Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот morfei1 » Чет 30 апр 2009 20:35


dido_15 написа:Какъв е проблема при помпа-дюза ?
Питам, защото мислех да махна катализатора и да ми затапят ЕГР, но сега се чудя дали да го правя :)


ЕГР-а на ПД може да се "затапи", но не толкова лесно, както при другите, без да има проблеми. Аз лично незнам какво точно се прави...... това което знам е че по-голяма част от членовете на tdiclub.com са си затапвали ЕГР-те на техните ПД-та, по най-различни начини и след време, всички са стигали до извода, че по-добре да си работи и са връщали ЕГР-а в сток положение.

Далеч съм от мисълта да споря за плюсове и минуси, всеки сам си преценя, всеки може да прочете изписаното от хората, които са пробвали вече и да си направи преценка.

Моето мнение е, че щом е там, той трябва да бъде там и трябва да работи. Ако ви е мръсен ЕГР-а, свалете и го почистете и пак си го сложете на колата.

Вечни неща в този живот няма :wink: .




Потребителски аватар
naiturseniq
Мнения: 164
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 5:41
Автомобил: VW Passat 2016
Двигател: 2000 TDI 150hp
Местоположение: varna

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот naiturseniq » Пет 01 май 2009 1:40


добре колеги с риска да изглеждам неподготвен , искам да питам нещо. Какво ще стане ако вместо да се затапи клапана да се остави отворен но да диша чист въздух от купето ? Смисъл запушва се дупката на изпускателния колетор , а тръбата с чупката която влиза там се слага наобратно така че да не е свързана никъде и да смучи свободно въздух. Предполагам ще се нуждае от филтър също (ще се измисли нещо). Може и голяма глупост да съм написал. :screwy
Мисля си, че така ем ще си работи ем няма да цапа. Нз дали няма да липсва налягане ,но вие ще кажете става ли или не така. За помпа дюза говоря. :dummy:


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот The^Maniac » Пет 01 май 2009 10:24


Ако правилно съм те разбрал, искаш да оставиш дупка, от която ЕГР-а да смуче въздух свободно. Пропускаш обаче, че ЕГР-а е след турбината и всичкото налягане ще излиза от там.


bats
Мнения: 131
Регистриран на: Пон 11 авг 2008 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот bats » Съб 02 май 2009 20:41


Така, днес и аз чистих, и както се вижда от снимката, имаше доста работа. Запуших ЕГР-а там кадето прави връзка с колектора. Въпросът е трябва ли да шунтирам маркуча който прави вакуум към него и в коя част. Май се появи едно цъкане след цялата процедура, идва някаде околого горивния филтар... Имам чуството и че работи малко по-твърдо двигателя. До колкото четох е възможно да се получи, но дали и при този мотор...


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот SACHO7803 » Съб 02 май 2009 21:05


мъркуча дали ша го шунтираш или не--е без никакво значение.все едно в апартамента си да затегнеш захранващия кран на водата.е ее...има ли значение тогава дали кранчето в кухнята ти примерно е развито или не--вода няма.а това цъкане не е от това че си затапил егр-а.явно и преди го е имало но не си му обърнал внимание.най-вероятно е от клапана който влиза в горивния филтър--смени го профилактично---20-30лв струва.


Потребителски аватар
kn9453
Мнения: 731
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
Автомобил:
Двигател: AHF 99
Местоположение: Kn

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот kn9453 » Нед 03 май 2009 11:23


Снощи(2.05) си взех Бората след почистване на колектори и турбина процедурата я направи Вентоман :applause: каза че нее имало много нагар около 2мм,не усетих някаква промяня в вървежа!!!
Което означава че 2мм нагар нее проблем.


mirro_21
Мнения: 217
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот mirro_21 » Нед 10 май 2009 16:47


към кого трябва да се обърна за почистването на колектора?прочетох няколко имена,но не познавам никого от тях :oops: .а ми се ще да я някои от форума или поне някои др човек,които ви го е правил на вас и сте доволни.ако може и нещо като цена?
благодаря предварително


bats
Мнения: 131
Регистриран на: Пон 11 авг 2008 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот bats » Чет 14 май 2009 21:26


Аз имам един въпрос, може би доста тъп, но въпреки това логичен :) След като всмукателните колектори се запущват толкова много само от малко количество газове, какво ли е положението при изпускателните. Не съм много запознат с вторите, но по пътя на логиката и там е грозна работа. Те трупат ли нагар, чистят ли се...


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот djdaka » Пет 15 май 2009 15:18


bats написа:Аз имам един въпрос, може би доста тъп, но въпреки това логичен :) След като всмукателните колектори се запущват толкова много само от малко количество газове, какво ли е положението при изпускателните. Не съм много запознат с вторите, но по пътя на логиката и там е грозна работа. Те трупат ли нагар, чистят ли се...

При изпускателната система се зацапва геометрията на турбината , ако е с променлива геометриа.
Поздрави.


bats
Мнения: 131
Регистриран на: Пон 11 авг 2008 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот bats » Пет 15 май 2009 16:50


да разбирам, че ако не е с променлива, както май е при моя мотор 1Z, турбото не се зацапва?


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот djdaka » Съб 16 май 2009 16:36


bats написа:да разбирам, че ако не е с променлива, както май е при моя мотор 1Z, турбото не се зацапва?

Нека колегите, които се занимават професионално да се изкажат.
Поздрави.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот ifidik » Съб 16 май 2009 17:52


bats написа:да разбирам, че ако не е с променлива, както май е при моя мотор 1Z, турбото не се зацапва?

точно така.караш и нямаш проблемите на бързите печки.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот dani_94 » Съб 16 май 2009 20:20


ifidik написа:
bats написа:да разбирам, че ако не е с променлива, както май е при моя мотор 1Z, турбото не се зацапва?

точно така.караш и нямаш проблемите на бързите печки.


Тези 90 коньовите слабили са колега?
Нямат проблеми и имат само +++++++++...........
Защото след няколко интервенций, които и на теб са ти много ясни, мисля че е към 140кончета и е доста пъргава и еластична, а + и е че данъкът и е 16.93лв...


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот Andonov » Съб 16 май 2009 22:38


ifidik написа:
bats написа:да разбирам, че ако не е с променлива, както май е при моя мотор 1Z, турбото не се зацапва?

точно така.караш и нямаш проблемите на бързите печки.


E-e-e!
Хайде да не се обиждаме. :drunk :063:


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот ifidik » Съб 16 май 2009 22:57


еееееееее никого не обиждам.след предния ми пост май ще се разбере колко колеги имат 1з с около 140 кончета :lol: .идеята ми беше че това е най куция двигател тди и най евтиния за подръжка.по голяма част от колегите са със стоково изпълнение и единствените проблеми са им помпата и н75 и след тези ремонти приключват със сериозните ремонти.1з е без променлива геометрия и турбината няма нужда от профилактика или извънградско продухване,1з няма демпферен маховик и смяната на съединител е с 1000лв по евтино,1з много рядко се нуждае от смяна на дебитомер -за разлика от новите събратя.клапана н75 е на цена 70лв ,на 110коня е 170лв...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта