Проблем със Стартера
- PavlinPufi
- Мнения: 161
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT 1.9TDI PD
- Двигател: ATJ-2000
- Местоположение: Варна
Проблем със Стартера
Колеги колата е Венто 1.8 АБС мотор.При всяко палене се чува едно стържене от стартера за по 1-2сек.Какъв може да е проблемат.Предварително благодаря.
Последна промяна от PavlinPufi на Сря 27 май 2009 16:03, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с Алтернаторат
Стърженето на стартера няма нищо общо с алтернатора, така, че - редактирай си заглавието 
Проблема ти е от износени втулки.
Имаше доста писано по въпроса в техническите раздели.
Порови с търсачката.

Проблема ти е от износени втулки.
Имаше доста писано по въпроса в техническите раздели.
Порови с търсачката.
- Falken
- Мнения: 39
- Регистриран на: Вто 12 авг 2008 0:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем със Стартера
Махни го и го намажи с тънко масло некфо 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем със Стартера
... и после го хвърли...
Абе, хора... А бе...
...
Абе, хора... А бе...


...
Re: Проблем със Стартера
Falken написа:Махни го и го намажи с тънко масло некфо




Точно две втулчици имаш за смяна 2х2 лв.
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Проблем със Стартера
втулки втулки
и не масло ами гресчица с MoS2
моя го свалях уж за втулки ама си бяха супер та се разминах само с мазането
и сега върти супер
обърнах внимание обаче че нещо че четките са доста износени къде да търся? в Ауто+ ? не са ме оставили ама да не чакам да стане белята
и още нещо имах проблем с монтажа после (на АБС мотора) стартера си е отпред и е достъпен като изключим двете шпилки за ключ 16
не стана с камък за гидоре та съм тръсил лула, малко прескочи ама го извадих
после беше големия с монтажа, че като извадих шпилките и пропадна мотора
с голям зор.
Та има ли някакъв начин да се качи обратно по-лесно или това си е начина (подпирах мотора с крик отдолу за да дойдат отворите за болтовете, не знам какда го обясня и не знам как е на другите мотори


моя го свалях уж за втулки ама си бяха супер та се разминах само с мазането


обърнах внимание обаче че нещо че четките са доста износени къде да търся? в Ауто+ ? не са ме оставили ама да не чакам да стане белята
и още нещо имах проблем с монтажа после (на АБС мотора) стартера си е отпред и е достъпен като изключим двете шпилки за ключ 16

после беше големия с монтажа, че като извадих шпилките и пропадна мотора

Та има ли някакъв начин да се качи обратно по-лесно или това си е начина (подпирах мотора с крик отдолу за да дойдат отворите за болтовете, не знам какда го обясня и не знам как е на другите мотори

- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: Проблем със Стартера
При мен едната излезе много тегаво,на парчета.Майстора все споменаваше "мамата".
...и ровеше някъде с медчик у миши дупки.Добре че не се хванах сам.
Ревизира,почисти,смаза и чаркалаците в стартера.
До ремонта стартера започна и да затяга,и замина един акумулатор.
...едната втулка
...и ровеше някъде с медчик у миши дупки.Добре че не се хванах сам.
Ревизира,почисти,смаза и чаркалаците в стартера.
До ремонта стартера започна и да затяга,и замина един акумулатор.
...едната втулка
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем със Стартера
Оффф... ще вкарате човека в моргата.... за нов стартер да си търси!
Значи: Втулките са или 3 или 4. Зависи от това дали стартера е с редуктор или не.
Мисля, че на АБС-мотора е без редуктор, но не съм сигурен. Във всеки случай, за RP мотор е без редуктор.
Едната втулка е в кожуха на маховика. Това е предната и най-
за вадене. По принцип се вади с инерционна скоба, но много често това се извършва и с медчик. Аз лично моята я секнах с много финно секачле и после извадих двете парчета, но предупреждавам, че не е това начина!
Колеги са писали, че са извършвали тая интервенция пред тях, на паркинга, но аз просто не виждам как ще се завре там човек, че да я види втулката...
Втората втулка се намира в самия бендикс - това, дето се изхвърля от електромагнита и се зацепва за маховика.
Третата втулка за стартерите без редуктор е отзад, на задния капак на стартера.
Ако има редуктор, то има и още една втулка, в самия редуктор.
Стартера се сваля, сменят се всички втулки (особено тази, предната, защото тя е най-натоварена), почиства се всичко от напластения от съединителя феродов прах, проверява се състоянието на четките и клемите на електромагнита.
След това оста, по която се движи бендикса се смазва много леко с фино машинно масло или WD-40.
В никакъв случай не слагаите грес там, защото феродовия прах полепва по греста и става баси шкурката!
Но простото смазване, при положение, че вече се чува стържеш звук при палене означава след не-много време ротора да се забие в статора или да се износят зъбите на бендикса и венеца на маховика.
Както правилно беше отбелязал един колега- единия от болтовете, които държат стартера държи и двигателя за предния тампон!
Много внимавайте при демонтажа!!! Подложете нещо отдолу, така, че двигателя да е легнал на опора.
Освен това, преди да набиете новите втулки, накиснете ги за 10 минутки в машинно масло.
От къде го знам това ли?
Амиии... правил съм го на моя таралясник.... 2 пъти, защото първия път реших да спестя втулката на бендикса, а тя след 1/2 година се разлака и тя.
И докато се наканя, от петлаенето по оста си бендикса беше строшил и редуктора, та и той ми е нов сега.
Хубавото на цялата история е, че по спомени втулки и нови четки ми излезе около 10-15 лева и 3 часа чанч в канала, докато избия предната втулка и набия нова такава.
Не забравяйте преди да почнете работа да разкачите акумулатора, а когато привършвате - да стегнете много хубаво кабелите. Предварително почистете до блясък кабелните обувки и използвайте федер-шайби. Стартера е мястото, на което се подава маса на двигателя (единия му болт) и се свързва плюса м/у акумулатора и генератора. Така, че електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство: Здрава и стегната!
Е! Гледайте, все пак, да не скъсате болтовете, де!

Значи: Втулките са или 3 или 4. Зависи от това дали стартера е с редуктор или не.
Мисля, че на АБС-мотора е без редуктор, но не съм сигурен. Във всеки случай, за RP мотор е без редуктор.
Едната втулка е в кожуха на маховика. Това е предната и най-



Колеги са писали, че са извършвали тая интервенция пред тях, на паркинга, но аз просто не виждам как ще се завре там човек, че да я види втулката...
Втората втулка се намира в самия бендикс - това, дето се изхвърля от електромагнита и се зацепва за маховика.
Третата втулка за стартерите без редуктор е отзад, на задния капак на стартера.
Ако има редуктор, то има и още една втулка, в самия редуктор.
Стартера се сваля, сменят се всички втулки (особено тази, предната, защото тя е най-натоварена), почиства се всичко от напластения от съединителя феродов прах, проверява се състоянието на четките и клемите на електромагнита.
След това оста, по която се движи бендикса се смазва много леко с фино машинно масло или WD-40.
В никакъв случай не слагаите грес там, защото феродовия прах полепва по греста и става баси шкурката!
Но простото смазване, при положение, че вече се чува стържеш звук при палене означава след не-много време ротора да се забие в статора или да се износят зъбите на бендикса и венеца на маховика.
Както правилно беше отбелязал един колега- единия от болтовете, които държат стартера държи и двигателя за предния тампон!
Много внимавайте при демонтажа!!! Подложете нещо отдолу, така, че двигателя да е легнал на опора.
Освен това, преди да набиете новите втулки, накиснете ги за 10 минутки в машинно масло.
От къде го знам това ли?
Амиии... правил съм го на моя таралясник.... 2 пъти, защото първия път реших да спестя втулката на бендикса, а тя след 1/2 година се разлака и тя.
И докато се наканя, от петлаенето по оста си бендикса беше строшил и редуктора, та и той ми е нов сега.
Хубавото на цялата история е, че по спомени втулки и нови четки ми излезе около 10-15 лева и 3 часа чанч в канала, докато избия предната втулка и набия нова такава.
Не забравяйте преди да почнете работа да разкачите акумулатора, а когато привършвате - да стегнете много хубаво кабелите. Предварително почистете до блясък кабелните обувки и използвайте федер-шайби. Стартера е мястото, на което се подава маса на двигателя (единия му болт) и се свързва плюса м/у акумулатора и генератора. Така, че електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство: Здрава и стегната!

Е! Гледайте, все пак, да не скъсате болтовете, де!

- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Проблем със Стартера
АБС-мотора е с редуктор
не знаех че има 4 втулки
но като видях в какво идеално състояние е предната не си и помислих да ви вкарвам филми и само зачистих и мазнах втулките и пак има разлика
върти като на добре зареден акумулатор щото моя е 

не знаех че има 4 втулки



- abit
- Мнения: 88
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Cyprus
- Контакти:
Re: Проблем със Стартера
Моля за помощ....
От 3-4 дена започна да ми скърца когато запалвам, не всеки път.
Та виждам, че и при мен ще е от стартера,можели да се направи нещо без да се сваля?
И ако може моля покажете ми какво представлява стартера.... колата е голф 4 1.4 16в. 98г.
И без това ще влизам в канал за смяна на масла и филтър... да си направя и стартера...имали вероятност да не разглобяваш както си на колата да го смажеш малко(фтулките)?
От 3-4 дена започна да ми скърца когато запалвам, не всеки път.
Та виждам, че и при мен ще е от стартера,можели да се направи нещо без да се сваля?
И ако може моля покажете ми какво представлява стартера.... колата е голф 4 1.4 16в. 98г.
И без това ще влизам в канал за смяна на масла и филтър... да си направя и стартера...имали вероятност да не разглобяваш както си на колата да го смажеш малко(фтулките)?
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Проблем със Стартера
Колега,споко.
На 4ките им е дефект да се чува стърженето като запалиш.
Моята е така от почти 3 години и до сега съм нямал проблеми.
Само на студен двигател го прави.
На 4ките им е дефект да се чува стърженето като запалиш.

Моята е така от почти 3 години и до сега съм нямал проблеми.
Само на студен двигател го прави.
- abit
- Мнения: 88
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Cyprus
- Контакти:
Re: Проблем със Стартера
Dead man написа:Колега,споко.
На 4ките им е дефект да се чува стърженето като запалиш.![]()
Моята е така от почти 3 години и до сега съм нямал проблеми.
Само на студен двигател го прави.
Малеейй.... мерси колега


Не е точно като стържене: Все едно запалваш в запалено положение...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта