Плюсове и минуси на желязните и лятите джанти.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Плюсове и минуси на желязните и лятите джанти.

Мнениеот brum » Чет 23 мар 2006 8:45


Нека всеки който има някакви виждания относно двата типа джанти да даде мнение. Като за начало мога да почна с проблема с изправяните лято джанти. Правят се от някаква сплав с алуминии, а повечето видове такива сплави ( да не казвам всички ) страдат от умора на материала. Та ето един минус за който не съм сигурен.

-ляти/умора на материала - при изправяне после се кривят по-лесно отколкото преди това.




Потребителски аватар
bluefen
Мнения: 886
Регистриран на: Чет 23 сеп 2004 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bluefen » Чет 23 мар 2006 9:03


мое лично мнение е че освен радост за окото друг плюс нямат. В София е някакъв ужас от дупки ............опс ями то е нещо страшно. Знам на колко време изправяме джантите на 2 те коли и ако бяха алуминиеви ве4е доста парчета да липсват . Просто ако избегнеш една дупка влизаш в друга, а предстаи си това на извънградксо като караш с 80 няма начин да я избегнеш. другото което е спиш спокоино дали някои няма да ти остави колата на 4 трупчета. еми това е заслужава си ако са ти евтини алуминиевите джанти да не те е яд
mod edit: DragoCL


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Чет 23 мар 2006 9:45


абе има и доста здрави "лети"
които са по-здрави и от железните
аз съм с тези джанти оригинално слагани на кънтрито
speedline много здрави не съм успял да ги изкривя

Изображение


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20274
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Чет 23 мар 2006 9:55


Мойте джанти BBS са много здрави също. Досега за 3 лета съм изправял общо 2 от тях. Сега преди да ги сложа на колата ще ги дам всичките да ги прегледат и ако има нещо да ги изправят. Видимо само едната е крива малко.


Ето тези са:

Изображение

+на летите джанти е, че отнемат топлината от главините - действат като радиатор и охлаждат спирачките при интензивно натоварване!


ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ila » Чет 23 мар 2006 10:29


обикновено къум летите джанти вървя и нископрофилни гуми. Тогава колата видимо е по-стабилна. Но като се има предвид вида на нашите пътища, те са по-скоро недостатък.

... а иначе алуминия има свойството да се самозакалява


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Чет 23 мар 2006 10:35


ila написа:... а иначе алуминия има свойството да се самозакалява


Може ли да поясниш?


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Чет 23 мар 2006 11:22


има едно нещо, на английски се казва unsprung weight, това е теглото на детайлите които не са "окачени" на окачването. те са основно носачите, спирачките, джантата с гумата, детайли от задния мост , самите амортисьори (долната им тръба).
та колкото по-леки са тези детайли, толкова по лесно пружината/амортисьора ги връщат на асфалта след неравност. следователно по-малко време гумата е отлепена от асфалта и по-добро сцепление ала-бала
та това е основната причина за съществуването на летите джанти, алуминиевите носачи и т.н.
да не говорим че това сваля теглото на цялата кола - по-лесно спиране и тръгване.
но за да има ефект са нужни наистина ЛЕКИ джанти от ЛЕКИ сплави -магнезий, титан, дуралуминий и т.н.

п.с. забравих да добавя... при висока скорост цялото колело се върти с висока скорост и както повечето от вас знаят се получават едни инерционни сили (ефекта на пумпала) които правят промяната на положението в пространството по-трудни. с други думи ако предните ти колела са по-леки, по-лесно ще завиеш на висока скорост ( не че това има някакво значение за нас де, но във WRC сигурно има)


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 23 мар 2006 11:38


Току що се връщам от гумаджията!Колко лети джанти имаше приготвени за изправяне :shock Красиво е с тях и ред други преимущества,но за държавите с хубави пътища!За у нас- :banghead: :climb :stumm


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Чет 23 мар 2006 11:53


веселин написа:Току що се връщам от гумаджията!Колко лети джанти имаше приготвени за изправяне :shock Красиво е с тях и ред други преимущества,но за държавите с хубави пътища!За у нас- :banghead: :climb :stumm


Така е :?
Едно е да изкривиш джанта за 10~15 лева друго е за 60~80 или повече.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 23 мар 2006 17:06


Още един + е че летите имат размери каквито стоманените нямат :wink: По принцип джантите с бордовете са по-слаби от тези без бордовете.Като цяло мнението ми е че летите са по-здрави от стоманените, но и зависи какви са летите и какви са стоманените(само да не са ладовски стоманени, че те са направо от кашкавал)


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Чет 23 мар 2006 18:09


Разликата между стоманени и лети е точно като между евтина и скъпа кола тоест втората ти доставя голямо удоволствие,но може и да ти донесе големи главоболия,така че всеки си преценява!


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Чет 23 мар 2006 20:29


Умора на матеряла наистина съществува при някой ал.сплави.Понеже се эанимавам с планинско колоеэдене там рамката на байка е от сплав на алуминия 7005 или 6061.Та след време ако рамката поема голями натоварвания(от скокове и др.)се пука.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Плюсове и минуси на желязните и лятите джанти.

Мнениеот Li4o » Чет 23 мар 2006 20:46


brum написа:....
-ляти/умора на материала - при изправяне после се кривят по-лесно отколкото преди това.

И мен ме интересува дали има нещо такова...някой ако има по-конкретна информация да сподели....


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Чет 23 мар 2006 21:51


Не съм много сигурен ма маи е вярно,защото структурата на молекулната решетка на алуминия се нарушава.Нека ако има по-компетентни по въпроса да кажат.


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Чет 23 мар 2006 23:05


Има джанти от леки сплави , които са проектирани с такава шарка че да охлаждат като завихрят въздуха към спирачките, и един конкретен пример на Ламбо Диабло ОЗ-тките :
Изображение



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта