Пиша тази тема, за да споделя проблема си и неговото решение, което може би било полезно на някой.
Понеже имах счупен куплонг на дебитомера при интервенция кабелите са окъсили и понеже връзката с Еку-то е директна то изгоря. По точно някой от пистите в него. платката на самия компютър е многопластова и шанса да се открие точно нарушеното място е минимален. Начина е ново ЕКУ, но това ме изправи пред два проблема. Първия беше, че неможах да намеря същата серия ЕКУ 038-906-018-Х отнасящи се за мотор 110к,с. разликата бе в буквата накрая и последната цифра на BOSCH, което e означението на самия чип. Втория проблем беше, че новия компютър не разпознава ключа и имобилайзера блокира запалването. Решението беше да разменя чиповете, а именно мойте старите на новото ЕКУ, тъй като данните за управлението на системите са кодирани там, а относно запалването.. сваляне и прочитане на ром-паметта и записването и на новото ЕКУ. Обобщено от новото Еку изпозвах само платката и контролерите, а паметта взех от старото управление. Има и още дребни детайли който разкрих, ако някой има питане нека го отнася тук.



Проблеми с ЕКУ
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проблеми с ЕКУ
Процедурата по запалването след смяната на ЕКУ-то е 10сек.
Не знам защо си се вкарал в такъв филм да разпояваш и едните и другите чипове?
Не знам защо си се вкарал в такъв филм да разпояваш и едните и другите чипове?
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Проблеми с ЕКУ
Andonov написа:Процедурата по запалването след смяната на ЕКУ-то е 10сек.
Не знам защо си се вкарал в такъв филм да разпояваш и едните и другите чипове?
А по конкретно? Какво е необходимо като инструмент и да се направи?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Проблеми с ЕКУ
вагком и адаптация на компа-другия път първо питаи щеше да си спестиш доста нерви и време
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Проблеми с ЕКУ
Я да запитам тогаз:
Имобилайзерът е в таблото, в новото ECU бие грешка, че колата е запалена не с оригиналния ключ, съответно и една грозна ламбичка светка в оранжево
и влудява.
Това пак ли се оправя с адаптация на компа?
Може ли по-подробно с VAG-COM, моля и благодаря предварително?
Имобилайзерът е в таблото, в новото ECU бие грешка, че колата е запалена не с оригиналния ключ, съответно и една грозна ламбичка светка в оранжево

Това пак ли се оправя с адаптация на компа?
Може ли по-подробно с VAG-COM, моля и благодаря предварително?

- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Проблеми с ЕКУ
ChimeyJimmey написа:Я да запитам тогаз:
Имобилайзерът е в таблото, в новото ECU бие грешка, че колата е запалена не с оригиналния ключ, съответно и една грозна ламбичка светка в оранжевои влудява.
Това пак ли се оправя с адаптация на компа?
Може ли по-подробно с VAG-COM, моля и благодаря предварително?
Именно де.. тая лампа свети и пише, че "Старта е блокиран от имобилайзера". Как става с VAG-COM. При мен стана с прочитане на оригиналния чип и презаписване данните върху новия. И другия проблем е несъответствието на софтуера на двата компа. Как най-безболезнено да се прехвърлят данните от чиповете? В моя случай от оригиналното ЕКУ сваляне и запояване на чиповете на новото.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проблеми с ЕКУ
Не е същото. При колегата колата си пали и лампата мига. Това се получва при неправилно кодиран ключ.
А в твоя случай се блокира и не пали. Оправя се с Вагком.
В първия за да се оправи с Вагком трябва да се знае пин кода и за това се оправя с Вагтахо.
А в твоя случай се блокира и не пали. Оправя се с Вагком.
В първия за да се оправи с Вагком трябва да се знае пин кода и за това се оправя с Вагтахо.
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Проблеми с ЕКУ
А бе, ако се изключи тая ламбичка, може и по-дърварски да се реши проблема...
Па нека си лупа грешки във VAG-COM-а... Няма да давам пари сега и за прекодиращ софтуер.
Дано не вкарва колата в някакъв сервизен режим само, де...
Па нека си лупа грешки във VAG-COM-а... Няма да давам пари сега и за прекодиращ софтуер.

Дано не вкарва колата в някакъв сервизен режим само, де...
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Проблеми с ЕКУ
Andonov написа:Не е същото. При колегата колата си пали и лампата мига. Това се получва при неправилно кодиран ключ.
А в твоя случай се блокира и не пали. Оправя се с Вагком.
В първия за да се оправи с Вагком трябва да се знае пин кода и за това се оправя с Вагтахо.
Въпросния пин каде е написан? Имам сервизни книжки. Имам и с оригиналния ключ едно картонче с някакви цифри.. или някаде по таблото? И какво всъщност обучава... чипа който е в ключа към ЕКУ-то? Или имобилайзера (ако е отделно) към ЕКУ-то?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Проблеми с ЕКУ
обу4ава се компа към имобилаизера
с вагком става така:влиза се в канал17(инструменти)адаптация на канал 0 ,после е SAVE и се из4аква 15секунди.след това се трият грешките и палиш
пин кода не го пише по никакви документи
с вагком става така:влиза се в канал17(инструменти)адаптация на канал 0 ,после е SAVE и се из4аква 15секунди.след това се трият грешките и палиш
пин кода не го пише по никакви документи

- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Проблеми с ЕКУ
в този ред на мисли.. как се обучава ключа към централното заключване?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проблеми с ЕКУ
Oтваряш аутодата. Избираш си модела и т.н.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Проблеми с ЕКУ
niks76 написа:обу4ава се компа към имобилаизера
пин кода не го пише по никакви документи
На мен ми беше залепен на пластмасовияят третият ключ, виж там .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта