От известно време се появи едно скърцане в предно ляво колело. Много наподобява заминал (или тръгнал да си заминава) накрайник/носач. Скърцането (наподобяващо похлопване) е само при потегляне или в момента преди самото спиране и най-силно чуствително е ако по пътя има неравности. При скорости дори над 20km/h нищо не се чува. Интересното е че шумът се чува повече в купето (в областта на краката на водача) отколкото отвън. От няколко дни скърцането се появи и след продължително каране, на място при спрял автомобил леко мръдване на волана (15-20 градуса) в ляво/дясно. Диагнозата поставена от майстора е вътрешен накрайник на кормилната рейка. Кажете моля какъв е тоя накрайник, че нещо не го виждам на ETKA-та? Другото ми притеснение, че като пръсна с WD върху 4-те ябълковидни болта които държат колелото и накрайника скърцането изчезва за ден/два максимум, но после пак се появява, което силно ме кара да се замисля за поставената диагноза. А иначе манипулацията започвала със сваляне на рейката, ремонти някакви и 2/3 дни в бокс-а ...
Моля за Вашите мнения и съвети.
вътрешен накрайник на кормилна рейка, Passat B5
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пет 13 мар 2009 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: вътрешен накрайник на кормилна рейка, Passat B5
Здравейте колеги,
Знам че тема е малко стара, но отскоро и аз имам същия проблем и се интересувам каква точно не е повредата. Ходих в един сервиз и смениха накладните и дисковете (дисковете бяха доста ръждясали) и за известно време скърцането не се чуваше. След това отново се появи и трябва пак да посещавам сервиз, но ми се иска този път като излезна от там проблема да е решен наистина
.
Мерси предварително
Знам че тема е малко стара, но отскоро и аз имам същия проблем и се интересувам каква точно не е повредата. Ходих в един сервиз и смениха накладните и дисковете (дисковете бяха доста ръждясали) и за известно време скърцането не се чуваше. След това отново се появи и трябва пак да посещавам сервиз, но ми се иска този път като излезна от там проблема да е решен наистина

Мерси предварително
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: вътрешен накрайник на кормилна рейка, Passat B5
Здрасти колега!
Това скърцане ще да е от ябълковиден болт на носач.На канал със щанга провери носачите за хлабини,ако не се усети нищо - вкарай масло в гумените маншони на яб-болтове със спринцовка и ще спре за по-дълго време да скърца,но се приготви за смяна.Ако скърцането е от тях - тръгнали са си...
Това скърцане ще да е от ябълковиден болт на носач.На канал със щанга провери носачите за хлабини,ако не се усети нищо - вкарай масло в гумените маншони на яб-болтове със спринцовка и ще спре за по-дълго време да скърца,но се приготви за смяна.Ако скърцането е от тях - тръгнали са си...
- krisbul
- Мнения: 65
- Регистриран на: Вто 08 яну 2008 9:43
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: BCB
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: вътрешен накрайник на кормилна рейка, Passat B5
Имах абсолютно същия проблем, оказа се от носачите. Скърцането изчезна със смяната им и от тогава не се е появявало повече това злокобно скърцане! Работата е че така и не разбрахме кой от носачите е виновника защото сменях два горни и един долен от лявата страна. А странното при мен освен описаното от колегата беше че скърцането не започваше веднага, а след минаване на извесно разстояние. Дори и да се е чувало бях ли спирал колата за 5мин. примерно не започваше веднага след като тръгнех..?!? Това дори затрудняваше диагностицирането защото отивам на майстор-скърца, сяда спеца до мене да види за какво иде реч- тръгване и нищо не се чува. Абе пълен цирк беше..
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: вътрешен накрайник на кормилна рейка, Passat B5
Колега аз имах същото скърцане оказа се тампона на долния заден носац,най-големия носач.
Re: вътрешен накрайник на кормилна рейка, Passat B5
morpheus написа:От известно време се появи едно скърцане в предно ляво колело. Много наподобява заминал (или тръгнал да си заминава) накрайник/носач. Скърцането (наподобяващо похлопване) е само при потегляне или в момента преди самото спиране и най-силно чуствително е ако по пътя има неравности. При скорости дори над 20km/h нищо не се чува. Интересното е че шумът се чува повече в купето (в областта на краката на водача) отколкото отвън. От няколко дни скърцането се появи и след продължително каране, на място при спрял автомобил леко мръдване на волана (15-20 градуса) в ляво/дясно. Диагнозата поставена от майстора е вътрешен накрайник на кормилната рейка. Кажете моля какъв е тоя накрайник, че нещо не го виждам на ETKA-та? Другото ми притеснение, че като пръсна с WD върху 4-те ябълковидни болта които държат колелото и накрайника скърцането изчезва за ден/два максимум, но после пак се появява, което силно ме кара да се замисля за поставената диагноза. А иначе манипулацията започвала със сваляне на рейката, ремонти някакви и 2/3 дни в бокс-а ...
Моля за Вашите мнения и съвети.
И при мен, се получи същия номер на два пъти, но после от самосебеси изчезва. Явно както казват колегите, нещо е тръгнало за смяна по предницата

-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Нед 13 яну 2008 8:34
- Автомобил: VW CC
- Двигател: CFGC 2014
- Местоположение: София
Re: вътрешен накрайник на кормилна рейка, Passat B5
Колеги мога ли и аз да питам. Наскоро смених цялата предница 8-те носача на TRW и към тях нямам забележки, но след месец се появи едноскърцане при въртене на волана. Шума се чува отпред по средата където е рейката при въртене от пълен десен към пълен ляв. Накрайниците също смених с някакви Рувил които хич не изглеждаха добре. Особено се засилва след каране по паваж. Някой има ли представа какво може да е ? Накрайниците ли са или нещо рейката е пътник, а може и вътрешните да са, тях не съм сменял ...
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
Re: вътрешен накрайник на кормилна рейка, Passat B5
и при мен е така - всичко сменено - комплект носачи, външни накрайници и биалети и като се сложи ръка на щангата на накрайниците при въртене на волана рязко наляво/надясно има някакво чукане и 100% идва от вътрешната част на рейката, но не съм запознат в другия край на накрайника каква е сглобката - вътрешен накрайник ли е или друго?
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Нед 13 яну 2008 8:34
- Автомобил: VW CC
- Двигател: CFGC 2014
- Местоположение: София
Re: вътрешен накрайник на кормилна рейка, Passat B5
При мен се оказа ляв вътрешен накрайник. Сега дилемата е какъв
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: zoovanka и 56 госта