


Автозавод край с.Баховица
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Автозавод край с.Баховица
Здравейте колеги, преди малко попаднах на информация, че е направена първа копка на нова автозавод край ловешкото село Баховица.
Ето малко инфо, копнато от друг форум
Премиерът Сергей Станишев ще даде днес началото на проекта за изграждането на завод за автомобили в с. Баховица край Ловеч.
Инвестицията е за 80 млн. евро. Една от най-големите частни китайски компания Great Wall съвместно с "Литекс моторс" ще построи производствена база за български джипове.
До 3 години край ловешкото село Баховица ще отвори врати нов завод за производство на автомобили. Агенцията за инвестиции вече готви издаването на сертификат клас "А" за завод на "Литекс Моторс".
Инвестицията с китайският гигант "Great Wall" е за 188 млн. лв. и се очаква да даде работа над 1500 души. В "Литекс Моторс" Гриша Ганчев държи 92%, а останалите акции са на Корпоративна търговска банка. Грандиозното начинание вече бе приветствано от премиера Сергей Станишев на среща с вицепрезидентите на чуждата компания.
Най-известната кола на "Great Wall" е джипът "Hover", от който само т. г. са произведени над 200 000 бройки. Друг модел GWPeri обаче е забранен за внос в ЕС след решение на Европейския съд, тъй като имитира модел на Fiat. Като цяло компанията е специализирана в производството на високопроходими коли и притежава 20 дъщерни предприятия с над 18 000 служители.
Според мен това, че се започва някакво производство на автомобили, дори и такива ментаци е добро начало.
Поздрави.
Ето малко инфо, копнато от друг форум
Премиерът Сергей Станишев ще даде днес началото на проекта за изграждането на завод за автомобили в с. Баховица край Ловеч.
Инвестицията е за 80 млн. евро. Една от най-големите частни китайски компания Great Wall съвместно с "Литекс моторс" ще построи производствена база за български джипове.
До 3 години край ловешкото село Баховица ще отвори врати нов завод за производство на автомобили. Агенцията за инвестиции вече готви издаването на сертификат клас "А" за завод на "Литекс Моторс".
Инвестицията с китайският гигант "Great Wall" е за 188 млн. лв. и се очаква да даде работа над 1500 души. В "Литекс Моторс" Гриша Ганчев държи 92%, а останалите акции са на Корпоративна търговска банка. Грандиозното начинание вече бе приветствано от премиера Сергей Станишев на среща с вицепрезидентите на чуждата компания.
Най-известната кола на "Great Wall" е джипът "Hover", от който само т. г. са произведени над 200 000 бройки. Друг модел GWPeri обаче е забранен за внос в ЕС след решение на Европейския съд, тъй като имитира модел на Fiat. Като цяло компанията е специализирана в производството на високопроходими коли и притежава 20 дъщерни предприятия с над 18 000 служители.
Според мен това, че се започва някакво производство на автомобили, дори и такива ментаци е добро начало.
Поздрави.
Re: Автозавод край с.Баховица
Колега,около този завод има толкова съмнителни неща,че тая новина не е ясно дали е хубава или лоша.
Гореспоменатата китайска компания е дадена на съд от няколко европейски марки заради чисто откровено копиране на моделите им.За съжаление само на външен вид.Двигателите им са под всякаква критика.
Автомобилите произведени от тея китайци не отговарят на никакви екологични изисквания,много от тях не могат да покрият и Евро1.
Краштестовете на тези коли са повече от отчайващи.
Няма и мминимално оборудване за сигурност в купето.
Въобще дачия логан е светлини години напред в моделите си спрямо тея китайски сапунерки,да не говорим за останалите далеч по-класни марки.
Интересно защо в края на мандата на нашето феноменално правителство стана всичко това????Историята помни и Жан Виденов и автомобилите Маестро на Ровър.Това ще да е втора серия на същия филм.
С тези меко казано малко милиони,какъв завод може да се построи,че и коли да се правят.Та например порше само за новият им модел панамера и новия кайен са отделили в пъти повече пари за оборудване на поточните линии.
Та оптимизма в тази новина е колкото да бяхме отворили звукозаписна компания за пиратски копия на световноизвестни изпълнители.
А компанията не се е специализирала само в копиране на високопроходими автомобили,те копират абсолЮтно всичко.Ето техни копия на тойота йарис,на нещо като новата лагуна,че дори и хамър се опитват да копират:




Гореспоменатата китайска компания е дадена на съд от няколко европейски марки заради чисто откровено копиране на моделите им.За съжаление само на външен вид.Двигателите им са под всякаква критика.
Автомобилите произведени от тея китайци не отговарят на никакви екологични изисквания,много от тях не могат да покрият и Евро1.
Краштестовете на тези коли са повече от отчайващи.
Няма и мминимално оборудване за сигурност в купето.
Въобще дачия логан е светлини години напред в моделите си спрямо тея китайски сапунерки,да не говорим за останалите далеч по-класни марки.
Интересно защо в края на мандата на нашето феноменално правителство стана всичко това????Историята помни и Жан Виденов и автомобилите Маестро на Ровър.Това ще да е втора серия на същия филм.
С тези меко казано малко милиони,какъв завод може да се построи,че и коли да се правят.Та например порше само за новият им модел панамера и новия кайен са отделили в пъти повече пари за оборудване на поточните линии.
Та оптимизма в тази новина е колкото да бяхме отворили звукозаписна компания за пиратски копия на световноизвестни изпълнители.
А компанията не се е специализирала само в копиране на високопроходими автомобили,те копират абсолЮтно всичко.Ето техни копия на тойота йарис,на нещо като новата лагуна,че дори и хамър се опитват да копират:




Последна промяна от jordanpar на Нед 17 май 2009 11:05, променено общо 1 път.
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Автозавод край с.Баховица
Прав си колега, че моделите са им на 80% копиране он европейските и японските автомобили.
За еко нормите - евро едно със сигурност покриват - тко пасат Б3 мисля, че покрива евро 1.
За двигателите - мисля, че имат двигател, който се произвежда по лиценз от Мисубиши, но точните му характеристики не помня.
Факт е, че изборът на двигатели е беден, факт е, че качеството на сглобката не е добро, факт е че и пасивната и активната сигурност не е много добра, но това е някакво начало.
В условията на финансова криза това, че 100 Българи ще получат работа е добра новина.
Дано и други компании да дойдат в България.
Определено може да има и нещо политическо в този завод, но не искам темата да се обръща в тази насока защото ще я заключат.
До колкото знам и преди е имало интереси за строителство на заводи и то от японски компании и от европейски, но тъпите управници искат винаги облаги.
Поздрави.
За еко нормите - евро едно със сигурност покриват - тко пасат Б3 мисля, че покрива евро 1.
За двигателите - мисля, че имат двигател, който се произвежда по лиценз от Мисубиши, но точните му характеристики не помня.
Факт е, че изборът на двигатели е беден, факт е, че качеството на сглобката не е добро, факт е че и пасивната и активната сигурност не е много добра, но това е някакво начало.
В условията на финансова криза това, че 100 Българи ще получат работа е добра новина.
Дано и други компании да дойдат в България.
Определено може да има и нещо политическо в този завод, но не искам темата да се обръща в тази насока защото ще я заключат.
До колкото знам и преди е имало интереси за строителство на заводи и то от японски компании и от европейски, но тъпите управници искат винаги облаги.
Поздрави.
Re: Автозавод край с.Баховица
Нека не бъда разбран погрешно.Мен също ме радва подобна новина и то много,но нека помислим реално,почти съм сигурен че България е била единствената страна член на ЕвросъЮза приела офертата на тея китайчета.И то сещате се защо--мандата си отива,трябва да се наядем за последно.Темата не е политическа а си е икономическа.
По-добре да си бяха направили завод за резервни части у нас мерцедес,фолксваген,че дори и форд например,далеч по-перспективно ми се вижда.
По-добре да си бяха направили завод за резервни части у нас мерцедес,фолксваген,че дори и форд например,далеч по-перспективно ми се вижда.
- amikus
- Мнения: 828
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
Re: Автозавод край с.Баховица
Ако тези клозети са по 5000 лева нови аз 6те си купя за втора кола.Новото си е ново.Виж в румъния си таркалят масово дачиите в турция рендета и тофаши що да не си караме бг коли това си е голям + за икономиката.Просто сме бедни за нови и хубави коли.Сега сигурно 100 човека ще кажат че са курници и тн ама ако са евтини и изкарат 5 години без да се разпаднат си е далавера.Взимаш си реплика на хамър тунинговаш и си ти 

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Автозавод край с.Баховица
аз ей тва дето прилича на новото мондео , бих го лепнал с кеф. Дреме ми за това че не покривал най високите краш тестове, то и ситроен ксантия не ги покрива, но си го карат хората.Още повече това ще ти е като едно на ум да караш разумно.
С две ръце съм за завода, нови работни места, нови автомобили, с удоволтвие бих кандидатствал там да работя като инженер...
С две ръце съм за завода, нови работни места, нови автомобили, с удоволтвие бих кандидатствал там да работя като инженер...
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Автозавод край с.Баховица
Аз преди си мислех да пусна отделна тема, но ми се стори малко нахално да ви занимавам с моите разсъждения. Моята гледна точка не е много по-далеч от колегата, който е написал първия коментар след откриването на темата. Но все си мисля, че по-успешната рецепта би била някой асемблатор независимо дали български или друг купи лицензите за старите модели на Фолксваген. Ще дам за пример китайската Джета, която китайците до такава степен са еволюирали, че чак ми харесва, определено бих си я купил, ако имаше как това да стане в БГ (предполагам, че нямат право да я изнасят за страни от ЕС). Историята помни и много други случаи. Не знам дали си спомняте първите модели на Ссанг Иънг (Ssang Yong), чиито "високопроходими" машини ползваха лицензни мотори на Мерцедес-Бенц, предполагам куплирани със скоростни кутии съответно. Ползваха се мотори от сорта на 2300 бензин, 2900 дизел или турбодизел и т.н. Сега не знам какви мотори и чии разработки използват, понеже съм малко далеч вече от автомобилния свят като цяло (навремето купувах всичко де що излиза във формата на автомобилна литература, имам завидна колекция от вестници и списания, които съм купувал в рамките на 10-ина години). Аз лично мисля, че ако правим като румънците ще подновим доста добре автопарка на държавата. Имам предвид, както споменах вече по-горе, да се отвори завод на марката VW (примерно), който да произвежда евтини и неактуални модели на марката от сорта на Голф/Джета Мк2, Мк3, които да са на конкурентна на Дачиите цена, примерно. Ако един нов Голф Мк6 струва да речем 30к лева в базовата си версия, нова Мк3* да е от сорта на 15-18к в базовия си вариант (в който да е включен, разбира се, климатик, Еърбег и АБС), Мк2* да е на цена от сорта на 18к лева с фул екстри. Може да звучи като абсолютна фантастика, но с малко фейслифт и добра политика, както и износ за по-бедните европейски страни, може да се окаже успешна стратегия. Ако бяхме многобройни като китайците това сигурно вече щеше да е факт, но, уви, явно никой не иска да инвестира в нашата държава (защо ли?).
*Забележка: както повечето сигурно знаят, в момента Мк3 или Мк2 едва ли биха покрили последните директиви на EURONCAP и TUV за пасивна и активна безопасност, но с малко преправяне по купето могат да бъдат конкурентни на по-евтините марки и класове автомобили, каквито има на пазара в България. Същото важи и за двигателите. Не вярвам да е особено трудно за бензиновите мотори да покрият изискванията за еко-нормите, с малко нов софт и преправяне по тях (примерно да има само многоточкови инжекциони, карбуратори и монота да не се предлагат) също биха могли да бъдат конкурентни на пазара. Ако пък няма как да стане - ползват се най-евтините мотори от гамата на настоящите, предлагани на пазара от ФауВе. При дизелите предполагам нещата ще са малко по-трудни, тъй като имат изисквания за филтри за твърди частици, но и при тях не вярвам да е невъзможно да се ползват някои по-евтини варианти - 1.4 ТДИ ПД 75 коня, 1.9 ТДИ 105 к.с. 1.9 СДИ.
п.п. надявам се да не съм ви отегчил с разсъжденията си относно производството на коли в България, сигурно съм прозвучал несериозно, но надявам се достатъчно близо до истината, за да не получа подигравки от колеги от форума
*Забележка: както повечето сигурно знаят, в момента Мк3 или Мк2 едва ли биха покрили последните директиви на EURONCAP и TUV за пасивна и активна безопасност, но с малко преправяне по купето могат да бъдат конкурентни на по-евтините марки и класове автомобили, каквито има на пазара в България. Същото важи и за двигателите. Не вярвам да е особено трудно за бензиновите мотори да покрият изискванията за еко-нормите, с малко нов софт и преправяне по тях (примерно да има само многоточкови инжекциони, карбуратори и монота да не се предлагат) също биха могли да бъдат конкурентни на пазара. Ако пък няма как да стане - ползват се най-евтините мотори от гамата на настоящите, предлагани на пазара от ФауВе. При дизелите предполагам нещата ще са малко по-трудни, тъй като имат изисквания за филтри за твърди частици, но и при тях не вярвам да е невъзможно да се ползват някои по-евтини варианти - 1.4 ТДИ ПД 75 коня, 1.9 ТДИ 105 к.с. 1.9 СДИ.
п.п. надявам се да не съм ви отегчил с разсъжденията си относно производството на коли в България, сигурно съм прозвучал несериозно, но надявам се достатъчно близо до истината, за да не получа подигравки от колеги от форума

- produxan
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Автозавод край с.Баховица
Сичко много добре ще се намери и работа за 1500 човека ,след тази марка която се престрашила вече да строй завод за коли в българия ще има и друга поне така смятам и аз . Обаче тез коли големи грозници 

Re: Автозавод край с.Баховица
колегата Stefancho е прав,могат да правят коли като голф2/3 и други от този клас с малко подобрения и повече екстри и Българина ще купува такава кола,защото ще бъде евтина.
п.п. Аз лично бих си взел един голф 3 производство 2009/2010г.
п.п. Аз лично бих си взел един голф 3 производство 2009/2010г.
- santo_trafficante
- Мнения: 7159
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Автозавод край с.Баховица
уж използват мотори на Митцубиши
а този джип Ховер уж покривал европейските изисквания
п.п.ще поживееме и ще видиме



п.п.ще поживееме и ще видиме

- StS
- Мнения: 2401
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Автозавод край с.Баховица
vw_derby написа:колегата Stefancho е прав,могат да правят коли като голф2/3 и други от този клас с малко подобрения и повече екстри и Българина ще купува такава кола,защото ще бъде евтина.
п.п. Аз лично бих си взел един голф 3 производство 2009/2010г.
Але ако може ей сега да си купя МК2 Голф, с минимални изменения към подобрение и най-вече същото качество - ще продавам коли, заеми, кредити - само да мога да си я купа нова...


- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Автозавод край с.Баховица
Аааабе хора бе... в кой свят живеете?
Каква им е ползата на ВАГ да правят коли, които биха ви надживели?
Нова голф 2-ка има ресурс поне 16-18 години, голф 3 може би ще изкара около 15-тина... 4-ката дали и 12 ще стигне...
Всичко е консуматорска политика - заложени нарочни слаби възли и звена, които се чупят, чупят...
Нали на пазара е пълно с части за Голф 2/3 - ква ще им е ползата на официалните дилъри, като навсякъде има части, които струват двойно, тройно, че и повече по-евтино от при тях...
Каква им е ползата на ВАГ да правят коли, които биха ви надживели?
Нова голф 2-ка има ресурс поне 16-18 години, голф 3 може би ще изкара около 15-тина... 4-ката дали и 12 ще стигне...
Всичко е консуматорска политика - заложени нарочни слаби възли и звена, които се чупят, чупят...
Нали на пазара е пълно с части за Голф 2/3 - ква ще им е ползата на официалните дилъри, като навсякъде има части, които струват двойно, тройно, че и повече по-евтино от при тях...
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Автозавод край с.Баховица
Добро утро колеги. Наистина това за произвеждане на голф 2 и 3 ми се струва невъзможно. Те също не са голям пример от към безопасност, особенно Толф2.
Ето тук и малко тестове на част от въпросните машинки.
1.http://www.youtube.com/watch?v=tf73y7Z7yok
2.http://www.youtube.com/watch?v=ZPMXwSj5yCA&NR=1 - тука малко офроуд тест на машинките. Този дългият пикап /бялият/ е много спънат - никакъв го няма извън пътя.
3.http://www.youtube.com/watch?v=7KY4Yi_NPHo - ето тук и краш тестче.
4.http://www.youtube.com/watch?v=qAMdq9B_ ... re=related
5.http://www.youtube.com/watch?v=0gdQ0gyk ... re=related
Ето тук и малко тестове на част от въпросните машинки.
1.http://www.youtube.com/watch?v=tf73y7Z7yok
2.http://www.youtube.com/watch?v=ZPMXwSj5yCA&NR=1 - тука малко офроуд тест на машинките. Този дългият пикап /бялият/ е много спънат - никакъв го няма извън пътя.
3.http://www.youtube.com/watch?v=7KY4Yi_NPHo - ето тук и краш тестче.
4.http://www.youtube.com/watch?v=qAMdq9B_ ... re=related
5.http://www.youtube.com/watch?v=0gdQ0gyk ... re=related
- m2595
- Мнения: 1027
- Регистриран на: Нед 31 авг 2008 20:30
- Автомобил: Mercedes W124 250D
- Двигател: OM602
- Местоположение: Провадия
Re: Автозавод край с.Баховица


П.П: Тея китайци са егати хората-от 2.8 с турбо изваждат само 94 коня

Re: Автозавод край с.Баховица
Преди време с един колега пред офиса видяхме един китайски джип. Седяхме, гледахме, странен ми изглеждаше... Върнах се после и проверих в mobile.bg за такива.
Ето един пример:
http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=2&act=21241209952874396&f1=details
Сега, колкото и нов да е на цена от 50к лева...
Не виждам как ще пробият на нашите пазари. Още повече и с отстъпките, които сега се дават от дилърите на повечето автомобилни компании.
Дачия е друга бира. Там цената е определящ фактор. Те затова и печелят.
Ето един пример:
http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=2&act=21241209952874396&f1=details
Сега, колкото и нов да е на цена от 50к лева...

Дачия е друга бира. Там цената е определящ фактор. Те затова и печелят.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: laleto_1 и 38 госта