Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
Въпросчето ми към вас е следното, има ли начин как да се измери напрежението на ламбда сондата? Колицата е с RP мотор, 90 кончета Показанията които показва уредът спрямо сондата как се гледат, при включена сонда към EKU ,или при изключена от EKU??? Изключително ще съм благодарен ако някой от вас има работеща сонда и опише показанията си на газ и на бензин. Искам да подчертая че на газовата имам симулатор на сондата и за това нямам грешки в EKU.Колата работи перфектно на газ. Но защо се дави на бензин? Всичко го свързвам с ламбда сондата. Мненията ви ще ми бъдат от полза, понеже имам съмнения че лабда сондата е дала фира. Това е защото от 3г. карам само на газ и въобще не съм я пробвал на бензин, а като включих на бензин ужассссссс. Черен пушек, обогатена горивна смес, въобще АД. Вчера развих сондата и какво да видя, всичките отвори бяха се задръстили с това от газта, беше станало като керамика. Съответно я почистих, почти идеално и я монтирах отново, но няма резултат. Пробвах и това с бензина, източих мизерията от резервоара и налях пресен бензин резултата е същия.
Извода от цялата тази история според мен е че ламбда сондата казва че горивото е бедно и EKU започва да набива повече гориво, и целия резултат е че колата се дави от бензин.
Предварително ви благодаря за компетентните мнения!!!
Извода от цялата тази история според мен е че ламбда сондата казва че горивото е бедно и EKU започва да набива повече гориво, и целия резултат е че колата се дави от бензин.
Предварително ви благодаря за компетентните мнения!!!
- pronobis
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
Намери някой около Сливен с ВАГ-КОМ и ламбдата ще си каже всичко.
Иначе, аз като взех моя Пасат, от газта беше заминала ламбдата и я смених с нова - след като видяхме на диагностиката, че е умираща птица.
Имай предвид обаче, че продължавайки да караш на газ и новата ламбда ще я убиеш - е не веднага, но това й е бъдещето... Газта направо си ги изпича. Или поне така на мен ми каза един от клубните мастери, а аз му имам доверие.
Иначе, аз като взех моя Пасат, от газта беше заминала ламбдата и я смених с нова - след като видяхме на диагностиката, че е умираща птица.
Имай предвид обаче, че продължавайки да караш на газ и новата ламбда ще я убиеш - е не веднага, но това й е бъдещето... Газта направо си ги изпича. Или поне така на мен ми каза един от клубните мастери, а аз му имам доверие.

-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
Бъди сигурен че е ламбдата ,преди да предприемеш нещо , имах същия проблем . Сутрин паля колата след 15-20 секунди започват да излизат едни черни кълбета дим , мирише ужасно колата не се виждаше от дим . Когато я обърна на газ всичко изчезваше . Проверихме я с кодочетец изкара 6 грешки 5 от синия датчик за температурата и една от ламбда сондата . Сменихме датчика но пушенето си остана
, изтрихме и другата грешка но никакъв ефект . Проблема ми се оказа че маркуча за остатъчното гориво което се връща в резервоара е задръстен и не връща нищо . Изчистих си помпата и маркуча почти се оправи положението .Тук таме все още пропушва но не се притеснявам за това преди беше ад .Разбрах че маркуча е задръстен когато отварях резервоара . Докато изкарам маркуча плисна гориво под налягане ,а според мен не би трябвало да е така .ТАка че преди да правиш нещо бъди сигурен , ако имаш познат пробвай с друга Л сонда , поне ще си сигурен 


- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
Значи реших да си купя нова ламбда сонда, понеже мисля че е консуматив и трябва да се смени. Но не знам каква марка да взема, казват че NJK били за нашите автомобили. Вашите мнения какви са, някой купувал ли е сонда и каква????
- pronobis
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
Аз взех на BOSCH, с подгряване. Има обаче и доста по-евтини варианти, във форума е дискутирано.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
Коя година ти е РП-то? На моя не ползвам сигнал от Лабда сондата и нямам проблем!При изключена букса на сондата Електр.блок сам си дава 0.45в/стандартна стойност за оптимална смес/.Наистина при работа на бензин ще дава завишен разход,но ти пък караш на газ!И да купиш нова сонда тя няма да изкара дълго! 

- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
pas1.8mi написа:Коя година ти е РП-то? На моя не ползвам сигнал от Лабда сондата и нямам проблем!При изключена букса на сондата Електр.блок сам си дава 0.45в/стандартна стойност за оптимална смес/.Наистина при работа на бензин ще дава завишен разход,но ти пък караш на газ!И да купиш нова сонда тя няма да изкара дълго!
Значи колега RP-то е 92год. , и мисля че сондичката е доста умряла, понеже ми дава 0.135 волта при разкачена букса (а и мисля че не е сменяна доста преди да взема колата). А от EKU на кабелчето има 0.5 волта, също при разкачена букса. Измайсторих си Ламбда монитор, и отчетох много лоши резултати съвсем малко премигва единия светодиод. Със сигурност е заминала, а и за три годинки съм навил над 70 000км. До колкото знам сондичката има и някакъв живот (май беше около 100 000км. не съм сигурен)
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
А след изключване на Ламбда сондата и Ресет на Компютъра пак ли пуши черно?Без сондата прави ли ти проблеми?
П.П Явно си се навил за нова сонда,А?
П.П Явно си се навил за нова сонда,А?

- pronobis
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
Ако наистина си се навил да я сменяш и също така имаш намерение да продължиш да я караш на газ, поне не се набутвай за скъпа - нема никакъв сми...
- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
pas1.8mi написа:А след изключване на Ламбда сондата и Ресет на Компютъра пак ли пуши черно?Без сондата прави ли ти проблеми?
П.П Явно си се навил за нова сонда,А?
Ами да ти кажа честно, пуши си със и без сонда. Идеята е че на бензин ламбда сондата, не подава почти никакво напрежение на EKU, и явно започва да набива повече гориво в последствие на това я дави. На газ имам симулатор на Ламбда сондата и EKU не отчита никакви грешки, до като на бензин ефекта е обратен. Имам и известно съмнение и в маркуча за излишното гориво, възможно е и там да има проблем. Със сигурност сондата е заминала. Но и вариянта с бензиновата помпа не е изключен. След Ресет на компютъра, разбира се и пробно каране около 10 км. се появява грешка в компютъра 2341, а това е именно лоша връзка (провалена,слаба или прекалено богата смес)с Ламбда сондата. Просто в момента нямам много свободно време да я разхвърля, но като имам, това ще стане, и ще има някакъв резултат.
Навил съм се на сондичка NJK ,но незнам как ще е.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
Сондата се сваля най-лесно при леко затоплени колектори-около 60 гр! 

- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
pas1.8mi написа:Сондата се сваля най-лесно при леко затоплени колектори-около 60 гр!
Благодаря колега, ще го имам в предвид




Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
Банди...........не сменяй сондата сега посред лято ами преди зима че тогава бенза идва ценен за да къташ пък изпаритялят 

- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
Oil написа:Банди...........не сменяй сондата сега посред лято ами преди зима че тогава бенза идва ценен за да къташ пък изпаритялят







- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Re: Въпрос за ламбда сондата на Пасат 1.8 М
pas1.8mi написа:Сондата се сваля най-лесно при леко затоплени колектори-около 60 гр!
Колега Благодаря ти за съвета, така се свали най-лесно. Вече съм с нова ламбда сонда, и показателите са много далеч от старата сонда. Има и разлика в вървежа на бензин, усеща се по-добра динамика на двигателя, няма ги тия чернилки отзат в ауспуха. А и миризмата на изгорелите газове е друга, не мирише на суров бензин.
Общо взето за сега е СУПЕР.
Колеги не подценявайте ламбда сондата, тя е много важен елемент!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта