Нафталин в нафтата

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
sinanmetin
Мнения: 220
Регистриран на: Съб 14 апр 2007 22:08
Автомобил: Passat B6 2 tdi CR
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот sinanmetin » Сря 17 юни 2009 6:28


Специално от Мото Пфое пишеше на книжката смяна на тоя ремк на 200000 км. Ако дефектира нещо породено от въпросния ремък гаранцията ще признае дефекта. Колата е служебна на ден се минаваха най малко 200 км. Нормално е за 2 години да направи 160000 :mrgreen: :Mr Green Fun




Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот rosen79 » Сря 17 юни 2009 8:59


Не знам за вносителя на форд,но служебната ми кола е елантра,на 70000км и е гаранционна.От сервиза са ми дали един лист с описаните операции и километрите на които се правят.Обслужването на колата не ти го поема гаранцията,всичко си плащаш.Но ремъците и ролките си ги смениха на 60000км без изобщо да ме питат.Нещо не си разбрал колега,поне според мен.


Потребителски аватар
naiturseniq
Мнения: 164
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 5:41
Автомобил: VW Passat 2016
Двигател: 2000 TDI 150hp
Местоположение: varna

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот naiturseniq » Сря 17 юни 2009 9:32


тва за по ранната смяна е пълна глупост за мен. Ясно е посочено от производителя кога трябва да се смени. Да не говорим че има хора които си сменят пълна синтетика на 7 , 8 хил км а не на 15 , както е правилно. Ако си мислите че така пазите двигателя си се лъжите , дори напротив ... потърсете във форума за повече информация да не се повтаряме.

В сервиза на гаранционно Ауди а3 тди 2007 година на 18 000 км ,искат да сменят маслото и искат на колешката 300лв . Тя горката ще ходи тея дни... Та все си мисля че не е редноо това . Вероятно го сменят в случая на година , тъй като няма навъртяни километри , ако не е така нямам думи.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 17 юни 2009 10:35


naiturseniq написа:тва за по ранната смяна е пълна глупост за мен. Ясно е посочено от производителя кога трябва да се смени. .

:да:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот Stivi » Сря 17 юни 2009 10:53


passat_1.6TdI написа:А по принцип на колко хиляди се сменят ролки,защото бях чел някъде,че тези с които излиза колата от завода издържат по 180-200 хиляди.Незнам дали е така просто така бях чел.


Като взех голфа в сервизната книжка бяха отбелязали че трябва да се смени ремъка на 180 000км /за първи път/,тогава го и смених и то без ролките и помпата които изкараха още 50 000км но не го препоръчвам като практика :idea:


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот stenly_m » Сря 17 юни 2009 15:48


И на 5 хидяди да е колата като мине 1 година и се сменя маслото...така че колежката да приготвя 300 кинта и да отива...бтв не е само маслото ами и някое друго филтърче


Потребителски аватар
passat_1.6TdI
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 22 май 2008 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот passat_1.6TdI » Сря 17 юни 2009 20:59


А забравих да кажа,че предишната ми кола преди пасата беше Фиат ритмо абарт 1.6 спорт 105тц и него го карах 12 години и през тези години всичко си му сменявах редовно-ремъци,масло и каквото потрябва друго,но като се замисля аз през тези 12 години дето съм го карал никога не бях сменял ролки,а мотора си беше здрав и не хапваше много масло и до края когато го продадох и сега на пасата така всичко му сменям редовно,но ролки никога несъм му сменял.


Потребителски аватар
sinanmetin
Мнения: 220
Регистриран на: Съб 14 апр 2007 22:08
Автомобил: Passat B6 2 tdi CR
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот sinanmetin » Съб 27 юни 2009 6:41


Пак казвам на колегите ранната смяна е за хора които си пазят колите. Едва ли му вреди на двигателя тази по ранна смяна. А относно ролките колегата с пасата смени си ролката някой ден че да не гледаш криви клапани после :) :Mr Green Fun


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот Kalin72 » Чет 09 юли 2009 10:54


sinanmetin написа:Пак казвам на колегите ранната смяна е за хора които си пазят колите. Едва ли му вреди на двигателя тази по ранна смяна. А относно ролките колегата с пасата смени си ролката някой ден че да не гледаш криви клапани после :) :Mr Green Fun


Да, вреди му.


salama
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот salama » Чет 09 юли 2009 15:04


Здравеи Kalin72 ,как вреди?


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот Kalin72 » Чет 09 юли 2009 15:13


salama написа:Здравеи Kalin72 ,как вреди?

Има много писано тук, в разни теми за маслото и смяната му.
Ранната смяна не дава възможност на маслото да си развие способностите, така да се каже :) Освен смазващи, то има и почистващи, противопенни, топлоотнемащи и други свойства. Количеството на финни частици в маслото от стените на цилиндрите се стабилизира след определен пробег, като то е по-високо в началото. И не е само това...


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот rosen79 » Чет 09 юли 2009 20:50


salama:Направи си един експеримент.Сменявай маслото на всеки 1000км,и сам ще се увериш как вреди.


Потребителски аватар
sinanmetin
Мнения: 220
Регистриран на: Съб 14 апр 2007 22:08
Автомобил: Passat B6 2 tdi CR
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот sinanmetin » Съб 11 юли 2009 6:43


Не говорим за смяна на 1000 км. Говорим за смяна от 1500-2000 км. преди посочената от повечето производители на масла и сервизи както пишат 10000 км. Не мога да разбера наистина как вреди но... аз не съм съгласен че му пречи на двигателя по ранната смяна. А за другия колега дето му сменили на 60000 км. ролката и ремъка мога да кажа че от форд обичат да си правят разни ремонти. Имах случай със същата кола форд транзит отива за 1-ва смяна на масло теми смениха маслото филтрите и трите два заднио амортисьора преден ляв кормилен накрайник и всичко това защо ?! след като нямаше хлопане тропане по колата за да вземат поредните пари мисля че бяхме дали тогава около 1300 лв. Заден амортисьор 296 лв беше си спомням.


salama
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот salama » Пон 13 юли 2009 17:23


Ами някой от вас колеги да знае къде например в бг. се продава масло на 1000км. та да си е развило своиствата, да си купя ,та нека и аз да ми е мирна главата вече,а не да се притеснявам че съм си сменил маслото с ново.До сега не съм видял масло,на което на тубата му да пише да не се сменя преди пробег от.....км :screwy ,защото еди кво си и мотра ви ще ......еди кво си.Гледам че темата върви ок:доста спецове се заеха с обясненията,ама не виждам някой да се обосновава с факти,или някъква литература ,за да може на тъкива като мен ,където мисловната му деиност не е силна дисциплина да разбере и тои нещо човечеца.Някой си сметнал че......,и поради тази причина маслото не бивало да се сменя преди,защото.......


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Нафталин в нафтата

Мнениеот rosen79 » Вто 14 юли 2009 12:08


Сега ще ти го обясня по-простичко.
В началните километри маслото има повече почистващи свойства от колкото смазочни.И за това не е препорачителна ранната смяна на маслото.При по-късна смяна се получава така,че маслото губи всичките си свойства,и продължителното каране води до бързо износване.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: asasho и 78 госта