Блокирал компресор на климатроник Б5

Техническа и сервизна информация за Passat
sklimoto
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
Автомобил: Passat 9 Elegance
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5--Решено

Мнениеот sklimoto » Пет 22 май 2009 13:01


Проблема е отстранен.
Нов компресор Дензо-800лв с отстъпките.
Зареждане.Почистване и всичко останало-160лв.




dewey
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот dewey » Пет 22 май 2009 18:37


Моя продължава старата песен на нов глас. Вчера му смениха клапата на компресора климата си бачкаше пак що годе нормално... НО днес пак удрям джакпота, не духа студено... Вече и аз незнам какво да правя НЕРВИ, НЕРВИ и пак НЕРВИ. Иде ми да го засуча тоя климатроник у некое дере направо...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот zfa159 » Пет 22 май 2009 21:34


dewey написа:Моя продължава старата песен на нов глас. Вчера му смениха клапата на компресора климата си бачкаше пак що годе нормално... НО днес пак удрям джакпота, не духа студено... Вече и аз незнам какво да правя НЕРВИ, НЕРВИ и пак НЕРВИ. Иде ми да го засуча тоя климатроник у некое дере направо...

Познато...колегата kretenia имаше същия проблем с тая работа.
Често след като се потроши стария компресор остават буклуци в системата и задръстват новия....дори да го промиваш 1-2-3-5 пъти рядко се оправя.С времето тези буклуци се събират на две възлови места - на капилярната тръбичка горе преди изпарителя и на цедката на клапана на компресора....чистиш няколко пъти и обираш буклуците от системата...след това нещата заспиват.
Ако системата не е имала масло може да са се отвърнали пластините в компресора (пластинчати клапани се водят) и оттам да идва проблема...ама без да се гледа на машина трудно може да се коментира.
Принципно проблема с другия Пасат беше същия - пълниш системата и тръгва идеално....до след известно време...после пак спира...а фреон си има....теглиш го,вакуумираш,пълниш - заработва.
След това същия процес го комбинирахме с почистване на капилярката и цедката на клапана....и засега май решихме проблема :)


dewey
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот dewey » Пет 22 май 2009 23:29


Тази цедка и капилярка къде се намира? Има ли начин аз да ги почистя?


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот BRUKLLIN » Съб 23 май 2009 1:53


Борислав Андреев написа:Извинявам се,че ползвам на колегата темата,но...!
Как да сменя ремъка на компресора на климатика?
От къде се разхлабва и натяга?

:?:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот zfa159 » Съб 23 май 2009 9:58


dewey написа:Тази цедка и капилярка къде се намира? Има ли начин аз да ги почистя?

Да,можеш да ги почистъиш ти....ама трябва да си измъкнеш фреона и да си го налееш полсе пак...което май няма как да си направиш сам.
Капилярната тръбичка е горе в една снадка до акумулатора....като махнеш отгоре кората гледаш в страни има една гайка на тръбата за високото налягане....развиваш гайката и вътре е капилярката....съответно я вадиш,почистваш добре и слагаш обратно на място...ама не трябва да има фреон....щото изфирясва.
ЗА клапана на компресора - би трябвало да е Denso...при тях клапана е отдолу на самия компресор на една зегерка....ам пак не трябва да има фреон.
По повод питането на колега - идея нямам колега понеже не съм се занимавал с демонтаж/монтаж на този компресор и не съм гледал захвата му как е.Огледай - трябва да има някакъв начин да се регулира...просто незнам и затова не мога да ти помогна :(


dewey
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот dewey » Съб 23 май 2009 16:20


Днес уж го оправиха бачка си 6.5 градуса на духалката показа. Ама там климатикчията каза, че имам някакво запушване на реостата(до акумулатора там нещо си) и за да го оправят трябвало да се свали таблото. Има ли нещо такова че много ще ми дойде вече... Климатроника е марка BEHR

П.п. zfa159 Бате казвам ти едно голямо БЛАГОДАРЯ!!! Че се занимаваш с моите глупости. Като дойда у София имаш бира от мен!!! :drunk :drunk


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот zfa159 » Съб 23 май 2009 23:45


Реостат....е такова чудо няма :)
Може да е пресостат...ама той май не седи там...вътре под таблото имаш само изпарител....вътрешния радиатор за охлаждане на въздуха...ама той ако се запуши няма да имаш такива показания на температурата.
При акумулатора има само една капилярна тръбичка...която редуцира високото налягане към ниско и го подава към изпарителя...от изпарителя пък излиза една дебела тръба с ниско налягане...кояот минава през едно нещо,наречено акумулатор (дехидратор ама в изпълнение в система с капилярна тръбичка) и отива към компресора.
Успех!


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот bobcho » Нед 24 май 2009 22:55


Ако така си поддържаш и двигателя и ходовата част....радвам се,че не съм на мястото на колата ти ;) ...илид двигателя заслужава смяна на масло и антифриз...а компресора не?

Много пъти съм си патил от от "пипането" на работещи неща.Затова му дадох този отговор на колегата.При работеща на 6 система ... не виждам смисъл да си създава главоболия да проверява компресора дали има масло и т.н.В ръководствата дават само смяна на дехидратор на 2 години и на филтър на купето.При необходимост и неработеща добре система съответно си се отстраняват проблемите.

А за моята кола.... има хора от форума, които могат да ти потвърдят, че съм меко казано откачалка на тема подръжка на моя Пасат.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот bobcho » Нед 24 май 2009 23:29


Борислав Андреев написа:
Борислав Андреев написа:Извинявам се,че ползвам на колегата темата,но...!
Как да сменя ремъка на компресора на климатика?
От къде се разхлабва и натяга?

:?:


Изображение

На схема 6.1 - ролка номер 10 е обтяжна.Чрез нея става смяната на ремъка.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот zfa159 » Нед 24 май 2009 23:59


bobcho написа:
Ако така си поддържаш и двигателя и ходовата част....радвам се,че не съм на мястото на колата ти ;) ...илид двигателя заслужава смяна на масло и антифриз...а компресора не?

Много пъти съм си патил от от "пипането" на работещи неща.Затова му дадох този отговор на колегата.При работеща на 6 система ... не виждам смисъл да си създава главоболия да проверява компресора дали има масло и т.н.В ръководствата дават само смяна на дехидратор на 2 години и на филтър на купето.При необходимост и неработеща добре система съответно си се отстраняват проблемите.

А за моята кола.... има хора от форума, които могат да ти потвърдят, че съм меко казано откачалка на тема подръжка на моя Пасат.

За дехидратора и аз съм на мнение,че не е нужно да се сменя....понеже ако системата не е пробита,отворена или празна влага вътре почти няма....съответно ако се обслужва както би трябвало на 2-3 години при източването на фреона и маслото от системата от нея се вадят и всички други газове и течности...включително и влага...което удължава живота и на дехидратора и на системата като цяло :)
За обслужването е нормално да не пише в сервизната документация на колата...ама там не пише също,че през гумените маркучи на автомобилната климатична система влиза влага (абсорбират я малко или много) а през снадките неминуемо се губи съвсем малко количество фреон....съответно за 2-3 години се появява влага в системата (съвсем малко ама я има...и задачата на дехидратора е точно да я обира) и се губи до 40-50% от фреона....което вече си налага да се обслужва.
Моята кола работеше безупречно без капка масло в системата и с половината количество фреон....което не значи,че е полезно за нея...ама си работеше :)
Принципно ако се прави на машина и от някой дето знае какво прави риска да стане по-зле отколкото е било е никакъв :)
Не приемай изказванията ми като някакъв вид заяждане с теб или по принцип...просто споделям това,което знам,това,коеот пише по дебелите книги за климатични уредби и това,което виждам по колите на хората (90% от новия внос нямат ама грам масло в системата,другите 10% и фреон нямат повече от 10-20% от количеството)..рядкост е добре обслужен климатик дори на коли от 2000-та насам :) ..аз лично не бих си карал колата без да знам дали има масло във фреона....понеже един компресор струва една торба с пари а лошото е,че не се и намират лесно читави 2-ра ръка (на един Голф 3 смених 6 докато намеря читав,който хем да вдига налягане хем да не тече :) ).
Иначе...всеки си решава сам...ама VW едва ли имат против да продадат компресор за 1700лв като резервна част....което е достатъчен мотив да не напишат в книгата,че трябва да се прави профилактика на 2-3 години за количеството масло и фреон....
Иначе да,маслото е синтетично и принципно му дават доживотна гаранция без промяна на качествата...фреона и той не може да си измени качествата...ама факта е,че се губят от системата с течение на времето...което вече е проблем,който налага обслужване през определен времеви интервал.
:beer


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот BRUKLLIN » Пон 25 май 2009 23:32


bobcho написа:
Борислав Андреев написа:
Борислав Андреев написа:Извинявам се,че ползвам на колегата темата,но...!
Как да сменя ремъка на компресора на климатика?
От къде се разхлабва и натяга?

:?:


Изображение

На схема 6.1 - ролка номер 10 е обтяжна.Чрез нея става смяната на ремъка.

Благодаря много колега!


ефенди
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 13:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот ефенди » Чет 04 юни 2009 11:49


колеги и на моя б5 нещо му има на климотроника..майстора вдигна капака..пипна тръбата,която влиза в купетоъ била ледена -фреон имало-пипна другат,която излиза от купето топла..и каза че имало някаква игла ,която след каго се сложела в коресилин тръгвала,но не се знаело дали може да се свали без да се свали таблото-не знам клапа ли да го нарека или нещо друго..благодаря на всички ,които биха ми отговорили..


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот zfa159 » Пет 05 юни 2009 10:12


ефенди написа:колеги и на моя б5 нещо му има на климотроника..майстора вдигна капака..пипна тръбата,която влиза в купетоъ била ледена -фреон имало-пипна другат,която излиза от купето топла..и каза че имало някаква игла ,която след каго се сложела в коресилин тръгвала,но не се знаело дали може да се свали без да се свали таблото-не знам клапа ли да го нарека или нещо друго..благодаря на всички ,които биха ми отговорили..

:screwy
Кореселин....тя е пластмасова...ще и разкажеш играта...пък и от нея трудно може да постигнеш точно такъв ефект..не и ако не е скъсана...
Принципно под таблото няма нищо..имаш една капилярна тръбичка (въпросната),която контролира притока на фреон към охладителния радиатор в купето...тя може да се скапе по два начина :
-да се запуши (много финна цедка е) при кето топлата тръба е зверски вряла а студената е горе-одолу с нормална температура.
-да се издъни - тогава топлата тръба е що годе топла и студената и тя....губи се налягането в системата.
Съответно корселина е 3-тия начинд да се скапе...като се замисля :dummy:
Пък и е хубаво да се закачи на машина и да се видят наляганията - то ще си каже какво му е.
А този човек нали пипа тръбата за към изпарителя преди гайката (до акумулатора)...понеже след гайката трябва да е толкова студена,че да му залепне ръката ;) .Преид гайката е областта с високо налягане и там трябва да е топло...а след нея е областта с ниско налягане и разпрашен фреон....където е зверския студ...и е нормално дебелата тръба да е малко по-топла от тънката ама след гайката.
Я го гледай внимателно какво пипа ;)


Потребителски аватар
pronobis
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 13 апр 2008 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Блокирал компресор на климатроник Б5

Мнениеот pronobis » Пет 05 юни 2009 10:18


Стефане, за това което говориш, може и да си прав.
Но казанчето за спирачната течност и това за хидравличната течност при Ваското точно с кореселин и морска сол ги чистехме и лъснаха като нови, а и нищо им няма - и двете са пластмасови. Просто се сетих, като прочетох написаното от теб. Вероятно си зависи от вида пластмаса... :roll:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта