Проблем с климатроника на Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Pepi-s-passata
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 09 май 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia golema :D

Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот Pepi-s-passata » Сря 17 юни 2009 23:57


Така като седя на едно място духа студено, тръгна ли почва да духа като парно не като климатроник... Като е работила колата доста време хич не духа студено. Проверил съм го дали има фреон (има)... интересуваме какво може да му е?




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот Winner25 » Чет 18 юни 2009 0:06


Може да е клапата - топло студено. Или нещото което я мести - моторче или вакум


Потребителски аватар
Pepi-s-passata
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 09 май 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia golema :D

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот Pepi-s-passata » Чет 18 юни 2009 0:12


Winner25 написа:Може да е клапата - топло студено. Или нещото което я мести - моторче или вакум


Е да ама що има разлика при движение и при спряло положение


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот Winner25 » Чет 18 юни 2009 0:19


Pepi-s-passata написа:
Winner25 написа:Може да е клапата - топло студено. Или нещото което я мести - моторче или вакум


Е да ама що има разлика при движение и при спряло положение

Антифриза циркулира по бавно.
Само предполагам, не казвам че със сигурност е от това :)


Потребителски аватар
Pepi-s-passata
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 09 май 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia golema :D

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот Pepi-s-passata » Чет 18 юни 2009 0:25


Winner25 написа:
Pepi-s-passata написа:
Winner25 написа:Може да е клапата - топло студено. Или нещото което я мести - моторче или вакум


Е да ама що има разлика при движение и при спряло положение

Антифриза циркулира по бавно.
Само предполагам, не казвам че със сигурност е от това :)




Аз съм много прост човек, не съм проверил дали има достатъчно антифриз.


Ще се радвам и на други предположения


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот Winner25 » Чет 18 юни 2009 0:38


Ако в системата има повече фреон има датчик ( мисля че пресостат се казваше) който при повишаване на налягането спира компресора. Съответно като работи на място изключва по рядко.


Потребителски аватар
Pepi-s-passata
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 09 май 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia golema :D

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот Pepi-s-passata » Чет 18 юни 2009 0:47


Демек ако е повече и при голямо налягане спира компресора, трябва да се извади част от фреона?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот Winner25 » Чет 18 юни 2009 0:52


Pepi-s-passata написа:Демек ако е повече и при голямо налягане спира компресора, трябва да се извади част от фреона?

Да. Но ако е това като отвориш капака се чува като изключва и включва компресора. Н ебързай да изпускаш фреона преди да си сигурен, че е това.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот zfa159 » Чет 18 юни 2009 1:11


Winner25 написа:
Pepi-s-passata написа:Демек ако е повече и при голямо налягане спира компресора, трябва да се извади част от фреона?

Да. Но ако е това като отвориш капака се чува като изключва и включва компресора. Н ебързай да изпускаш фреона преди да си сигурен, че е това.

Така е,обаче с една малка подробност.На място може да охлажда добре и да изклчюва компресора не заради високо налягане а заради сработване на датчика за обледяване на изпарителя (вътрешния радиатор) или заради ниско налягане на фреона.
Такъв е ефекта обикновенно при много малко фреон в системата понеже :
-на място компресора се върти на ниски обороти и съответно вади по-ниско налягане...което се компенсира по лошото охлаждане на кондензатора (само от перките) и съответно има някаква горе-долу читава ефективност.
Като тръгне обаче оборотите се вдигат и съответно налягането трябва да нараства...ама компресора не може да засмуква фреон понеже той е нагнетен по тръбите за високо налягане и на вохда на компресора налягането пада много (почти вакуум)...съответно на изхода налягането също спада понеже няма входящ поток фреон....отделно и охлаждането на кондензатора се подобрява заради въздушния поток,който минава през него освен от перките и налягането на изхода пада още повече...и ефективността намалява доста....съответно пада налягането и пресостата изключва.
Има го и обратния вариант - при дефектно ТРВ дори да е пълна системата дефакто като се подобри охлаждането на кондензатора се влошава охлаждането на изпарителя...понеже ТРВ-то не регулира правилно налягането спрямо температурата и....положението си отива към ситуация.
За да не се гадае напразно трябва да се закачи тази система на манометри или на машина за диагностика и да се види кое налягане какво прави докато работи...и се вижда какво се случва...дали изключва заради ниско или заради високо налягане и въобще какво става.
Успех!


Потребителски аватар
Pepi-s-passata
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 09 май 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia golema :D

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот Pepi-s-passata » Пет 19 юни 2009 19:38


zfa159 написа:
Winner25 написа:
Pepi-s-passata написа:Демек ако е повече и при голямо налягане спира компресора, трябва да се извади част от фреона?

Да. Но ако е това като отвориш капака се чува като изключва и включва компресора. Н ебързай да изпускаш фреона преди да си сигурен, че е това.

Така е,обаче с една малка подробност.На място може да охлажда добре и да изклчюва компресора не заради високо налягане а заради сработване на датчика за обледяване на изпарителя (вътрешния радиатор) или заради ниско налягане на фреона.
Такъв е ефекта обикновенно при много малко фреон в системата понеже :
-на място компресора се върти на ниски обороти и съответно вади по-ниско налягане...което се компенсира по лошото охлаждане на кондензатора (само от перките) и съответно има някаква горе-долу читава ефективност.
Като тръгне обаче оборотите се вдигат и съответно налягането трябва да нараства...ама компресора не може да засмуква фреон понеже той е нагнетен по тръбите за високо налягане и на вохда на компресора налягането пада много (почти вакуум)...съответно на изхода налягането също спада понеже няма входящ поток фреон....отделно и охлаждането на кондензатора се подобрява заради въздушния поток,който минава през него освен от перките и налягането на изхода пада още повече...и ефективността намалява доста....съответно пада налягането и пресостата изключва.
Има го и обратния вариант - при дефектно ТРВ дори да е пълна системата дефакто като се подобри охлаждането на кондензатора се влошава охлаждането на изпарителя...понеже ТРВ-то не регулира правилно налягането спрямо температурата и....положението си отива към ситуация.
За да не се гадае напразно трябва да се закачи тази система на манометри или на машина за диагностика и да се види кое налягане какво прави докато работи...и се вижда какво се случва...дали изключва заради ниско или заради високо налягане и въобще какво става.
Успех!



Фреон има, налягането в студената тръба е нормално и в двата случая, а в топлата тръба е по-високо от нормалното и в движение и на място.


Потребителски аватар
tihmir
Мнения: 83
Регистриран на: Пон 14 май 2007 18:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот tihmir » Пет 19 юни 2009 20:45


Да не пускам нова тема - Климатроника ми дава грешка 4FA 00?
Да ли е нещо сериозно и какво точно означава тази грешка?


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот kristianatanasov » Съб 20 юни 2009 8:22


tihmir написа:Да не пускам нова тема - Климатроника ми дава грешка 4FA 00?
Да ли е нещо сериозно и какво точно означава тази грешка?

Колега темата е за Б4 с фабричен климатроник...ако и ти си така виж тук: http://www.vwclub.bg/articles.php?id=17


Потребителски аватар
Pepi-s-passata
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 09 май 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia golema :D

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот Pepi-s-passata » Нед 21 юни 2009 0:56


На мен ми излизат 2 грешки едната я няма в таблицата.... а климатроника е фабричен


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот kristianatanasov » Нед 21 юни 2009 12:15


Pepi-s-passata написа:На мен ми излизат 2 грешки едната я няма в таблицата.... а климатроника е фабричен

Колега на един приятел с Б4 така му показа някаква гршка която я нямаше в таблицата и климатроника нещеше да бачка,закарахме го при майстор и се оказа че дрябва да се допълни с фреон,вкараха му към 400-500гр.и се оправи!!!


Потребителски аватар
Pepi-s-passata
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 09 май 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia golema :D

Re: Проблем с климатроника на Б4

Мнениеот Pepi-s-passata » Нед 21 юни 2009 13:50


Аз го карах пассатора да го проверяват и си беше наред. Ще го закарам и на друго място



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта