Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Пон 08 юни 2009 9:41


здравейте, от известно време насам ми попадна голф с много здрав и запазен 1Z, мотор, та се чудя как да го счупя по-бързо :)
майтапа на страна :)

колата е часовник в момента, само с чипче и си върви прилично (тука сега много хора ще се намесят, колко пък прилично да върви тоя болен кон, е за мойте разбирания и предвид че ми е първа кола, върви даже повече от колкото трябва :))

ще ми се да тръгне малко повече без да се набиват яки пари, но държа да подчертая, че колата е за всеки ден и трябва модовете да са такива че да не я съсипят бързо, не ми е 3та кола да я карам на рапатрак до писта и там да се повозя малко, карам я всеки ден за да отида на работа и ми е нужна, не само за кеф

та, това което сам ще си направя е, ще сложа някой хубав панелен филтър, и ще увелича диаметъра на генерацията с 1см примерно, смятам да сложа и някой по-голям кулер, се такива ефтини работи

искам каквото може с това турбо да се получи, повече не



такааа, това лирично отклонение май беше излишно, ама айде, написах го, няма да го трия сега,

въпрос номер 1:
стават ли разпръсквачите от тези 110кс мотори - AFN, AHF, ASV, AVG за директна замяна на разпръсквачите в 1Z мотора ?

въпрос номер 2:
ако стават и ги подменя както си е в момента колата, с чип без специални настройки за по-голямите дюзи/разпръсквачи, ще има ли положителен ефект върху вървежа или не ?

въпрос номер 3:
какво може да се очаква спрямо сегашната ситуация или като цяло да не се занимавам с глупости? ако на фона на останалата конфигурация на мотора, замяната на дюзите/разпръсквачите няма да промени нищо или разликата във вървежа ще е нищожна, то по-добре да не се занимавам

въпрос номер 4:
ако сменя дюзите/разпръсквачите, след това кой може да ми направи читав софтуер и колко ще ми струва?
да се бутне турбинката там до колкото може да си държи 1.1-1.2 да се махнат екологии разни дето я запушват в ниските и да се земе предвид повечето гориво от новите дюзи/разпръсквачи


въпрос номер 5:
много ли ще започне да харчи колата ? в смисъл след чипа харченето си остана същото, само дето върви доста повече, ако сега колата започне да харчи от 6 на 12 то малко се обезмисля цялата процедура, какво да очаквам ? отворите са приблизително 10% по-голями респективно разхода да скочи с литър примерно или ?


въпрос номер 6:
има ли смисъл въобще от смяна на разпръсквачите/дюзите или тези с които е колата в момента спокойно могат да осигурят нафтата за въздуха който може да вкара тази турбина ?


общо взето всякакви идеи за подобряване на вървежа на това свежо моторче са добре дошли, стига да не са свързани със много разходи и да не са много вредни за мотора


аз поне както ги поглеждам нещата, няма да е нещо фрапиращо защото не искам да сменям турбото, до колкото прочетох то е и почти невъзможно тъй като колата не може да управлява турбо с променлива геометрия, много изчетох от тук и от препратки в други форуми, останах с впечатлението че хората които знаят са си едни и същи във всички форуми :)



благодарности предварително

Последна промяна от Kung_Fu_Panda на Пон 08 юни 2009 11:19, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Andonov » Пон 08 юни 2009 10:42


отговор 1: стават

отговор 2: минимален

отговор 3 и 4: трябва да смениш софта за да има ефект - свържи се с Brezel

отговор 5: разхода почти не се променя

отговор 6: това ти го решаваш. и старите могат да ти осигурят почти същото гориво но времето на впръскване е друго а от там и вървенето


Потребителски аватар
HeadshooteR
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот HeadshooteR » Пон 08 юни 2009 11:39


Колеги понеже съм любопитен и горд притежател на сащия мотор след тази манипулация (смяна на дюзи и чип ),
каъв ефект може да се очаква от към мощност ?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Andonov » Пон 08 юни 2009 12:01


Ще вървиш с една идея по-добре от ПД130 коня


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Пон 08 юни 2009 12:44


andonov, за пореден път благодаря

имам човек който може да ми намери дюзи но трябва да избира от дюзи в насипно състояние, и ме пита как да определи кои са? по какво може да се отличат? който е свалял и ги познава как изкглеждат ще съм много благодарен, или ако някой знае номер на дюза за който и да е от 110 ваг моторите, нека драсне

поздрави


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Brezel » Пон 08 юни 2009 15:11


ако питаш за разпръсквачи само ето ти номерчето

DSLA150P520

справка от тук :
http://www.diesel-club.com/shop/product_info.php?cPath=23_28&products_id=43&osCsid=17f34acd347b038bd062f088a3ff3274


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Пон 08 юни 2009 16:50


я какъв готин сайт, такааа,

кой вариант е по-добре разпръсквачи от 110ка 205 или тези :
http://www.diesel-club.com/shop/product ... 88a3ff3274

??

да не му дойдат голями 216, да не земе да ми прегрява или други неприятни ефекти или всичко зависи от софтуера след това?

има ли някой пробвал подобни разпръсквачи на 90ка ?

брезел, можеш ли да направиш читав софтуер ? кои разпръсквачи да сложа, има ли смисъл от 216 или и 205 са пре-достатъчни за това моторче?

ако си карам колата леко през повечето време и тук там само си я понастъпвам нали няма да има проблем ??

поздрави


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Brezel » Пон 08 юни 2009 18:02


турбината няма да можеш да надуеш над 1 бар. просто МАПа ти е 2000кПа и нестава повече. :? с 1 бар буст ше ти требват 205 um дюзи. Ако слагаш 216 ти требва голема турбина примерно VTG турбо обаче требва да смениш ЕКУто което значи доработки по инсталацията. след това да вземеш вакуум (има разни дребулии по него също) Попмата ти е друга (авансатора) и пак няма да е като 110 коня мотор. Абе разправия.

Като гледам условията които си позтавил от към исдръжливост и т.н. вземай 205 и не му мисли. За софт е ясно че мога да направя но моля да ме питаш тия неща на лични че ше излезе реклама а не обичам да рекламирам в нормални теми.

все пак хубаво премисли какво искаш да правиш и дали ше си заслужава.


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Пон 08 юни 2009 18:46


точно така, не искам да сменям турбини и компютри --едит: а и еку-то май не мога да сменя, колата има мобилайзер, и с друго еку нема да палне май ?? или бъркам ??

виж тук:

http://farm3.static.flickr.com/2434/357 ... 86da_o.jpg

, имах проблем преди време та се наложи да науча ваг-ком какво е, и мисля че мап сензора ми е до 2.5 мпа, като махнеш 950~ атмосферно значи до 1.5 трябва да лови ?

то в момента ми надува над 1, 1.1 мисля поне така на око по графика до там ходи

по твои писания някъде из форумите четох, че тази турбина не е за толкова високо налягане, но на 1.2 например може ли да деяни за постоянно ?? + дюзите 205 или 216 вече които ти посъветваш за 1.2 ако мислиш че това турбо ще деяни ??

това което искам е макса без да сменям турбина и компютър, предвид че мапа ми е до 1.5 вече оставям на хора като теб да предценят колко налягане и какви разпръсквачи, 205 ли, 216 ли :roll: , умея да карам леко, но искам като натисна за момент, да знам че това е макса на колата и няма какво да се направи повече с това турбо

цялата трудност пада върху софтуера според мен, там вече ти ще кажеш как ще станат нещата.

едит: а от по-голям кулер и по-широка генерация ще усетя ли нещо или такъв болен кон като 1Z няма да се възползва ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 08 юни 2009 19:02


Как да е само до 2000 сензора на 1З.Моя лично съм го гледал как показва 2200-2400 като направих байпас на Н75 :lol:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Brezel » Пон 08 юни 2009 19:52


на почти всички 1З е до 2000 Кпа. твоята е по нова кола доколктоо помня май беше 96та година нали ? 1З ли си или аху. турбото на 1З не понася повече от 1.1 (даже от 1.0). Загедайсе че колегата иска да му вървиколата без да има никво натоварване и опастност за частите


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Brezel » Пон 08 юни 2009 19:57


Аз въпреки всичко съм за 205 дюзи по ефтини са и пасват на това което желаеш. Везможно е да ти е до 2500 Кпа мапа. Всъщност щом казваш няма да споря фактите говорят mhihi но въпреки всичко ако искаш да си караш надеждно колата и без да и трепериш не е добре да надуваш над 1 бара (макс 1.1) можеш ли да ми пратиш лог файл от сегашните настройки н аколата. примерно 1ви и 11ти канал. софтуера е лесен не му мисли. филтър генерация кулер винаги можеш да сложиш но след като не е мнго силно тунингована колата ше е по скоро гъзария отколкото ефект.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Andonov » Пон 08 юни 2009 20:55


Rabbit_TDI написа:Как да е само до 2000 сензора на 1З.Моя лично съм го гледал как показва 2200-2400 като направих байпас на Н75 :lol:


На първите 13 мапа е до 2000. След това минават на 2500.
А за теста не се прави байпас а само се разкача или червения или синия маркуч, което е най-лесно.


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Пон 08 юни 2009 21:16


хммм, начи общо взето със сток турбо толкова, малко ме разколебахте

ще кача лог фаил тогава, пък пак ще мислим
някакви изисквания към лога ? предавка обороти ?

3-та пълна газ от 2500 до 3500 ли беше нещо като стандарт ? (кой знае какво съм чел и аз и ми е останало в главата)


имате ли наблюдения само чипнат 90 тди в сравнение с чипнат за по-голямите разпръсквачи 90 тди , дали се усеща разлика, има ли смисъл? конкретно сравнение едва ли някой е правил, но хората с опит поне предположение да дадат ?
щото ще се метнат 500-600лв, да не ги хвърля в кофата ?





офтопик: а по яко турбо с wastegate няма ли, всички ли са с променлива геометрия


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Golf 3 TDI 90 - 1Z - смяна разпръсквачи - няколко въпроса

Мнениеот Brezel » Пон 08 юни 2009 21:47


Kung_Fu_Panda написа:някакви изисквания към лога ? предавка обороти ?


http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=15



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта