Ако може да попитам, защо като подам гас на моят Пасат 1.9 TDI `99 започва да се тресе? Първоначално си мислех, че може да е от крива джанта, понеже ми бяха казали, че едната е осукана. Исправих, но не се оправи. Днес проверих джантите, казаха ми, че всички са добре. Знам, че поне единият ми спирачен диск има отчупена частица. В сервиз на Волксваген, пък ми казаха, че има много проблеми по окачването, ама пък от тях не се тресяла колата. Но забелязах в листа с повредените части, че ми е записан тампон скорости.
Коя е причината? Нещо в спирачните дискове или тампона на скоростите?
Като си карам и подавам гас и купето се тресе. Като позагрее, пък, цялата скоростна кутия ми подскача. Така, че не мога да разбера кое от двете може да е причината.



Защо може Пасат 3В да се тресе?
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Защо може Пасат 3В да се тресе?
Тампон на скорости или двигател. Какво са ти казали остави - тампоните на пръв поглед може да изглеждат добре, но да са за смяна.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Защо може Пасат 3В да се тресе?
[quote="ala86" Като позагрее, пък, цялата скоростна кутия ми подскача.
Ако ти кажа че ти тресе от тампона на гърнето ще ми повярваш ли


Ако ти кажа че ти тресе от тампона на гърнето ще ми повярваш ли


- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Защо може Пасат 3В да се тресе?
Ако ускоряваш и тресе не би трябвало да участват спирачните дискове.
При скъсани тампони на мотора също при ускорение не трябва да тресе, а да го прави на свободен ход или на място.
Когато тресеше при мен (макар и Б3 и тампон за причина) се виждаше как мотора подскачаше на 10 см от шасито а като подадеш газ направо скача назад и влиза в купето. Просто се виждаше земята м/у двете части на скъсания тампон. При смяната му обаче майстора се кълнеше че е здрав.
Логически не изглежда това да са причините.
При скъсани тампони на мотора също при ускорение не трябва да тресе, а да го прави на свободен ход или на място.
Когато тресеше при мен (макар и Б3 и тампон за причина) се виждаше как мотора подскачаше на 10 см от шасито а като подадеш газ направо скача назад и влиза в купето. Просто се виждаше земята м/у двете части на скъсания тампон. При смяната му обаче майстора се кълнеше че е здрав.
Логически не изглежда това да са причините.
Re: Защо може Пасат 3В да се тресе?
По принцип, аз си го обяснявам с тампона, но като първоначално тръгвам кутията не се мърда. Само колата се клатушка. Затова малко се усъмнявам. И затова, че от сервиз на Фолксваген ми искат 120 лв. за тампон и смяната му. Ама пък ми дават 2 г. гаранция, което не съм сигурен дали е нужно. А в други сервизи ми предлага този тампон и смяната му да ми струва 100 лв. и 1 г. гаранция. Предлагат ми също и на други фирми тампони, не оригинални с логото на Фолксваген-Ауди, за по 28 лв. тампона и 6 мес. гаранция. С това отклонение казавам, че щом ми искат много пари за нещо, може би се опитват да ме излъжат. А иначе, имаме и Голф, който преди години също му се тресеше скоростната кутия при подаване на гас. Но пък купето не се тресеше. А сега, на Пасата, още с тръгването купето се тресе, а скоростната кутия не, а след няколко километра и тя започва да се клатушка наляво, надясно. Който може да ми даде логично обяснение, моля да го направи!
Re: Защо може Пасат 3В да се тресе?
Така както го описваш "тресенето" хубаво е да се проверят дали няма някоя крива полуоска , да се проверят каретата на полуоските и 4-те ,
А когато пуснеш педала на газта спира ли да тресе . От окачването със сигурност не е .От него може да "хлопа ,трака " но не и да тресе .А тампона на скоростната кутия също . Забравих да те питам автоматик ли е .

Re: Защо може Пасат 3В да се тресе?
Не е автоматик - ръчна 5-степенна кутия. Тресенето е само, докато подавам гас. След като пусна педала на гаста то спира. Над 3000 оборота на двигателя също. Догато боравя с волана също от време на време се получава едно положение, което за момент спира да тресе. Моето съмнение в тампона на скоростите идва от това, че на Голфа беше същото и сменихме двата тампона на скоростната кутия, след което тресенето прекъсна. Второто нещо, което ме води към тампона на скоростите е, че в сервиз на Фолгсваген само надигнаха колата и ми предложиха да сменя тампона - без някакъв по-специален преглед, само са го погледнали. Споменаха и за каретата, че има опасност и дори ми ги показаха и ме накараха да барна. Наистина има луфт като ги позаклатя с двата пръста. Но нали са голям сервиз и е криза и си мисля, че малко си попрекаляват. Поискаха ми 3600 лв. за смяна на цялото предно окачване. А приятел на баща ми, дългогодишен автомонтьор преди около месец му каза, че нищо й няма на колата. Това беше в Бургас. Тогава сменихме гумите - сложихме летни и докато пътувах към Пловдив го забелях това тресене и дори се осъмних в качеството на монтиране на джантите. Но толкова ги затягах, че можеше и да счупя някой болт, а след това ми изправиха и осуканата джанта (от която си мислех, че идва това развиване на болтовете и тресене) и ми казаха, че всички други са идеални. Поразкарах се един ден до Карлово, един ден до Ивайловград, след това ходих по споменатите сервизи. Относно карето - имаме и Самара, от която много добре знам какво значи да имаш преблем с каретата. На всеки остър завой тракаше като трактор. Тази не го прави. Мисля си следващата седмица да им дам на тея закъсали от Хаас 120 лв. за смяна на тампона, че тогава да видя какво ще стане. Дайте ми съвет дали това е правилно? А ако сте сигурни, че има тампони със същото качество като на оригиналните на Фолксваген-Ауди и са достатъчно тачени от Фолксваген, също можете да ми дадете съвет. Благодаря, предварително!
Re: Защо може Пасат 3В да се тресе?
Колега от тампона на скоростната кутия не може да тресе "но пробвай " после пак ще се чуем .
След като тресе саамо когато даваш газ значи и съединителят отпада като вариант . Остава крива полуоска или износено-дефектирало каре .

- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Защо може Пасат 3В да се тресе?
Добре де а защо да не може да е от съединителя.....тъкмо и аз щях да пиша тема със същия въпрос.... когато подавам гас до дупка от 1600 до към 2200 оборота цялата кола влиза в резонанс..нали пишеше по форума някъде че на този пасат съединителя е демферен и маховика започвал да тресе като замине...и аз питам и много се надявам да не е съединител
При мен преди не съм го усещал но сега сложих чип и напана е по голям и запояна да тресе....
При мен преди не съм го усещал но сега сложих чип и напана е по голям и запояна да тресе....
Re: Защо може Пасат 3В да се тресе?
Какво ли не опитах. Първо смених тампона на скоростите, който се оказа напълно безважен. Така, че ако някой ви каже, че е много важно да гледате този тампон, който струва 96 лв, много ви лъже. После трябваше да пропътувам 300 км, уж при сигурни хора, които ми казах, че цялото окачване е за смяна плюс лявото вътрешно каре, което се оказа, че го няма в България. Така, че смениха ми окачването с дублиращи марки, като например TRW и пътувах с разбито каре, което се оказа проблема с тресенето. Наложи се да дам 323 лв за оригинално, тъй като няма други вкарани в България. Много ми стана странно, обаче, че като търсихме дублиращи карета намерихме едно, което от сервиза казаха, че не става. От магазина, пък, споменаха, че има 3 вида карета за този Пасат. Това което свалиха, разбитото, е във формата на многоъгълник. В магазина предложиха кръгло. Но като дойдох в Пловдив ми предложиха оригинално за 342 лв, а после всъщност ми взеха 323, което ми навява, че новото не е същото като старото. Все още не съм го проверил. Сега все още се опитвам да разбера, дали има още нещо на колата, тъй като като пусна педала на амбреажа се чува изтупване, а като натискам педала на гаста също. Не съм, обаче, много сигурен дали това тресене е напълно спряло. Не се усеща вече, но в града много труд може да се усети - тука има много дупки, неравности, а този град е дори "градът на паветата". Все още ме съмняват - съединителя; предните амортисьори и дясното вътрешно каре, което също е малко от малко разбито.
За да обобщя ще кажа, че това беше проблема с тресенето повреме на ускорение - разбито ляво вътрешно каре. Но може би имам проблем и с дясното, което е в доста по-малка степен разбито.
За да обобщя ще кажа, че това беше проблема с тресенето повреме на ускорение - разбито ляво вътрешно каре. Но може би имам проблем и с дясното, което е в доста по-малка степен разбито.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Защо може Пасат 3В да се тресе?
ми колега освен да смениш и другото каре ... те поне лесно се сменят но явно са скъпички. успех
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта