проблем с охлаждането на голф 1,9д

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
nightdriver
Мнения: 82
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 9:52
Автомобил: golf 3 1.9D + golf 2 1.8i sincro
Двигател: 1 Y 1993 + 1 P 1989
Местоположение: banlieu parisienne

проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот nightdriver » Нед 07 юни 2009 11:24


здравейте колеги,
нов съм във форума,търсих в търсачката,но не си открих проблема и надявам се да помогнете
октомври си купих голф3 1,9д и продавача ми каза,че е сменил гарнитура на главата, проверка на същата е правена /показа ми документ/,но колата продължава да загрява и човека за по лесно,свързва вентилатора да върти постоянно на 1ва степен!
аз все пак купих колата надявайки се да е от водната помпа. зимата имах парно,но не достатъчно, колата не загряваше изобщо,изключих перката и стигнах до термостата,който липсваше. сложих нов,започна да загрява,но започна и да хвърля водата,когато работи дълго време на място,парното взе да изчезва,обезвъздушавах и т.н. свалих водната помпа да я проверя и беше добре,не беше превъртяла. маслото не е смесено с вода и във водата няма масло!
сега,за да мога да ползвам колата отрязах новия термостат и карам със студен мотор,но при големи задръствания и много градско загрява над 100°! като и дам газ на място започва да вдига нивото на водата при отворена капачка на разширителния съд! иначе маркучите не ги намирам за твърди и колата си има ряз! моля за съвет




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот emo-gar » Пон 08 юни 2009 21:48


Едно знам със сигурност:без термостат на извънградско тоя мотор не отлепва стрелката от белия сектор!Със термостат загрява до 90* след едно 6-8км градско в София.Проверти си за всеки случай следните неща:ремъка на водната помпа да върти същата по посока на Ч.С.!(не питай защо..),наблюдавай за течове от тъй-наречените "фланци" или пластмасови щуцери накичени по главата,провери(чрез сваряване)работата на термо-ключа за степените на перката(това с чешмяна вода е почти невъзможно,ползвай масло или пистолет за горещ въздух,съответен контролен термометър).Дали не е сменян радиатора с по-малък?На отворена капачка ще ти хвърли водата при загряване!-системата е като тенджера под налягане!!Проверка на сензора за температура(зелен пръстен)-това с външен термометър(да речем "лазАрен").За сведение :термостат 87*,първа степен на перка 92-95*,втора степен 98-102*(последното не съм го виждал да се случва досега),системата трябва да побере не по-малко от 6л.течност,при запалване на студен мотор провери дали "пикае"от малкото маркучле на разширителния съд.
Ако това е в ред,провери за "надуване" към водна система,не е нормално да хвърля водата иначе


nightdriver
Мнения: 82
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 9:52
Автомобил: golf 3 1.9D + golf 2 1.8i sincro
Двигател: 1 Y 1993 + 1 P 1989
Местоположение: banlieu parisienne

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот nightdriver » Вто 09 юни 2009 12:40


благодаря колега за отговора!
течове нямам никакви, малкото маркучле връща вода в разширителния, но много слабо на пресекулки почти нищо, но като и дам газ струйката леко се усилва- от това следвало ми казаха, че водната помпа била добре.
иначе за ремъка, не виждам как мога да го объркам- тя се задвижва от ангранажния ремък!
друго, което намирам странно е, че колата е без термостат и все пак долния маркуч на радиатора дълго време остава студен! а колкото до перката, стария собственик е вързал директно жиците през едно реле и бушон, за да работи нон-стоп? дайте ми схема, за да си вържа както трябва и ще сложа нов термостат и да видим?
за радиатора ми се вижда оригинален /пасва си навсякъде точно/
незнам дали е сложил нови болтове на главата, дали може и от това да ми прави номера? нямаше ли да пресече масла и води? благодаря


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот fox_vt » Вто 09 юни 2009 17:58


може и да греша но малкото маркуче не трябва да спира да връща вода,а тва на пресекулки и даже хич ми е мн съмнително.Или има нещо запушено някъде или виж дали наистина ремъка е сложен правилно някой ако има схемата за твойта кола да ти я покаже


salama
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот salama » Сря 10 юни 2009 8:16


Здравей колега.Абсолютно съм сагласен с колегите.Това което е направил продавача за да си реши проблема с пускане на допълнителни кабели и принудителна постоянна работа на перката-(не е решение,а временна интервенция) ,просто не му се е занимавало или той го знае проблема и не ти го казва.Бих те посъветвал да започнеш на принципа на елеминирането и това е най сигурния начин да достигнеш до болното място,който според мен се крие в задръстена(затлачена) охладителна система.Желателно е да се пробваш да замениш радиатора с друг за проба,ако не е в радиатора -продават се химии например на LIQUI MOLY за почистване на охлаждаща система (имаи в предвид че това е нож с две остриета,защото е на киселинна основа за премахване на образувалият се накип,и има вероятност да избие от слбите места-метални връзки,където с годините са корозирали и само този накип ги е държал).Това с химията е най мързеливия начин,но поне аз всяка година правя тази интервеция.Пробвай да вземеш някой радитор от морга с уговорката за връщане.


nightdriver
Мнения: 82
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 9:52
Автомобил: golf 3 1.9D + golf 2 1.8i sincro
Двигател: 1 Y 1993 + 1 P 1989
Местоположение: banlieu parisienne

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот nightdriver » Сря 10 юни 2009 11:25


salama написа:Здравей колега.Абсолютно съм сагласен с колегите.Това което е направил продавача за да си реши проблема с пускане на допълнителни кабели и принудителна постоянна работа на перката-(не е решение,а временна интервенция) ,просто не му се е занимавало или той го знае проблема и не ти го казва.Бих те посъветвал да започнеш на принципа на елеминирането и това е най сигурния начин да достигнеш до болното място,който според мен се крие в задръстена(затлачена) охладителна система.Желателно е да се пробваш да замениш радиатора с друг за проба,ако не е в радиатора -продават се химии например на LIQUI MOLY за почистване на охлаждаща система (имаи в предвид че това е нож с две остриета,защото е на киселинна основа за премахване на образувалият се накип,и има вероятност да избие от слбите места-метални връзки,където с годините са корозирали и само този накип ги е държал).Това с химията е най мързеливия начин,но поне аз всяка година правя тази интервеция.Пробвай да вземеш някой радитор от морга с уговорката за връщане.


здравей колега,
ако пусна химията, тя няма ли да почисти и радиатора в смисъл да избегна свалянето му?


salama
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот salama » Сря 10 юни 2009 17:56


Принципно погледнато ще почисти-само накипа но ако има наслагвания от тип-кал с цвят ръжда :не ще ти помогне,защото те са са на самото му дъно вече отложени.Може и друго да пробваш-сваляш въпросния радиатор и с вода под налягане да се опиташ да го почистиш - с друсане пак вода и тн. докато от него потече чиста водичка.От проба глава не боли.Но ти казах вземи работещ радиатор (имам в предвид от работещ безпроблемен автомобил за да си сигурен в радиатора и пробваи да разбереш дали там ти е проблема).Успех


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот emo-gar » Чет 11 юни 2009 21:25


nightdriver,аз под 1.9D разбирам мотор 1Y,но щом казваш че помпата се върти от ангренажа ,значи е друг двигателя...и може да има други подробности.Я напиши кода на моторетката за яснота


nightdriver
Мнения: 82
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 9:52
Автомобил: golf 3 1.9D + golf 2 1.8i sincro
Двигател: 1 Y 1993 + 1 P 1989
Местоположение: banlieu parisienne

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот nightdriver » Пет 12 юни 2009 3:20


emo-gar написа:nightdriver,аз под 1.9D разбирам мотор 1Y,но щом казваш че помпата се върти от ангренажа ,значи е друг двигателя...и може да има други подробности.Я напиши кода на моторетката за яснота


здравей,
така де, 1Y е мотора, ангранажния ремък с гладката си повърхност натиска шайбата на помпата и я задвижва? или се бъркам? утре ще погледна и ще пиша


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот emo-gar » Пет 12 юни 2009 21:08


Или това не е ангренажния ремък,или нещото не е водна помпа.След малко ще кача снимка на шайбата и ремъка
Виждат се шайбата на помпата и генератора
Изображение


nightdriver
Мнения: 82
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 9:52
Автомобил: golf 3 1.9D + golf 2 1.8i sincro
Двигател: 1 Y 1993 + 1 P 1989
Местоположение: banlieu parisienne

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот nightdriver » Нед 14 юни 2009 18:46


emo-gar написа:Или това не е ангренажния ремък,или нещото не е водна помпа.След малко ще кача снимка на шайбата и ремъка
Виждат се шайбата на помпата и генератора
Изображение


значи колега, нека оставим настрана ангранажния ремък, заблудил съм се!
обаче днес видях, че пистовия ремък при мен минава над шайбата на помпата и съответно помпата се върти НАЛЯВО, обратно на часовника??? тук ли ще е ключа за бараката? въртейки се обратно, лопатките не загребват добре водата и дебита намалява? това ли ще е?


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот KirilGeorgiev » Нед 14 юни 2009 20:19


Обратно на всякаква логика този ремък работи с гладката си част по назъбената на помлата.


nightdriver
Мнения: 82
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 9:52
Автомобил: golf 3 1.9D + golf 2 1.8i sincro
Двигател: 1 Y 1993 + 1 P 1989
Местоположение: banlieu parisienne

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот nightdriver » Пон 15 юни 2009 1:26


KirilGeorgiev написа:Обратно на всякаква логика този ремък работи с гладката си част по назъбената на помлата.


колега чакай малко, че съвсем се обърках!
от снимките на емо-гар, виждаме, че ремъка задвижва помпата минавайки под шайбата значи надясно и то с каналите си, което е нормалното, а при мен ремъка минава над шайбата, задвижвайки я с гладката си част и наляво!


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот milenski_77 » Пон 15 юни 2009 8:27


Незнам как е при 1Y, но при AAZ е точно така.Помпата е с гладко колело а се задвижва от каналите на пистовия ремък.
Явно там ти е проблема колега.Оправи си ремъка и ще се оправят нещата.Преди време един колега имаше същия проблем.


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: проблем с охлаждането на голф 1,9д

Мнениеот ShoGo_GTI » Пон 15 юни 2009 22:02


Момчета какви са тия модификации на 1Y и AAZ ?
Моя голф и на баща ми пасата са съответно със 1Y и AAZ и на двата мотора водната помпа е заедно с помпата на хидравликата на волана на трапецовиден ремък, това наистина и при двата мотора, а на пистовите ремъци са съответно
при голфа - генератор и колянов вал
при пасата - генератор, компресора на климатика и колянов вал.

И при двете коли независимо как се и къде се карат никога несъм ги виждал да вдигнат по уред над 80 градуса, даже повечето време на 70 стоят.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта