Въпроси относно Голф3 GTI 115hp!

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Въпроси относно Голф3 GTI 115hp!

Мнениеот emohrisstov » Нед 19 мар 2006 12:26


Здравейте!
Вчера се регистрирах във форума, но иначе съвсем не съм нов, защотото го чета някъде от около 2-3 месеца. Изчел съм доста теми и смятам че тук наистина има доста хора разбиращи от автомобили и по специално от VW! Точно поради тази причина реших най-накрая и аз да попитам нещо, защото смятам че имено тук ще получа най-точните отговори на въпросите ми (или поне се надявам :lol: ).
Значи предварително искам да се извиня за евентуално повтарящите се въпроси, но ги задавам понеже доста четох, с търсачка и без търсачка, и най-накрая пак не намерих (или поне не си спомням, защото след прочетения 143 пост едва ли си помням какво съм чел в първия) изчерпателни отговори на нещатата, които ме вълнуват. Наистина по моя въпрос доста се е изписало и знам че на някои им е омръзнало да повтарят едни и същи неща по 1000 пъти, но ще ви бъда благодарен ако отговорите на въпросите ми.
Ще започвам вече по същество. Ситуацията е следната. Почти 100% съм се навил(след дълго мислене и избиране) да си взема Голф3 ГТИ 115к.с. и имам някои питания относно самия автомобил и поддръжката му. Ще се опитам да формулирам въпросите си така че да няма двусмислие и неяснотии. Започвам:
1. Скъпа ли е по принцип поддръжката на ГТИ (двигател, окачване и т.н.)и ако да с колко по-скъпа е от поддръжката на Голф3 1.8 90к.с., примерно?
2. Ще има ли проблем евентуално да се сложи АГУ на този двигател(четох че няма проблем, ма аз пак да питам). Каква трябва да бъде: обикновена или газов инжекцион?
3. Колко горе-долу харчи едно ГТИ 115к.с. при нормално каране на бензин, чел съм в някои страници с характерситики на колите че харчели по около 8л/100км :shock , но това са сигорно заводските показатели, които ми е ясно че не са актуални. А еввнтулано на газ колко ще харчи?
4. Може ли да се намери хубаво ГТИ в България(за около 6000 лв), защото тук четох, че по принцип в чужбина не ги купуват за да ги карат кротко, ами напротив, да ги ръчкат здраво. Това означава ли, че тези, които са докарани тук, на по 10-12 години, вече за нищо не стават и са издухани отвсякъде?
5. И последният ми въпрос е относно возията на колата, защото не съм се возил на ГТИ. Хората, които имат ГТИ доволни ли са, как вози, мощен ли е този двигател, наистина ли толка пък чак твърдо вози, защото всеки тва ми говори колко твърдо бил возил Голфа.
Еми това са горе-долу нещата, за това се сетих да попитам, ако по-късно се сетя още нещо ще пиша пак. Предварително благодаря за отговорите, и се извинявам още веднъж ако се повтаря някой въпрос или ако някой звучи малко тъпо, като например въпрос номер 5! :)Извинявам се и на администраторите ако темата не е за тук, тук реших да я пусна, пък те ако решат да я преместят.
Чао засега! :wink:




Потребителски аватар
zemon_C4455XP
Мнения: 1171
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zemon_C4455XP » Нед 19 мар 2006 14:05


Първо :welcome_to_group ,настанявай се удобно,затягай колана и глей к'во става :lol:

Сега по темата:
Значи по отношение на окачване няма кой знае каква разлика всичко е почти еднакво,разликата е там че ГТИ е и със задни дискови спирачки и малко по-ниско окачване от 1.8(90к.с.),говорине за сток коли,относно дали може да се намери ГТИ за 6000лв.смятам че може,но ако си решил това да е цената с каско,номера и всички там други стандартни процедури ми се виждат малко,има ги но кой знае какви бараки,газ търпи но след време може да почне и да ти прави мизетий,доката на 1.8(90к.с.)няма никакъв проблем,можеш да му сложиш и газов инжекцион но парите отиват доста нагоре в сравнение със нормалната газова уредба,разхода на бензин със сигурност нее 8/100,а поне 10-11 на газ смятай поне 1,5-2 литра отгоре,возията верно е малко твърда,но това го прави по-устойчив в завойте от нормалното окачване и един последен съвет не си взимай ГТИ със 2 врати,защото на повечето със времето увисват вратите :wink:


Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Мнениеот emohrisstov » Нед 19 мар 2006 14:30


Мерси за посрещането и за отговорите! :D Не каза нищо обаче за поддръжаката на двигателя, тя скъпа ли е много? Относно цената, напълно съм на ясно че за 6 бона не може да се земе с всички неща, но ще се търси с възможно най-много, нали знаеш колкото повече, толкова по-добре. Аз съм човек реалист, не съм тръгнал да търся хубаво ГТИ с всичко платено за 4000 лв! :) Не може хем хубаво, хем евтино! :drunk
И още един въпрос:
Какви са подобренията на ГТИ-тата от по скорощните години (94,95 ....) освен ABS, AIRBAG и двусекционните фарове? Двигателите знам че са различни. На по-старите е 2Е а на по-новите е ADY, има ли съществена разлика?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 19 мар 2006 14:43


Една от разликите(може и само тази да си е не знам с точност) между 2E i ADY е в системата за впръскване на горивото.
При 2Е е Digifan, a при ADY е Simos.


Потребителски аватар
HF
Мнения: 496
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HF » Нед 19 мар 2006 14:54


Моя е GTI Editon (ADY). За поддръжка ще дам няколко цифри:

1. съединител Sachs (пълен комплект) - 400
2. задни амортесьори Sachs Advantage - 260
3. смяна на масло и филтри (въздушен, маслен, горивен, на климатика) - 110-130
4. ламбда сонда - 160

Не мисля че е много скъпа, важното е ако купуваш в началото да си предвидиш +20% разходи за ремонт и застраховка.

Относно разхода всичко е относително. В София - 10-12, извънградско - 8-9. Не бих сложил газ на този двигател.

За вървенето - не очаквай, че като пише GTI си купуваш изтребител, все пак са само 115 магарета :wink: За возията - мда, твърдо вози, но е голям кеф в завоите 8)


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Нед 19 мар 2006 14:59


Дано темата не прерастне в спор ''Кое е по-добро GTI 8V или 1.8 АBS(RP)'' но поне според мен моното има значително по-евтина и по-опростена поддръжка от пълната инж.,доста по-добре понася газифициране,има около 6 пъти по-евтин данък,доста по-рядко са екземплярите с 5 врати...и всичко това при не толкова голяма разлика във вървежа.
Според мен, ако ще е GTI то поне да е 16V.
Един съвет от мен-вземаш парите и купуваш първото читаво VW което намериш(независимо 1.8,1.6GT,2.0GTI8V или 16V) за жалост м/у покупката на втора ръка кола и нова такава има огромна разлика :lol: и човек много-много рядко има възможност да избира.
Успех и късмет!


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Нед 19 мар 2006 15:00


Здравей и от мен.
Не знам какво разбираш по поддръжка на двигателя, но като цяло единственото малко по-скъпо нещо в момента, което се сещам е хубавото масло. Тук, при този тип коли, то е много важно. Като цяло масло 4 л. около 65 лв + маслен филтър 10 лв. И обикновенните Голфове имат хидравлика, така че тук разлика нямат. Преден амортисьор (сток) 1 бр. около 130~150 лв (хубав). Накладки добри ~ 60 лв. Предни дискове мисля че са към 100 лв. Шарнирите разлики няма. Каре около 120 лв с маншони, грес, скоби и т.н.
Да се върна пак на двигателя. 2Е то е с Digifant (аз съм с такъв инжекцион, но на Г2) Казват претенциозен бил и правил проблеми. Особенно с оборотите на празен ход. Да чукам на дърво не е имало проблем, който да е бил наразрешим и то почти без пари. ADY е със Simos инжекцион, по-съвременен, но да ти кажа подробности не знам (той е от 1995 г). Разхода на такава кола както и да я "галиш" под 10 л (бензин) градско, особенно София не можеш да го смъкнеш. Някои разправят митове и легенди как им харчели по 8~8.5 л. Аз не вярвам, все пак е 2000 куб. см и 115 кс. Сега се сетих за още нещо. Тези коли са с 2 бензинови помпи - не са евтини. Има сравнително достъпни цени, но със страшно съмнително качество на продукта.
За другите неща си ги знаеш - 2 секционен фар (според Аутобилд един от най-добре осветяващите обикновенни фарове, не говоря само за VW). Вторият еърбег става сериен до колкото знам след 1996 г .(само за GTI). Спортни седалки (ТИП Рекоро, на някои модификации и оригинални). Това за двете врати, което казва колегата, че провисвали го чувам за първи път, но може и така да е. Вратата на 2 вратия е голяма и тежка. Хубаво е ако има клима колата (аз харесвам климатроник, но Ваското1 само го плюе това чудо).
Успех при покупката! :lol:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Нед 19 мар 2006 15:01


Разхода е една идея по голям от този на 1.8 90коня (на мен ми харчи към 10литра градско, смъквал съм и до 9л), а за подръжката като цяло е по-скъпа визирам следните неща:
- Понеже колата е повече от 100коня и плащаш по-голям данък с около 100лв. повече от автомобил дето е под 100коня.
- Спирачките и окачването са различни и съответно по-скъпи. Спирачните дискове при ГТИ мисля, че са с размери 280 или 288мм, а при обикновенните Голфове са 239-256мм , отзад също имаш дискове.
АБС-а също може да ти създава големи ядове, повече от обикновенните голфове са без АБС и там нямаш такива грижи, а при абс знаеш, че има датчици на всяко колело и други такива неща. Може да ти се наложи да дадеш да речем 200-400лв. за да си вкараш АБС в действие и снего трябва да се внимава

Също така, ако купуваш автомобил с Airbag - гледай той да си е на мястото.

Ако купуваш кола с клима гледай климатика да работи и да е зареден с фреон. За предпочитане е колата да е с климатик вместо с климатроник - защото, ако се прецака троника става лоша работа.

А относно екстрите повечето ГТИ-та са с едно и също оборудване и си имат екстри като: ел.стъкла, ел.огледала, МФА - борд.комп, хидравлика, оборотомер и тн. За този мотор, на който ти си се спрял съм чувал само хубави работи, не върви колкото 2.0 16V 150коня, но това не е болка за умиране.

П.С Брабус ме е изпреварил.


Потребителски аватар
snoopgod
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот snoopgod » Нед 19 мар 2006 15:09


И аз карам гти 8в симос и не мога да слеза градско под 12 /100 :lol: но това е напълно разбираемо-не съм си го взел да се возя а да го карам!!а колкото до овисванвто на вратите/3 вр ми е/ при мен няма нищо подобно 8)


Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Мнениеот emohrisstov » Нед 19 мар 2006 15:10


Мерси много момчета за съдействието, ето за това пиша тук, щото знам че сте пичовеи на вас може да се разчита! :D Забравих да добавя че колата задължително трябва да е с 4(5) врати.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Нед 19 мар 2006 15:13


Ми на мойта са и яко увиснали вратите, но това не е чак толкова голям проблем. Ако ти изпадне читаво ГТИ добра година, състояние и оборудване с три врати не се чуди, аз не съжалявам, че си зех кола с три врати - изглежда по-добре и купето е по-здраво, но ти си знаеш, аз мойта кола си я карам сам и много рядко возя повече от един човек.

Последна промяна от niikoo_1 на Нед 19 мар 2006 15:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Нед 19 мар 2006 15:14


Само в добавка, като казват в повечето форуми (Моля колегите с 16V да не ме нападат сега) 8V никога не умира. Пропуснах да спомена, че тези коли не се купуват от хора, за да ги карат с 80 км или да ускоряват до 100 км за 1 мин, но в повечето случаи колата е в ръцете на някой, който се грижи за нея. А една кола не я е страх от каране, а от лоша поддръжка.


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Нед 19 мар 2006 16:43


brabus написа: А една кола не я е страх от каране, а от лоша поддръжка.

E тва трябва да го разберът веднъж за винаги хората не бързото каране скапва мотора а лошата поддръжка разберете го!!!!


Потребителски аватар
marrs
Мнения: 326
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот marrs » Нед 19 мар 2006 17:55


Значи и аз напълно подкрепям колегата , че една кола не се скапва от каране а от лоша потдръжка . Относно въпроса 1.8 или 2.0 - 115 коня и аз биах решил първо да си взимам 1.8 но като се качих ГТИ просто се отказах от 1.8. Основен плюс на ГТИ са фабричните екстри и здражия мотор . Разликата в разхода на бензин е почти никакава . ГТИ е по-стабилно заради спортното окачване и вози твърдичко , но от това идва удоволствието от спортното каране .


Потребителски аватар
angel.1
Мнения: 220
Регистриран на: Съб 24 сеп 2005 12:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот angel.1 » Пон 20 мар 2006 7:24


marrs написа:Значи и аз напълно подкрепям колегата , че една кола не се скапва от каране а от лоша потдръжка . Относно въпроса 1.8 или 2.0 - 115 коня и аз биах решил първо да си взимам 1.8 но като се качих ГТИ просто се отказах от 1.8. Основен плюс на ГТИ са фабричните екстри и здражия мотор . Разликата в разхода на бензин е почти никакава . ГТИ е по-стабилно заради спортното окачване и вози твърдичко , но от това идва удоволствието от спортното каране .
А защо тогава колегата да не си вземе едно ГТ,екстри като на ГТИ-то а пък ниски данъци. :wink:Да добавя само,че както почти няма разлика между разхода на бензина ,така почти не се усуща разлика и във вървежа.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта