можеш ли да драснеш на какви мотори си срещал въпросната инерционна ролка ?
поздрави
Вибрации в обтегача на пистовият ремък
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Едва ли някой може да опише всички двигатели с инерционна ролка на алтернатора. В първият пост , съм описал как с едно пипане с пръстче, всеки сам може да разбере с каква ролка е !
ПП: Моят е ARL , AFN също е с такава ролка.
ПП: Моят е ARL , AFN също е с такава ролка.
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Dobromirski написа: В първият пост , съм описал как с едно пипане с пръстче, всеки сам може да разбере с каква ролка е !
А на моята отпред е равно нищо не се напипва

AHF е маторя....
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Някой да знае дали алтенатора Valeo 90A на мотор AHU е с такава инерционна ролка?
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък


Това равното е пластмасова капачка. Махнете я де. Нали все някак се сваля (жокер: с отверка).
Не е расла там

Щом има капачка , 100 % ролката е "учена"

-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
За съжаление не мога да кажа за оргинална ролка щот алтернатора ми е подменян - свидетелстват цифрите поставени на настоящия в някоя морга.Мотора е AHU това с което съм в момента няма тресчотка на шайбата - тоест задвижване в едната посока не е гарантирано.
Интересно е ако се провери в магазин каква е ролката за определен вид мотор дали е с тресчотка или не.
Интересно е ако се провери в магазин каква е ролката за определен вид мотор дали е с тресчотка или не.
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
не се разбира нещо, оста хем има шлици отвътре, хем има гайка завита отвън след ролката
1Z маторя
а как се разбира дали е разбита ако е инерционна ролка, трябва ли видимо да бие или проблема е че не и работи контрата ?

1Z маторя
а как се разбира дали е разбита ако е инерционна ролка, трябва ли видимо да бие или проблема е че не и работи контрата ?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Kung_Fu_Panda написа:не се разбира нещо, оста хем има шлици отвътре, хем има гайка завита отвън след ролката
![]()
1Z маторя
а как се разбира дали е разбита ако е инерционна ролка, трябва ли видимо да бие или проблема е че не и работи контрата ?
ами колега на първа страница Добромирски е писал има ли гайка обикновенна е ,ако няма значи е инерционна.Едва ли ще бие по скоро се върти в двете посоки демек зацепена е двупосочно.
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
А дали е възможно да се чува шум от тази разбита ролка на свободни обороти? Например все едно нещо прескача вътре, или че има нещо като малко камъче влязло вътре и да почуква отвреме навреме. Като е съвсем ясно, че е от там. И втори вариант - при движение на скорост, само при подаване на газ да се чува осезаемо чукане някъде оттам, всъщност сега като се замисля може би всъщност чукането при движение е от обтегача, но причинено от разбитата ролка.
Иначе на мен при сменен обтегач преди 2-3к км ми вибрира по 4-5мм.
Иначе на мен при сменен обтегач преди 2-3к км ми вибрира по 4-5мм.
-
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
@eдинak: тва с почукването ми намирисва на лагер, а подскачането по 4-5мм при сменен обтегач е или ремък или тая ролка прословута. Като напръскаш с вода ако спре - ремък, но по-добре смени и двете - ще ти се спрестят доста главоболия и излишни разглобявания и разходи.
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Колеги,
Обърнах нета, ама такъв кух камък, с 12-те връха не намерих. Само едни комплекти от и-бей, ама не ми се дават толкова пари само за един път. Някой има ли идея откъде да го търся? Ролката я купих вече - сутринта я врътках и ротора си върти и в двете посоки.
Обърнах нета, ама такъв кух камък, с 12-те връха не намерих. Само едни комплекти от и-бей, ама не ми се дават толкова пари само за един път. Някой има ли идея откъде да го търся? Ролката я купих вече - сутринта я врътках и ротора си върти и в двете посоки.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
хмм с обикновенна гидория става ама тип звезда поне на мойта кола стана
пп. оф нещо съм се омотал мисля си за зъбчатката на коляновия вал
за алтернатора нз
май тряя си лягам

пп. оф нещо съм се омотал мисля си за зъбчатката на коляновия вал




- =TDI=
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
- Автомобил: Passat 1.9 TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Хасково
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
...по темата ,,Вибраци в обтегача на пистовият ремък'' мисля, че основно вибрациите на обтегача идват от ,,биене'' на демферната шайба.
Нормално е при въртене тя просто да ,,спи''.
Не така обаче беше при мен - наличие на видимо с просто око аксиално отклонение около 1,5 мм в периферията . Причината 15 стотни биене на агренажната шайба спрямо челото на коляновият вал, което в периферията на демферната шайба се умножова по 10.
Рерзултата - скъсан болт на агренажа на коляновият вал, разбира се в движения и поломен мотор.
Не го пожелавам на никого значи.
Нормално е при въртене тя просто да ,,спи''.
Не така обаче беше при мен - наличие на видимо с просто око аксиално отклонение около 1,5 мм в периферията . Причината 15 стотни биене на агренажната шайба спрямо челото на коляновият вал, което в периферията на демферната шайба се умножова по 10.
Рерзултата - скъсан болт на агренажа на коляновият вал, разбира се в движения и поломен мотор.
Не го пожелавам на никого значи.
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: Нед 15 фев 2009 9:52
- Автомобил: golf 3 1.9D + golf 2 1.8i sincro
- Двигател: 1 Y 1993 + 1 P 1989
- Местоположение: banlieu parisienne
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
колега, много ме притесни
моята демпферна шайба и тя бие доста, та чак на стария ремък не му бяха останали канали вече, а и новия гледам едни конци се мятат, та въпроса ми е: нова шайба ли да взема или може да се престърже старата? и вибрации има от време на време, като ту изчезват ту се появяват, дали се дължат на тази същата шайба?
благодаря за отговорите

моята демпферна шайба и тя бие доста, та чак на стария ремък не му бяха останали канали вече, а и новия гледам едни конци се мятат, та въпроса ми е: нова шайба ли да взема или може да се престърже старата? и вибрации има от време на време, като ту изчезват ту се появяват, дали се дължат на тази същата шайба?
благодаря за отговорите
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Как ще я стържеш тая шайба като има гума в нея.Направи белези и виж дали превърта.Има теми за това пусни се в търсачката.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта