shock :shock :shock :shock Колата кефи на макс,много добре постарал си се доста :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
sashobas
Щастлив голфаджия
Мнения: 2831
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот sashobas » Вто 05 май 2009 21:36


Жоро на този сталт може да си загубил над 1сек.не се води от този резултат.


Потребителски аватар
Spasov_G
Мнения: 229
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот Spasov_G » Сря 06 май 2009 8:13


Колеги чакам конструктивни предложения за скоростна кутия за проекта ми, в интерес на истината в момента карам с тази от ABS-ми която нея знам с какъв код e ( някой може ли да каже с какви модели скоростни кутии се оборудват този вид двигатели на Golf///) .....
До окончателното окомплектоване по двигателя ми останаха няколко детайла който все още нямам и тук искам да ви помоля ако някой от вас разполага с такива да помага за което ще съм искрено Благодарен - нуждая се от стойката за стъпковото моторче която е захваната за капака на клапаните, второто нещо е маркуча от стъпковото моторче до всмукателния колектор това са нещата който все още не съм си набавил .......

Последна промяна от Spasov_G на Сря 06 май 2009 10:15, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Един Golf 1,8 ABS с новата си душа от РВ - GTI 8V

Мнениеот brabus » Сря 06 май 2009 8:18


Най-често са с

AUG 020 5- степенна 08/89 - 10/91 3,455 1,944 1,444 1,239 0,894 3,667 (1,2,3,4,5, диф)

Аз на моето РВ в момента съм с

APW 020 5- степенна 11/91 - 07/92 3,455 1,944 1,370 1,032 0,850
която май е точно като твоята в момента, но може и да бъркам.
Виж тук
http://www.vwclub.bg/articles.php?id=5&page=3



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта