Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
gushliak
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот gushliak » Пет 29 май 2009 0:39


Здравейте колеги!
Моля ако можете да ме ориентирате - доколкото прочетох в сервизната книжка, двигателите с LongLife Service, се познават по код, изписан на табелата с идентификационния номер на автомобила (VIN) и този код е QG1.
На табелата на моя Туран, наред с кодовете на разните му екстри, има и код QG2!
Та дали някой можбе да ми каже какво означава този код и има ли нещо общо с LongLife Service!?
Интересувам се, за да знам какво масълце да му наливам - такова с норма 506 01(507 00) или може и 505 01, което е за помпа-дюза без въпросната екстра (ако това въобще е екстра).
Моля да ме извините ако въпросът ми е глупав, но доскоро карах Пасат, 1.9 ТДИ, с 1Z мотор и сега таз материя ми е чисто нова! :oops:
Ще бъда благодаренн за всякакви съвети!




sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот sashot » Пет 29 май 2009 6:44


Ако се беше опитал да ползваш търсачката, щеше да намериш това например:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=118759&start=0,
където хората са ти написали, че QG2 означава лонглайф сървис тип Б от до 2 години и до 30 000 мили или малко над 45 000 км.
Колкото до смяната на маслата, интервалите са съответно до 15 и 30 К км.
Маслата, VW спецификация 506.01 и 507.00 са за тип Б (до 30 000), а 505.01 - тип А (до 15 000). и двата типа масло са за турбодизели с ПД.
Тази тема също вече е дискутирана във форума и то не веднъж.
Имай предвид, че тези значения са гранични. Компютърът на колата си пресмята по свой начин интервалите и не трябва да се учудваш, ако независимо от това, че колата ти е за лонглайф сървис тип Б, напомнянето за смяната на масло или сервизна инспекция ти светне по-рано.

Предвид това, че качеството на горивото у нас е по-лошо, отколкото на запад (по-голямо съдържание на сяра), аз сменям маслото на 15 000 и използвам Кастрол Едж 507.00. Моторът е 1.9 TDI AVF (96 KWt).


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот Kalin72 » Пет 29 май 2009 8:53


където хората са ти написали, че QG2 означава лонглайф сървис тип Б от до 2 години и до 30 000 мили или малко над 45 000 км.
Колкото до смяната на маслата, интервалите са съответно до 15 и 30 К км.

Не е точно така. QG2 е:
QG2 (LongLife Service B) indicates fixed service intervals, with an oil change every 10000 miles and an inspection service every 24 months.
Което значи смяна на маслото всеки 15К км, или всяка година, ако нямаш километрите.
Което от своя страна означава, че може да се кара и с 505.01


Потребителски аватар
mopowah
Мнения: 324
Регистриран на: Пон 04 авг 2008 10:19
Автомобил: 2021 VW ID3 Pro Performance Max
Двигател:
Местоположение: DK

Re: Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот mopowah » Пет 29 май 2009 10:06




Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот maimo » Съб 30 май 2009 18:59


ако имаш филтър за твърди 4астици трябва да слагаш 507.00


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот morfei1 » Съб 30 май 2009 19:39


VAG cars come with 2 service types. QG0 & QG2 for fixed service (15,000km/12months). QG1 for variable service (~15,000-~30,000km).
VW Australia & the Australian service network doesn't offer us the option of variable service, so by default all our cars are on a fixed service regime.
According to my owners manual. All Petrol engines in the Octavia range on fixed services can use the following oil specs without any caveats - 501.01, 502.00, 504.00
Diesel engines without a diesel particulate filter on fixed service intervals can use 505.01 or 507.00
Diesel engines with DPF must use 507.00


Което ще рече, че автомобилите на VAG са означени с два вида сервизни интервали. QG0 и QG2 за фиксирани сервизни интервали (15,000км/12месеца). QG1 е за променливи сервизни интервали (15,000 ~ 30,000км тези коли би трябвало да бъдат снабдени с опция на бордовия компютър, която показва до каква степен е амортизирано маслото :roll: )

Казано на кратко, ако колата ти не е снабдена с DPF си я караш с 505.01 сменяш на 15000км. или 1 година и нямаш гриж. Ако имаш DPF, я караш с 507.00 и го караш между 15000 ~ 30000км или 2 години.

QG2 не е Long servise интервал, а QG1 не е fixed service интервал, а точно обратното :wink:


Потребителски аватар
gushliak
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот gushliak » Пон 01 юни 2009 21:48


Колеги, много благодаря на всички вас за съветите и мненията!
Дано не ми се смеете много, ама нека си попитам - как да позная имам ли или не DPF-филтър? :oops:


Потребителски аватар
addrak
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот addrak » Пон 01 юни 2009 21:57


Какво се притесняваш да питаш ве колега ,в края на краищата не ти е това работата предполагам.Те маисторите по сервизите половината нищто не разбират така че смело


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот morfei1 » Пон 01 юни 2009 22:29


Нещо такова трябва да представлява, като голям катализатор.

Изображение


Потребителски аватар
gushliak
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот gushliak » Вто 02 юни 2009 20:05


Колега morfei1, снимката е перфектна! Благодаря!
Вече знам точно за какво да гледам!
Моля те само за пояснение - на снимката предния мост ли се вижда или задния?
За да знам точно къде да гледам, де! Че ми липсва канал и като ще лягам отдолу на пътя, поне да знам къде да е!
Благодаря!


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот morfei1 » Вто 02 юни 2009 21:04


Честно казано незнам, понеже това не е моята кола, но ми се струва че това е предният мост, понеже тръбата която излиза от DPF-а тръгва нагоре, най-вероятно към колекторите - двигателя.

Последна промяна от morfei1 на Вто 02 юни 2009 21:49, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
gushliak
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за LongLife Service при TDI помпа-дюза

Мнениеот gushliak » Вто 02 юни 2009 21:44


Да, май имаме сходен начин на мислене! Освен това, някак си този ръб, а и целия подгъв на кората (поне ми прилича на кора), която се вижда, по- ми се струва да е по посока на движението (демек - преден мост), отколкото да е срещу посоката на движението (демек - заден мост)!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта