Истината е, че маслото ти е катранено черно, но понеже е 5W40 е почти като водица и затова ти се струва кафеникаво. щом си налял от 5л. туба, предполагам си заложил на Edge.
Беше писано в tdiclub защо почернява маслото при дизела..... защото маслото освен предпазващи има и миещи съставки, които в началото работят по-добре и измиват двигателя от натрупаните сажди и отлагания от старото масло, най-просто казано. Смята се че те работят добре до към 2000 ~ 3000км. (ето затова по-честата смяна на маслото, води до по-голямо износване на мотора) след това действието им отслабва и се засилва действието на предпазващите добавки. Та.... хвърли му един поглед към 3000км да го видиш какво е. Пълната сиснтетика има и съставки които неутрализират сярата в горивото, ако не напълно то в голяма степен.
@Любо, ти си толкова взискателен и интересуващ се, как така се мина да сложиш Кастрол, не ми стана ясно. Фукса е по-добър и на по-добра цена и за разлика от Кастрола (който аз съм виждал made in EU) на Фукса си е 100% Немски.
Голфа се нуждае от 4л масло, 5-тия литър за доливане, но за 15000км повече от 300грама едва ли ще се наложи да доливаш, е зависи как караш де. 130лв. VS 84лв. си е много добра причина да се замислиш, още повече, моя мотор по-добре работи с него, поне за сега
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Аз с 1л. за доливане правя три смени на масла.