Колеги,знам ,че това е доста честа тема във форума,но изчетох всичко по нея ,а за моят проблем не можах да намеря решение.Пасатът ми е Б5 2000г. ТДИ(115 коня фабрично,но е с чип тунинг и е 150 коня някъде)
Става въпрос за това,че климатроникът ми не включва компресора и не духа студ,който ми е мн важен сега.
Лощото е,че знам къде е проблема,но не мога да го оправя,а и по сервизи не могат.
Проблемът е в датчика или датчиците ,които измерват външната температура,или в електрониката им,защото на таблото ми изписва арктически температури от рода на -45 -55 и т.н.Убеден съм ,че е от датчиците,защото си измерих фреона,който е добре.Компресорът ми е здрав,а при самодиагностика с ЕКОН и Рециркулация ми дава 444.Всичко е тествано и работи перфектно.Освен това от време на време при даване на контакт и запалване ми показва реалната температура и започва да духа студ докато......не изгася двигателя.Тогава при повторно запалване дори след 1 секунда пак ми се появяват омразните -50 градуса и трябва да забравя за студа.
Мислех,че е датчика за външната темпаратура,но го смених и абсолютно нищо не се промени.Нещо повече,реших да видя какво ще стане изцяло ако махна външния датчик.Абсолютно нищо не се промени на таблото.Нито с градус не се промени темпаратурата от таблото,тоест сякаш този датчик въобще не съществува и е изключен.
Единственият ми шанс да докарам студа е само ако няколко пъти запаля и загася двигателя(рестартирам бордовия комп).Тогава ако имам късмет се появява реалната температура или поне близка до нея и се включва компресора.
Моля ви дайте ми съвет.По 4 пъти в месеца пътувам разстоянието Бургас- София и по магистралата с 200 не мога да карам на отворен прозорец.Ужас е.Благодаря предварително



Климатроникът на Пасат Б5 не духа студено!!! Помогнете
- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: Климатроникът на Пасат Б5 не духа студено!!! Помогнете
такъв вариянт че в сервиза немогат да го оправат не съществува явно не си отишал кадето трябва
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроникът на Пасат Б5 не духа студено!!! Помогнете
Ъ....ти ме уби.
Принципно явно има проблем с климатроника или в окабеляването от датчика до контролера...щом си го сменил и не се е оправило.
Принципно по климатичната част нямаш грижи..просто контролера е измислен така,че когато температурата навън е под +3 градуса умишлено не тръгва компресора и системата може да работи само в режим на затопляне....дефакто при такива показания няма как да ти тръгне компресора и да заработи.
Не ти трябва сервиз за климатици а сервиз за авто електро за да си разровят схемите и да видят кое кабелче откъде до къде и т.н. До нас (аз се занимавам с климатици и климатроници ама избягвам електрото особено по датчици) има хора,които се занимават с авто електроника и биха се заинтригували от подобен проблем..а след това може да наминеш да и видим температурите,наляганията и т.н. и да е точно всичко.
Ако искаш драсни лично да ти дам координати и да се разбирате нещо...аз ще им намекна за какъв проблем иде реч.
Принципно явно има проблем с климатроника или в окабеляването от датчика до контролера...щом си го сменил и не се е оправило.
Принципно по климатичната част нямаш грижи..просто контролера е измислен така,че когато температурата навън е под +3 градуса умишлено не тръгва компресора и системата може да работи само в режим на затопляне....дефакто при такива показания няма как да ти тръгне компресора и да заработи.
Не ти трябва сервиз за климатици а сервиз за авто електро за да си разровят схемите и да видят кое кабелче откъде до къде и т.н. До нас (аз се занимавам с климатици и климатроници ама избягвам електрото особено по датчици) има хора,които се занимават с авто електроника и биха се заинтригували от подобен проблем..а след това може да наминеш да и видим температурите,наляганията и т.н. и да е точно всичко.
Ако искаш драсни лично да ти дам координати и да се разбирате нещо...аз ще им намекна за какъв проблем иде реч.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатроникът на Пасат Б5 не духа студено!!! Помогнете
Колега ти кой датчик смени ? Аз имах такъв проблем - само не беше като при теб винаги -51 град., а от време на време и си се оправяше. И аз си мислех че е от датчика в предната броня. Но има тука един не безизвестен майстор, който ми обясни че температурата дето се показва се смята от 2-3 датчика. И при диагностика ми каза че не ми е проблемен датчика в бронята, а този който мери температурата която влиза в купето. Каза че е много заврян и така нататък ... В VW сервиза го оправиха проблема за по-малко от 1 час. По спомен не беше и някаква голяма сума - 50-60 лв или от сорта.
Ама странното при теб е че диагностиката нищо не показва по датчиците. А принципно ако те се откачат/закачат би трябвало да се регистрира грешка.
Ама странното при теб е че диагностиката нищо не показва по датчиците. А принципно ако те се откачат/закачат би трябвало да се регистрира грешка.

- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Климатроникът на Пасат Б5 не духа студено!!! Помогнете
да не е самия датчик който е в купето - в панела на самото управление на климатроника , точно под копчетата от ляво 1 и отдясно 1 ... има дупчици отпред на самата пластмаса под копчетата . надявам се си ме разбрал : )
Re: Климатроникът на Пасат Б5 не духа студено!!! Помогнете
Благодаря,колеги за отговорите,но аз оправих проблема и решението беше супер смешно.Понеже миналото лято всичко си беше наред,а от тогава не съм пипал абсолютно нищо по климатроника,а и фактът ,че се оправя от време на време ме наведе на мисълта,че по механиката всичко е наред и,че проблемът е в електрониката и може да е забил компютъра,който я управлява,а и се сетих че тази зима в страшните студове на 2 пъти ми сдаде багажа стария акумулатор преди да го сменя.Та....просто откачих акумулатора за няколко минути и го закачих пак и така дадох reset на електрониката.Всичко ми се оправи и вече нямам проблем.Даже часовникът на таблото,който също беше полудял се оправи.Ако някой друг има подобен проблем да знае,че и компютрите на колите забиват
Успех и благодаря още веднъж на всички за отзивчивостта 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 37 госта