ПОЖАР В ПОЛО !!!
- drakano
- Мнения: 225
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
- Автомобил: S6 2.2TQ ABT
- Двигател: AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
ПОЖАР В ПОЛО !!!
Тази сутрин полото(1.0 бензин 92год.) на една моя позната почти се запали, дима започнал да излиза изпод педалите на водача.Аз го огледах при мотора, там нямаше никакви почернели кабели или наченки на пожар.Вътре в купето мирише на изгорели кабели, но доколкото успях да огледам висящите кабели около педалите, те си бяха добре. Моля, дайте съвет за електричар или някой, който е имал подобен проблем с такова поло.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: ПОЖАР В ПОЛО !!!
Прегледайте първо предпазителите ( намират се на срещуположният край на акумулатора като вдигнеш капака). Може някой да е сложил дебел кабел щото много му е горял предпазителя или предпазител с голям ампераж)


На снимката от книжката се вижда кой предпазител за какво е (ако знаеш немски де
(аз не знам)) ,но поне става ясно кой колко ампера трябва да бъде. Всички са по 8 Ампера с изключение на 3 предпазителя ,които трябва да са по 16 ампера....Полото не е дизелово нали,че там може да са по-разлино предпазителите?
Другото което ми минава наум е ,че точно от тази зона ,човек лесно може да си вземе напрежение за нещо което слага допълнително в колата (там са релетата и куп други жици) ,но не се знае дали тези жици ,изобщо минават през предпазителите отпред.Някои отиват към предпазителите и съответно те не са защитени! Едно е сигурно...има пожар защото някой кабел не минава през предпазител!
Когато всичко с предпазителите е наред, вижда се кой от тях гори, вижда се веригата на какво предпазва и после се търси причината.Ако примерно ти гори предпазителя на вентилатора за парното...проблема е в неговата инсталация или самият вентилатор.....и така


На снимката от книжката се вижда кой предпазител за какво е (ако знаеш немски де

Другото което ми минава наум е ,че точно от тази зона ,човек лесно може да си вземе напрежение за нещо което слага допълнително в колата (там са релетата и куп други жици) ,но не се знае дали тези жици ,изобщо минават през предпазителите отпред.Някои отиват към предпазителите и съответно те не са защитени! Едно е сигурно...има пожар защото някой кабел не минава през предпазител!
Когато всичко с предпазителите е наред, вижда се кой от тях гори, вижда се веригата на какво предпазва и после се търси причината.Ако примерно ти гори предпазителя на вентилатора за парното...проблема е в неговата инсталация или самият вентилатор.....и така
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: ПОЖАР В ПОЛО !!!
Моят кабел който отива в комутатора на бобината е сменян и по думите на майстора се е палил, но и той недоумяваше защо. Буксата на комутатора се беше окислила и я сменихме със здрава втора употреба. Виж и там.
- leavon
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: ПОЖАР В ПОЛО !!!
Аз имах подобно преживяване, за радост, без фатални последици, поне засега!
В сервиз в Казанлък се наложи да свалят скоростната кутия и после, при поставянето, забравили да вържат масата. Въртя аз, не ще да пали! Казаха ми, че акумулатора бил паднал! Въртях аз няколко пъти - не ще и не ще! Отварям капака и виждам, че излиза струйка дим от шлауха на кабелите за нивото на спирачна течност. Не му обърнах внимание, защото видяха, че масата не е вързана, вързаха я и запали от половин оборот. В Пловдив, обаче, когато преглеждах да не са забравили още нещо, забелязах, че едното кабелче, което влиза в щепселчето за комутатора е оголено. Те са три кабела, обвити с нещо като гофриран маркуч. Като го поразтворих се оказа, че единия кабел се е разтопил. Проследих го, за да видя, че изолацията е стопена чак до малко преди мястото, през което снопа кабели влиза някъде в купето. По хода на този гофриран маркуч, на едно място се присъединяваха и кабелите, идващи от нивомера на спирачната течност. Чак тогава си дадох сметка откъде е дошла онази струйка дим. Обвих с изолирбанд самия оголен кабел и напъхах всички в гофретника. Стана като от Германия! Предполагам, че има някаква връзка между липсата на маса и прегорелия кабел. Дано начина, по който "замазах" положението да не стане причина за по-сериозен проблем!
В сервиз в Казанлък се наложи да свалят скоростната кутия и после, при поставянето, забравили да вържат масата. Въртя аз, не ще да пали! Казаха ми, че акумулатора бил паднал! Въртях аз няколко пъти - не ще и не ще! Отварям капака и виждам, че излиза струйка дим от шлауха на кабелите за нивото на спирачна течност. Не му обърнах внимание, защото видяха, че масата не е вързана, вързаха я и запали от половин оборот. В Пловдив, обаче, когато преглеждах да не са забравили още нещо, забелязах, че едното кабелче, което влиза в щепселчето за комутатора е оголено. Те са три кабела, обвити с нещо като гофриран маркуч. Като го поразтворих се оказа, че единия кабел се е разтопил. Проследих го, за да видя, че изолацията е стопена чак до малко преди мястото, през което снопа кабели влиза някъде в купето. По хода на този гофриран маркуч, на едно място се присъединяваха и кабелите, идващи от нивомера на спирачната течност. Чак тогава си дадох сметка откъде е дошла онази струйка дим. Обвих с изолирбанд самия оголен кабел и напъхах всички в гофретника. Стана като от Германия! Предполагам, че има някаква връзка между липсата на маса и прегорелия кабел. Дано начина, по който "замазах" положението да не стане причина за по-сериозен проблем!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта