Загуба на мощност Голф 5 помпа дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Cleon
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 12 юни 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Загуба на мощност Голф 5 помпа дюза

Мнениеот Cleon » Пет 12 юни 2009 10:32


Добре заварили на всички колеги, любители на Фолксваген!
Надявам се да можете да ми помогнете за един проблем с Голф-а на приятел! Изчетохме доста теми във форума и в мрежата но не можахме да се справим!
Значи Голф-а е петица, помпа дюза 105к.с. BKC мотор. Колата постепенно е загубила мощност и турбото е започнало да свири малко по силно, докато онзи ден му е светнала чек енджин лампата. На диагностика показа грешки P0101 и P0299, след изтриване на грешките, колата си запали нормално, но при форсиране в началото изпушваше черно и нямаше мощност. След 20 км я закачихме пак и показа само P0101. Проверихме за скъсан маркуч от турбото до колектора, няма проблем. Изчистихме ЕГР, беше си ОК и си движеше нормално, както и клапата преди него. Променливата геометрия си работи, вакума си мести. Турбото е ново на 5 хиляди километра, сменено в Германия. Тъй като тогава не е сменен катализатора го свалихме и го издънихме, не беше чак толкова зле. Ефект почти нула.
След тези интервенции се заехме с дебитомера, при откачане на буксата няма разлика, даже има съвсем леко подобрение. Сменихме дебитомера с такъв от AJM мотор(нов), защото нямахме същият под ръка, ефект нула.
Сега като изчистим грешката я набива след каране до 1 км, губи мощност линейно в целият диапазон на оборотите, и при подаване на газ леко изпушва черно. Като я покара малко и загрее хубаво при леко подаване на газ от ниски обороти(в движение) колата предръпва, като настъпи педала до долу не се усеща. За съжаление в момента не разполагаме с ВАГ-КОМ, а само с обикновен скенер. На него можем да наблюдаваме МАП-а (от 93 до 200 kPa) и МАФ-а (от 6.5 до 130 gm/sec). Последният път като наби грешката записахме фрийз фрейм данните - МАП 102 кРа, обороти 1428, МАФ 36.75 gm/sec, ABS TPS 94.9%, скорост 37 km/h.
Някакви идеи?




Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Загуба на мощност Голф 5 помпа дюза

Мнениеот Brezel » Пет 12 юни 2009 14:15


като начало що не провериш буксата на дебитомер за прекъснат кабел или кофти контакт. напръскай и с контакт спрей. новите коли имат ужасни букси.

Един китайски ваг ком ти е 60 лева. ще е добре да си го купиш.

В повечето случай ако дебитомера е заминал просто колата не върви но не показва грешка. грешка бабива кат му махнеш кабела.

:D


Cleon
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 12 юни 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Загуба на мощност Голф 5 помпа дюза

Мнениеот Cleon » Пет 12 юни 2009 15:33


Като махнем буксата набива Р0102 Maf low input, като си е закачена дава Р0101 Maf range/performance problem. Притеснява ме, че при подаване на гас турбото се товари и вие. Трябва ми някаква зависимост МАП/МАФ/обороти, за да видим кое е дало фира. Ваг-ком най-рано в понеделник мога да намеря, защото колата е в провинцията.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Загуба на мощност Голф 5 помпа дюза

Мнениеот Brezel » Съб 13 юни 2009 0:22


без Ваг ко едва ли ше я оправиш.


Cleon
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 12 юни 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Загуба на мощност Голф 5 помпа дюза

Мнениеот Cleon » Чет 18 юни 2009 8:40


Проблема се намери. След последният тест драйв, турбото почна да съска по-силно и открихме скъсан турбо път.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Загуба на мощност Голф 5 помпа дюза

Мнениеот morfei1 » Чет 18 юни 2009 17:59


Сигурно започна и да пуши повечко и да не върви изобщо?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта