Нека всеки който има някакви виждания относно двата типа джанти да даде мнение. Като за начало мога да почна с проблема с изправяните лято джанти. Правят се от някаква сплав с алуминии, а повечето видове такива сплави ( да не казвам всички ) страдат от умора на материала. Та ето един минус за който не съм сигурен.
-ляти/умора на материала - при изправяне после се кривят по-лесно отколкото преди това.
Плюсове и минуси на желязните и лятите джанти.
- bluefen
- Мнения: 886
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2004 20:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
мое лично мнение е че освен радост за окото друг плюс нямат. В София е някакъв ужас от дупки ............опс ями то е нещо страшно. Знам на колко време изправяме джантите на 2 те коли и ако бяха алуминиеви ве4е доста парчета да липсват . Просто ако избегнеш една дупка влизаш в друга, а предстаи си това на извънградксо като караш с 80 няма начин да я избегнеш. другото което е спиш спокоино дали някои няма да ти остави колата на 4 трупчета. еми това е заслужава си ако са ти евтини алуминиевите джанти да не те е яд
mod edit: DragoCL
mod edit: DragoCL
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20274
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Мойте джанти BBS са много здрави също. Досега за 3 лета съм изправял общо 2 от тях. Сега преди да ги сложа на колата ще ги дам всичките да ги прегледат и ако има нещо да ги изправят. Видимо само едната е крива малко.
Ето тези са:
+на летите джанти е, че отнемат топлината от главините - действат като радиатор и охлаждат спирачките при интензивно натоварване!
Ето тези са:
+на летите джанти е, че отнемат топлината от главините - действат като радиатор и охлаждат спирачките при интензивно натоварване!
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
има едно нещо, на английски се казва unsprung weight, това е теглото на детайлите които не са "окачени" на окачването. те са основно носачите, спирачките, джантата с гумата, детайли от задния мост , самите амортисьори (долната им тръба).
та колкото по-леки са тези детайли, толкова по лесно пружината/амортисьора ги връщат на асфалта след неравност. следователно по-малко време гумата е отлепена от асфалта и по-добро сцепление ала-бала
та това е основната причина за съществуването на летите джанти, алуминиевите носачи и т.н.
да не говорим че това сваля теглото на цялата кола - по-лесно спиране и тръгване.
но за да има ефект са нужни наистина ЛЕКИ джанти от ЛЕКИ сплави -магнезий, титан, дуралуминий и т.н.
п.с. забравих да добавя... при висока скорост цялото колело се върти с висока скорост и както повечето от вас знаят се получават едни инерционни сили (ефекта на пумпала) които правят промяната на положението в пространството по-трудни. с други думи ако предните ти колела са по-леки, по-лесно ще завиеш на висока скорост ( не че това има някакво значение за нас де, но във WRC сигурно има)
та колкото по-леки са тези детайли, толкова по лесно пружината/амортисьора ги връщат на асфалта след неравност. следователно по-малко време гумата е отлепена от асфалта и по-добро сцепление ала-бала
та това е основната причина за съществуването на летите джанти, алуминиевите носачи и т.н.
да не говорим че това сваля теглото на цялата кола - по-лесно спиране и тръгване.
но за да има ефект са нужни наистина ЛЕКИ джанти от ЛЕКИ сплави -магнезий, титан, дуралуминий и т.н.
п.с. забравих да добавя... при висока скорост цялото колело се върти с висока скорост и както повечето от вас знаят се получават едни инерционни сили (ефекта на пумпала) които правят промяната на положението в пространството по-трудни. с други думи ако предните ти колела са по-леки, по-лесно ще завиеш на висока скорост ( не че това има някакво значение за нас де, но във WRC сигурно има)
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Още един + е че летите имат размери каквито стоманените нямат
По принцип джантите с бордовете са по-слаби от тези без бордовете.Като цяло мнението ми е че летите са по-здрави от стоманените, но и зависи какви са летите и какви са стоманените(само да не са ладовски стоманени, че те са направо от кашкавал)

- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Плюсове и минуси на желязните и лятите джанти.
brum написа:....
-ляти/умора на материала - при изправяне после се кривят по-лесно отколкото преди това.
И мен ме интересува дали има нещо такова...някой ако има по-конкретна информация да сподели....
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта