ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM маховик+съединител

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Dorian » Пет 19 юни 2009 13:36


viktoris написа:DORIAN ,какво направи със съединителя и маховика,смени ли ги ...изчезна ли тресенето....че и аз маи съм със същия проблем ....тресе много като се набирам и чакам удобен момент да ходя до Варна до IFIDIK да я види дали 100 % е от маховика...че тук в София не можах да намеря кои да я погледне...или тези които я гледат се чудят за тампони ,карета,или от сместа на горивото...та си е добре да я види човек дето разбира...
Ще пробаме другата седмица с Dani 96 от монтана да я пипне тук там да видим може ли с VAG KOM да се поуправи ...там да се прекодира на автоматик или да се пипне по помпата ..там сместа ли не знам точно..демек да се залъже за известно време положението доколкото ви разбирам...

Viktoris при теб двигателя е надлъжно разположен и до колкото знам от Ifidik там маховика си проявява магариите при набиране на голяма предавка м/у 1800-3000 оборота.Дори маше едно мемче с пасат като твоя който сподели че при него не друса при спиране както при AHF моторите,а при набиране на по-голяма предавка и в определен интервал на оборотите
Повярвай ми че ако маховика ти е разбит като моя си заслужава да се смени преди да се е откъснало нещо от него,а и който и каквито и настройки да ти прави ще е едно голямо замазване на положението за известно време :idea:




Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Dorian » Пет 19 юни 2009 13:40


Stivi написа:Все пак остава въпроса защо тази софтуерна недомислица се появява при нашите коли след като навъртят над 200 000км ?? Може би е вирус който се активира след изминаването на определени километри :lol: Важното в случая е че е почти доказано че смяната на маховика не премахва проблема или поне не напълно докато софтуерното лекуване /независимо прекодиране или чип/ го елиминира изцяло !

Както написах по-горе можеш да замажеш положението със софтуера(както аз бях на автомат)докато не смениш маховика,но това не решава основния проблем.
Иначе сега като съм с новия маховик лесно ще се разреши тази инженерна недомислица mhihi mhihi Колегата Brezel бил магьосник в тая област :Mr Green Fun


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот viktoris » Нед 21 юни 2009 14:22


Еми така е при мен ,на 4-та особенно и на 5-та скорост между 1600 и 2500 оборота някъде при натиснат педал на гаста до краи ,тресе много яко...и колкото е по тежка колата толкова по силно тресе ,с 4,5 човека особенно....то е ясно че ще ходя при Ифидик да види дали е със сигурност маховик и съединител и да ги сменя ако има време и му се занимава,но и тая седмица нямях възможност..другата пък тои е зает ...та ще видим за по другата....та до тогава да залъжа работата с прекодирване или на знам точно...утре дани ще видя какви идеи има.....
И какво има точно в тоя маховик та тресе...откъде идват вибрациите...


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Dorian » Нед 21 юни 2009 20:32


viktoris написа:И какво има точно в тоя маховик та тресе...откъде идват вибрациите...

Проблема е че демпферните пружини се разхлабват с времето,а и самия маховик има нещо като лагер който нее вечен.Комбинацията от тези 2 поразбити неща води до разбалансиране и ''шикалкавене'' на маховика.При самото му въртене като е разбалансиран се получават тези вибрации докато набираш и после вече като е влязла в обороти да речем колата от голямото въртене се залъгва да не тресе.
Пример мога да ти дам с разбалансирана или крива гума да речем,докато се върти със някаква средна скорост блъска много и вибрациите са факт,като се позасили намалят вибрациите до някаква степен.
:arrow: При всички положения Ifidik ще ти свърши чудесана работа,а и като ти види колата ще ти обясни какви са вариантите пред теб.Аз лично за пореден път останах много доволен от услугите му :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот batkotivalio » Пон 22 юни 2009 20:59


Колега би ли обобщил малко че тази тема 11 страници вече и изпуснах края...
В крайна сметка какво смени? Колко струва? И има ли ефект от цялата тази работа!!!


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Luciano » Пон 22 юни 2009 21:24


Аз ще ти обясня при мен какво стана.
Купих съеденител, маховик и лагер - 800лв.
100лв ми взе мой приятел за смяна.
Общо 900лв = кола ЧУК :mrgreen:


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот viktoris » Вто 23 юни 2009 11:18


А САКС ли беше съединителя и маховика или ЛУК ,и от къде ги взе на тая цена...че аз имам един приател които пазарува с 30% отстъпка в АУТОБУЛ и на САКС е 905 лв всичко, а на ЛУК е 880 лв след отстъпката....не знам дали има разлика че моито е пасат Б5 АФН...


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Luciano » Вто 23 юни 2009 11:43


САКС ми е комплекта, и ги взех от мой близък, който работи в голям магазин за авточасти.Да бъда по точен - комплекта беше 750лв и 35лв лагера.
Нямам идея твоя и моя дали са еднакви.


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Dorian » Вто 23 юни 2009 13:18


На AHF и AFN са напълно еднакви комплектите с маховици,и моя новия е Закс,а този който свалихме беше Люк.И закс и люк са добри и двете марки се слагат за първоначално вграждане,но поне аз на Закс го намерих доста по-лесно и евтино,а на Люк май маховика е само 800лв. и отделно съединителя :roll:


Потребителски аватар
madnez
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот madnez » Вто 30 юни 2009 18:21


Аз смених комплекта лагер помпа, притискател и феродо, но маховика си чака. Чипосах я и върви като самолет :). Притрисане има на 4та когато натиснеш докрай педала. При спиране има леко тресене, но незнам от дискове ли е от друго ли (малко ме самнява да е от маховика, но незнам). Това софтуерно ръчкане от автомат и ръчна при AJM PD важи ли :)?


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Dorian » Вто 30 юни 2009 19:43


Не,особено и щом си с чип


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот viktoris » Сря 01 юли 2009 16:47


при мен софтуерно тресенето по никакъв начин не изчезна...както и очаквахме де...нито с прекодирване на автомат нито с намалйване или овеличаване на горивото..намаля малко тресенето при набиране де ама защото колата стана и по мудна и няма такова натоварване...то като се е раздрънкал маховика е ясно че само със смяна се оправя....мани ами вече и при мен започна да тресе колата като е спряла, досега го нямаше..по зле и по зле става...


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот Dorian » Сря 01 юли 2009 18:06


Аз като взех колата на място не тресеше изобщо,но за 2г.започна да тресе и на място и то доста :roll:


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот viktoris » Сря 01 юли 2009 20:51


А в краина сметка какво се реши...може ли да се замени демпферен маховик с обикновен маховик на пассат Б5 АФН,...така и не разбрах има ли нещо лошо в това...може ли изобщо,и от кои двигатели става да взема маховика и съединителя , ако може?


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM

Мнениеот SACHO7803 » Сря 01 юли 2009 21:04


не се занимавай с глупости.вземи си комплект с демпферен маховик.иначе единствено валео правят заместители предполагам че и за пасатора ще има но ще спестиш едни 200лв.не си струва.абе както си решиш



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], invisiblewin, kukata_pasat и 72 госта